Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - vasko

Pages: [1] 2 3 ... 176
1
Quote from: vasko link=topic=12.msg100
Спомням си с умиление онези времена, когато имах непреодолимата вътрешна нужда да споделя всички възможни подробности по темата...
Опитваш се да внушиш, че това време, с дългите ти постове, е било много отдавна. Но това не отговаря на истината! Един бърз поглед върху профила ти показва, че и през 2022г. си писал същите фермани. Оставям настрана твоите аватари Марин Петров, Мария, Петър1111, които бяха активни в този интервал, и пишеха абсолютно същите дълги фермани...
Нищо не се опитвам да внуша. Написах точно това, което исках да кажа. В ученическите ми години изписах огромни романи в този форум :rolleyes:. От гледната точка на времето и чрез познанията ми от социалните науки вече мога да си обясня защо е било така - несигурност в това, че публиката ще разбере какво искам да кажа и чувство за омаловажаване на моето мнение от другите заради възрастта ми, което води до свръхкомпенсация чрез писане.

А за 2022 година визираш един период от живота ми, в края на лятото и началото на есента, през който имах лични проблеми, при които първоначално ми беше трудно да се справя с емоциите си. Не се гордея с това, но също така не ме е срам и смятам, че трябва да се споделят такива житейски събития, за да може всички да знаят, че тези неща са нормални. Мисля, че дори и неспециалист може да види, че тези няколко поста от това време са изпълнени с неразрешени вътрешно емоционални терзнаия. Но пък това помага на личностното израстване и развитието на емоционалната интелигентност. Появата на срам след това е показател за такова развитие. След като успях да се справя с романтичните си драми, стигнах до момента, в който се бях засрамил от поведението си. Като това включваше дори и писането във форума. Това е причината сам да се спра да пиша. Не са ми били ограничавани правата за писане или нещо такова. В скоро време няколко пъти ми се е случвало отново да ми се прииска да пиша във форума. Един от тези моменти беше преди около месец, когато снимах как трамвай преминава под стрелата на работещ автокран, докато повдига голяма бетонна плоча от съоръжение на Топлофикация София :eek:. Но бях се сетил, че тази година се навършват 10 години от регистрацията ми тук и реших да направя нещо в мой стил :P. Вчера се вписах сигурно някъде два часа по-рано, за да съм сигурен, че ще успея да си напиша поста до заветния момент :D.

Като към социолог ... Бих участвал в анкета с въпрос "Четете ли постове по-дълги от 5 - 6 реда?"
Харесва ми чувството за хумор в тази забележка! :)
...
А, намекът разбра ли?!?
Да. :) За референция може да погледнеш всичките ми постове от днес. Разбира се, оставам отворен за забележки относно дължнита им. :)

2
Надявам се, ако всичко върви по план, догодина да се оженя за дългогодишната си приятелка, вече моя годеница. :) Между другото, думата "женя се" в българския език и култура се използва и от мъже и от жени. Редовно може да чуем жена, която казва, че ще се жени или се е оженила и т.н.

Намери точния човек :), който да питаш за т.нар. "джендърство". Всеки социолог ще ти каже, че тази дума се използва изключително погрешно. В социалните науки gender означава социален пол или с други думи - това са очакванията, които всяка култура или субкултура има към съответния пол. "Мъжете трябва да са силни и да не плачат", "Жените трябва да са нежни и трябва да се грижат за децата" и т.н. Тези очаквания варират според различните култури по света. За съжаление, този термин се използва много грозно с политически цели, за да може да се мотивират определени маси от хора да подкрепят определени политически идеи/партии чрез всяване на страх към различните. Това е много стар похват в политиката, който се използва и до днес и за съжаление работи добре в полза на тези, които го прилагат. От опита си и разговорите си с толкова много хора, мога да кажа, че единственото противопоставяне на такива грозни практики е образованието. Дори всъщност не самото образование като наличие на диплома за определена степен, ами по-скоро - общата култура. Ако искаме да има някакъв напредък, основната обществена цел трябва да е повишаването на общата култура на всички. Най-смело и отговорно смятам, че това трябва да е приоритет номер ЕДНО! Не е инфраструктура, доходи, данъци и т.н. Тези неща ще дойдат, когато общата обща култура започне да се повишава. За съжалание картинката по този въпрос в Бългалия е много тъжна. :( Както казах вече, като анкетьор съм направил почти 10000 анкети и съм виждал как общата култура прави разликата. Анкетирал съм абсолютно всякакви хора - от представител на ромския етнос без никакво образование до действащ ректор на голям университет в София.

3
а трамваят няма никакви знаци, така че той би трябвало да е с предимство.
В този случай не се ли прилага принципът за това, че знаците за предивство имат уникална форма? Нали формата целенасочено е такава, че всеки един от знаците за предимство да се различава от всички посоки, за да има подсигуряване? Да кажем, ако един от знаците на един от клоновоте на кръстовище бъде повреден, вандализиран, изчезне или нещо подобно, то водачите да могат се ориентират за предимството по останалите знаци в кръстовището, дори гледайки ги и в гръб. По тази логика не трябва ли ватманите да се ориентират по формата на този знак и това да е достатъчно, за да знаят, че не са с предимство. Разбира се, такава хипотеза е редно да е валидна само временно, докато компетентните власти си свършат работата :rolleyes: и поставят и останалите знаци за предимство в кръстовището. 

4
За тия 10 години, май нищо не си научил. При ПТП без пострадали, водачите са длъжни да освободят движението НЕЗАБАВНО. Трамваят може да освободи движението единствено, като си тръгне. Информация за произшествието е подадена на ЦДП, съответно водачът и да напусне след това местопроизшествието, не се води избягал, през това време идва контрол по транспорта, като представител на дружеството - собственик на ПС, участвалият водач прибира ПС, ако е в неработоспособно състояние, или го предава на друг водач, след което се връща на местопроизшествието. Не така стоят нещата за другия участник - при предаден сигнал за инцидент, и съответно отказ от КАТ от негова страна, може да пожелае попълване на двустранен протокол, може да се подпише в пътния лист на водача, че няма претенции и да остави телефонен номер. Ако след това реши да се жалва в КАТ, остава без книжка, защото автоматично бива заведен като избягал от ПТП.
Водачът от ГТ изпълнява своите задължения, като предостави информация за ПТП на ЦДП, след което изпълнява техните инструкции.
Човек се учи докато е жив. :) Благодаря за информацията! 8) Всички ПТП, на които досега съм ставал свидетел, са били такива, при които участниците остават на място заедно със своите превозни средства, включително и тези без пострадали. А това включва и няколко инцидента с трамваи, които съм виждал. За пръв път станах свидетел на инцидент, чиято развръзка настъпи за по-малко от 3-4 минути и затова ми беше интересно.

Ще помоля да не ми се слагат думи на клавиатурата! Не съм обвинил ватмана, че е избягал от ПТП, или че е нарушил някакъв нормативен акт. Проявих любопитство относно процедурата, която наблюдавах. Сега вече знам за какво става дума. :) Благодаря!

5
Като към социолог ... Бих участвал в анкета с въпрос "Четете ли постове по-дълги от 5 - 6 реда?"
Харесва ми чувството за хумор в тази забележка! :)

Както написах в предишния ми пост, съзнателно дължината му е толкова голяма. Освен споделянето на интересни факти за мен, исках да "намигна" към времето, когато пост с такава дължина можеше да се определи като нещо средно между кратък и средно дълъг мой пост. :crazy: Спомням си с умиление онези времена, когато имах непреодолимата вътрешна нужда да споделя всички възможни подробности по темата, за която пиша, защото се опасявах, че няма да ме разберете. :rolleyes: Смятам, че емоционалната ми интелигентност се е развила достатъчно за тези години, а пък и със сигурност нямам същото време, за да пиша романи в интернет.

