Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - wiNt

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 80
61
Изтрити теми / Re: Бусленти
« on: 24.02.2024, 01:45:21 »
<trash>

62
Големите камиони и рейсове, а съчленините да не говорим, просто физически не могат да спазват лентите за завиване, определени за отделните посоки. Или, за да завие надясно рейс, той следва да се изнесе в ляво, и обратно - за ляв завой - вдясно.
Случаят там е доста различен от това. На снимката се вижда. Не съм видял въпросната промяна на живо, но според мен там правилното би било да се преправи леко кръстовището, така че да останат 2 ленти за направо и 2 за наляво, но с нормален радиус. Казуса в точно този случай не е за бус лента, но пак е нещо. Светофарът е идиотски там и наистина пуска 6-7 коли.

63
Гръцкия изглежда като да има преграда на първа врата, но не се вижда ясно. Най-съмнително е това, че има 2 отваряеми стъкла, нашите имаха по 1 от страна, освен 9035. Специална подмяна с отваряем няма особен смисъл при наличието на климатик.

Като стана въпрос някой може ли да ми припомни как бяха, защото леко съм позабравил:
Колкото до спомените...
- И моите спомени са, че малките номера оранжеви бяха без кабини.
- Румънските бяха 50/50 - едната доставка с тапицерии, другата с легени без пластмасови вложки. Цвета на климатика си го отбелязал.
- 9035 имаше и други дребни разлики - имаше някаква шунтрирана система за отваряне на вратите от пътниците, освен това самата пневматика на вратите беше друга - вратите се отваряха с различен звук от на останалите. Имаше и друга шарка на плоскостите под прозорците май.
- Тези снежно белите без климатици бяха с надписи на английски, което подсказва може би Малта, или просто така са произведени и също бяха с легени. Те бяха и с по-малко отварящи прозорци отпред.
- Един от оранжевите без кабина имаше надписи 50/50 на руски и български, но може да е производствена грешка заради общата азбука.

64
Регистрацията на жалба отнема 2 мин в call.sofia.bg. Само това му е майката на тази разтурия.

65
Пешев има спечелен и подписан договор за основен ремонт и разширение във формат 3+1 от Цариградско до Обиколна от почти 2 години (има няма 100-150 метра са), но неясно защо не се случва. За останалата част (до Цветан Лазаров) чак миналата година приключиха обжалванията на ПУП в съда, сега следват отчуждения и чак след това ако става нещо.

66
Естествено, че всички имоти са частни. Коментирайки темата, пропускаме, че "раздвижването" по булеварда го има - даже доста. Главният архитект в интервю миналата година твърдеше, че остават "2 или 3" частни имота, които обжалват - разбирайте искат повече пари - другото би трябвало да е отчуждено вече. Отделно има обществена поръчка от около една година, която все още не е класирана.

Не на последно място е залегнал в проекта за бюджет 2024, макар и със скромните 1 млн. лева, което със сигурност не е достатъчно, но значи че или планират поетапно започване на строителството или ще правят сериозни плащания за проектиране. И в двата случая смятам, че е реалистично да очакваме строителство или в края на тази или по-вероятно през 2025 година.

ПС. Ако разгледате ОУП/ПУП на дружбите, ще видите, че в голямата си част повечето градинки и междублокови всъщност са си общински - най-вече 3, 4 и 5 част. Това се случва, понеже дълги години части от квартала нямат разработени планове, което спъва реституцията и е в голям плюс на живущите там.

67
Наскоро минавах и аз, състоянието наистина е покъртително. Вълните са много сериозни и можеш да изгубиш сцепление в завой. А е толкова просто - да мине една машина и да "изпили" асфалта отгоре временно, докато намерят пари за ремонт. Лошо впечатление направи и 1 от уж ремонтираните виадукти неотдавна, в който най-дясната лента беше със забележителни пропадания и дупки. Въобще от София като тръгнеш, единственият нормален участък е последният и най-нов, който е 15на км.

68
За всички ни, освен за 2-3ма обичайни, са ясни нещата отдавна. Като се почна от нитованите седалки в МАН, сигурно само в землянските линии се чупят седалките, после плексигласи се появиха, сигурно само там се чупят стъкла, там са най-мръсните и вандализирани возила, сигурно само там има маргинали и кал по улиците. Факт е и че само на техните МАН съм срещал заключени крила на първа врата, сигурно само там се тъпчат хората отпред...

