Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - vasko

Pages: 1 ... 174 175 [176]
3501
излишно усложнявате нещата.
Всъщност моето предложение цели да улесни нещата! Според мен теоретичното наличие на два диаметъра при физически съществуване само на един обърква хората. Само ако погледнем схемите над вратите: на тях отсечката от Джеймс Баучер до Обеля е отбелязана със синьо, а от Сливница до Цариградско шосе с червено като легендата гласи, че синьо означава линия 2, а червено линия 1. Това какво общо има с реалната ситуация при движението на влаковете днес (а и през последните 2 години)???? Човек, който не е транспортен фен и не е запознат с подробностите би си обяснил тази схема по следния начин: има влакове от Джеймс Баучер до Обеля и други от от Сливница до Цариградско шосе.

Също така на схемите по станциите има информация, която обърква пътниците. Върху схемите при станция Сердика е използван символ, който показва, че там може да се осъществи прекачване, но същия символ е използван и при станция Обеля (края на диаметъра). Логично мислещия човек ще стигне до извода, че на Обеля също се осъществява прекачване, което не е вярно. Другото нещо по тези схеми, е че при символа за прекачване на Сердика І е отбелязано "Лозенец" от едната страна, и "Централна гара" и "Обеля"от другата, а при символа на Обеля е отбелязано "Лозенец" и "Централна гара". Ще ви разкажа две случки, породени точно от тези символи и неясната и объркваща информация в метрото:
Влак, движещ се между станциите "Софийски университет" и "Сердика І", две жени си говорят. Едната се опитваше да убеди другата, че трябва да слязат на Сердика, защото според схемата на станцията, от която са се качили е имало стрелка на Сердика и надпис "Обеля" до нея, което означава, че трябва да се прекачат за Обеля (всъщност добра логика...), а другата твърдеше, че е чувала, че влакът продължава до Обеля. Тогава първата жена посочи схемата над вратите и отбеляза това че червената линия (линия 1) свършва преди Обеля т.е. влакът, на който се намират не ходи до там, а синята линия ходи до Обеля и за това трябва да се прекачат. Първата жена победи в спора и те слязоха на Сердика. Като се замислим, чисто логично, според схемите, тя беше права...
Станция "Обеля", току-що съм слязъл от влака, идващ от посока Сливница. Влакът потегли и един човек, който също току-що беше слязъл от влака, ме попита къде трябва да се прекачи за Централна гара. В първия момент аз му казах, че не разбирам какво точно ме пита, защото влакът, от който е слязъл продължава до Централна гара без прекачване. Тогава той ми обясни, че пътува за пръв път с метрото, качил се е от Мусагеница и от схемите на станцията и във влака е разбрал, че връзката се прави на Обеля. Обясних му, горе-долу, как стоят нещата в метрото и му казах да се качи на следващия влак.

Случаите, в които на някого му трябва да мине през Обеля са редки и ако на някого му е наложи му се обяснява, че влакът всъщност продължава през станцията и реакцията е "Еха, то  готино решено така!".
Изобщо не съм съгласен. Стотици пътници преминават през Обеля и двете посоки. В пиковите часове влаковете пристигат на Обеля от Ломско шосе дори с правостоящи, а в обратната посока заминават почти винаги със всички заети места за сядане.

Според мен,проблемът идва от това, че при първоначалните планове на метрото първи и втори диаметър не са се събирали. Но нещата с времето са се променили и днес имаме два слети диаметъра. Ако бяха отделни, тогава нямаше да има проблем! Но сега това разделяне води до объркване на пътниците. Според мен трябва цялото съществуващо нещо сега да се прекръсти официално на Диаметър 1, а това, което ще се строи в бъдеще да бъде Диаметър 2. Което ще доведе до промяна на схемите и по-лесно възприемане на информацията от всички.

По лесно за обяснение при сегашното движение без участъците до Летището и Бизнес парка е следното:
Метрото има два маршрута. Постоянния маршрут е от Баучер - Централна гара - Обеля - Кн. Величков - Сердика 1 - ИЕЦ.  А допълнителния маршрут само в пикови часове през седмицата е Сливница - Младост 1 по първи метродиаметър.
Мисля, че това обяснение може да подобри моето, защото включва и междинни станции. Аз, като се замисля, до сега винаги като съм обяснявал на някого, съм го правел пред схема, а така може да се прави и без схема. Благодаря! Но мисля, че трябва да се махне това първи метродиаметър! Той в момента е само един!