Искам и аз да отправя една малка забележка. :) Социологията не е само анкети и социолозите не се занивамат само с това да "кажат кой ще спечели на изборите". Социологията е наука с огромно изследователско поле и много практически приложения. За съжаление науката е силно подценявана, а пък в България има доста изразена негативна представа за нея. :(

6
Мога да дам още десетки примери за мои мнения, които след това по сходен или направо идентичен начин са представени от други хора или са използвани по някакъв начин в реториката на други хора. Но аз винаги съм бил първи и смятам, че моят стил е отличителен. Затова и промених подписа.

Няма да влизам в обяснителен режим. Искам да отбележа нещо, което може би всички пропуснахте или пък аз не успях да го изразя достатъчно добре. От няколко месеца чаках точния момент, в който се навършват 10 години от първият ми пост :D. Успях да пусна вчерашният ми пост само с 3 секунди отклонение :P спрямо точния момент, в който съм пуснал първият ми такъв преди 10 години.

@bdz43r, бях ученик преди 10 години, но времето тече. Вече ще се женя. :) Надявам се, че съм и поумнял за това време. 8)


7
Както казах, не знам какво се е случило след като си тръгнах. Но тъй като бях пряк свидетел мога да потвърдя, че автомобилът беше спрял в момента на удара и беше в покой много преди трамваят да достигне мястото. Шофьорката беше пред входа на блока в момента на удара и се впусна към мястото, когато видя какво се случи. Бих предположил, че тя щеше да ми се обади, за да бъда свидетел в нейна полза, ако от КАТ са искали да я определят като виновна за инцидента. :neznam:

Като цяло ми е любопитна процедурата. Как така ватманът напусна мястото на ПТП, а други хора ще дойдат да обработят процедурата с КАТ от негово име? :neznam: Нали обикновено полицаите взимат проби за алкохол и наркотици от водачите, когато бъдат извикани на катастрофа? :hm: А да не говорим, че ТМ6 остана с една кола по-малко на линия, въпреки че трамваят имаше само козметични щети. :help:

8
Забавно / Re: Снимки
« on: 29.09.2024, 20:38:56 »


Спирката е в мазето на панелния блок :crazy:. Може ли да предположите къде съм направил тази снимка? :)

Знакът е монтиран по този начин от работниците, които са поставяли пътните знаци в района. :help:


9
Снимки / Re: Снимки (трамваи)
« on: 29.09.2024, 20:32:49 »


Трамвай под активен автокран на Топлофикация София. :eek: :crazy:

Снимката е от 27.08.2024.

Целият албум - https://flic.kr/s/aHBqjBKqQv

10
Тук нали знаеш кой е с предимство , независимо знака? - https://www.google.com/maps/@42.6857412,23.3302908,3a,75y,155.32h,86.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1smArcMUWzlG3Uglq7IgpxQQ!2e0!7i16384!8i8192?authuser=0&coh=205409&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkyNS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Ако някой не знае - трамвая е с предимство .
Това е интересен казус. Според мен въпросът е дали на това място има едно четириклонно кръстовище или две отделни кръстовища:
  • между бул. "Христо Смирненски" и ул. "Крум Попов"
  • между бул. "Христо Смирненски" и трамвайното трасе, което се намира пред входа на гимназията по строителство, архитектура и геодезия
Ако е първото, трамваите нямат предимство, защото при наличие на пътни знаци за предимство или светофари т.нар. "абсолютно предимство" на трамвая отпада. Ако е второто, тогава трамваите са с предимство. Аз бих заложил на четириклонно кръстовище, на което трамваите нямат предимство. Ако са две кръстовища, тогава всичи МПС имат право да навлизат по трамвайното трасе, тъй като задължителният знак за движение направо няма да важи за второто кръстовище, а на входа на трамвайното трасе няма забранителен знак.

11
Преди 10 дни станах свидетел на ПТП със светкавична развръзка.

Пътувах в 2335 по ТМ6 в посока крайна спирка ж.к. Обеля 2. На ул. 104, пред бл. 233, без спирачен път трамваят удари автомобил, който беше спрял на втора линия, навлизайки малко в трамвайния габарит. Очевидци от улицата твърдяха, че ватманът си е гледал в телефона. Аз не мога да потвърдя или отрека. Човекът имаше устройство свободни ръце. Още докато слизахме ватманът разговаряше по телефона и докладваше за инцидента. Продиктува регистрационния номер на автомобила в полицейски стил 8) като буквите ги съобщаваше чрез имена на градове. Още докато беше на телефона, той попита шофьорката на автомобила дали е съгласна на двустранен протокол. Тя каза, че иска КАТ, защото според нея ватманът е виновен. Той предаде тази информация по телефона и затвори. След това обясни на жената, че в такъв случай тя трябва да изчака негови колеги, които ще дойдат по някое време и тогава ще извикат КАТ :hm:. Накара жената да премести автомобила, а той потегли с включени аварийни светлини, обърна на обръщалото и продължи в обратна посока, без да качва пътници, което е най-необяснимото нещо за мен, тъй като щетите за трамвая бяха минимални. :neznam: Оставих мой контакт на жената, ако има нужда от свидетел пред КАТ, и си тръгнах, тъй като бързах. Не ми е звъняла. Не знам какво е се е случило след това.

Дата и час: 19.09.2024, 16:00





https://flic.kr/s/aHBqjBKjJe

12
Здравейте,

След точно 10 години, плюс-минус няколко секунди, бих искал да се представя отново, въпреки че очевидно не съм забравен. :rolleyes:

Казвам се Васил и съм на 27 години. Роден съм в град Русе, където със семейството ми живяхме докато навърших 7 години. Тогава се преместихме в София. Живял съм в непосредствена близост до пазар Младост 1, както и в сърцето на ж.к. Младост 1А. От над 10 години живея в ж.к. Обеля 2, в близост до трамвайното ухо на ТМ6. Тъй като вече съм сгоден, със семейството ми и годеницата ми обмисляме различни варианти за развитие на т.нар. “жилищен въпрос”, което се оказва доста трудно от гледна точка на състоянието на имотния пазар. :help: Сватбата още не е планирана. Може би ще е края на лятото, началото на есента през следващата година. :)

Ако трябва да опиша професионалния ми интерес с няколко думи, бих казал, че се интересувам от изследване на човешкото поведение. Завършил съм бакалавър по Социология, както и две магистратури – по Психология и по Културология.

Някак си намирам за необходимо да споделя политическите си възгледи. Моите политически нагласи са смесени. Това е термин, който описва човек, чийто идеи изразено попадат и от двете страни на политическия спектър, но по-далече от центъра. Различно е от центрист, който обикновено търси компромисни решения в средата на спектъра. В никакъв случай не подкрепям политическата система, която официално е управлявала България между 1947 г. и 1991 г. Това са годините, в които е променена Конституцията на България и затова ги използвам като референция за официални хронологични граници, въпреки че на практика въпросният режим е започнал своето управление преди това.  В никакъв случай не подкрепям или агитирам за връщането на същото или подобно държавно управление. В същото време този период от българската история е обект на сериозен изследователски интерес от моя страна. Смятам, че е важно да се изследват подобни политически режими като така може да се разберат много детайли за поведението на хората. По същата причина изследователски интерес за мен представлява и управлението на Германия (както и на другите страни, които изразяват сходна идеология, и по-късно се присъединяват към Германия), което е довело до събитията от Втората световна война. Надявам се, че се подразбира, но все пак ще отбележа, че по никакъв начин не подкрепям и тази идеология. С изненада установих, че по време на изучаването на бакалавъра си по Социология всъщност разглеждахме много и най-различни детайли и аспекти от историята на България между Втората световна война и началото на деветдесетте години на XX век. Имахме десетки задачи, курсови работи, анализи и други подобни по темата по най-различни дисциплини в университета. Научих много важен урок от преподавателите. Те ни обясниха, че не трябва да се опитваме да отговаряме на въпроса дали “тогава” е било по-добре или по-зле от сега. Този въпрос е невалиден. Правилните изследователски въпроси са: Кои са хората, които смятат, че са живели по-добре във въпросния исторически период и защо? Кои са хората, които смятат, че са живели по-зле и защо? Какви са социално-демографски характеристики в исторически и в настоящ план и на двете групи? Мисля, че вече имам доста пълноценни отговори на тези въпроси. Обмислям, но все още не съм решил със сигурност, да продължа моето образование и в докторска степен. Със сигурност бих искал това да се случи при преподавателите по дисциплината Историческа социология на социализма в България. Първо да стана помощник на преподавателите, а след време – защо не и основен преподавател по дисциплината. Определям себе си като доста добър историк на политическия режим, който официално е управлявал България между 1947 г. и 1991 г. Разглеждал съм хиляди документални източници, включително такива от държавния архив, като и съм разговарял с хиляди хора по темата. Смятам, че трябва да се положат усилия за максимално обективно разглеждане и представяне на историята на този период, тъй като в общественото пространство циркулират най-различни фалшиви информации. Изразен привърженик съм на демокрацията. В същото време смятам, че случващото се не представлява истинска демокрация и това е валидно не само за България, но и за почти целия свят. Огромен критик съм на съвременното състояние на капиталистическата система. Отново по време на изучаването си на бакалавъра по Социология сме разглеждали този въпрос от различни ъгли и чрез специфичните за Социологията изследователски методи. Любопитен факт е, че значителна част от критиците на капиталистическата икономическа система са социолози по образование.

