1
Разни / Re: Регистрационни номера на МПС
« on: 30.09.2025, 11:21:02 »
МА серията в Русе е пред изчерпване, в понеделник 3.10 ще се приемат заявления за МВ. СР за Силистра е също към края си.
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
Днес посетих Русе. Хареса ми като цяло подвижният състав. Също шофьорът беше много дружелюбен.Браво! Единия титуляр на 104 е много готин и е от малкото дружелюбни към новото поколение любители на ГТ!
Странно ми е, че има само една еднобуквена серия след 1992 в Русе.Сетих се за една снимка, която направих преди 3 години в нашето депо:
Ладата на родителите ми, закупена през лятото на 1987 беше Р 2377 Л. И оттогава до началото на двубуквените серии - само 2 серии - М и Т ?! Като се отчете прилива на западни автомобили плюс регистрации на румънци, струва ми се, че липсват серии - Н, Р или С ?

А защо са толкова далече от спирката?Така е, съгласен съм. Явно са счели че става прекалено сложно ако се монтира извън стълба, на който сега е поставен. По-добре така да е отколкото ръчно да слагат прътовете на всеки курс, както беше досега.Идеята е все пак тролейбусът да е спрял на спирката докато прави процедурата по закачване и разкачване.
! За хората, които не са от Русе, това е първата спирка след обръщалото на Дружба 3 и са го монтирали, заради удължения маршрут на 27ма линия до блок 48, където е и обръщалото на 4, 18 и 28. По неофициална информация предстои монтаж на още такива съоръжения, засега не е известно къде точно. 

Какво става със сините Манове? Още ли са 10 броя в депото на тролейбусите или? Вече вчера(29.12), засякох 5 броя като тях на 5 км след Одрин, посока Истанбул, с български транзитни номера. Освен Р7304РМ(Исузу Ърбън) което се движи по някаква ведомствена линия между Ямбол и Тополовград, също вчера на десетина километра от Елхово засякох друг Ърбън Р1819АК.Мановете, почти на 100% нито един от тях няма да тръгне.
За пръв път тази седмица видях 12-та да се обслужва от швейцарско Нау. Много нелогично подбират от ДАП-а. Един курс е с дизелов автобус, после с нов Сор, накрая с Нау...
Ако се стремят да я правят екологична линия, нека си бъде изцяло обслужвана от тролейбуси или електробуси...
Същият проблем редовно е при 27-ма, където в деня има поне един дизелов Ванхол на линия, която винаги е била изцяло тролейбусна.
Някой от Вас има ли опит с 3-литровия TDI агрегат на Ауди в битурбовата му форма (313к.с. -> 320к.с. след фейслифт)? Гледаме една А6-а Allroad и дискутираме надеждност и разход. Аз лично съм доста запознат с дизеловите агрегати на Мерцедес, но съм неопитен с ВАГ. Максимално разпитвам и проучвам и искам да чуя вашите мнения!Един приятел си взе точно такава а6 с7-facelift allroad 18-та година, цената му не беше никак малка (47500 лв. почти всички екстри за модела), но засега се е подготвил за напред във времето (тей му рекъл майстора) психически и финансово основно за смяната на ангренажните вериги, защото са от страната на скоростната кутия, тоест се сваля мотор, което не е никак евтина процедура. На въздушно окачване са, тоест ще трябва обстойно да се прегледат в какво състояние са възглавниците и компресора. За разхода, човека ми каза, че извънградско 5,5-6л с нормално каране, градско със софийски и русенски трафик към 8,5-9л. А и като цяло те съветвам на базово ниво да видиш на Филип Лазаров клиповете за тези аудита. Вървежа е наистина приятен, за нископрофилните 19-ки, с които беше оборудван по подобието на улици из Русе вози кажи речи като стар Ситроен на сфери.
Да, има NAW-та и в празнични дни.Здравейте, има ли останали в Русе тролейбуси от тази разновидност, било то в движение или бракувани?Има, ползват ги за резервни части за малко по-новите NAW, които си ги имаме в изобилие
В празнични дни движат ли се някакви?
