Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - go6o

Pages: 1 [2] 3 4 ... 23
21
Разни / Re: Коронавирус
« on: 18.02.2022, 18:05:09 »
На 1700 м е биатлонното трасе. Почти колкото и в Антхолц, там е 1600 м и не е имало такива неща. Това са наивни оправдания, само и само да не излезе експерименталната течност като причина.
Ето видеото от предаването на германската ТВ в началото на олимпиадата, когато камерата започна да се тресе, журналистът забеляза и пита "всичко наред ли е, в картина ли сме още", после добавя "аа сега разбирам, че на нашия оператор му е станало лошо", а Свен Фишер се притичва към него с думите "полегни тук" и предаването е прекъснато в този момент. Надморската височина няма нищо общо, човекът не е полагал физически усилия, ваксината е естествено.
https://twitter.com/FcbTani/status/1490639669066883072?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1490639669066883072%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.fr.de%2Fsport%2Fsport-mix%2Folympia-2022-kameramann-schwaecheanfall-zdf-bricht-uebertragung-ab-peking-winterspiele-news-91286794.html
Аз съм писал само при Тандреволт какво е положението. За другите случаи нищо не съм казал.

22
Разни / Re: Коронавирус
« on: 18.02.2022, 17:36:59 »
Вече две биатлонистки рухнаха на пистата в Пекин, поразени от пораженията от ваксините. Тандреволд и Кадуриш и бяха отведени с линейка.
Тандреволт отдавна има такива проблеми. Още на 17 години, когато участва на юношески първенства започват.
Случвало и се е поне пет пъти, ако не и повече. Самата тя обяснява как пред очите и пада бяла пелена и как не помни последните обиколки и стрелби. Също така олимпиадата се провежда на много голяма надморска височина от 1800 метра и повече, и много спортисти изпитват сериозни затруднения. Друг е въпросът защо от норвежкият отбор я допускат до състезания при положение че отдавна знаят за проблемите и.

23
Други градове / Re: Плевен
« on: 10.02.2022, 21:40:11 »
Всяко предприятие си има координатор на балансираща група - търговец   ,който прави графика на цялата група .Голяма част от договорите се сключват на борсова цена ден напред.Всеки час си има отделна цена от борсата.Както и енергията на всеки купувач  се отчита всеки час.ВСИЧКО ТОВА ОПРЕДЕЛЯ МЕСЕЧНАТА ЦЕНА.За управлението на този процес търговеца получава надбавка.   
Да, много точно си го описал. Обаче за един потребител с еднакъв товаров график почти всеки ден е възможно и желателно да си сключи договорите с седмици напред при по-изгодни цени. Ако има разлики в заявеното и нужното количество енергия за даден ден и час, то тогава за тези разлики се сключват други договори ден или дори часове напред, обикновено при по-високи цени. Но пък ако има големи незакупени количества ел. енергия, точно за този период от време, цените могат да са доста привлекателни, точно както в случая на 08.02.2022 който си описал.

24
Други градове / Re: Плевен
« on: 09.02.2022, 20:34:32 »
Това че цената на тока е паднала на енергийната борса на 08.02 2022 г. вечерта до 14.90 лв/MWh не значи че операторът на електробусите я е купил на тази ниска цена.
Всяко предприятие си прави така нареченият товаров график за денонощие седмица или месец, дори за година. По този товаров график се предвижда приблизително каква ел. енергия ще е нужна на предприятието за определения период от време в различните часове на денонощието, дни от седмицата, месеци от годината. Енергията не се купува в последният момент. Може да си купиш енергия за след седмица или месец. Още повече че на оператора на електробусите товаровият график е идентичен всеки делничен ден и много добре могат да се предвидят нужните количества.
Това е като да си купиш самолетен билет. Колкото по-рано си купиш билет, толкова е по-евтин. С наближаване на датата на полета цените се вдигат, а няколко часа преди него ако има много свободни места цените пак падат.

25
А коя се блъсна в горящ камион, паднал на линията и изгоря?

26
Кое е ако не е тайна?
Най-вероятно е 10 041-042. Тази мотриса беше в търга за бракуван ТПС през месец Юли 2021. Някакъв инцидент май имаше с нея.