3502
Бих искал да подвига тази дискусия, но да я продължим в различна посока. Според мен има голям проблем с това, че физически една линия на метрото се разделя теоретично на метродиаметър 1 и метродиаметър 2. Откакто откриха отсечката Обеля-Джеймс Баучер съм се опитвал да обяснявам сигурно на над 100 човека (това не е метафора) как стоят неща, включително на високообразовани, и според мен, интелигентни хора. Винаги изникваха въпросите "Кое е втората линия?", "Къде може/трябва да се прекачим?" (като тук става въпрос не за връзката на Сердика, ами дали трябва да се прекачваш някъде в Обеля или на съседни станции), "Защо са две линии като с един влак мога да пътувам от край да край?". За всички нас отговорите на тези въпроси са ясни, но смятам, че така представената информация обърква масовата публика, която не е фен на градския транспорт. Според мен, това, което сега съществува трябва да се нарича метродиаметър 1/метролиния 1 (каквото и да е, но е важното да е "1"), а бъдещия диаметър 3, да се преименува на "2". Сега ще се аргументирам. В момента е много трудно да обясниш на човек какво представлява нашата метросистема в момента, а представите си следното обяснение:

"В момента от станция "Цариградско шосе" до станция "Джеймс Баучер" е една линия/диаметър и влаковете се движат от край до край като в участъка "Младост 1" - "Сливница" има допълнително влакове в пиковите часове в делнични дни и съответно в този участък интервала на движение става много по-малък в споменатите часове. Също така, поради факта, че линията пресича сама себе си при ЦУМ/Президентството/Света Неделя/Халите, там е направена връзка между двата тунела, където може да се направи прикачване, за да се избегне излишно обикаляне през Обеля."

От известно време използвам това обяснение и на всеки, на който съм го казал ме е разбирал от първия път. Преди имах огромни затруднения като обяснявах какво се случва, какво представляват двете линии и т.н.

След разширението през пролетта това обяснение може да се промени както следва:

"В момента от станция "Летище София" до станция "Джеймс Баучер" е една линия/диаметър и влаковете се движат от край до край. Тази линия има разклонение в посока "Бизнес парк София" и този начин се получават два маршрута на влаковете - "Летище София" - "Джеймс Баучер" и "Бизнес парк София" - "Сливница" като в участъка "Младост 1" - "Сливница" двата маршрута се припокриват и съответно в този участък интервала на движение става по-малък. Също така, поради факта, че линията пресича сама себе си при ЦУМ/Президентството/Света Неделя/Халите, там е направена връзка между двата тунела, където може да се направи прикачване, за да се избегне излишно обикаляне през Обеля."

Предполагам и от лични наблюдения знам, че хората, които пътуват редовно с метрото знаят какво се случва дори и без да имат рационално обяснение в главата си защо има две линии като физически е само една. Но това, според мен, не оправдава нещата да си останат така!

Смятам, че има нужда от промяна на начина, по който е обяснена информацията за метрото, тъй като средно поне веднъж седмично ставам свидетел на хора, които питат на касите, полицаите, пътниците във влака какво да правят и какво представляват двете линии/диаметри (всъщност повече от половината от споменатите от мен около 100 човека, на които съм обяснявал са такива хора). Да не говорим колко често има хора, които се взират в схемите над вратите с недоумение.

3503
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 29.09.2014, 14:35:36 »
Аз пък не искам да съм прокурор на Младост, все пак съм живял там най-голямата част от живота си засега. Извинявам се, ако част от информацията ми за миналото на квартала не е коректна! Събирал съм я основно от родители на съученици и приятели, чиито семейства са живеели в квартала много преди аз да съм го правел, от съседи и малко от интернет.

