1
Пловдив / Re: История на маршрутната мрежа
« on: 11.10.2024, 09:43:23 »
Чавдар м60/62 в Пловдив, 1961г.:
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
Глупости на търкалета. По тошово време нямаше! Всичките - и 8, и 9, и 99, и 108, и 109 тръгваха от Македонски дом. Едва в края на 90те, по времето на Травел, тръгна 309 от гарата с малки турски автодрусчета, сетне го махнаха и удължиха 8, 9 и 109 до гарата. Но вече имаше 409 през центъра до летището и Аксаково.309 беше до Топливо(едва ли знаеш къде точно се намира), а не до жп гарата.
Номерата издадени на 3 октовмри са последните "поръчкови" номера от СЕ, докато "нормалните" СЕ са далеч по - назад - в края на 8***В София ХЕ, съвсем очаквано!!!По-интересното е че на 3 октомври са издадени последните номера 9990 / 9991 и впрочее от серия СЕ, а днес сме 8 октомври и в сайтовете за проверка на преглед и гражданска няма нито един активен номер от серия ХЕ. Проверих първите 15 номера от нея, а след това и няколко произволни примерно 0090, 0200 и впрочее. Знам, че по принцип институциите в България не си дават много зор в изпълнението на задълженията си, ама чак пък толкова да ги мързи!
"Днес 02.10.2024 г. в отдел "Пътна полиция" към СДВР ще бъдат приемани заявления за номера по избор от СВ8501СЕ до СВ9998СЕ тип 1, СВ8888СЕ и СВ9999СЕ, съгласно заповед 4332з-976/01.10.2024 г. на директора на СДВР".Едва ли, предишната заповед възоносва на която се приемаха заявления за номера по избор, беше от 28.02.2023г., като по това време не се беше случило нищо съществено.
Дали новата заповед от последното обявление за номера значи, че е взето решение за нов код?
Защото се смени производителят на табелите и в някои области новият започна направо с нови серии. На прима виста се сещам за Перник, където от серията ВК бяха издадени около 1500 номера и се започна с ВМ. В София се случи същото със СА хххх СТ, която беше отделена за квадратни табели, но отпадна издаването на отделна серия за квадратни табели.И във всички области с изключение на Търговище и Ловеч, новите серии бяха най - ниските свободни по азбучен ред. За прекъснатите серии най - интересен случай е може би Ловеч, където ОВ **** ВК стига само до 0250, след което беше заменена от ВН.
Не пазеха ли част от серия за квадратните номера!? Вече съм позабравил…До 2014г. в София имаше отделни серии за квадратни табели, от тогава насам във всяка серия има интервали за квадратни номера.
Не знам къде.Варна, снимката е пускана няколко пъти.
СВ.Сериите от СВ излизат подред, РК вървеше между 12.2019 и 01. 2020; ХН между 08.2023 и 09.2023; ХТ между 12.2023 и 01.2024.
Софийските серии поредни ли са?За сериите от кой от трите софийски кода става въпрос?
РК, ХН, ХТ от кога са?
Три електрически автобуса ще обслужват новата автобусна линия №100 във Велико Търново, която ще започне да функционира от утре (4 юли), съобщиха от общинския пресцентър. Линията свързва изградените два буферни паркинга с централната и старата градска част, музейните и културни обекти и основни туристически забележителности.
Електрическите автобуси ще се движат по следния маршрут: Буферен паркинг „Сержантско училище“ – спирка „Беляковско шосе“ – булевард „България“ – спирка „Съдебна палата“ – спирка „Община/Музикално-драматичен театър "Константин Кисимов“ – улица „Независимост“ – улица „Стефан Стамболов“ – площад „Цар Асен I” пред крепостта Царевец – квартал „Асенов“ (спирка „Църква „Св. св. Петър и Павел“) - улица „Св. Климент Охридски“ – Буферен паркинг „Френхисар“ и обратно, поясняват от Община Велико Търново.
От Буферен паркинг „Сержантско училище“ електробусите ще се движат от 9:00 до 18:20 ч. включително, през 20 минути. Обратно – от Буферен паркинг „Френхисар“ линията е с разписание от 9:30 до 18:30 ч. включително, през 20 минути. Разписанието е валидно през работни, почивни и празнични дни, а билетът за еднократно пътуване е 1,50 лева, колкото и за останалите линии от транспортната схема. С пускането на буферните паркинги се въвеждат комбинирани билети на преференциални цени, които важат и за паркиране, и за пътуване с електробусите, посочиха от Община Велико Търново.
БТА припомня, че електрическите автобуси са закупени чрез обществена поръчка по проекта за интегриран градски транспорт, а оператор е Общинско дружество „Организация на движението, паркинги и гаражи“. Те бяха представени във Велико Търново през декември 2023 г. Капацитетът на електробусите е 60 души (общо стоящи и седящи), а техническите спецификации гарантират пробег с едно зареждане от минимум 250 километра в условията на трафик. Със закупуването на електрическите автобуси кметството цели да се намалят емисиите вредни газове в атмосферата, което ще помогне и за подобряване на качеството на въздуха в града.