Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - go6o

Pages: 1 [2] 3 4 ... 23
21
А коя се блъсна в горящ камион, паднал на линията и изгоря?

22
Кое е ако не е тайна?
Най-вероятно е 10 041-042. Тази мотриса беше в търга за бракуван ТПС през месец Юли 2021. Някакъв инцидент май имаше с нея.

23
Други градове / Re: Плевен
« on: 05.02.2022, 22:25:28 »
Много невярно твърдение.От таблицата се вижда ,че специфичния разход на електро буса е 1,30 kWh/km умножено по 0,30 лв./kWh получава се 0,39 лв./km умножено по100 км получаваме 39 лв. за 100 км.. Ако дизеловия автобус 12м има разход 19,5 литра на 100 км. ще е съизмерим с електро буса.  Цената на тока през нощта е около 0,30 лв./kWh. Бургасбус определят цената на ел. енергията от борсата ден напред.
Добре, убеди ме. Според данните които показваш е така.
Ще добавя и няколко въпроса. Тези около 16 часа са от зареждане на батерията до следващо зареждане или времето в което електробуса е бил в движение? Колко курса на дадена линия прави на ден един електробус за тези изминати около 200км? Може ли да издържи две смени на линия?

24
Други градове / Re: Плевен
« on: 05.02.2022, 19:52:58 »
Несъмнено е че в момента дизеловите автобуси са много по-евтини за експлоатация от електрическите такива и от тролейбусите. Не случайно в Бургас спряха тролейбусните линии, а от новодоставените десет до момента електробуси на линия изкарват по два три на ден, колкото да се вижда че има в движение.
Но да си спомним че обществените поръчки за електробусите в цялата страна са правени при много по-ниски моментни цени на електроенергията преди година две.
Ще дам следният пример.
БургасБус публикува всяка година обществена поръчка за доставчик на нужната за фирмата електроенергия. Ето и цифрите. За миналата година 4324 MWh на прогнозна стойност 500 000 лева. Това ни дава цена от 0.11лв за kWh. Тази година поръчката е за 5788 MWh на стойност 2 720 000 лева. Тук цената вече е 0.47лв за kWh. Това е 4 пъти по-висока цена.


25
Още две от търга със сигурност са продадени, както се разбира от този клип :arrow: https://www.youtube.com/watch?v=pdlzNUxAr30
Аз лично видях да режат една в Бургас на коловоз близо до Товарна гара, а колега по напред е писал за нарязана и във Варна. Тези двете също са от този търг.

26
ЧовекЪТ каза, че ще режат 4 електрички, не знам кои са останалите 3.
Нарязаните в Добрич са 32 077-078; 32 103-104; 32 107-108 и 32 153-154.
Тези четирите се предлагаха на търг от "БДЖ - Пътнически превози" като бракуван ТПС през месец юли 2021 година и в документацията пишеше че се намират в Добрич.
Като прикачен файл добавям и самата тръжна документация.

27
Простотията вече е пълна.

https://www.bdz.bg/bg/live-updates/11-01-2022/80132.

От ранна сутрин се знае, че влакът 30150 от Варна няма да успее да пристигне в Бургас по разсписание. А в депо Бургас има поне една свободна Крайова на товарни превози, готова да обслужи 80132 до Нова Загора и обратно. По този начин Шкодата от 30150 ще е на линия за ПВ 80124 за Ямбол, заминаващ от Бургас в 19:50.
Може би и съставът на влак 80132 е от  30150 и само с локомотив няма как да стане работата.
Същото е и с локомотивната бригада. Сутринта започват с 30153 за Варна, който по разписание карат до Люляково или някъде в този район. Там варненската и бургаската бригади се разменят и бургазлии поемат 30150 до Бургас. А след обслужване на 30150 поемат влак 80132 до Владимир Павлов, където смяната им свършва, а влакЪТ се поема от друга бригада.

28
Hello,

I visited Bulgaria in March 2019 and am interested in finding information on a number of buses I saw in the Burgas area. Does anyone have any information about their history, or the VIN? Any help that can be given is really appreciated!

A 6499 KT - Mercedes 609D   WDB6680022N026186   1994   
А 3387 ВК - Bova FHD10   XL9АА18ССL4003601     1990
A 5020 BX - Setra S315HDH   VКК31500001030074   1999

Quote
I also took a picture of a Setra S215HD that didn't have a number plate, maybe someone recognises it?
A 8717 BH - Setra S215H   101798353   1981

29
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 25.11.2021, 17:33:10 »
И за България има може би грешка. Тази кутия Csepel ZF S6-90U е като на руската модификация 280.33 а те са със шест скорости. С такива в България доставят май чак през 1987 или 1988 година. Преди това са с пет скорости.