За презастрояването продължавам да твърдя, че според мен е огромен проблем! Например, един мой бивш съученик живее в панелен блок до РУМ-а в Младост 2 и гледката му е точно в посока коментирания манастир или поне е била. Според родителите му, преди години са имали невероятна гледка към зелената поляна отсреща и немалка част от града (тъй като Младост 2 е на хълм). За съжаление, към днешна дата това не е така. Тази гледка е заменена от няколко големи сгради, които са се пръкнали от другата страна на ул. "Свети Киприян". Дори на места тези сгради са построени в две линии, навлизайки навътре върху бившия канал. Появата на тези сгради и техните обитатели силно е затруднила паркирането в района. Има сграда дори в самото колело на автобус 306, което за мен е някак си ненормално! На мястото на търговски център "Лилиан" (до блок 43 в Младост 1) е имало футболно игрище. Същото нещо важи и за няколкото сгради (хотел, автосервиз, нова сграда без ясно предназначение, освен една банка) до блок 55. Около пазара в Младост 1 не имало нито една сграда освен панелните и ЕПК блоковете; сега дори има сграда върху бившо обръщало на градския транспорт (за автобуси 4 и 111). Голямата сграда на фирма "Крит" срещу МакДоналдс е построена върху място за цирк и... улица (което не знам как изобщо е узаконено), по която дори преди време е минавал автобус от градския транспорт (автобус 4). Вече в центъра на квартала няма място за цирк...  :( Може би, във вътрешността на Младост 2 и 3 няма много нови сгради, но всяка нова такава и нейните обитатели/посетители създават затруднения на отдавна задъхващата се пътна инфраструктура. Относно водния канал, знам, че не е функционирал, но разбрах, че до края на миналия век в него се е задържала доста вода и преминаването от Младост 2 към манастира е било невъзможно/силно затруднено, освен за любителите на екстремните усещания. Съгласен съм, че озеленяването на Младост 2 и 3 е по-добро от на Младост 1 и 4, но мисля, че има още какво да се желае в посока засаждането на повече дървета, за да може да се диша по-чист въздух! За институциите, може би аз имам малко странна представа, но за мен лично, една институция (особено държавна) трябва да има представителен вид, който да вдъхва респект към институцията, а освен това трябва да е удобна (от гледна точна на транспорт - публичен и личен) за тези, които желаят/са задължени да ползват услугите и. Например, според мен отделната сграда на Район "Младост" създава малко престиж на квартала и вдъхва респект, докато бях силно разочарован като разбрах, че Район "Връбница" (където попада Обеля) се намира във... вход на панелен блок  :/. Между другото се сетих, че съм пропуснал две категории, по които също бих искал да оценя Младост. Девето, места за паркиране - въпреки че, има малки парчета от квартала, където все още се намира по някое място, смятам, че това също е огромен проблем за Младост! Десето, спокойствие - като при горната точка, бих казал, че също има части от квартала (особено Младост 1А), които са спокойни, но Младост е доста шумен и неспокоен. Аз лично не съм разочарован от Младост, но леко ме дразни огромното самочувствие на неговите жители, особено на по-старите, за което, както казах, не смятам, че е подплатено особено много.

Ще се опитам да изкажа мнението си за Обеля по същите категории, но ще се постарая да е по-кратко, за да не ви отегчавам! Първо да кажа, че Обеля е в пъти по-малък квартал (и по площ и по население) и може би е единствения или един от малкото квартали-спални т.е. квартал предназначен само за обитаване. В него не можеш да свършиш почти нищо, има минимален брой, бих ги нарекъл, ежедневни услуги, дори от търговска гледна точка изборът е ограничен.

