1
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 14.03.2025, 15:18:23 »
Да видим дали няма и някои от "музейните" да заминат...
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
ГЕРБ, БСП и ИТН в СОС се пребориха за скандален договорИзточник в. Сега
Още 4 г. "МТК Гроуп" ще продължи да вози пътниците в северна София
Въпреки призивите на общинските съветници от ПП-ДБ-"Спаси София" и на кмета Васил Терзиев да се проведат преговори, т.нар.икономическо мнозинство в Столичния общински съвет удължи без никакви подобрения договора с частния транспортен оператор "МТК Гроуп", който обслужва 16 автобусни линии на градския транспорт. За този контракт "Сега" писа нееднократно. Днес общинарите на ГЕРБ, БСП, ИТН и отцепниците от "Възраждане" гласуваха доклад на Карлос Контрера от ВМРО "МТК Гроуп" да продължи да вози още 4 г. жителите на Нови Искър, Кремиковци и съседните населени места. Гласът си за удължаването дадоха и двама от тримата съветници на "Синя София" (без лидерът на групата проф. Вили Лилков).
Против гласуваха групите на ПП-ДБ-"Спаси София" и "Възраждане", но техните гласове не бяха достатъчни. Както вече е известно, с гласовете на изброените партии през февруари договорът с "МТК Гроуп" бе удължен, но впоследствие кметът на София Васил Терзиев го върна за ново обсъждане. Мотивите му бяха, че споразумението е незаконосъобразно и нецелесъобразно. "Налице е възможността от продължаване на договор, който да нанесе огромни финансови загуби за бюджета на Столична община, което да доведе до финансовата нестабилност, която би могла да рефлектира върху всички аспекти на обществените услуги", пишеше в мотивите.
Както и при първия дебат през февруари, и днес поддръжниците на договора не коментираха скандалните данни, изнесени от групата на ПП-ДБ-"Спаси София". Припомнено бе, че според годишния отчет на "МТК Гроуп" за 2023 г. "ключовият ръководен персонал" в дружеството е взел заплати в размер на 3 360 000 лв., или по 280 000 лв. на месец. Общинарите около кмета Терзиев поискаха да знаят от колко души се състои този "ръководен персонал" и кой каква заплата взима. Освен това те поставиха темата за огромните разходи за външни услуги, които фирмата прави.
Нито вносителят Контрера, нито останалите подкрепили доклада му не оспориха достоверността на изнесената информация. Кметът Терзиев призова общинските съветници да създадат работна група, която да преговаря с "МТК Гроуп" за подобряване на условията в споразумението, но предложението бе подминато без реакции. Така бе решено през следващите 4 г. фирмата да получи около 130 млн. лв. за изминаването на 6,5 млн. км. годишно.
Преди първия вот "Спаси София" дадоха пресконференция, на която изчислиха, че след удължаването на контракта на частната фирма ще продължи да се плаща повече, отколкото общинското дружество "Столичен автотранспорт" получава за същата дейност. От "Спаси София" припомниха, че по договор заплащането на "МТК Гроуп" на километър пробег би трябвало да е с 5 на сто по-малко от на "Столичен автотранспорт", но че на практика се получава нещо различно. Причината е, че за разлика от общинското дружество частникът не трябва да доказва разходите си. Лидерът на "Спаси София" Борис Бонев разказа, че в бюджета за "Столичен автотранспорт" са предвидени по 5,14 лв. на км. При това положение парите за частното дружество намаляват до 4.88 лв., но всъщност общинската компания доказва разходи за 4,81 лв. и се оказва, че "МТК Гроуп" вози по-скъпо. Според общинарите от ПП-ДБ-СС годишната щета за бюджета е около 2 милиона лева.
8000 kW е огромна мощност и подобен влак няма как да е икономичен при продължително движение с по-ниски скорости особено при чести спирания и потегляния.Надали на някой в БДЖ му пука за разхода на ток. Не е нафта...
В тях ни е надеждата. БДЖ изпуснаха питомното (ПВУ), сега да гонят дивото!Не бих се учудил БДЖ да търкалят новите мотриси Шкода и Алстом до Варна и Бургас, нищо, че са за къси и средни разстояния.
Пускаха Песи по ТМ8, но за кратко.Редовно на линия не е имало, само тестове.
И още нещо, което ми прави впечатление - при всяко следващо рязане на коли от различни линии частните не се пипат, защото ги пази договорът за определен пробег и работа.Не ги пази толкова договорът, колкото определени общински съветници, които от 2016г. регулярно внасят анекси да им се увеличат парите на километър и пробегът (например с удължаването на част от селските линии до Централна гара/Лъвов мост). Факт е, че те обслужват едни от най-леките линии, с метанови автобуси, а взимат цена за километър почти като на Автото, а в някои случаи и повече. Ако концесията приключи и на Автото им трябват шофьори, не мисля, че ще е толкова трудно да привлекат тези от МТК, едва ли условията са по-различни. Така стана и като приключи концесията на Карат.
Това не е ли кръстовището на Оборище и Черковна?С толкова секции на светофарите? Едва ли.