В професионален план досега съм се занимавал с три дейности:
  • Анкетьор – правих анкети за различни изследователски агенции, които провеждат социологически и маркетингови проучвания. Няколко години бях и ръководител на екип от анкетьори. Бих посъветвал всички да гледат на резултатите от проучвания с голяма доза съмнение. Причината за това не е нагласяване/натъкмяване на данните, за което не мога да твърдя дали се случва или не, тъй като не съм работил на такова ниво от процеса. Причината за моя съвет е изключително ниското качество на работа на анкетьорите от цяла България. Всички агенции работят с едни и същи анкетьори. Малко не ми достигна да направя 10000 анкети. 8) Това беше изключително интересно и поучително занимание за мен. Освен контакта с всички тези хора, аз научих още много. Някои от прочуванията, по които съм работил като анкетьор, се изпълняваха по домовете на хората. Обикалял съм всички квартали на София, както и на други населени места в област Софийска. Няколко пъти екипът ми беше изпращан да прави анкети в други областни градове. Най-далече сме стигали до Враца, Пловдив, Благоевград. Влизал съм в стотици блокове и съм виждал неща, които никога не съм си представял. Многократно съм попадал на любезни и гостоприемни хора, които проявяваха интерес да си поговорим и отвъд самата анкета. Когато съм имал време, съм се възползвал от това и след приключването на анкетата с такива хора сме обсъждали най-различни теми. Поне 3000 са тези респонденти, с които съм разговарял допълнително след като съм приключил служебната си задача да им направя анкета. Особен интерес за мен бяха хората на възраст над 40-45 години.
  • Доста дълъг стаж в агенция за маркетинг и реклама. Това, което мога да отбележа по темата е, че всичко, което някой си е представял относно манипулациите, които бизнесът извършва към своите потребители за да купуват повече, е напълно вярно. И всъщност е много по-сериозно от представите на средностатистическия човек за манипулации.
  • Управление на човешки ресурс, с което се занимавам и до днес. Става дума за същинското управление на хора, а не за административната част от дейността, която редовно се поставя под същия етикет. Второто е по-скоро счетоводна работа, която се среща и под термина ТРЗ (труд и работна заплата).

В сферата на любителските ми интереси си остават с пълна сила общественият транспорт и градоустройството. :) Второто също беше засегнато в образованието ми по Социология под формата на различни задачи и курсови работи по някои учебни дисциплини. Смятам, че специалисти от сферата на социалните науки, които се занимават с човешкото поведение, трябва все повече да участват в процесите на планиране на градския дизайн. Ако тези процеси се изпълняват само от специалисти с техническо образование, има опасност да се пропуснат важни социални и културни особености. Връщайки се назад в това, което съм писал във форума виждам, че дори с базовите си тогава познания съм имал доста добри попадения, които са се оказали верни от гледна точка на времето. Не искам това да звучи като “видяхте ли, аз ви казах”, ами по-скоро като показател за необходимостта от разбиране на специалист от социалните науки в поле, което на пръв поглед изглежда по-скоро техническо. Като цяло смятам, че социалните науки са малко пренебрегвани, а в същото време те са полезни за управление на  всички обществени процеси и трябва да са на много по-преден план в политиката. Не изключвам възможността някой ден да се занимавам и с политика :rolleyes: – особено в сферата на транспорта и градския дизайн.

Може да прозвучи малко странно, но бих искал да изразя и една нетрадиционна благодарност. :P Благодарен съм за това, че съм оставил такъв осезаем отпечатък в този интернет форум! Виждам как от време на време се случва моята особа да се преписва на някой друг потребител. Колкото и нескромно да звучи обаче, оригиналът е само един. :rolleyes:
 
Ще се радвам отново да се включвам в дискусиите на форума. Не се притеснявайте – със сигурност нямам това време, което имах в ученическите си години, и няма да пиша нито толкова много, нито толкова дълги постове. Не използвайте настоящия пост като показател за това. Целенасочено го написах толкова дълъг, за да си припомним добрите стари времена. :D

С пожелание към всички да бъдете здрави! :)

Поздрави,
Васил
(vasko от Обеля)


П.П. Написах това в скобите под името ми заради една случка от преди вече доста години. Пътувах в трамвай като бях седнал на седалка в близост до ватманската кабина. Ватманът разговаряше с негов колега, който стоеше пред кабината. Опитвам се да цитирам управляващия ватман по спомен, но не гарантирам за точност на цитата: “Има някакъв пикльо Васко от Обеля, който постоянно ни снима и ни изтипосва в интернет. Трябва да разберем кой е да му бием два шамара!” :blink: Другият ватман изрази съгласие по въпроса, но и двамата не знаеха, че въпросната особа седи само на 3-4 метра от тях. :D

13
По-рано днес (вече вчера - 27.09.2022) вечерта имаше препълване с автомобили на паркинга на мол Paradise. Долу почти се е стигнало до пълен блокаж на движението на автомобили, заради трафика отвън.

Трафикът по околните булеварди и улици не беше нещо извънредно за вечерен час пик. Беше натоварено, но със сигурност не дотам, че да има нужда от намесата на пътни полицаи, например.

Проблемът беше единствено за автомобилите, които искаха да излязат от мола, което им се получаваше много бавно заради трафика и липсата на предимство при излизането.

По едно време пристигнаха пътни полицаи, които спираха движението, за да могат да излизат автомобилите от мола. :blink: На моменти задържаха движението доста време, което вече наистина влошаваше трафика назад, защото се блокираха кръстовища, градския транспорт се бавеше.

Смятате ли, че е редно да се ползва обществен ресурс за решаване на частния проблем на един бизнес? :neznam: Тези от мола са допуснали задръстване в техния паркинг. Според мен не е редно полицаи да ходят да решават проблемите на разлигавените клиенти на мола за сметка на останалия трафик и градския трнаспорт...

Освен това след като приключиха при мола, същата тази патрулка пътни полицаи отиде при катастрофата малко по-надолу по бул. Черни връх и даде разрешение колите да се преместят, за да може да се махне задръжката на трамваите по ТМ10. Ако не беше това с улесняването на клиентите на мола, щяха по-рано да освободят движението на трамваите.

14
Въпреки че темата е за водачи и ватмани, ще разкажа за некадърност на диспечери.

Вече вчера (27.09.2022) става лека катастрофа между два автомобила в района на бул. "Черни връх" и ул. "Орел". Ауди блъска отзад БМВ. Шофьорът на Аудито бяга пеша от местопроизшествието. Според очевидци е изглеждал неадекватен (пиян/дрогиран).

Проблемът е, че катастрофата става върху трамвайното трасе и блокира и трамвайното движение и в двете посоки. Пристигат полицаи от охранителна полиция и две коли Контрол по транспорта. Тъй като единият водач е избягал и е зарязал автомобила си насред платното, полицаите не дават същият да бъде преместен. И това бяха почти два часа задръжка на ТМ10.