Първа категория, пътна инфраструктура - мисля, че като за квартал-спалня е добре развита. Единствено ме учудва липсата на по-големи паркинги. Все пак този квартал е построен в последните години на социализма и има сходни по размери паркинги като квартали от 60-те и 70-те години. В квартала не се образуват задръствания, освен на изключително странното кръстовище до метростанцията в пиковите часове. Но, според мен, това не е проблем на грешно проектирана инфраструктура, ами на грешно преправена такава при строежа на метрото. Кварталът е проектиран в началото на 80-те години и е строен в периода 1985-1993 и може да се каже, че останалите инфраструктури (водопроводи, тръбопроводи, канализация, кабелни инсталации) са в по-добро състояние спрямо други по-стари квартали. Второ, сграден фонд - както казах ж.к. Обеля 1 и 2 са строени в периода 1985-1993 и това ги прави най-младите от панелно-бетоновите комплекси. Както вече коментирах, това предполага, че тези блокове са възприели всички подобрения и отстраняване на дефекти (включително по-висока земетръсоустойчивост). Трето, (пре)застрояване - бих казал, че презастрояване липсва. Новите сгради се броят на пръсти и има огромни свободни пространства, които обаче, за съжаление, на места са заети от платени паркинги. Четвърто, търговия и услуги - огромен минус за квартала. Има представители само да две вериги дискаунт супермаркети и множество квартални магазинчета. Услугите са сведени само до най-ниското битово ниво. Дори има само една банка. Но все пак това е следствие от факта, че това е квартал-спалня. Пето, транспорт - бих казал, че кварталът е средно добре обслужен от транспорт. Предполагам, че единствената метростанция е разположена така, че да обслужва едновременно Обеля 1 и Обеля 2, но не мисля, че се е получило много добре. Обеля 1 е много малък комплекс и смятам, че от всеки блок в него може да се стигне до метрото пеша за 5-6 минути, но за разлика от него, при Обеля 2 нещата не стоят така. Според мен около 50-60% от площта на квартала не е пешеходно достъпна до метростанцията и отнема много повече от 10 минути за достигането и. Но повечето жители на квартала се принуждават да ходят това разстояние защото единствените довозващи опции са автобуси 87 и 150, които са крайно нередовни (като за довозващ транспорт), а и имат само една спирка в отдалечената част на квартала. Трамвай 6 също се използва за довозване, но той обслужва частта от квартала, която е по-близо до станцията, и от която може да се ходи пеша. Аз живея в близост до ухото на трамвая, където освен него спират автобуси 87 и 150, които мога да ползвам за довозване, но на мен не ми е проблем и пеша, защото стигам до станцията за под 10 минути (което мисля, че е на границата на приемливото за пешеходна достъпност) с нормална крачка. Старият квартал Обеля също не е в пешеходна достъпност до станцията, но там проблемът мисля, че е решен донякъде, защото крайградските линии се използват активно за довозване в участъка между метростанцията и центъра на квартала. Има още един дребен проблем с транспорт в района - метростанцията е доста отдалечена от спирките на градския транспорт и ежедневно ставам свидетел на хора, които изпускат превозно средство по линия с голям интервал (а като си помисля, че ме беше яд, че изместиха спирката на пазара в Младост 1 далече от подлеза на метрото). Шесто, обществени услуги - и тук са на кантар. В Обеля има основно и средно училище, но аз нямам допълнителна информация за тях. Може би са достатъчни за квартал с тези размери. Има и детска градина, но чух, че и тук го има проблема с липсата на места. Но поне има алтернатива, за която разбрах скоро - детските градини в близките села имат свободни места и се опитват да ги запълнят като набират деца от крайните квартали в района. Тъй като съм чувал за родители от Младост, които си карат децата до детски градини към центъра, защо не родители от