30
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 24.11.2021, 18:27:58 »
При капачката на резервоара има пет различни изпълнения в годините от 1973 до 1979. 
Първият вид е с цял капак 
:arrow:https://zh.wheelsage.org/ikarus/200-series/ikarus_280/.k1/gallery/xrc176
След това е с цял капак, но има и малко капаче само за резервоара близо до калника на предната гума. Може би са били така от 1974 до края на 1975 или началото на 1976 година.
 :arrow:https://img.index.hu/imgfrm/3/8/5/3/IMG_0009593853.jpg
 :arrow:http://fotobus.msk.ru/photo/1647217/?vid=345911
 :arrow:https://img.index.hu/imgfrm/3/0/2/3/IMG_0001853023.jpg
През 1976 и 1977 имаме едно капаче за резервоара, което е разположено близо до калника на предната гума.
 :arrow:https://img.index.hu/imgfrm/8/7/6/4/IMG_0014408764.jpg
След това през 1978 вече имаме и второ капаче преди втората врата, като капачката на резервоара остава близо до калника на предната гума.
 :arrow:http://fotobus.msk.ru/photo/2106566/?vid=1366663
 :arrow:https://bg.puntomarinero.com/bus-ikarus-photos-specifications-history/
През 1979 вече капачката на резервоара е изместена с около 30см. по назад и остава така до края на производството на модела 280.
 :arrow:https://www.drive2.ru/r/other/other/494451754474144039/


31
1. Снимка с камион с платформа за обслужване на контактна мрежа на фона на злополучните български трамваи за 1435 мм в депо Искър в София. Дали има обяснение защо снимка от София се появява в историята на транспорта в Бургас. Единственото, което ми идва на ум е вероятността, когато са изграждали контактната мрежа в Бургас, да са наели софийска техника.
2. Редица от ЗиУ 9, като първото е изцяло жълто, наподобяващо атинската ливрея. Това оригиналният цвят ли е бил на част от тролеите?
1. Най-вероятно не са намерили снимка от Бургас и са взели тази от София. В Бургас в началото имаше ГАЗ 53 за обслужване и ремонт на мрежата който в средата на 90-те изчезна и остана само един Камаз подобен на този от снимката.
2. Всички тролеи на снимката са в оригинално оцветяване. Имаше два жълти, 15005 и 15027. Другите бяха в червено и бяло или изцяло в червено.

32
Локомотивът се облива обилно с вода и се гледа дали вътре тече.
И аз нещо такова си помислих. Значи ли това че 46 026 тече от някъде и ще търсят от къде или пък са ремонтирали някакъв теч и проверяват добре ли е свършена работата?

33
Въпрос към запознатите. Вижте прикачената снимка от разписанието на депо Бургас. Какви са тези "водни проби" на локомотив 46 026?

34
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 20.08.2021, 17:54:44 »
Има ли как да разберем на какъв език са били надписите в салона на тези Икаруси 280.10 доставяни у нас. Аз като малък съм се возил в такъв в Бургас, но нямам никакъв спомен за надписите и други такива отличителни черти.

35
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 17.08.2021, 17:41:24 »
На тази снимка се вижда такъв на автогара "Юг" в Бургас. Снимката е от края на 70-те или началото на 80-те. Качвана е тук, но все пак може някой да не я е виждал. За жалост обаче не се вижда с каква кабина е и има ли изобщо кабина. Оригиналните 280.10 май са без кабина.

36
Чудех се в коя тема да публикувам тази снимка, но понеже автобусът е със старозагорска регистрация реших да го направя тук. Не знам дали се касае за катастрофа или просто разпарчетосване за скрап, но регистрационния № е от 90-те години : СТ 3529 ТА. Дали тази купчина ламарини не е ПАЗ? Имало ли е някога такива автобуси в градският транспорт на Стара Загора?
Според мен това не е автобус а камион. Шкода или от старите Мадари :arrow:http://trucks.phototrans.eu/autobusy.php?s=14&nr=4305&current_language=bg

37
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 03.08.2021, 06:19:43 »
И на други места в България има зарязани ремаркета, веднага се сещам например в Поморие има ремарке със стандартно оцветяване.
А спомняш ли си къде се намира това ремарке в Поморие? Искам да го видя дали още е там и ако може да го снимам.

38
Един засилил се Икарус 280.10 може би край Поморие или Черноморец, тъй като това пише, че е била дестинацията на словаците през 1979 г. Сигурно е бил по линия от Бургас към Созопол или към Поморие?
Това е БГ1468, по късно в началото на 80-те получава инв. номер 1865. Били са шест такива, единият изкара чак до 1993 година. Мислехме че са доставени втора употреба от Чехословакия в началото на 80-те, но явно това не е така.
Мисля че е сниман малко преди Поморие, като гледам кадрите след това във видеото. Ако е така е по линията за Слънчев Бряг.

39
На мен пък ми харесва как е боядисан. Няма нито една боядисана с боя алуминиева лайсна или гумено уплътнение, за разлика от изпълненията в гаражите. Браво на момчетата!

40
При тролеите в София също има два шрифта. Тези от 1985 са с шрифт като на автобусите, които си показал, 1988 са с нов, който е удебелен, а 1987 са смесени. Разлика има и във всички други фабрични табели. До към 1987 са черни и буквите са небоядисани, а после става обратното, черни са само буквите. (това с боядисването се отнася за другите табели, тези с номера на шасито са всичките черни)
Не, аз не говоря за шрифта, а за номера на шаси и самата последователност от цифри и букви с която е изписан.
Иначе и аз съм виждал това за което ти казваш.

Pages: 1 [2] 3 4 ... 23