Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 374
1
До всички ползващи велолентите по „Тодор Александров“. ... с реалната опасност да отнесат някой велосипедист или човек с тротинетка.

Тези велоалеи по принцип не отговарят на стандартите и са опасни, дори и да няма завиващи.

2
В Солинген се возих преди няколко години на тролей с автоматични токоснематели. Почти не се усещаше кога сваля и слага прътите. Така че, ако ККМ е изпълнена по правилата, няма да има никакъв проблем.

Нашата по правилата ли е? Големи части от ККМ не е пипана от десетилетия и е на пределна възраст - хващачи, кабели, стрелки, влага се само санитарния минимум колкото да не спре движението. Ако нещо се повреди само се кърпи. И аз съм се возил на тролей в Швейцария и тролей в София и разликата в изпълнението на ККМ се усеща.

3
Ясни са имената на новите метростанции в София

"Столичният общински съвет прие окончателно решение за имената на новите метростанции, които в момента се изграждат в София от линия М3.

Предложението за имената беше изготвено от работна група.

Новостроящите се станции от линия М3 да се казват "Стадион Георги Аспарухов", "Витиня" и "Ген. Владимир Вазов".

По линията, която ще обслужва район "Слатина", спирките от метрото ще носят следните наименования: "Ситняково", "Гео Милев", "Слатина", "Шипченски проход", "Арена София" и "Тракия".

Строящата се метростанция в квартал "Модерно предградие" ще бъде с името "Панчо Владигеров", а планираните две спирки от метрото по линия М1 в Люлин - "Царица Йоанна" и "Добринова скала".

Общинските съветници гласуваха и предложените преименувания на съществуващи метростанции:

• Метростанция "Мизия/Нов Български университет" да бъде само "Мизия".

• Метростанция "Бул. България" на "България".

• Метростанция "Бул. Цар Борис III/Красно село" остава в сегашния си вариант."

https://news.bg/regions/yasni-sa-imenata-na-novite-metrostantsii-v-sofiya.html

4
Времето за закачане едва ли отнема повече от 5 секунди от установяването на превозното средство в пълен покой.

За трениран шофьор - да. Но нашите ще им трябва време докато се научат.


Откачането е възможно вероятно и в движение. Не съм сигурен...

Може, но скоростта не трябва да е много висока - 10-15 км/ч максимум.

5
Отнесъл го е  все едно е картонен.

Повечето стълбове в София са картонени, все пак са на по 40-50 години и повече и виждат боя ако изобщо веднъж или два пъти в живота си докато накрая не паднат сами.

6
Откачането/закачането трябва да се случва на спирка докато слизат и се качват пътници. Така ще се губи най-малко време.

Или на крайни спирки и встрани от други линии, тогава съвсем няма да се губи време. Например на Цариградско е неприложимо защото в бус лентата докато се закача и откача отзад ще чакат няколко други автобуса или тролейбуса. За да не се получават задръствания ще трябва да влизат плътно в джобовете, а както знаем българските тролейбусни шофьори имат сериозни проблеми да ползват джобовете по предназначение, обичат да спират далече от бордюрите.

7
Ако се монтират, то поне да не е така като в Русе, където трябва да спират специално преди спирката за да откачат и закачат. И това само защото не им се искаше да сложат един стълб допълнително.

8
Пламен Данаилов: Конкурсът за главен архитект на София е нагласен
Богдана Панайотова е стягана за поста, смята общинският съветник


"Конкурсът за избор на главен архитект на София е обект на сериозни съмнения и критики, като много хора поставят под въпрос прозрачността и честността на процедурата.

"Това е изключително нагласен конкурс. Толкова нагласен конкурс може би няма в държавата. Аз все пак следя политиката и развитието на нашата държава от поне 20, може би и повече от 20 години. Такъв нагласен конкурс досега не съм виждал", заяви общинският съветник от ИТН в СОС Пламен Данаилов в студиото на "Денят ON AIR".

Данаилов твърди, че конкурсът е организиран с ясна цел да бъде фаворизирана определена кандидатура, като посочи името на Богдана Панайотова.

Гостът подчертава, че целият процес на избор на главен архитект е изключително неясен и предизвиква съмнения относно честността му. Той споменава, че задачите, които кандидатите трябва да решават като част от изпита, не са адекватни за такъв важен пост. Особено внимание е обърнато на факта, че Панайотова е решавала тестовете значително по-бързо от останалите кандидати, което поражда съмнения дали не е имала предварителна информация.