Обеля и евентуално Връбница да не си карат децата до близките села (даже смятам, че разстоянието и времето за пътуване до там е по-малко отколкото в другия пример за родителите от Младост). В квартала има църква. Но няма представителство на нито една държавна или общинска институция. Дори районното кметство е в друг квартал. А когато баща ми разбра къде се намира НАП, който обслужва Обеля се хвана за главата... Обеля се обслужва от НАП-Илинден, който се намира зад гара Захарна фабрика. Тук вече Младост печели с огромна преднина! Седмо, озеленяване - в квартала има големи зелени площи, но те стоят празни т.е. няма много дървета, което за мен е огромен минус. Празните поляни между блоковете трябва да се облагородят, тъй като сега са занемарени и дори замърсени... Въпреки това, някои блокове/входове поддържат пространството около себе си с цветя, зеленина, импровизирани беседки и други (нещо, което почти не бях срещал в Младост). Осмо, престъпност- тук бих казал, че кварталът има много лоша репутация по този въпрос. Нямам данни от статистика, нито впечатления от съседи и стари жители, но мога да изкажа моите впечатления. Както вече разказах при предишните ни две местения от Русе в Младост 1 и от Младост 1 в Младост 1А семейната кола беше разбивана. Баща ми дори очакваше това да се случи за добре дошли и при сегашното ни местене, а още повече, че отиваме едва ли не в гетото... Но това не се случи. Вече една година семейната кола се паркира на улицата и за сега, да чукаме на дърво, нямаме проблеми. Редовно ходя до мои стари приятели в Младост и се прибирам с последните влакчета на метрото вечер и после ходя пеша около 10 минути до вкъщи (в диапазона 23:00-00:20 часа) и почти не съм засичал жива душа, камо ли такава от престъпния контингент. В Младост са ме обирали групичка наркомани в същия часови диапазон. Семейството ми също отбелязва разликата. Според родителите ми, тук е много по-спокойно от Младост (дори и от Младост 1А, който мислехме за най-спокойната част). Една нощ бяхме събудени от аларма на разбит квартален магазин в съседния блок, когато живеехме в Младост 1А. Когато се показах на прозореца видях човек, който излезе от разбитата витрина на магазина и побягна между блоковете (беше около 3 часа сутринта), алармата виеше доста силно, а автомобил на СОТ пристигна чак след около още 5 минути, а след него и полицейски автомобил. В Младост съм ставал свидетел на кражба на украшение за врат в градския транспорт посред бял ден - при отваряне на вратите на спирка, престъпникът издърпа синджирчето от врата на една пътничка, слезе и побягна. Мои съученици са разказвали, че в автобус 305 се е разиграла драма с вадене на пистолет и заплашване на пътниците някъде около последните спирки в Младост 3, когато не е имало много пътници. Разбира се, може да е само градска легенда. Не казвам, че тези примери са представителни за двата квартала, и че от тях трябва да се вадят генерални заключения, но все пак това са нашите лични впечатления. Също така осъзнавам, че в Младост сме живели 9 години, а тук само една (но от друга страна само последните 1-2 от тези 9 години съм си позволявал да излизам след 22:00 часа) и това още повече пречи на каквито и да е заключения. Девето, места за паркиране - в Обеля все още няма проблем с липса на места (може би това е така донякъде, защото се завземат зелени площи и се паркира върху тях на някои места), но се усеща, че наближава времето и тук да започват да липсват места за паркиране. За сега сме добре! Десето, спокойствие - това е едно от основните предимства на квартала. Обеля е много спокоен квартал. Това, може би се дължи основно на липсата на транзитни пътни артерии, преминаващи през квартала (Ломско шосе не го броя, то е в самия край на квартала). Вечер настава абсолютна тишина и може спокойно да се спи на отворен прозорец през лятото (това можеше да се прави в Младост 1А, но не и в Младост 1).