Проблемът, за който говоря, е при диспечерите. На мястото се бяха събрали цели 7 (седем) трамвая. :help: Почти половината коли по линията. Очевидно диспечерите не са си свършили работата достатъчно добре и не са успяли своевременно да отклонят колите по линията (например да въртят на пл. Журналист или ул. Кораб планина).

По едно време пристигна патрулка на пътна полиция, която беше малко по-нагоре да решава проблемите на мол Paradise. Полицайте от тази патрулка огледаха мястото и разрешиха преместването на автомобила на избягалия шофьор, което стана чрез бутане.

(любопитен факт: избягалият шофьор беше оставил мобилният си телефон на държача на предното стъкло, като телефонът беше оставен да предава на живо - streaming  :neznam:)

15
Вчера и днес пак имаше абсурдна маршрутна промяна:

Quote

На 24 и 25.09.2022 г. (събота и неделя) се въвежда следната временна организация на движение на обществения транспорт:

От 04:30 до 16:00 часа на 24.09.2022 г. (събота ):

трамвайна линия № 11 ще се движи от кв. Княжево до Хюндай България.  След 16:00 часа се възстановява постоянния маршрут на линията.

трамвайна линия № 12 ще се движи от площад Журналист до Хюндай България.  След 16:00 часа се възстановява постоянния маршрут на линията.

На 25.09.2022 г. (неделя):

от 04:30 до 12:00 часа трамвайна линия № 6 ще се движи от ж.к. Иван Вазов до метростанция “Хан Кубрат”. След 12:00 часа маршрутът на линията се възстановява.

от 04:30 до 16:00 часа трамвайна линия № 11 ще се движи от кв. Княжево до надлез Надежда (трамвайно депо Банишора). След 16:00 часа маршрутът на линията се възстановява.

от 04:30 до 16:00 часа трамвайна линия № 12 ще се движи от площад Журналист до надлез Надежда (трамвайно депо Банишора). След 16:00 часа маршрутът на линията се възстановява.

от 04:30 до 16:00 часа ще се разкрие временна електробусна линия № Е12ТМ с маршрут от автостанция Илиянци до Централна гара както следва:

    в посока Централна гара: от автостанция Илиянци по ул. “Джерман”, бул. “Рожен”, ул. “Илиянско шосе”, бул. “Рожен”, надлез Надежда и по бул. “Княгиня Мария Луиза” до спирка с код 2830 „Бул. Княгиня Мария Луиза“ пред Централна гара за електробусна линия № 74 (крайна и начална) и за зареждане;
    в посока автостанция Илиянци: от спирка с код 2830 „Бул. Княгиня Мария Луиза“ по бул. „Княгиня Мария Луиза“, надясно по бул. “Христо Ботев”, надясно по бул. “Сливница”, надясно по ул. “Опълченска”, наляво по бул. “Княгиня Мария Луиза”, надлез Надежда, бул. „Рожен“, ул. „Илиянско шосе“, бул. „Рожен“ и по ул. „Джерман“ до автостанция Илиянци.

Електробусите ще спират на спирки:

    начална и крайна с кодове 0058 и 2608  “Автостанция Илиянци”;
    начална и крайна с код 2830 „Бул. Княгиня Мария Луиза“ за електробусна линия № 74;
    на всички съществуващи автобусни спирки по бул. “Рожен”, бул. “Княгиня Мария Луиза”, бул. “Христо Ботев”, бул. “Сливница” и ул. “Опълченска”
    на трамвайните спирки по ул. “Илиянско шосе”
    на спирката на автобусни линии № 26 и 27 на ул. „Илиянско шосе“ след десния завой от бул. „Рожен“ в посока автостанция Илиянци.
Източник.

Вчера не е имало никакъв заместващ транспорт за ТМ11 и ТМ12 между Хюндай България и автостанция Илиянци. Можеше поне да удължат А29 до Хюндай България. Слизаш от А29 в нищото и няма как да продължиш наникъде...  :help:

Днес нямаше никакъв заместващ транспорт за ТМ6 между МС Хан Кубрат и ж.к. Обеля 2. Обяснението било, че от МС Хан Кубрат можело хората да се прекачат от ТМ6 на А26 и обратното. Това е пълен абсурд!!! Само вижте разликите в интервалите на двете линии! А колко са различни маршрутите им?!? А може ли с карта за една линия за ТМ6 да се качиш на А26?

Също така нямаше връзка между ТМ11 и заместващата линия. :help:

Последната спирка на временния маршрут на ТМ11, идващ от Княжево е 1970 "Йосиф Щросмайер". Дори и в разписанията на сайта на ЦГМ (тук и тук) всички курсове на ТМ11 са отбелязани като непълни. Просто защото последната спирка я няма. :crazy:

Подобна промяна се прави за пореден път и никой не се сеща да направи една временна спирка за ТМ11 и ТМ12 пред портала на депото.

След като ТМ6 се възстановява в 12:00 часа, това означава, че по същото време технически е възможно и ТМ11 и ТМ12 да се удължат до София Север за по-удобна връзка със заместващата линия. Ама...




Една промяна от вчера:
Quote
От 04:30 часа до 18:00 часа на  24.09.2022 год. се променят маршрутите на автобусни линии № 63, 64 и 111, както следва:

Автобусна линия № 63 (в посока кв. “Бояна”): от бул. “Братя Бъкстон” надясно по бул. “Никола Петков”, наляво по ул. “Ал. С. Пушкин”, надясно по ул. “Иваница Данчев” и по маршрута си, двупосочно. Линията ще работи по действащото разписание за предпразик/празник.

Автобусна линия № 64 (в посока Зоопарка): от Центъра по хигиена по маршрута до кръстовище бул.“България“ - ул.“Тодор Каблешков“, надясно по ул.“Тодор Каблешков“, наляво по бул.“Братя Бъкстон“, надясно по бул.“Никола Петков”, наляво по ул.“Ал. С. Пушкин”, надясно по ул.“Иваница Данчев“ и по маршрута, двупосочно. Линията ще работи по действащото разписание за предпразик/празник.

Автобусна линия № 111 (в посока ж.к. „Младост“): от ж.к.“Люлин“ по маршрута до кръстовище бул. “Никола Петков” - ул. “Ал. С. Пушкин ”, надясно по ул. “Ал. С. Пушкин ”, наляво по ул. “Даскал Стоян Попандреев”, надясно по Околовръстен път и по маршрута си. В обратна посока маршрутът не се променя. Линията ще работи по действащото разписание за предпразик/празник.

Автобусни линии № 63, 64 и 111 ще обслужват всички съществуващи спирки в променените участъци от маршрутите.

Закриват се спирки:

    с код 2206 „Ул. Т. Каблешков“ - за автобусна линия № 64
    с кодове 2688 и 2689 „Ж.к. Бокар“ - за автобусна линия № 64
    с кодове 0866 и 0868 „Кв. Манастирски ливади“ - за автобусна линия № 64
    с код 1464 „НИМ“ – за автобусни линии № 63 и 111
    с код 1465 „НИМ“ – за автобусна линия № 64; спирката ще се обслужва от автобусна линия № 111;
    с код 0279 „Бул. Ал. Пушкин“ - за автобусна линия № 111; спирката ще се обслужва от автобусни линии №№ 63 и 64;
    с код 0262 „Гробищен парк Бояна“ - за автобусни линии № 63 и 64;
    с код 0263 „Гробищен парк Бояна“ – за автобусни линии № 63 и 64;  спирката ще се обслужва от автобусна линия № 111;
    с код 1448 „Резиденция Бояна“ - за автобусни линии № 63 и 64
    с код 1439 „Резиденция Бояна“ - за автобусни линии № 63 и 64;  спирката ще се обслужва от автобусна линия № 111.
Източник.

Отбелязвам я заради схемата:

Със светло синьо ЦГМ поздравява всички, които са недоволни от маршрутните промени.  :crazy:

16
Забавно / Re: Снимки
« on: 25.09.2022, 13:18:06 »
БДЖ влак № 28/101 за Варна:



БДЖ влак № 108 за Видин:



:crazy:

Повече информация за случващото се на тези снимки може да откриете тук.

