Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - wiNt

Pages: [1] 2 3 ... 80
1
А да попитам зад това "Грийн мобилити" коя марка стои? Да не е някой китаец?
Китаец е.
За справка от друг търг: цък
Също след справка се вижда, че е постъпило запитване по поръчката, дали може да се снижат изискванията за доставени превозни средства в последните 3 години от 15 на 5 и от 12 метра на произволна дължина. Соларис и Шкода със сигурност имат доставени по 15 бройки на 12м. за този период. Китайците от друга страна винаги са се озорвали точно с изискването за доставени бройки. 2 и 2 обикновено прави 4. Офертите се отварят днес впрочем.

2
Как е тясно пред гарата? Почти 12м е платното на т.нар. локално или иначе казано почти 4 лентов булевард. Просто в момента е запълнен от паркоместа, вместо да се ползва паркинга до гарата по предназначение. Подлеза, че е гнусен е ясно.

3
СОС е приел предложение на Карлос Контрера за удължаване на автобус №3 след Окръжна по Цариградско до Орлов мост, където завива наляво и върти по маршрута на 84/184. Ще спира само на големите спирки - Орлов мост и Хотел Плиска. Обосновката е, че линията се ползвала като излетна уикенда и ще се търси синхрон с X43 и X50, което е особено чудато.
Решение на СОС

4
Не е до къщи или блокове. Трябваше просто да се заложи по-нисък процент на застрояване. Трябваше да се уреди преди десетилетия, че ако искаш да строиш насред полето, следва сам да си докараш пътя и инфраструктурата до там по регулация. Можеше да се направи смислена регулация, а не да се оставят козите пътеки от времето, когато са били вилни зони. Можеше разрешителните да се оскъпят многократно. За всичко това е страшно късно вече. Обособиха се огромни квартали-гета, в които някакви хора още си представят, че живеят "луксозно".

Само в София го има това в крайни квартали (каквито по същество са Кръстовата, Манастирски и Малинова), от парцел 1000 кв.м, сградата да заема 900, другите 80 са "зелени площи"-паркинги и 20 за три чемшира пред входа.

5
304 изглежда като смислена промяна, такава линия няма, а е нужна, офисите горе на Цариградско се обслужват само от селски линии и то по чиста случайност в заварено положение. Комплексите около Цариградски също са зле обслужени, а там вече живеят много хора.

...
404 се ползва сериозно в "опашката", по-точно от спирка "бл. 501". Покрай Обиколна разходката е излишна, да, но няма друг начин да се обслужат 4та и 5та част. Относно гаража, след същата тази спирка 404 винаги е абсолютно празен, шофьорите ходят пеша и си хващат 204 от кръстовището с Цветан Лазаров, където шофьорите винаги спират неофициално ако видят колега. Така че разходката на автобус до гаража според мен е излишна като цяло.

С риск да се повторя, не е ясно кой и с каква цел е решил да прекроява нещо работещо. Както някой написа "промяна, за да има промяна". Отнемането на 404 от Дружба-2, както и каквато и да е промяна на 204 ще срещне сериозен отпор от местните и с право. Дано четат великите идеолози на тази простотия тук и се вразумят на време.

6
Откъде идва всичката тази информация? Щом има нещо като потвърждение от @viktor, звучи по-притеснително.

Ако си представя някой в общината, че ще разбута работеща транспортна схема на цял квартал с 60К човека без да го обсъди с местните, мандата ще му умалее. 88 наистина е празен в частта след Дружба-1, но всички други споменати си имат установени ползватели. 204 ако го пратят да обикаля по квартала вместо 404 е гарантирано, че недоволни ще има, и то много. Да не забравяме, че въпросната линия по последните официални преброявания преди десетилетие, возеше повече пътници от 95% от трамваите в София. Не може просто да се рисува на някаква карта.

7
На Миленков не му трябват линии като 88 и 404, още повече че същите са утвърдени от години по маршрутите си в този район. Според мен някой е чул-недочул нещо, но да видим.
Като цяло схемата в района си е добра и местните си я харесват, предвид че даже 304 не го промениха.