Май пак прекалих с обема, но много обичам да пиша, да водя дискусии, дебати и т.н.

3504
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 29.09.2014, 00:11:32 »
Чудих се в коя тема да напиша първото си мнение и реших да започна с мнение за два противоположни квартала (и като местоположение и като репутация). Живял съм 9 години и малко в Младост и малко повече от година в Обеля и смятам, че нито Младост заслужава престижа, който му преписват, нито Обеля заслужава ужасната репутация, която има!

Първо искам да кажа, че според мен няма идеален квартал, нито пък има квартал, който да е пълна дупка. Всеки квартал (както и човекът) има своите предимства и недостатъци. И както и при хората има квартали, които има повече предимства, има и такива, които имат повече недостатъци.

Както казах живял съм в Младост 9 години като 4 от тях в ж.к. Младост 1, до пазара и метростанцията (тогава още не бяха я открили) и 5 години в ж.к. Младост 1А. Още от малък ми беше внушавано от най-различни хора, че Младост е най-добрия квартал, че е най-елитния квартал, че там няма престъпност, че там живеят само високообразовани, възпитани и морални хора, че няма чалга (буквално и преносно), че кварталът бил създаден само за отбрани членове на обществото и много други подобни. Това съм го чувал от съседи (основно), случайно на публични места (спирки на градски транспорт, в градския транспорт и т.н.), учители и други. Като контрапункт на тези твърдения винаги са ми давани Люлин, Обеля, Овча Купел и дори съседния Дружба. Аз смятам, че този престиж е СИЛНО преувеличен и няма на какво да стъпи. Ще се опитам да се обоснова по различните категории. Първо, пътната инфраструктурата - според мен, е тотално объркана. Всички пътни артерии се вливат в една, която няма как да събере целия трафик и резултатът е постоянно задръстване в пиковите часове. Случвало ми се е да изходя пеша разстоянието от кръстовището до пицария Верона до кръстовището до МакДоналдс по тротоара на булевард Александър Малинов (преди строежа на метрото) и да преброя 10 (десет) автобуса по линия 111, попаднали в задръстването на булеварда между тези две точки. Това са почти половината коли по тази линия. Разбира се, знам, че автобусите по линията не трупат закъснения само в Младост, но все пак... С един приятел си направих следния експеримент: бяхме се качили на автобус 76 от спирката пред пицария Верона (спирка "Ул. д-р. Атанас Москов). Автобусът попадна в задръстване малко след спирката, което задръстване продължаваше не само до обичайното място - двете кръстовища до МакДоналдс и Шел, ами до блок 43. Първоначално аз не го знаех това и са хванах на бас с моя приятел, че ще сляза на следващата спирка ("бл. 222") и ще се кача отново на по-следващата ("бл. 223"). Разбира се, без проблеми изпреварих автобуса пеша до там и там забелязах, че задръстването продължава и по-надолу и реших да направя предизвикателството по-голямо и продължих пеша към спирка "Блок 43" и изпреварих автобуса с напълно нормална крачка. Освен пътната инфраструктура предполагам, че другите видове инфраструктури (водопроводи, тръбопроводи, канализация, кабелни инсталации) не са в блестящо състояние. Все пак са проектирани и правени преди 40-50 години. Не казвам, че са за боклука, но все пак са по-зле от такива, които са проектирани и правени преди 20-30 години. Предполагам, че са правени ремонти на тези инфраструктури през годините, но едва ли тези ремонти са били всеобхватни за целия квартал. Второ, сграден фонд - доколкото знам първите панелни блокове в Младост са пуснати в експлоатация през 1966-1967 година, т.е. наближават половин век възраст. Целият Младост 1 е бил готов до 1972-1973 година. Останалите три части (2, 3 и 4) са били готови до края на 70-те години на миналия век, с малки изключения на отделни блокове, а Младост 1А е строен и пускан в експлоатация в периода 1980-1985. Може да се каже, че Младост е най-големият брат (по възраст) от бетоново-панелните деца на социализма в София, а може би и в страната. Или можем да кажем, че Младост е най-старият такъв комплекс (има лека ирония с името). Все пак мисля, че възрастта на сградите имат значение за техните качества. Като последното смятам, че важи дори и от проектантска гледна точка. Все пак с времето са премахвали дефекти от типовите проекти на блоковете, добавяли са нововъведения и подобрения. Доколкото знам, двете сериозни земетресения през 70-те и 80-те години (в Румъния и в Стражица) са оказали влияние при проектиране на нови блокове в България, а тези в Младост са били вече построени или в процес