Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - dst1123

Pages: [1] 2 3 ... 16
1
Противно на очакванията новата серия да е КЕ в Русе, от понеделник се приемат заявления за рег. номера с МА серия.  :rolleyes:

2
Дано ви ги наслагат, където е необходимо от тия "козирки", не да се случва това, каквото стана при нас в Русе с 12-та линия (скъсена до КАТ с два курса дневно до Захарен завод, изпълявани от Ванхол) и се случва в момента с 20-та линия (смесено обслужване с тролеи и електробуси като щеките ги слагат ръчно на първата спирка под ККМ)  ;)

3
Разни / Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 13.09.2024, 13:00:06 »
От този списък липсва търновския и русенския (който отдавна го няма). :rolleyes:

4
Здравейте, има ли останали в Русе тролейбуси от тази разновидност, било то в движение или бракувани?
Има, ползват ги за резервни части за малко по-новите NAW, които си ги имаме в изобилие :)

В празнични дни движат ли се някакви?
Да, има NAW-та и в празнични дни.

5
Здравейте, има ли останали в Русе тролейбуси от тази разновидност, било то в движение или бракувани?
Има, ползват ги за резервни части за малко по-новите NAW, които си ги имаме в изобилие :)

6
От този понеделник 27-ма линия ще тръгва от бл. 48 с намален интервал в сравнение със сегашния (колко намален ще се разбере утре като качат разписанието в двата сайта), а 28 ще е с 5 курса дневно до Керос. Спорно е дали 27 ще си остане с тролеи на батерии/електрички или ще стане с Ванхоли/електрички. 

7
Русе / Re: Van Hool New A330
« on: 05.08.2024, 11:14:00 »
Вчера за първи път видях линия №30 да се обслужва от дизелов Van Hool вместо електробус.
Чудно как ли взимат десния завой на повдигнатото кръстовище до Олимпи Панов... Сорците едвам успяват в час пик пък какво остава за Ванхол :help:

8
Колко тролеи в Русе са с електрически макари за повдигане и сваляне на прътите?
Само новите СОР го имат, на Наутата аварийните агрегати не се ползват и там не са нужни.  :rolleyes:
Реално, прътите могат ли да се разкачат и вдигат от кабината, без ходене на водача отзад?! Защото наличието на алтернативно задвижване генератор/батерия, не означава, че прътите могат да се спускат/закачат автоматично...
Имат вдигане и сваляне от кабината, като преди 100 години на двата хибридни Мерцедеса, Рената, Неопланите и донякъде на някои Ивекота (на 905 се спускаха наполовина). Явно не съм се изразил правилно: примерно на 20-та линия шофьорите карат по мрежата до разклона за ул. Юндола, натискат бутона без да слизат и правят ляв завой по нея и на батерия до пл. Прага (Девятката) и наобратно от площада, по ул. Котовск до спирката на бул. Липник, където наблизо са Jysk и Domko, натискат бутона да се вдигнат прътовете, но няма как да се закачат към мрежата и щат не щат трябва да слязат и да ги закачат ръчно, а с тия съоръжения, за които писах в предния пост само спират така, че главите да са под тия т.нар. козирки и прътовете се закачат директно за мрежата като ги вдигат. Но има един малък проблем, няма как да се впишат в джоба на спирката и едновременно да се закачат за мрежата с тия съоръжения, защото не могат да се насочват като се вдигат, та по-добре ще е да го сложат на кръстовището на Олимп като ще правят десен завой към ул. Никола Петков  :/

9
Колко тролеи в Русе са с електрически макари за повдигане и сваляне на прътите?
Само новите СОР го имат, на Наутата аварийните агрегати не се ползват и там не са нужни.  :rolleyes:

10
Едни интересни наблюдения откакто 12 и 20 станаха тролейбусни. Всеки шофьор сам решава къде да спре да се закачи за мрежата. Примерно веднъж видях 806 на 20 и си вдигна "сопите" на спирката до хран "Св. Архангел Михаил", т.е. веднага като е под мрежата, докато други пъти ми се е случвало да закачат чак на училище Братя Миладинови  :crazy:. При 12 няма чак такива волни съчинения, максималното, което съм виждал е да се закачат към мрежата на спирката до Мол Русе  :laugh: Определено на нашите хубавци им трябват ето такива съоръжения, никак не им е приятно на шофьорите в жега и студ да слизат да закачат прътовете :help::

11
А така се зарадвах като разбрах, че 4631 го удължиха до Русе, но като видях видео в клюкарника с какъв състав се обслужва - цели 2 изтормозени 74-ки, а като беше само до Горна беше с две 63-ки и една 44-ка :angry: Явно вагоните вече са от депо Русе... Колкото, толкова, все пак е страхотно, че отново има директна ЖП връзка, последната по спомени отпреди 13 години беше автобусна линия на някакъв ЕТ, а преди това е имало директен вагон прикачен към влака за Момчилград.