17
Кратката версия:

:arrow: На 23.09.2022 около 4 часа настъпва авария в контактната мрежа на централна гара София.
:arrow: НКЖИ не съумяват да започват отстраняването на аварията цели 3 часа. Отнема им още 4 часа да я отстранят.
:arrow: Горното довежда до пълен хаос при сутрешните влакове, които трябва да пристигнат и заминат от централна гара.
:arrow: Пристигащите влакове спират на различни гари в София и околностите (включително Волуяк и Елин Пелин) и от там пътниците са оставени да се придвижат кой както намери за добре.
:arrow: Дълго време нито един влак не потегля от София.
:arrow: Значителна част от пътническите влакове на кратки разстояния от София са отменени без заместващ транспорт и без никаква информация към пътниците.
:arrow: Някои влакове от/за направление Подуяне тръгват/пристигат с дизелова тяга, но организацията за тази практика е много бавна.
:arrow: Влакове по направления Мездра и Перник тръгват от други гари. За тези влакове има организиран автобусен транспорт от централна гара.
:arrow: Автобусите са предоставени от Столичен автотранспорт и са крайно неподходящи и недостатъчни, което означава отвратително преживяване за пътниците заради претъпкване.
:arrow: Няма никаква организация, която да спомага превозването на пътниците от централна гара до съседните гари, откъдето ще потеглят влаковете.
:arrow: Има хора, които по погрешка попадат на грешната гара и някои от тях изпускат влака си.
:arrow: Липсва адекватна информацията от БДЖ към пътниците по какъвто и да е канал (на живо от служителите, по аудио уредба, електронни информационни табла, интернет сайт, информационен телефон).
:arrow: Отношението от служителите на БДЖ към пътниците е повече от арогантно и отвратително.

:arrow: Като заключение на всичко по-горе - това е поредният пирон в ковчега на екологичния обществен транспорт в България. Със сигурност тези отвратителни преживявания ще откажат част от хората, които ги преживяха, от пътуването с влак. А някои сигурно ще се откажат изобщо пътуването с обществен транспорт като цяло. :rev: Дилърите на автомобили втора употреба, бензиндижиите и автомонтьорите харесват това. :/

18
Замислих се защо влакът за Варна тръгва чак от Илиянци при условие, че първи и втори коловоз на София Север са празни. Може би по някаква техническа причина не се ползват. Да, ама не. Някъде след 9:15 пристигна бързият влак от Лом на първи коловоз. А към 9:30 пристигна пътническият влак от Лакатник на втори коловоз. Очевидно тръгването на влака за Варна чак от Илиянци е от организационна некомпетентност.

Попитах един от служителите на БДЖ, които бяха на гарата - ще има ли някакъв организиран транспорт за хората от влаковете от Лом и Лакатник, за да ги закарат до централна гара. Получих пренебрежителен поглед и обяснение, че нямало защо да има транспорт. Спирките на трамвайте и автобусите били "ей там". И това пак било по-дорбе, защото пътниците от предишни влакове от Искърското дефиле били сваляни на Илиянци. От устата на този човек прозвуча така все едно тези хора трябва да са благодарни и да целуват ръка, че двата влака са докарани до София Север, вместо до Илиянци. И да - хората от тези два влака слязоха, поогледаха се малко, някои от тях поразпитаха, и всички се насочика към спирките на градския транспорт "ей там". :/

От електрическата мотриса (влакът от Лакатник) слязоха няколко човека, които след това се качиха на влака за Видин. Поради голямата каша на централна гара и липсата на какъвто и да е човек, който да упътва хората, няколо човека за Видин се качили на грешния автобус и се озовали на гара Илиянци. Добре че е бил влакът от Лакатник, че да ги доведе до София Север. Големи схеми, голямо нещо.

По някое време разбрах, че във влака на четвърти коловоз все още има хора :eek:. Всъщност това е бил нощният влак от Варна, който е пристигнал на София Север някъде към 5:50. Тогава казали на хората вътре, че има авария и не се знае колко ще се забави влака. Който искал може да остане на топло и да чака, който иска можел да слиза и да си търси алтернативни начини за довършване на пътуването (в 6 часа сутринта). След това кондукторите и шафнерите изчезнали и никой повече не дал информация на тези хора. Чакали, чакали (поне наистина парното работело) и малко по малко хората слизали и тръгвали. Възрастният човек до автобуса, с големия куфар на тази снимка беше пътник от спален вагон на нощния влак и аз му обясних накъде да се насочи към спирките на градския трансопрт и докъде може да се придвижи с линиите, които миват оттам.

Някъде към 9:30 присигна още една група пътници от централна гара. И те бяха докарани са автобус на Столичен автотранспорт, но не го видях кой е. Това бяха всички пътници за влака за Видин. Време за тръгване? Да, ама не. Имаше някакви бюрократични дейности, които трябваше да се свършат. Отнякъде се появи ръководител-движение (човекът с червената шапка), какъвто никога не съм виждал на гара София Север. Той разнасяше някакви документи, които трябваше да се подпишат от машинистите и от кондукторите. Пак отиде на някъде, пак се върна, пак подписи. Общо над 15 минути. Очевидно това не можеше да се направи докато се чакат пътниците да бъдат превозени от централна гара :qdosan:... След цялата бюрокрация, още 10 минути бяха необходими да минат преди влакът да тръгне. Нищо не се случваше през тези 10 минути – всички пътници бяха на борда, нищо не се подписваше, нищо! – просто се чакаше разрешителен сигнал. Помислих си, че може би трасето е заето и може би всеки момент ще дойде още един влак откъм Илиянци, но НЕ – нищо.  Тези 10 минути бяха просто за разкош :crazy:. Влакът потегли от София Север минута-две преди 10:00 часа (по разписание трябваше да е 7:35 от централна гара).

При пристигането на втората пратка пътници от централна гара, имаше два души, които бяха за влака за Варна, но очевидно са объркали автобусите, защото не е имало кой да ги упътва на централна гара. Веднага ги заведох при касиерката. Тя като ме видя и реши, че няма смисъл пак да се заяждаме - веднага звънна където трябва, за да попита какво се случва. Разбрахме, че влакът за Варна тъкмо потеглил от Илиянци. :( Касиерката предложи на тези двама души да им завери билетите за друг влак. Те попитаха няма ли вариант да им върне парите, а тя им отказа. Единственият вариант за връщане на пари бил, ако се пусне жалба по официален път, но не било сигурно дали ще бъде уважена, защото влак е имало, а те са го изпуснали (това беше върхът на наглостта!!! :qdosan:). Двамата се ядосаха много и казаха, че отиват на автогарата и ще пътуват с автобус и никога повече БДЖ :rev:.

Влакът за Видин потегли с табели "Мездра - София". Предполагам, че се досещате, че за почистване или обслужване на вагоните изобщо не може да става дума. Вътре беше много мръсно и имаше боклуци от предишното пътуване на вагоните.

После разбрах, че влакът за Видин е спрял извънредно на Илиянци (очевидно схемата, която направиха хората, които дойдоха от Илиянци с електричката от Лакатник, за да се качат на влака за Видин е била напразна), но след това е спирал само на гари, на които трябва по разписание. Което ме изненада положително, защото очаквах, че може да го направят пътнически в някои части от маршрута, за да компенсира други отменени влакове. По целия път до Видин не е имало някакви по-дълги престои на гари (за разминаване, например). Времепътуването е било толкова, колкото би трябвало да бъде по разписание. Само с два часа и половина закъснение. :crazy:

Според една от статиите аварията е била отстранена в 10:55. Няколко пъти през деня хвърлях поглед на сайта на БДЖ. Повечето от закъснелите влакове от сутринта до обяд не се появяваха на радара или по електронните табла на гарите (функцията Live на сайта на БДЖ), включително влака за Видин, който е главен герой в тази история. Като цяло радарът беше много объркан цял ден и даваше грешна информация. Според информацията в секция актуално, имаше доста отменени влакове, без да е предложена алтернатива. Например всички влакове от/за Банкя до обяд са били отменени, без заместваща услуга.