на строеж. Трето, (пре)застрояване - аз лично смятам, че кварталът е силно презастроен и няма достатъчно свободно пространство. В квартала са изникнали излишно много нови сгради. Казвам "изникнали", а не "изникнаха", защото аз не съм свидетел на това масово застрояване или поне не съм могъл да бъда свидетел на това как е изглеждал кварталът преди. Дори не мога да си представя, че пространството между Младост 1 и Младост 1А е било гола поляна и е имало само една "пътека" с павилиони. Даже е имало хълм за пързаляне с шейни... Четвърто, търговия и услуги - това мисля, че е положителна страна на квартала. В Младост (или в неговите покрайнини) има представители на всички вериги магазини, които можем да срещнем в София, някои вериги имат даже по два обекта. Също така на територията на квартала могат да се открият услуги от всякакъв характер (има дори и нотариус, нещо с което повечето отдалечени от центъра квартали не могат да се похвалят). Кино-комплексът е малко отдалечен от по-голямата част на квартала, но все пак се намира в очертанията му. На територията на квартала има дори и болница ("Света Анна"), за която се говори, че лечението е на много високо ниво. В непосредствена близост има голям търговски център (The Mall), а съвсем скоро ще има още един, за който също може да се каже, че е сравнително близо до квартала(Sofia Ring), особено с лек автомобил. Пето, транспорт - това също може да се каже, че е добра страна на квартала. Младост е добре обслужен от наземен транспорт, въпреки че може да се каже, че не е "eco-friendly" квартал, защото почти няма електрически наземен транспорт. Освен това друг недостатък са вече споменатите задръствания, които пречат на транспорта. Разбира се, това може да се компенсира донякъде с метрото, което скоро ще покрие голяма част от квартала и когато това стане може да се каже, че Младост ще е по-добре обслужен от метрото спрямо Люлин. Младост има по-малка територия спрямо Люлин, а ще има 5 станции на метрото, спрямо 3 в Люлин като дори едната в Люлин (Сливница) няма голямо значение за квартала, а по-скоро за автостанцията отгоре. Шесто, обществени услуги - това, може би, неутрална страна на квартала, защото има и положителни и отрицателни насоки. Младост може да има достатъчно училища, но крайно недостатъчно детски градини. При училищата има избор, тъй като в квартала има доста на брой, а някой от тях имат престиж на елитни, също така има и частни такива и може да се каже, че средно претенциозните родители ще бъдат удовлетворени и ще намерят нещо според изискванията си в квартала. За детските градини съм чувал, че има голям недостиг, а отгоре на това има и ширеща се корупция за приемане на нови деца. Районното кметство си има собствена сграда, което все пак е представително за една уважаваща себе си общност. От друга страна дирекция Социално подпомагане се помещава в сграда на бивша детска градина (тук изниква въпросът, защо тази сграда не се използва по предназначение), което не е много представително. Офисът на НАП-Младост е на много неудобно и неугледно място, също непредназначено за институцията (също непредставително). От няколко години Младост си има полицейско управление в чертите на квартала. Преди ми беше странно, че такъв огромен квартал няма полицейско управление, а то е чак в Студентски град. В квартала няма религиозни обекти. Има един манастир, който преди е бил извън чертите на квартала(дори е бил разделян от квартала чрез воден канал :blink:), но сега може да се каже, че се допира до тях. Бях чувал нещо за строеж на нова църква, но така и не разбрах къде се случва това. Седмо, озеленяване - според мен Младост е много назад по тази точка. От една страна няма голям парк в близост до квартала, а от друга градинките и зелените площи са намалели значително заради вече споменатото презастрояване. Може би, лек плюс по тази точка е близостта до Витоша, въпреки че, според мен, голяма част от жителите на комплекса не се възползват от този бонус (имам предвид не правят разходки до Витоша). Осмо, престъпност - според мен, престъпността в Младост изобщо не е толкова ниска, за колкото го изкарват в неговия имидж. При пристигането ни от Русе, разбиха семейната кола (може би за добре дошли и да видят дали има нещо ценно в нея); при преместването ни от Младост 1 в Младост 1А я разбиха отново (може би пак за добре дошли). Аз лично съм ставал жертва на обир късно вечер в Младост, а също така и доста мои познати и приятели. Даже, съвсем скоро чух някаква класация на полицията за най-престъпните квартали и Младост 1 беше на челните места.