12
Една година по-късно.... някакво движение за таресто към гарата чува ли се?
Не. Няма пари и необходимост да се прави на този етап. Освен ако не решат по сегашния маршрут на 23 да пуснат жица, но ще трябва доста да се преправи трасето (както и на Централна гара), за да стане левия завой от Христо Ботев към Земеделския колеж и след това десния към Борисова
Голямата новина е, че 12 и 20 стават тролейбусни и трасетата по Борисова и Тулча ще се ползват, а вече как и къде ще свалят сопите и ще са на батерии остава загадка...  :fan:

13
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 13.05.2024, 15:58:46 »
Кратък очерк за (състоянието на) градския транспорт в Русе, публикуван в списание Stadtverkehr 11/2023.
Отговаря ли позитивното описание на икономическата среда в града от началото на очерка на реалното състояние на нещата?
Хванали са Шкодите преди да ги пратят за скрап, заедно с Рената...А и като гледам откога е списанието, точно тогава идват новите тролеи, с което нещата откъм ПС поне малко се оправиха... Ситуацията е трагикомична, желание за синхрон на разписанията на практика няма и често има класически ситуации, в които 27 и 28 или която е да е друга двойка линии в Посока Дружба 3 или Чародейка. Автобуси има, шофьори не стигат, за да се вземат още линии и да се приключи с частниците. Почти всички линии се обслужват с каквото дойде, на 33 примерно ще са или Ванхолите 144, 8201, или СОР-ове 103 и 105. 23,3,19,30 са само със СОР. На нито един от Ванхолите климатиците не работят, за Мановете от Гьотеборг нищо не мога да кажа, стоят си 5 (?) в депото и 5 в новото електробусно депо.

14
От другия понеделник почват с издаването на КХ серията в Русе.

15
Планира ли се бракуване на NAW след доставката на новите тролеи? В Československý Dopravák пишат, че новите изцяло ще заменят старите. Ако е така, това са много лоши новини.
Изобщо не е ставало дума за това. Те могат и да си пишат, че си събаряме мрежата и в бъдеще време ще сме изцяло с електробуси, а соровете които сега дойдоха да им слагаме допълнителни батерии...
Поетапно ще ги спират калпавите бройки от наутата, но изцяло за замяна не е ставало дума изобщо. Тия мислят ли как с 15 сора като дойдат без резерви ще се покрият 7 тролейбусни линии? Че нали искат и останалите линии на частниците да вземат, тей че отпада варианта смесено обслужване с електричките.  :crazy:

16
Честито, днес дойдоха първите два броя. Инвертарните им са 58011 и 58021.  8)
Източник на снимката: Арена Медия

17
Имаше и слухове, че понеже в Русе известно време ги караха без климатици им се развалила електрониката. Но дали наистина е така, не знам.

Със сигурност и русенската „поддръжка” си е казала думата. В Русе само НАУ се научиха горе долу да поддържат.

От мен беше слуха (каза ми го един от главните в поддръжката в депото), дали е вярно или не вече не мога да кажа. Ивекотата също изненадващо дълго изкараха, както и дългите швейцарски ветерани...

18
Говорено е и дъвкано много пъти. Неопланите откъм гледната точка на пътник изглеждат превъзходно, но са изключително сложни за поддръжка, а и качеството не е от най-добрите, твърде лесно се повреждали някои компоненти.
+ че тяхното производство си е било чисто експериментално и не е като типичен съчленен тролейбус. Примерно гумите на втората и третата ос не са двойни като на всички, а единични като на лозанските Неоплани в Плоещ или VDL-ките в Кишинев с цел нископодовата част да е повече...Поддръжката на стари тролеи като изключим ламарините си е бая сложно, помня като ми разказваха как като дойдоха рената са нямали абсолютно никакви ел. схеми и всичко са го откривали от нулата. А скорошен пример са тия злополучни Шкоди, за които софтуера за диагностика липсваше и хвърляха боб защо аджеба не искат да тръгнат на нашата мрежа...Според мен ги взеха "по принуда", че ако бяха само Наутата надали щяха да минат гласуване на Съвета, поради това, че не са нископодови. :( Крайния резултат е, че са изхарчиха една камара пари и сега всички без 412 отидоха за скрап зад Товарна гара. Който не вярва, да отиде да види! ЧЕСТИТО НА ПЕЧЕЛИВШИТЕ ОТ "ЖИЛЯЗОТО"!!

19
Да оставим настрана инцидента с 406. Те си бяха доста ръждясали и липсата на мивка през зимните месеци, когато правиха Сарайския мост допълнително засили ефекта. Калниците на 408 помня бяха пред разпад. А 412 се движеше до последно благодарение на ентусиазма на двама шофьори. Дори "мършопланите" както старите съфорумци наричаха базелските Неоплани изкараха повече :neznam:

20
"Честито", и последната Шкода 21тр е спряна. 412 до последно държеше фронта, но вчера не успя да мине ГТП и съдбата му засега е неясна. Другите са строени заедно с рената и учебната Шкода без 495( който е в депото все още) на скрападжийницата до гората в близост до Товарна гара.  :rev:

Pages: [1] 2 3 ... 16