Ето няколко примера с екранни снимки:
София-Банкя-София
София-Банкя-София
София-Банкя-София

София-Банкя-София

Забележете момента на публикуване на първите три съобщения - часове след времето по разписание на съответните влакове. До момента на публикуване на съответните съобщения, въпросните влакове са се появявали в електроните табла (функцията Live на сайта на БДЖ) на съответните гари/спирки като движещи се със закъснение. Ето пример от 9:26 часа - тук
Това е пример от елетронното табло на гара Банкя. Според тази информация е би трябвало да има два влака един след друг през две минути. Представете си - някой чака влака в определеното време по разписание - влакът не идва. Информационният телефон на БДЖ не отговаря. Единствено електронните табла на сайта са активни, а те показваха горното. Предполагам, че ако е било на самата гара Банкя, има някаква вероятност служителите там да информират чакащите (не е сигурно като гледаме общата нагласа на служителите на БДЖ към пътниците). Но ако е имало чакащи на спирките по маршрута - Иваняне, Божурище и т.н?..

Ето още два примера за добро обслужване на клиенти от страна на БДЖ - тук и тук. В първият случай съобщението е пуснато 8 минути след като влакът е трябвало да пристигне в крайна гара. А дотогава този влак е излизал по електронните табла в сайта на БДЖ като движещ се със закъснение. А ако се опитаме да преведем информацията от второто изображение на разбираем език, би трябвало да се чете така: влакът е свалил пътниците на гара Волуяк в 6:20 сутринта и оттам те са се оправяли кой както може.

И какво значи "Пътниците се пренасочват към други влакове по това направление"? :help: Нали има сериозна авария? Други влакове по това направление няма часове наред. Защо не не се организира заместващ транспорт с автобуси???

Може би няма смисъл да споменавам, че нямаше нито един представител на БДЖ, който да раздаде поне вода (а би трябвало и нещо дребно за хапване) на чакащите с часове хора.

Чудя се някои неща:
- Защо не беше направена по-рано организацията с дизеловите маневрени локомотиви? И защо не беше направена по всички направления?
- Аварията на контактната мрежа беше само в западната гърловина. Защо не беше направена организация влаковете да потеглят с електрическа тяга през източната гърловина? Дори тези в посока Искърското дефиле можеха да заминават на изток с малко въображение (през Казичене, Мусачево, Яна, Световрачене, Курило) и пак щеше да е по-бързо от хамалогията за тръгване на влаковете от София Север и Илиянци и превозването на пътниците дотам.
- Защо очевидно няма подготвена организация с някоя автобусна компания или дори със Столичен автотранспорт за бързо и ефективно организиране на адекватни заместващи автобуси???



Това е обслужването от БДЖ на централната гара в столичния град през 2022 година. :(

19
За тези, на които не им се чете, ще има кратка версия по-долу. Заслужва си да се прочете, защото има много детайли относно обслужването от страна на БДЖ, включително много пътници, оставени на произвола; автобус(и) на Столичен автотранспорт - изваден(и) от линия, за да превозват пътници на БДЖ и много други нередности.



Тежка авария блокира влаковете през Искърското дефиле, пътниците чакаха с часове

Авария затрудни движението на влакове през Искърското дефиле и по линията София-Драгоман

Онзи ден имаше огромна авария на централна ж.п. гара София. Това е единствената инфорамция, която в медиите, която може да се открии през интернет търсачките. И като цяло е проблемът е представен твърде повърхностно и по начин, който създава впечатление, че не е кой знае какво.

Ето какво се случи от първо лице: Онзи ден (23.09.2022) изпращах семеен приятел на централна гара, за да пътува до Видин с бързия влак, който потегля в 7:35 (по разписание). Няколко минути след 7:00 часа излязохме от метрото и се запътихме към касовата зона. В момента, в който преминахме през автоматичните врати на долната чакалня, попаднахме на много необичайна ситуация :eek:. Пространството беше препълнено с хора, а двете информационни табла (пристигащи и заминаващи) показваха огромни закъснения за всички влакове. Според информациято от таблата нямаше нито един влак, който да е пристигнал или заминал от гарата от началато на деня. Влакът за Видин беше отбелязан с 10 минути закъснение, което на фона на 100+ минути на някои други влакове, си беше направо супер. Отидохме на една от касите и попитахме касиерката какво се случва. Тя каза, че има някаква авария, но не знае нищо повече. Попитхаме я дали обявеното закъснение от 10 минути за влака за Видин ще бъде спазено или има опасност да се увеличи (имайки предвид, че очевидно от началото на деня нито един влак все още не е заминал). Касиерката изнервено отговори, че тя няма как да ни предостави такава информация - това не било нейна работа. И заядливо попита дали ще купуваме билет или не... Аз ѝ обясних, че за да решим дали ще купуваме билет за услуга, бихме искали да знаем дали тази услуга ще бъде изпълнена с обявените параметри или не. И че Е нейна работа да ни даде тази информация като човек, който е поставен там да продава въпросната услуга. Отговорът беше, че или ще купуваме билет или трябва да се махнем от опашката. Моят човек си взе билет до Видин и се върнахме пред информационните табла (това беше трудно, защото пространството беше препълнено от изнервени пътници).

Пред информационните табла се заговорихме с други хора. Някои от тях разказаха, че чакат да се качат на влакове, които е трябвало да заминат преди два часа. Имаше хора, на които им се проваляха плановете - трябваше да пътуват по работа до Варна/Бургас или други големи градове по пътя натам. Имаше хора, които просто искаха да се приберат вкъщи след нощна смяна. Пътническите влакове бяха най-пренебрегнати в случая. Пътническият влак в посока Искърското дефиле до Враца , който е трябвало да тръгне в 5:20, е бил просто отменен. Без допълнителна информация какво може да правят хората, които са имали намерение да пътуват с него. В един момент информацията за този влак просто изчезнала от информационното табло и никой не давал допълнителна информация (от касите или гише "Информация").  Замислих се какво ли се случва с хората, които са очаквали този влак по спирките в Искърскато дефиле, за да отидат на работа в Мездра или Враца... Тогава се замислих какво ли се случва с всички хора, които идват на работа в София със сутрешните влакове към столицата... В един момент една касиерка се появи пред касите и се развика. Крещейки обясни, че те не са гише "Информация" и хората не трябва да ги занимават с излишни въпроси. При тях можело само за билети. След подобно отношение към клиентите, не мисля, че трябва да ни е мъчно за тях, ако ги заменят с машини – билетни автомати.

На мен ми беше интересно да видя какво се случва на различни места из гарата. Оставих моя човек да чака с куфара си пред информационните табла (като се разбрахме да ми звънне, ако се появи нова информация за влака за Видин), а аз се разходих из цялата гара. Качих се горе - и там лудница. Цялата горна чакалня също беше препълнена с изнервени хора. Видях опашка от десетина човека пред гише "Информация". Викам си: официално това е служителят който трябва да дава информация и да отговаря на въпроси. Застанах отстрани на гишето и започнах да слушам какво си говорят хората с жената вътре. Жената повтаряше едно и също - има авария на контактната мрежа; не се знае кога ще тръгнат влаковете; тя не може да каже нищо повече; повече информация ще има по аудио уредбата. На въпроси дали може хората да върнат билетите и да им възстановят парите, тя казавше, че засега няма такава информация (няма информация на гише "Информация" :crazy:).

Иноформацията по аудио уредбата беше следната: "Влакът за град Х, Х и Х ще потегли със У минути закъснение". И нищо повече. През пет минути изброяваха всички заминаващи влакове със съответните им закъснения. Нито дума за пристигащите влакове. Когато наближаваше времето за потегляне на даден влак (заедно с обявеното към дадения момент закъснение), просто увеличаваха закъснението с 20-30 минути. Така към 7:40 закъснението на влака за Видин стана се промени от 10 на 25 минути (оптимисти :crazy:). А по незначителните пътнически влакове просто изчезваха от информационните табла и за тях спираха да правят съобщения по аудио уредбата. Например влаковете за Банкя бяха така. На касите или на гише "Информация" не желаеха да кажат нищо. Хората за тези пътнически влакове просто бяха заеб*ни (съжалявам за грубата дума, но смятам, че е на място).