"Първо, безспорен факт е, че решаването на тестове за кандидат за главен архитект изглежда само по себе си странно. Второ обаче, самото решаване на тестовете, госпожа Панайотова реши три пъти по-бързо, отколкото другите останали кандидати, които бяха допуснати", коментира Данаилов пред Bulgaria ON AIR.

По думите на Данаилов, главният архитект е една от най-влиятелните фигури в управлението на големи инфраструктурни проекти, като има възможност да насочва значителни финансови потоци към конкретни строители и фирми. Това е основната причина за съмненията около манипулирането на конкурса.

Данаилов се надява, че ще се намери смелост в управляващите да признаят грешките, допуснати в процеса на конкурса, и да го прекратят. Според него, ако Васил Терзиев има достойнството да се извини за своето решение, то този конкурс трябва да бъде отменен, а процедурата да бъде възобновена с нови правила и условия.

В допълнение, Данаилов повдига въпроса за новия транспортен модел, свързан със строителството на големи сгради. Той посочва, че досега общината е била отговорна за изработването на транспортните планове, но сега това ще бъде прехвърлено на частни фирми.

Гледайте целия разговор във видеото."

https://www.bgonair.bg/a/28-denqt-on-air/377269-plamen-danailov-konkursat-za-glaven-arhitekt-na-sofiya-e-naglasen

9
Отделно видимостта на станциите с въжените прегради (Rope Screen Doors или "комарниците") за машинистите се влоши значително - колоните по перона влошават видимостта.

И това не е предвидено от Метрополитен и след поставянето на просторите на Братоев не са сложени допълнителни камери, по-големи екрани и не са преместени огледалата? Много добре организирано от Метрополитен значи, за тази работа сигурно пак тичащите пътници са виновни?

10
С каква скорост се кара там, за да не стане дерейлиране между другото, има ли 20?
Има знак за 10 км/ч

Редовно се кара с повече обаче.

11
Ако Хесс дойдат и дадат някой ден оферта за поръчка в България то значи нещата са тръгнали в правилна посока. Нали всички това искаме - честни процедури и най-качествното на най-добра цена? Или искаме да продължава в същия дух и да се явява по един кандидат?

12
Аз съм твърдо против задръстването на десните ленти на кварталните булеварди с колони от паркирали коли, също както съм и против пешеходците, които се опитват да пресичат при подобни опасни условия

Какви точно пресичащи има на Пушкин?

Уж велоалеята пречеше на децата и щеше да ги убива...
Има си прекрасно място до оградата на резиденцията от източната страна, ако искаха да има велоалея щяха да го асфалтират и да я насочат оттам.

Това сигурно не е общински терен, сигурно има причина защо няма и тротоар.

13
Да, поръчката за трамваите пропадна точно заради това че една страница във фейсбук публикува снимка на трамвай с табели 20. Ти наистина май само си правиш оборот на клавишите, ще ги изтъркаш...

Не се прави на ущипан, martin4o и KillKill много точно написаха съмнителните моменти по тази нова поръчка. Да не мислиш че и конкуренцията и после съда също ще са толкова заспали и няма да ги видят тези неща? Докато се пускат непрозрачни поръчки със силно ограничаващи условия и се явяват само точно определени кандидати ще падат една по една и нови возила няма да има, това и на малките деца им стана ясно вече.

14
Ако следите управляващите групи в социалните мрежи, ще видите, че част от тях точно с визуализация на Соларис с табели за 78 обявиха новината. И като цяло, комуникацията от типа "Ето така ще изглеждат новите...." още преди да е затворено подаването на документи не им правят добра услуга и по нищо не показват различен подход спрямо поръчките от последните 10-15 години. Видяхме го и за трамваи, мисля, че и за метросъстави.

Еми това е достатъчно основание после загубилият конкурса да го атакува в съда и да пропадне цялата работа, видяхме го точно с трамваите как стана. Така че можем да я пишем и тази поръчка у ряката.

