Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - wiNt

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 80
41
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 14.03.2024, 23:32:28 »
Вероятно много от нас помнят, че на времето като ги прехвърлиха в Дружба, това бяха (логично) най-изхабените и зле поддържани и изглеждащи Конекта на Земляне. Много от тях в последствие седяха по гаража дълго време за какви ли не ремонти. Не мога да твърдя за изчерпателност, но ако сега на Дружба Конектата са по-читави от тези на Земляне, това е поредното доказателство в посока безхаберието на вторите.

42
Трудно може да се говори за синхрон между линии, от които едната има двойно по-чест интервал от другата.

43
В поръчката за първите Сименси ясно си спомням, че беше упоменато нещо от рода "да се заложат всички необходими елементи, които да позволят добавяне на повече вагони". Разбира се не цитирам дословно, но нещо в тази насока имаше. Това не значи обаче, че Сименс не могат да ни одерат с цена на вагон. Затова и не трябваше да се прави тази цигания с евентуалното поръчване на още вагони, защото вече си вързан с един производител и нямаш мърдане.

44
Точно, че никой не глобява МГТ, и с право. Решиха проблем, който не съществува, създавайки нов. Шофьорите от Дружба го знаят много добре този завой и как да подходят, за да го вземат, но тези от Земляне (304), често пъти качват автобуса по бордюри и пищят зумери за прекомерно сгъване на съчленението в кабината. Хубаво е, че някой се е сетил въобще за това място, но изпълнението е типично по български.

45
С оглед на снимката по-горе с непроменения светофар, се заформя интересен правен казус. Табелите също не бяха сменени поне онзи ден, сега не знам.
Quote
Чл. 7
(2) Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.
(3) Когато има несъответствие между пътните знаци и маркировката на пътя, участниците в движението са длъжни да се съобразяват с пътните знаци.
Иначе казано, както аз го разбирам, бус лента още няма според закона на това кръстовище.

Остава си и факта, че беше далеч по-смислено да преправят кръстовището, вместо да продължават да карат съчленените автобуси да завиват на ъгъл 120 градуса. Второто по смисленост щеше да е да направят истински лявата лента бус, с камера, а тази да направят ляв за колите. Мислено е в доста грешна посока.

46
На навеса на спирка бл. 501 Дружба-2 са свалили всички стъкла и са заварили напречни профили. Навярно подготвят спирката за познатата от бул. България ориенталщина с електрожена и листовете метал. Въпросната спирка никога не е имала проблем с вандалщина, на снимките на Google maps от лятото на 2023, 2022 и така назад до края, се виждат всичките стъкла как са си на мястото, освен това облепени с лика на Васил Левски. Сега ще стане бардак.

47
Изтрити теми / Re: Бусленти
« on: 24.02.2024, 01:45:21 »
<trash>

48
Големите камиони и рейсове, а съчленините да не говорим, просто физически не могат да спазват лентите за завиване, определени за отделните посоки. Или, за да завие надясно рейс, той следва да се изнесе в ляво, и обратно - за ляв завой - вдясно.
Случаят там е доста различен от това. На снимката се вижда. Не съм видял въпросната промяна на живо, но според мен там правилното би било да се преправи леко кръстовището, така че да останат 2 ленти за направо и 2 за наляво, но с нормален радиус. Казуса в точно този случай не е за бус лента, но пак е нещо. Светофарът е идиотски там и наистина пуска 6-7 коли.

49
Гръцкия изглежда като да има преграда на първа врата, но не се вижда ясно. Най-съмнително е това, че има 2 отваряеми стъкла, нашите имаха по 1 от страна, освен 9035. Специална подмяна с отваряем няма особен смисъл при наличието на климатик.

Като стана въпрос някой може ли да ми припомни как бяха, защото леко съм позабравил:
Колкото до спомените...
- И моите спомени са, че малките номера оранжеви бяха без кабини.
- Румънските бяха 50/50 - едната доставка с тапицерии, другата с легени без пластмасови вложки. Цвета на климатика си го отбелязал.
- 9035 имаше и други дребни разлики - имаше някаква шунтрирана система за отваряне на вратите от пътниците, освен това самата пневматика на вратите беше друга - вратите се отваряха с различен звук от на останалите. Имаше и друга шарка на плоскостите под прозорците май.
- Тези снежно белите без климатици бяха с надписи на английски, което подсказва може би Малта, или просто така са произведени и също бяха с легени. Те бяха и с по-малко отварящи прозорци отпред.
- Един от оранжевите без кабина имаше надписи 50/50 на руски и български, но може да е производствена грешка заради общата азбука.

50
Регистрацията на жалба отнема 2 мин в call.sofia.bg. Само това му е майката на тази разтурия.

51
Пешев има спечелен и подписан договор за основен ремонт и разширение във формат 3+1 от Цариградско до Обиколна от почти 2 години (има няма 100-150 метра са), но неясно защо не се случва. За останалата част (до Цветан Лазаров) чак миналата година приключиха обжалванията на ПУП в съда, сега следват отчуждения и чак след това ако става нещо.

52
Естествено, че всички имоти са частни. Коментирайки темата, пропускаме, че "раздвижването" по булеварда го има - даже доста. Главният архитект в интервю миналата година твърдеше, че остават "2 или 3" частни имота, които обжалват - разбирайте искат повече пари - другото би трябвало да е отчуждено вече. Отделно има обществена поръчка от около една година, която все още не е класирана.