27
Други градове / Re: Плевен
« on: 05.02.2022, 22:25:28 »
Много невярно твърдение.От таблицата се вижда ,че специфичния разход на електро буса е 1,30 kWh/km умножено по 0,30 лв./kWh получава се 0,39 лв./km умножено по100 км получаваме 39 лв. за 100 км.. Ако дизеловия автобус 12м има разход 19,5 литра на 100 км. ще е съизмерим с електро буса.  Цената на тока през нощта е около 0,30 лв./kWh. Бургасбус определят цената на ел. енергията от борсата ден напред.
Добре, убеди ме. Според данните които показваш е така.
Ще добавя и няколко въпроса. Тези около 16 часа са от зареждане на батерията до следващо зареждане или времето в което електробуса е бил в движение? Колко курса на дадена линия прави на ден един електробус за тези изминати около 200км? Може ли да издържи две смени на линия?

28
Други градове / Re: Плевен
« on: 05.02.2022, 19:52:58 »
Несъмнено е че в момента дизеловите автобуси са много по-евтини за експлоатация от електрическите такива и от тролейбусите. Не случайно в Бургас спряха тролейбусните линии, а от новодоставените десет до момента електробуси на линия изкарват по два три на ден, колкото да се вижда че има в движение.
Но да си спомним че обществените поръчки за електробусите в цялата страна са правени при много по-ниски моментни цени на електроенергията преди година две.
Ще дам следният пример.
БургасБус публикува всяка година обществена поръчка за доставчик на нужната за фирмата електроенергия. Ето и цифрите. За миналата година 4324 MWh на прогнозна стойност 500 000 лева. Това ни дава цена от 0.11лв за kWh. Тази година поръчката е за 5788 MWh на стойност 2 720 000 лева. Тук цената вече е 0.47лв за kWh. Това е 4 пъти по-висока цена.


29
Още две от търга със сигурност са продадени, както се разбира от този клип :arrow: https://www.youtube.com/watch?v=pdlzNUxAr30
Аз лично видях да режат една в Бургас на коловоз близо до Товарна гара, а колега по напред е писал за нарязана и във Варна. Тези двете също са от този търг.

30
ЧовекЪТ каза, че ще режат 4 електрички, не знам кои са останалите 3.
Нарязаните в Добрич са 32 077-078; 32 103-104; 32 107-108 и 32 153-154.
Тези четирите се предлагаха на търг от "БДЖ - Пътнически превози" като бракуван ТПС през месец юли 2021 година и в документацията пишеше че се намират в Добрич.
Като прикачен файл добавям и самата тръжна документация.

31
Простотията вече е пълна.

https://www.bdz.bg/bg/live-updates/11-01-2022/80132.

От ранна сутрин се знае, че влакът 30150 от Варна няма да успее да пристигне в Бургас по разсписание. А в депо Бургас има поне една свободна Крайова на товарни превози, готова да обслужи 80132 до Нова Загора и обратно. По този начин Шкодата от 30150 ще е на линия за ПВ 80124 за Ямбол, заминаващ от Бургас в 19:50.
Може би и съставът на влак 80132 е от  30150 и само с локомотив няма как да стане работата.
Същото е и с локомотивната бригада. Сутринта започват с 30153 за Варна, който по разписание карат до Люляково или някъде в този район. Там варненската и бургаската бригади се разменят и бургазлии поемат 30150 до Бургас. А след обслужване на 30150 поемат влак 80132 до Владимир Павлов, където смяната им свършва, а влакЪТ се поема от друга бригада.

32
Hello,

I visited Bulgaria in March 2019 and am interested in finding information on a number of buses I saw in the Burgas area. Does anyone have any information about their history, or the VIN? Any help that can be given is really appreciated!

A 6499 KT - Mercedes 609D   WDB6680022N026186   1994   
А 3387 ВК - Bova FHD10   XL9АА18ССL4003601     1990
A 5020 BX - Setra S315HDH   VКК31500001030074   1999

Quote
I also took a picture of a Setra S215HD that didn't have a number plate, maybe someone recognises it?
A 8717 BH - Setra S215H   101798353   1981

33
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 25.11.2021, 17:33:10 »
И за България има може би грешка. Тази кутия Csepel ZF S6-90U е като на руската модификация 280.33 а те са със шест скорости. С такива в България доставят май чак през 1987 или 1988 година. Преди това са с пет скорости.