8
Опитът показва, че колкото повече преграждения има около шофьорите, толкова повече се почва с повсеместното поциганяване. Като нямаше кабини на МАН 2013 нямаше нищо, сега изведнъж се почна с уплътняването да не духа и подпирането на първата врата с подръчни материали. Като се сложат прегради тип 18мм плоскост, се почва с тъмните фолиа (да не забравяме и фолио, имитиращо фурнир), понеже шофьора силно го дразни да го гледат ужасните пътници. Почва да не се отваря първа врата и да се гледа лошо. И така до безкрай.

18-та серия доста бързо се сдоби и с боядисани прозорци (да, боя), че да не гледат и останалите по пътя. Тук да си говорим ли за видимост? Така че простете, че не ви вярваме, драги возещи се до шофьорите по цял ден. :)

9
Прави сте и двамата, но първо за да се вземе през фонд нещо трябва да се насочат пари по някое перо от парламента. Без действащо правителство вече 4 години, усвояването на фондовете клони към 0.
За зоните съм абсолютно съгласен, нужно е незабавно СМС-ите да станат двойни. Друг въпрос е, че приходите от СМС-и на месец са около 1.5 млн. лв. Дори да ги удвоим - 3 млн. Това по актуалните цени стига за около 5-6 автобуса, но парите така или иначе се ползват основно за издръжка на ГТ и сега. :crazy:

Въобще ситуацията никак не е лесна в момента и ще стане още по-зле ако пак няма правителство, което да приеме бюджет 2025, защото така и общината не може да приеме градски бюджет.

10
Трябва да не забравяме, че еврофондовете вече покриват само електрически возила. Вероятно затова са такива поръчките. А доколкото най-големия град в България изтегли какви ли не малоумни кредити в края на предното управление, включително едни 50 млн. да си ремонтира тротоарите, вероятно и тегленето на заем не е толкова лесно вече. Тогава излезе инфо, че има регламенти, които ограничават общините да теглят прекалено много на заем и че вероятно е достигнат този лимит. София е заплашена и да връща едни десетки милиони ако аферата канализация в Драгалевци продължи така. Тоест пари за автобуси йок.

11
Със сигурност не е редно водача да няма видимост. Но проблемът се корени в тези дето управляват транспорта и не могат вече десетилетия да осигурят нужните условия, с които да привлекат достатъчно водачи, така че да има достатъчно често автобуси и да не се налага хубави каки да пречат на шофьора.

Селянията с подпирането на вратите е патент на мизерия "Земляне", където както добре знаем има хора, които и сами да са в автобуса, пак ще търсят начин да се отделят с перденца от вилата на село и картон от новата плазма в същата вила. Още при доставката на МАН в другите гаражи измислиха интелигентно решение - ластично въженце, което при отваряне не пречи, а при затваряне те подбутва да мръднеш назад. Без подпиране на врати с дъски и кофи за вода.

12
Днес се натъкнах на нещо интересно. Наложи ми се да обърна на Тракия малко след София и за мое учудване намерих този (https://maps.app.goo.gl/DbXEEnASR6rzyssH9) "пътен възел", който не личи да изпълнява каквато и да е функция.

Интересно ми беше дали някой от по-възрастните тук има някакви спомени дали е имало някаква връзка долу? Текущо всичко е преградено под моста (може само обратно към София), а и да не беше, единствено виждам да е било полезно за някаква вилна зона в близост, което е странно.

13
Доколкото забелязвам от познати живеещи точно в южните квартали, газ има повсеместно. Може би не до всяка къща, но има. Говоря за Манастирски, Драгалевци, Бояна и т.н. По-основателен въпрос е как ще се контролира това - ако ще и дронове да летят над блока, не знаеш кой комин чий е.

14
Доколкото си спомням, след поредната смъртоносна катастрофа мигащата светлина беше махната заради рейсърите, които ускоряват, за да минат преди червеното.
Грешни са ти спомените. Махнаха ги след жалба от "буден гражданин", който е намерил въпросното несъответствие на мигащото зелено с въпросната конвенция. Много държави са я подписали с особеността, че светофарите им ще мигат както те си преценят. Тук не е така. А кой е въпросният безделник, който е тръгнал да се жалва за нещо удобно е въпрос за 1 млн. долара.