Не на последно място е залегнал в проекта за бюджет 2024, макар и със скромните 1 млн. лева, което със сигурност не е достатъчно, но значи че или планират поетапно започване на строителството или ще правят сериозни плащания за проектиране. И в двата случая смятам, че е реалистично да очакваме строителство или в края на тази или по-вероятно през 2025 година.

ПС. Ако разгледате ОУП/ПУП на дружбите, ще видите, че в голямата си част повечето градинки и междублокови всъщност са си общински - най-вече 3, 4 и 5 част. Това се случва, понеже дълги години части от квартала нямат разработени планове, което спъва реституцията и е в голям плюс на живущите там.

53
Наскоро минавах и аз, състоянието наистина е покъртително. Вълните са много сериозни и можеш да изгубиш сцепление в завой. А е толкова просто - да мине една машина и да "изпили" асфалта отгоре временно, докато намерят пари за ремонт. Лошо впечатление направи и 1 от уж ремонтираните виадукти неотдавна, в който най-дясната лента беше със забележителни пропадания и дупки. Въобще от София като тръгнеш, единственият нормален участък е последният и най-нов, който е 15на км.

54
За всички ни, освен за 2-3ма обичайни, са ясни нещата отдавна. Като се почна от нитованите седалки в МАН, сигурно само в землянските линии се чупят седалките, после плексигласи се появиха, сигурно само там се чупят стъкла, там са най-мръсните и вандализирани возила, сигурно само там има маргинали и кал по улиците. Факт е и че само на техните МАН съм срещал заключени крила на първа врата, сигурно само там се тъпчат хората отпред...

... или само там се позволяват всякакви своеволия с публична собственост. Но за линч е точно ръководството, понеже те разрешават (или по-скоро не забраняват и контролират) въпросните изпълнения. Дискусията е безсмислена на този етап.

55
Камерите в превозните средства от МГТ в София генерират милион и нещо снимки на ден и се обработват със софтуер. Работят с отклонение и има още какво да им се подобрява в методиката и алгоритмите. Там е още по-сложно за установяване на двойно броене на различни хора, но не е невъзможна задача... Никой не стои и не брои ръчно и не дебне ръчно за престъпления...
В автобусите да, такава беше и поръчката. Обаче система за нарушения по светофарите явно няма, след като лятото се хвалиха с топ иновацията, че вече светва на "операторите" (демек тези, дето следят за нарушение) кръстовището в жълто или червено, при съответния сигнал. При това положение за никаква автоматизация не можем да говорим. Доколкото ми е известно има и законови спънки там и т.н., и т.н., но бягаме сериозно от заглавието на темата.

56
Не е и толкова просто. В София кръстовищата са стотици, да, на повечето има камера, за следене на трафика. Как би могло 1 камера на кръстовище, разположена обикновено на един от стълбовете, да има видимост към номерата на 2, 3 и повече ленти в посока коли? Трябва да имаш камера над всяка лента, както е на Орлов мост например, за да имаш ефективен контрол.

И после трябва да има кой да ги гледа всичките тези камери, понеже високи технологии като разпознаване на номера, връзка с блока на светофара, за да се чете червено ли е, не е ли и автоматизация на всичкото това, са тотален мираж за СО на този етап.

57
Всъщност въобще не е вярно, че общината плаща повече на частниците. Данните за цената на км пробег ги има някъде из този форум, макар и с днешна дата остарели. Причината вероятно се корени в корупция, ниска мотивация за труд и т.н.

Че концесиите започващи 2007-2010 г. бяха нагласени, е ясно на всички, но всяко събитие трябва да се гледа през рамката на времето, в което се случва. Към онзи момент, кофти управлението на МГТ щеше да доведе до пълен колапс на автобусните линии, ако не бяха се появили частниците с техните 100-150 нови автобуса. Тогава масово се движеха опасни, неотоплени и меко казано ужасни кочини.

Отделно двата съчленени, които изчезнаха, ги продадоха в следствие на "скарване" между общината и Карат, в което общината беше спряла да им плаща с месеци. Та хубаво е да се помни цялата картинка, понеже никак не е черно бяла. Общината сама се беше докарала до там, сама беше разписала договора с къси за 204 и сама беше пропуснала да спомене в същия договор нещо за пускане на климатиците, там където ги има.

58
Никой не прави ОР в днешно време. На Карат Конектата бяха на светлинни години от тези на СА до към средата на концесията, после нивото рязко падна буквално за месеци. Вероятно точно, защото се разбра, че повече масови концесии няма да има. И не на последно място сравнение между Мерцедес и гаражно изпълнение по турски, макар и сглобени в 1 и съща държава, въобще не може да има.

59
Какъвто и да е мол е абсурдно за наименование на станция. "Окръжна" болница така или иначе не съществува като име от години, макар така да е останало като топоним, подобно на Плиска. Цариградско шосе също е зле, заради съществуващата станция на ИЕЦ. Най-елементарно е просто да я нарекат "Света Анна", тъй като станциите с Младост в името си са в друг диамемтър и ще стават обърквания.

60
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 26.10.2023, 23:28:41 »
Значи т.нар. нови таблети, които замениха т.нар. "мусати" преди 5-6 години остават излишни. Да живее разхищението на публичен ресурс.

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 80