15
Не, хич. Само липсата на резерви по ТИС-овете и едни около милион на километър, ама вече имаме една такава ККМ по Нансен която виси за хубост. Между другото уличните стълбове по Цариградско не са виждали боя от реконструкцията на булеварда в далечната 1975 година, ако увисне една двойна ККМ по тях нищо чудно една сутрин всичките да се прекършат в основата и да имаме малко екшън.
ТИС-овете са издържали при двойно повече тролейбуси преди 30 години, така че още 2 линии по Цариградско едва ли ще ги съборят. Плюс това ТИС Юнак е напълно реконструиран. И ако се използват съществуващите стълбове цената ще е доста по-ниска от милион на километър. Двойната КМ няма да увеличи кой знае колко натоварването на стълбовете. Дори в случай на обледеняване, натоварването на един стълб може би ще се увеличи с около 60-90 кг.

Това е някаква кръчмарска сметка, натоварването със сигурност ще е повече от 60-90 кг, а и при преминаване на тролейбус имаме и допълнителни натоварвания от вибрациите. Подобно нещо да се окачва нов ККМ на старите стълбове от преди 50 години е безотговорно и опасно, по-голямата част от стълбовете в София така или иначе са достигнали пределната си възраст, това че не се случват случки като във Варна е просто късмет засега. Така че нови тролейбуси - само с нов ККМ, и то изцяло нов. Колко струва това можем да видим от последните поръчки за ККМ по Нансен, цената е висока и сега ще бъде още по-висока. Добра и бърза и качествено опъната мрежа е най-важното условия тролейбусите да останат конкуретноспособни пред електробусите, с пестене на пари това няма да се случи.

Тази поръчка е написана за Соалрис, все едно прочетох тази за тройлебуси в Букурещ.  :D

Да, за съжаление са копирани даже термини от брошурите им и уеб станицата. С така писани поръчки да не се чудим после защо съдилищата ги прекратяват и оставаме без тролеи.

16
А защо не се разгледа вариант, в който тролейбусите да станат експресни, а автобусите да спират на всички спирки?

Така ли ще борим замърсяването на въздуха?

Не мисля, че би било толкова сложно технически или финансово да се пусне експресна ККМ от „Орлов мост“ до „Плиска“.

Не, хич. Само липсата на резерви по ТИС-овете и едни около милион на километър, ама вече имаме една такава ККМ по Нансен която виси за хубост. Между другото уличните стълбове по Цариградско не са виждали боя от реконструкцията на булеварда в далечната 1975 година, ако увисне една двойна ККМ по тях нищо чудно една сутрин всичките да се прекършат в основата и да имаме малко екшън.

Извън това, поздравления, че в СЕ се пускат нови поръчки. Явно това е единствения начин в близките години за обновяване на подвижния състав на ... СА.

Те хубаво се пускат, ама до тук колко минаха успешно? Тази и тя е без осигурено финансиране...

17
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 25.03.2025, 12:20:45 »
Вчера е била поредната изцепка на клоуните около Тръмп  :laugh:

https://www.dw.com/bg/sas-kak-zurnalist-popada-v-taen-cat-s-planove-za-vojna/a-72025796

Ето малко извадки какви са ги плещили докато си мислят че са сами  :crazy:




18
Въпроси / Re: Въпроси и отговори
« on: 24.03.2025, 18:39:25 »
(да поясня)

Трябват ми само цветовете на линийте, така че ако не е във вид на карта пак става.
Просто ако някой знае от къде ИБИС техниците се информират за цветовете, моля да ми каже.
Питай си ги тях - те са си ги измислили. В София няма приет цветови код за отделни линиИ с изключение на метрото. Неофициално (не е гласувано от никого) има разделение единствено по вид транспорт: оранжево за трамваи, червено за автобуси, светло синьо за тролейбуси, черно за нощни автобуси...

Нямаше ли някакви напъни на групичката по табелите да се въведат RGB кодове и за линиите за да се поръчват после многоцветни табели и го вкараха да се приеме като стандарт заедно с шрифта Sofia Sans от СОС?

19
Трамваи / Re: T8M-700 (900-939)
« on: 24.03.2025, 12:51:11 »
Умора на материала. Поне части има, колкото щеш...

Резервните части ако и те са на тази възраст като вратата кел файда.  :rolleyes:

20
Междувременно в Париж:

Над 500 улици в Париж стават пешеходни зони


https://news.bg/int-politics/nad-500-ulitsi-v-parizh-stavat-peshehodni-zoni.html

Pages: [1] 2 3 ... 374