Таймерите ги няма, понеже ужким светофарите се управляват динамично и "умно", т.е. не е фиксирано времето.

// В интерес на истината министерството обяви през април, че ще работи за връщането им с нова наредба, но очевидно това не се случва за сега.

15
Какъв е въпросния случай от 4км? Съжалявам ако е дискутирано.

16
Наскоро бях на гости в един огромен блок - бл. 31 в Красна Поляна. Панел не е, понеже е 13-14 етажа, вероятно е ЕПК, бях страшно учуден, че и двата асаньора бяха подменени (или модернизирани) изцяло - всичко освен вратите, които видимо бяха само освежени. Кабината е изцяло нова, тръгва супер плавно и беше напълно безшумно (т.е. мотора и управлението са нови). Нямаше ги типичните хоризонтални разтрисания за соц асансьорите, така че и релсите са нови. Съдейки по всичко това, напълно възможно е да си е цялостна подмяна.

Въпросният е сменен/модернизиран на един път, защото преди време си беше нормален стар асансьор.

17
Всъщност Евро нормите за дизел и за останалото въобще не са едно. Поинтересувай се и ще видиш.
Дали ни харесва или не, европари за дизелови автобуси няма и няма да има никога повече. А всички знаем, че това е основния метод на обновяване на подвижния състав. Даже и за газ не отпускат вече по спомен.

18
Горното определено има логика да е така, лично аз не се бях сетил както са го написали.

Иначе за 204 ККМ по Пешев и частта от Цветан Лазаров по която няма е "планирана" от десетилетия, на времето имаха идеи да пускат още една линия оттам за бог знае къде. Но пък същото не може да се случи преди да реконструират Пешев, което както знаем е в 5та глуха от 20 години. Така обаче пак ще се наложи изключване/включване от Борово до обръщача в Гоце Делчев. Цялото нещо е доста неясно на този етап.

19
Що за абсурдна дискусия? Вратите хармоника нямат буквално нито един плюс. Тесни и неудобни, още повече опасни. Като бях малък ежедневно се возех на тролеите Икарус по ТБ4 с баба ми, която беше по-тромава. Хармониките на въпросния велик Икарус така я бяха изблъскали на няколко пъти, че жената беше със сериозни синини и болки. Затваряха се като гилотини и изключително често (да не кажа всеки ден) захапваха крайници, още по-често чанти и подобни принадлежности и ако не се изкрещиш, си пътуваш така до следващата спирка. За каквато и да е защита или блокировка да не говорим, натиска си докато не затвори, ако не затваря, то това е проблем на блокиращия я.

Когато се появиха късите Солариси по същата линия, лошите (източноевропейски) капиталисти бяха измислили широки, отварящи се нормално врати с, представи си, защита! Невероятна технология измислена преди 30+ години, която връща вратата автоматично като те захапе. Технология, която е съществувала по едно и също време с производството на Икарус 280, само че "на запад от Белград". Същите врати дори с неработеща защита по гробищарниците Конекто ЛФ на Земляне са ме хапали, и въпреки че са превърнали в гилотини от родната поддръжка се отпускат като ги напънеш.

Единствената причина да съществуват въпросните хармоники беше безумно високия под на Икаруса за времето си, който не оставя място за нормална врата. А от Ботевград в момента щяха да излизат изчадия тип първите БМЦ-та, естествено ако не го беше купил някой голям европейски производител, каквито слухове съм чувал, че е имало такива преговори някога отдавна.

20
Да спрат с безсмислените експерименти ако толкова нямат хора. Би следвало да се търси максимална ефективност ако е толкова тежка ситуацията. 204 с тези интервали днес беше пълен като в делничен ден час пик... в 4 следобед в неделя.
Като човек, който (вероятно наивно) очакваше позитивна промяна в транспорта след кметските избори, съм силно разочарован, че получаваме повече от същото. 204 вероятно никога не е бил на такъв интервал уикенд, и не е само той.

// Относно горния коментар: ако има пари (демек заплати), има и хора. Щом няма хора, значи парите и условията не удовлетворяват търсещите работа. Пазарна икономика.

Pages: [1] 2 3 ... 80