34
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 24.11.2021, 18:27:58 »
При капачката на резервоара има пет различни изпълнения в годините от 1973 до 1979. 
Първият вид е с цял капак 
:arrow:https://zh.wheelsage.org/ikarus/200-series/ikarus_280/.k1/gallery/xrc176
След това е с цял капак, но има и малко капаче само за резервоара близо до калника на предната гума. Може би са били така от 1974 до края на 1975 или началото на 1976 година.
 :arrow:https://img.index.hu/imgfrm/3/8/5/3/IMG_0009593853.jpg
 :arrow:http://fotobus.msk.ru/photo/1647217/?vid=345911
 :arrow:https://img.index.hu/imgfrm/3/0/2/3/IMG_0001853023.jpg
През 1976 и 1977 имаме едно капаче за резервоара, което е разположено близо до калника на предната гума.
 :arrow:https://img.index.hu/imgfrm/8/7/6/4/IMG_0014408764.jpg
След това през 1978 вече имаме и второ капаче преди втората врата, като капачката на резервоара остава близо до калника на предната гума.
 :arrow:http://fotobus.msk.ru/photo/2106566/?vid=1366663
 :arrow:https://bg.puntomarinero.com/bus-ikarus-photos-specifications-history/
През 1979 вече капачката на резервоара е изместена с около 30см. по назад и остава така до края на производството на модела 280.
 :arrow:https://www.drive2.ru/r/other/other/494451754474144039/


35
1. Снимка с камион с платформа за обслужване на контактна мрежа на фона на злополучните български трамваи за 1435 мм в депо Искър в София. Дали има обяснение защо снимка от София се появява в историята на транспорта в Бургас. Единственото, което ми идва на ум е вероятността, когато са изграждали контактната мрежа в Бургас, да са наели софийска техника.
2. Редица от ЗиУ 9, като първото е изцяло жълто, наподобяващо атинската ливрея. Това оригиналният цвят ли е бил на част от тролеите?
1. Най-вероятно не са намерили снимка от Бургас и са взели тази от София. В Бургас в началото имаше ГАЗ 53 за обслужване и ремонт на мрежата който в средата на 90-те изчезна и остана само един Камаз подобен на този от снимката.
2. Всички тролеи на снимката са в оригинално оцветяване. Имаше два жълти, 15005 и 15027. Другите бяха в червено и бяло или изцяло в червено.

36
Локомотивът се облива обилно с вода и се гледа дали вътре тече.
И аз нещо такова си помислих. Значи ли това че 46 026 тече от някъде и ще търсят от къде или пък са ремонтирали някакъв теч и проверяват добре ли е свършена работата?

37
Въпрос към запознатите. Вижте прикачената снимка от разписанието на депо Бургас. Какви са тези "водни проби" на локомотив 46 026?

38
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 20.08.2021, 17:54:44 »
Има ли как да разберем на какъв език са били надписите в салона на тези Икаруси 280.10 доставяни у нас. Аз като малък съм се возил в такъв в Бургас, но нямам никакъв спомен за надписите и други такива отличителни черти.

39
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 17.08.2021, 17:41:24 »
На тази снимка се вижда такъв на автогара "Юг" в Бургас. Снимката е от края на 70-те или началото на 80-те. Качвана е тук, но все пак може някой да не я е виждал. За жалост обаче не се вижда с каква кабина е и има ли изобщо кабина. Оригиналните 280.10 май са без кабина.

40
Чудех се в коя тема да публикувам тази снимка, но понеже автобусът е със старозагорска регистрация реших да го направя тук. Не знам дали се касае за катастрофа или просто разпарчетосване за скрап, но регистрационния № е от 90-те години : СТ 3529 ТА. Дали тази купчина ламарини не е ПАЗ? Имало ли е някога такива автобуси в градският транспорт на Стара Загора?
Според мен това не е автобус а камион. Шкода или от старите Мадари :arrow:http://trucks.phototrans.eu/autobusy.php?s=14&nr=4305&current_language=bg

Pages: 1 [2] 3 4 ... 23