Ще се спра до тук, защото стана късно(пък и доста дълъг пост ми се получи - надявам се да не ви отегчавам). Ще продължа с Обеля утре.

П.П. Само искам да отбележа, че примерите които давам са от личния ми опит и наблюдения и не са представителни за квартала, но смятам, че са описателни по различните точки.

3505
Здравейте,

Аз се казвам Васил, на 17 години. Занимание - ученик. Аз съм голям транспортен фен - основно на градския и на железопътния междуградски транспорт, но и на всички останали форми на транспорт като цяло. Всъщност следя форума от много време, но вече реших да се регистрирам, за да участвам активно и аз. Освен от транспорт се интересувам от архитектура, градоустройство и градско планиране (не съм сигурен дали последните две не са синоними). Роден съм в град Русе и съм живял там до седемгодишна възраст, когато със семейството ми се преместихме в София. Живяхме 4 години под наем в ж.к. Младост 1, в непосредствена близост до пазара (където сега се намира метростанция "Младост 1"). Тогава наши роднини заминаха за чужбина и ни предложиха да живеем в техния апартамент без наем, само да го пазим и поддържаме. Освен това и хазяинът искаше да ни вдига наема, поради предстоящото откриване на метростанцията, което вдигало цената. Преместихме се в Младост 1А и живяхме там 5 години. В това време родителите ми решиха да събират парите, които бихме плащали за наем ако бяхме останали на старото място и със събраните пари и евентуално малък кредит да си купим собствен апартамент. Накрая баща ми реши, че не иска да става длъжник на банките и да върне повече пари отколкото се е подписал в началото и за това реши, че ще си купим апартамент само с парите, които сме събрали плюс малко допълнителни спестявания. Поради основния определящ фактор при избора на апартамент - цената, си избрахме такъв на другия край на града - в ж.к. Обеля 2. Отначало бях малко скептичен, заради лошата слава на квартала, но вече живеем тук малко повече от година и съм положително изненадан от квартала (може би ще разкажа по-подробно в темата за кварталите). Разказах Ви всичко това, за да кажа, че имам подробен поглед върху Младост и района, както вече и върху Обеля и района, също така и някакви спомени от град Русе (който освен това и посещавам 1-2 пъти годишно) и други градове в България, в които съм бил няколко пъти. А също така и от голяма част от ж.п. линиите в България.

Като транспортен фен любимото ми занимание (дано не Ви се стори странно) беше да пътувам с градския транспорт в София като целта ми беше да съм пътувал по почти всички линии в града. Например ако имах свободен ден (или следобед) си правех маршрут от нас, прекачване на десетина различни линии от градския транспорт и пак до нас. По този начин мога да кажа, че за няколко години съм пътувал по 90-95% от маршрутите на градските линии и по 40-50% от маршрутите на крайградските линии. По този начин, всъщност, съм и разгледал голяма част от града ни на живо.

Както казах отдавна следя форума и даже доста пъти ми се е искало да изкажа мнение по много от темите. Но съм забелязал, че повечето от основните потребители на форума се държат авторитарно (не искам да обидя никой!). Аз също съм за правилата и тяхното спазване, но ако някой изкаже мнение, различно от основно преобладаващото, не мисля, че е много добра идея да го нападате... Разбира се, ако този човек иска да наложи своето мнение и продължава да го твърди без да зачита правилата и досажда, заслужава санкция. Но ако не е така, смятам, че правилното и интересно нещо, когато има различни мнения по една тема, е да започне дискусия. Смятам, че това е основната цел на форумите.

Другото нещо, което съм забелязал: когато някой нов член на форума(а и не само) попита за нещо, което евентуално е коментирано преди, Вие троснато му казвате да потърси назад в темите. Честно казано много пъти съм се опитвал да използвам търсачката, но това е било успешно средно в 2 от 10 търсения. Не знам дали не съм използвал правилните ключови думи или търсачката не е много качествена, но в повечето случаи съм прочитал целите теми, за да открия информацията, която ме интересува. Може би повечето хора нямат такова време... Мисля, че не е голям проблем ако някой от по-старшите потребители знаят къде и горе-долу кога дадена тема се е коментирала, да даде линк на търсещия. Мисля, че е хубаво хора, които имат общи интереси и хобита да си помагат взаимно да ги развиват и да научават взаимно повече информация. Също така имам и едно предложение към форума (може би не е за тази тема, но все пак...) - да се създадат нови важни теми, където да се обедини информацията в категории. Например тема "Контактна мрежа" и в нея да се преместят всички отговори на въпроси, зададени за контактната мрежа, а също така и от други теми, където е коментирана контактната мрежа. И така и за останалите категории. Подобна практика има в други форуми и е много полезна за нови потребители (а и не само).

Ще се старая да спазвам правилата и се надявам да бъдете по-благосклонни към един "заек" във форума, който иска да научи много неща!

Pages: 1 ... 174 175 [176]