Замислих се, че може би има актуална информация на сайта на БДЖ (колко съм наивен). Проверих - сайтът работеше. Имаше информация, че има авария на контактната мрежа и информация за закъснения на някои от влаковете от/за София (но НЕ на всички) и тази информация изобщо не беше актуална. Примерно обявените закъснения на сайта се разминаваха от тези, които бяха обявени на информационните табла. Викам си: ще звънна по телефона на инфо центъра на БДЖ, който би трябвало да работи денонощно - от там сигурно ще ми дадат информация (още по-наивно от моя страна). Никой не вдигна телефона, който би трябвало да се обслужва денононщно. :neznam:

Забелязах, че по коловозите има композирани състави от вагони и дори има движение на хора по пероните. Разходих се натам. Видях, че доста хора са открили къде са композирани влаковете, с които би трябвало да пътуват (въпреки че не са обявени на информационните табла) и са се настанили вътре. Имаше много хора по вагоните. Всъщност се оказа, че хората, които чакат да тръгнат нанякъде са още повече, а не само тези в двете чакални. Може и би общо имаше 2-3 000 души.

Направи ми впечатление, че на различните коловози имаше общо четири дизелови маневрени локомотива. Имаше и доста служители на БДЖ (които отговарят за маневрите и композирането на влаковете) с оранжеви жилетки, които видимо не правеха нищо. Опитах се да се заговорям с някои от тях. Повече от тях бяха много груби и невъзпитани. Обаче с един от тях се заговорихме. Той ми обясни, че е станала авария на конткатната мрежа в западната гърловина на гарата. Това се е случило някъде около 4:00 часа. Служителите на НКЖИ, заедно с ремонтната машина, пристигнали някъде десетина минути преди нашия разговор, който се случваше към 7:30. (Ама защо да бързат?!? Няма нищо спешно! Само няколко хиляди човека са затруднени да достигнат до там, закъдето пътуват :crazy:).

Попитах служителя на БДЖ дали знае какво се случва с пристигащите влакове. Той каза, че те изчакват на гарите Горна баня, Захарна фабрика, Волуяк, София Север, Илиянци, Искър, Казичене и дори имало влак чак на Елин Пелин :eek:. Пътниците от тези влакове имат две възможности - да чакат незанайно колко време или да продължат със собствени сили и средства към центъра на София. Очевидно в близките гари има напрежение в контактната мрежа, след като влаковете са достигнали дотам. Попитах човека защо не ползват маневрените дизелови локомотиви да издърпат влаковете до съседните гари и оттам да си продължат с електрическа тяга. Той ми каза, че в момента се опитвали да направят точно това. Бях много изненадан, че от БДЖ се проявили някакви наченки на разчупено мислене. Попитах го защо чак сега. Защо не е направена такава организация от самото начало, когато са разбрали, че има авария. Отговорът беше, че техният началник идвал на работа в 7:00 часа и той трябвало да вземе такова решешение... Не знам как да го коментирам това.

По уредбата обявиха, че на 4-ти челен коловоз пристига влак от Перник по разписание в 7:29 часа. Забързах се да видя как ще се случи това. По пътя се замислих, че може би ще е дизелова мотриса, което не би било впечатляващо. Но всъщност беше състав от вагони, теглени от електрически локомотив. Интересното беше, че още от самото начало, когато забелязах влака в далечината, локомотивът беше със свалени пантографи. Чудя се дали са влязли по инерция от мястото, до където е имало напрежение. Това също би било разчупено мислене.

Някъде около 7:45 по аудио уредбата спряха да обявяват влаковете, заедно с техните закъснения. Само повтаряха съобщение, че поради авария на контактната мрежа всички влакове се движат :crazy: със закъснение, и че пътниците ще бъдат информирани допълнително по гаровата аудио уредба.

Докато преминавах през горната чакалня забелязах, че жената от гише "Информация" е изчезнала и дори е изключила осветлението вътре. Да се знае - информация няма!

Някъде около 8:00 часа обявиха, че влакът за Карлово, който по принцип тръгва в 5:40 часа и минава през София Север/Кремиковци, ще пътува през Подуяне/Казичене и ще потегли със 150 минути закъснение от  11-ти коловоз. Видях как състава от два вагона и електрически локомотив, теглени от дизелов маневрен локомотив потеглиха в посока Подуяне. Влакът вече беше потеглил, а след това имаше още едно аудио съобщение, че влакът ще потегли от 11-ти коловоз. (едната ръка не знае какво прави другата и който се качил - качил :help:).

По едно време влак от Бургас пристигна дърпан от дизелов маневрен локомотив. Викам си - най-накрая ще има някакво раздвижване. Сигурно всички влакове ще започнат малко по малко да пристигат или заминават чрез дизеловите маневрени локомотиви. Да, ама не. Малко след 8:00 часа обявиха, че влакът за Варна ще замине от... гара Илиянци :eek:. И че пътниците ще бъдат извозени дотам с автобуси, които ще дойдат пред големия часовник пред гарата. Много хора се запътиха натам, включително доста дойдоха от вагоните, в които вече се бяха настанили.

Към 8:10 пистигна... 2752 с табели за А28 и А101 - снимка. Автобусът пристигна препълнен с хора и спря под часовника на гарата. Голямата тълпа от хора, чакащи на за да отидат към гара Илиянци, се втурна към автобуса. Беше огромна блъсканица при слизането и качването на хората. Успях да се заговоря с един човек от тези, които слязоха от автобуса. Той ми обясни, че е пътувал с един от пътническите влакове от Искърското дефиле. Влакът спрял на Илиянци и им казали, че са дотам. Никаква друга информация не им дали. Всеки трябвало да се оправя както може. Почакали малко на студа, но нищо не се случвало. Един от служителите на гара Илиянци им дал съвет накъде е най-близкият градски транспорт - трамваи 11 и 12 на около 15 минути пеша и автобус 101 на 2-3 пеша, но трябвало да пресекат ж.п. линиите. Част от хората избрали по-близкия А101. Отишли на спирката при Фондови жилища и едвам се събрали в автобуса, заедно с местните хора, които по принцип искали да го ползват. Шефьорът едвам затворил вратите и обявил, че няма да спира по другите спири от маршрута. И директно ги стоварил пред Централна гара (ако е имало чакащи по спирките на А101 - да го.. си гледат работата). Очевидно въпросният автобус е бил взет от А101 и линията е останала без обслужване за някакво време :help:.

Може да си представите как 300+ човека се опитаха да се качат в този малък автобус. Наоколо нямаше никой, който да упътва хора. Например да обясни дали ще има друг автобус. Дали всъщност това е правилният автобус. Нищо! Някой хора питаха шофьора, който не отговаряше на никакви въпроси. Над 10 минути продължаваше драмата по опитите да се натъпчат колкото се може повече хора в този автобус (+куфари и сакове). Разбира се, много хора останаха извън автобуса и започнаха да се притесняват, че ще изпуснат влака за Варна. След мъчно затваряне на вратите автобусът потегли към Илиянци (любопитно дали е осватил хората откъм Фондови жилища или е минал през бул. Рожен и ги е оставил пред приемното здание на гарата). Много изнервени пътници за Варна се втурнаха обратно в гарата и вдигнаха скандал на касиерката на единствената работеща каса в горната чакалня (жената от гише "Информация" се беше покрила). Това имаше ефект, защото след малко по аудио уредбата обявиха, че автобусът ще се върне след около...  половин час. :blink: Очевдино от Столичен автотранспорт могат да осигурят само един автобус и при това взет от редовна линия. А пък влакът за Варна ще потегли към обяд с това темпо на превозване на пътниците до Илиянци. :crazy:

Такмо се удивлявах на ситуацията и разбрахме, че с моя човек ще имаме подобна съдба. По аудио уредбата обявиха, че и влакът за Видин ще потегли от Илиянци. И че автобусът за там ще се върне след 25 минути. Само хората за влака за Варна бяха колкото за още два автобуса!!! Хората за влака за Видин бяха за поне още два! Започнах да мисля как да се придвижим до гара Илиянци по друг начин - единственият вариант, за който се сетих, е ТМ12. Но не знаех кога ще тръгне влакът, за да знам с колко време разполагаме. Видях как някакви хора се организираха да си разделят едно такси до Илиянци. Пак звъннах на информационната линия на БДЖ, за да попитам в колко часа е планирано да тръгне влакът за Видин. Отново никой не вдигна. Докато умувах, по уредбата обявиха, че влакът за Видин ще потегли всъщост от гара София Север, и че дотам също ще има извозване с автобус. След няколко минути отново повториха, че влакът за Варна ще тръгне от Илиянци, а този за Видин - от София Север. Надявах се, че информацията е достатъчно достоверна и реших да се придвижим до София Север по алтернативен начин. В тълпата имаше доста притеснени и объркани хора. Реших тихичко да се заговоря с някои от видимо най-притеснените и им предложих, че може да ги заведа до София Север по алтернативен начин, без блъскане в претъпкан автобус. Само ги предупредих, че това ще изисква карта или билет за градския транспорт. С около 15 човека се придвижихме с А85 до модна къща Агресия.

Преди да тръгнем от централна гара чух по уредбата, че за влаковете по направление Перник/Благоевград/Кулата също се създава организация за тръгване от гара София Север. За тях също щяло да има автобус, който ще спре пред часовника. Въпреки че по-рано от уредбата беше обявено, че бързият влак за Кулата ще тръгне от 2-ри челен коловоз. Там имаше композирани вагони, но нямаше локомотив.

Отидохме на София Север. Там имаше два влака - три вагона с локомотив, насочен към Илиянци на трети коловоз и 10+ вагона (включително няколко спални) с локомотив насочен към централна гара на четвърти коловоз. Влакът на трети коловоз беше с табели "Мездра - София". Попитахме машинистите за къде ще пътува влакът и те отговориха, че ще пътуват за Видин. Кога ще се тръгва не се знае. В самия влак вече имаше някакви пътници. Оказа се, че това са хора, които са възнамерявали да се качат на влака за Видин от гара София Север. Те ни разказаха, че влакът е бил готов - композиран по този начин още някъде към 7:30. А на централна гара обявиха информация за влака за Видин чак около 8:20. Да не говорим, че първоначално объркаха, че влакът ще замине от гара Илиянци. Организацията е на световно ниво - композират влака и чак след 50 минути обявяват на пътниците на съседната гара какво ще се случи.

Очевидно очаквахме да докарат останалите пътници от централна гара. В това време видях, че пред приемното здание има хора с куфари, които чакаха нещо. Отидох при тях и ги попитах. Те ми казаха, че са за влака за Варна. Аз им казах, че доколкото знам, влакът ще потегли от гара Илиянци. Очевидно тях никой не ги е информирал. Посъветвах ги веднага да попитат на касата. Отидох с тях. Касиерката им каза, че нищо не знае. Вдигнах скандал на касиерката - тези хора имат билети и трябва да знаят как могат да се качат на влака, за който са си платили. С нежелание тя се обади на някого по телефона и след това каза, че влакът за Варна наистина ще тръгне от Илиянци. Очаква се това да стане до 20-30 минути, и че тези хора трябва да намерят начин как сами да се придвижат до там (за тях не е осигурен автобус от БДЖ) :qdosan:. Веднага ги упътих към спирката на ТМ11 и ТМ12 и помогнах на една жена с тежкия куфар дотам. По пътя ги посъветвах да пуснат жалба и да търсят обезщетение за цялата ситуация. За късмет ТМ12 дойде почти веднага и много се надявам да са успели като знам, че има доста ходене от последната спирка на трамвая до гарата.

Върнах се обратно на София Север и след няколко минути пристигна друг автобус, който докара пътници от централна гара - 1817. На него имаше табела за А108, но не знам дали и той е изваден от линия или бил е някаква резерва. Автобусът беше претъпкан до неузнаваемост. Беше ми любопитно каква е била организацията пред централна гара и попитах някои от хората, които дойдоха с него. Те казаха, че двата автобуса са дошли почти по едно и също време и не е имало никой, който да ги упъти кой автобус за къде ще пътува. Никакъв представител на БДЖ или каквото и да е. Шофьорите на автобусите били невъзпитани и не отговаряли на накикави въпроси. Мога само да си представя притеснението на хората, които не знаят къде отиват, дали ще успеят да си хванат влака и т.н. Хората се ориентирали по това, че автобусът който първоначално взел първата група за гара Илиянци би трябвало пак да пътува за там, а другият би трябвало да е за София Север. Разбрах, че има още хора за Видин, които са останали на централна гара, т.е. ще се чака още.

И трите вагона, които представляваха влака за Видин, бяха втора класа. Имаше хора, които имаха билет за първа класа. Попитаха кондукторите какво да правят и отговорът беше, че нищо не може да се направи. Трябвало да се примирят, че ще пътуват във втора класа. Аз зададох допълнителен въпрос на кондукторите - дали тези хора могат да искат компенсация в размер на разликата между първа и втора класа. Кондукторката каза, че ако искат могат да пуснат официална жалба, ама нямало смисъл. :blink: Аз попитах един от хората с билет за първа класа дали си е купил билета предварително или същата сутрин. Той каза, че е било сутринта, към 7:20, т.е. касиерките са продавали билети първа класа, при условие, че дори не е се е знаело какъв ще е състава на влака...

Поради достигане на максималния лимит за един пост, продължението е по-долу. :)

20
Изчетох го цялото, общо взето "той тука тиди, там отиди и пърррр... на портакал мина." :help:
За да избегнем такива инсинуации, ще се опитам да предам информацията максимално сбито (за тези, които нямат време да прочетат детайлния разказ или просто ги мързи).

:arrow: 2142 по А285 беше аварирал по абсурден начин, заемайки голяма част от пътното платно без ясна причина, изискваща такова спиране. 702 по ТМ6 не можеше да мине поради блокиран габарит.

:arrow: В тъмната част на денонощието и в условията на проливен дъжд автобусът не беше сигнализиран по никакъв начин - паднал акумулатор и липсващ светлоотразителен триъгълник. Шофьорът до последно не сложи светоотразителна жилетка. Няколко ПТП-та се разминаха на косъм.

:arrow: Поради липса на комуникативни умения, ватманът на 702 не информира пътниците за задръжката, която се оказа 40 минути.

:arrow: Резервният автобус, който трябваше да се включи по А285 на мястото на авариралия, стоя 10 минути преди да тръгне по маршрута. Следващата редовна кола по А285 беше 5 минути след това. Така се получи интервал от 55 минути и след това два автобуса през 5 минути.

:arrow: Аварийните служители от два аварийни камиона имаха нужда от 20 минути, за да скачат авариен камион с автобуса чрез твърда връзка.

:arrow: Авариралият автобус беше теглен без да бъде сигнализиран по никакъв начин в тъмната част на денонощието и в условията на проливен дъжд  - като фантом по улиците.

:arrow: Поради липса на комуникативни умения, ватманът на 702 не успя да обясни пълноценно, че пътниците от неговия трамвай трябва да се прекачат на следващия.

:arrow: Поради липса на комуникативни умения, ватманите на 702 и 718 не бяха съгласували прекачването на пътниците от единия трамвай в другия, което  доведе до много мокри пътници.

:arrow: Поради липса на комуникативни умения, ватманът на 718 не успя да успокои разтревожени пътници, които се бяха объркали, че ще си изпуснат спирката.

- Последните три точки доведоха до 15-20 объркани, притеснени и изнервени пътници.

:arrow: Ватманът на 718 умишлено затисна пътничка с първата врата.


На когото му е интересно, може да прочете детайлния разказ по-горе.

Pages: [1] 2 3 ... 176