Здравейте, има ли останали в Русе тролейбуси от тази разновидност, било то в движение или бракувани?Има, ползват ги за резервни части за малко по-новите NAW, които си ги имаме в изобилие
Вчера за първи път видях линия №30 да се обслужва от дизелов Van Hool вместо електробус.Чудно как ли взимат десния завой на повдигнатото кръстовище до Олимпи Панов... Сорците едвам успяват в час пик пък какво остава за Ванхол
Имат вдигане и сваляне от кабината, като преди 100 години на двата хибридни Мерцедеса, Рената, Неопланите и донякъде на някои Ивекота (на 905 се спускаха наполовина). Явно не съм се изразил правилно: примерно на 20-та линия шофьорите карат по мрежата до разклона за ул. Юндола, натискат бутона без да слизат и правят ляв завой по нея и на батерия до пл. Прага (Девятката) и наобратно от площада, по ул. Котовск до спирката на бул. Липник, където наблизо са Jysk и Domko, натискат бутона да се вдигнат прътовете, но няма как да се закачат към мрежата и щат не щат трябва да слязат и да ги закачат ръчно, а с тия съоръжения, за които писах в предния пост само спират така, че главите да са под тия т.нар. козирки и прътовете се закачат директно за мрежата като ги вдигат. Но има един малък проблем, няма как да се впишат в джоба на спирката и едновременно да се закачат за мрежата с тия съоръжения, защото не могат да се насочват като се вдигат, та по-добре ще е да го сложат на кръстовището на Олимп като ще правят десен завой към ул. Никола ПетковРеално, прътите могат ли да се разкачат и вдигат от кабината, без ходене на водача отзад?! Защото наличието на алтернативно задвижване генератор/батерия, не означава, че прътите могат да се спускат/закачат автоматично...Колко тролеи в Русе са с електрически макари за повдигане и сваляне на прътите?Само новите СОР го имат, на Наутата аварийните агрегати не се ползват и там не са нужни.
Колко тролеи в Русе са с електрически макари за повдигане и сваляне на прътите?Само новите СОР го имат, на Наутата аварийните агрегати не се ползват и там не са нужни.
. При 12 няма чак такива волни съчинения, максималното, което съм виждал е да се закачат към мрежата на спирката до Мол Русе
Определено на нашите хубавци им трябват ето такива съоръжения, никак не им е приятно на шофьорите в жега и студ да слизат да закачат прътовете
:
Явно вагоните вече са от депо Русе... Колкото, толкова, все пак е страхотно, че отново има директна ЖП връзка, последната по спомени отпреди 13 години беше автобусна линия на някакъв ЕТ, а преди това е имало директен вагон прикачен към влака за Момчилград.
Една година по-късно.... някакво движение за таресто към гарата чува ли се?Не. Няма пари и необходимост да се прави на този етап. Освен ако не решат по сегашния маршрут на 23 да пуснат жица, но ще трябва доста да се преправи трасето (както и на Централна гара), за да стане левия завой от Христо Ботев към Земеделския колеж и след това десния към Борисова
Кратък очерк за (състоянието на) градския транспорт в Русе, публикуван в списание Stadtverkehr 11/2023.Хванали са Шкодите преди да ги пратят за скрап, заедно с Рената...А и като гледам откога е списанието, точно тогава идват новите тролеи, с което нещата откъм ПС поне малко се оправиха... Ситуацията е трагикомична, желание за синхрон на разписанията на практика няма и често има класически ситуации, в които 27 и 28 или която е да е друга двойка линии в Посока Дружба 3 или Чародейка. Автобуси има, шофьори не стигат, за да се вземат още линии и да се приключи с частниците. Почти всички линии се обслужват с каквото дойде, на 33 примерно ще са или Ванхолите 144, 8201, или СОР-ове 103 и 105. 23,3,19,30 са само със СОР. На нито един от Ванхолите климатиците не работят, за Мановете от Гьотеборг нищо не мога да кажа, стоят си 5 (?) в депото и 5 в новото електробусно депо.
Отговаря ли позитивното описание на икономическата среда в града от началото на очерка на реалното състояние на нещата?