... или само там се позволяват всякакви своеволия с публична собственост. Но за линч е точно ръководството, понеже те разрешават (или по-скоро не забраняват и контролират) въпросните изпълнения. Дискусията е безсмислена на този етап.

69
Камерите в превозните средства от МГТ в София генерират милион и нещо снимки на ден и се обработват със софтуер. Работят с отклонение и има още какво да им се подобрява в методиката и алгоритмите. Там е още по-сложно за установяване на двойно броене на различни хора, но не е невъзможна задача... Никой не стои и не брои ръчно и не дебне ръчно за престъпления...
В автобусите да, такава беше и поръчката. Обаче система за нарушения по светофарите явно няма, след като лятото се хвалиха с топ иновацията, че вече светва на "операторите" (демек тези, дето следят за нарушение) кръстовището в жълто или червено, при съответния сигнал. При това положение за никаква автоматизация не можем да говорим. Доколкото ми е известно има и законови спънки там и т.н., и т.н., но бягаме сериозно от заглавието на темата.

70
Не е и толкова просто. В София кръстовищата са стотици, да, на повечето има камера, за следене на трафика. Как би могло 1 камера на кръстовище, разположена обикновено на един от стълбовете, да има видимост към номерата на 2, 3 и повече ленти в посока коли? Трябва да имаш камера над всяка лента, както е на Орлов мост например, за да имаш ефективен контрол.

И после трябва да има кой да ги гледа всичките тези камери, понеже високи технологии като разпознаване на номера, връзка с блока на светофара, за да се чете червено ли е, не е ли и автоматизация на всичкото това, са тотален мираж за СО на този етап.

71
Всъщност въобще не е вярно, че общината плаща повече на частниците. Данните за цената на км пробег ги има някъде из този форум, макар и с днешна дата остарели. Причината вероятно се корени в корупция, ниска мотивация за труд и т.н.

Че концесиите започващи 2007-2010 г. бяха нагласени, е ясно на всички, но всяко събитие трябва да се гледа през рамката на времето, в което се случва. Към онзи момент, кофти управлението на МГТ щеше да доведе до пълен колапс на автобусните линии, ако не бяха се появили частниците с техните 100-150 нови автобуса. Тогава масово се движеха опасни, неотоплени и меко казано ужасни кочини.

Отделно двата съчленени, които изчезнаха, ги продадоха в следствие на "скарване" между общината и Карат, в което общината беше спряла да им плаща с месеци. Та хубаво е да се помни цялата картинка, понеже никак не е черно бяла. Общината сама се беше докарала до там, сама беше разписала договора с къси за 204 и сама беше пропуснала да спомене в същия договор нещо за пускане на климатиците, там където ги има.

72
Никой не прави ОР в днешно време. На Карат Конектата бяха на светлинни години от тези на СА до към средата на концесията, после нивото рязко падна буквално за месеци. Вероятно точно, защото се разбра, че повече масови концесии няма да има. И не на последно място сравнение между Мерцедес и гаражно изпълнение по турски, макар и сглобени в 1 и съща държава, въобще не може да има.

73
Какъвто и да е мол е абсурдно за наименование на станция. "Окръжна" болница така или иначе не съществува като име от години, макар така да е останало като топоним, подобно на Плиска. Цариградско шосе също е зле, заради съществуващата станция на ИЕЦ. Най-елементарно е просто да я нарекат "Света Анна", тъй като станциите с Младост в името си са в друг диамемтър и ще стават обърквания.

74
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 26.10.2023, 23:28:41 »
Значи т.нар. нови таблети, които замениха т.нар. "мусати" преди 5-6 години остават излишни. Да живее разхищението на публичен ресурс.

75
И аз го сефтосах. Качеството изглежда добро, което предвид строителя не е точно изненадващо. Шахтите са абсолютно равни с асфалта.
Две недомислици има - светофарите не са синхронизирани и след като те пусне от Г.М. по булеварда спираш веднага на кварталната улица. Другото е, че при всеизвестния единствен оставен перон за трамвая, маркировката е разчертана така, че забива дясната лента в бус лентата, а лявата продължава напред в средната лента. Това е абсолютно глупаво и ще създаде хаос при сериозен трафик и ненужна тапа от престрояващи се случайно наляво-надясно коли.

76
Концепцията пак е странна. Например като пуснаха 304 го рекламираха като "експрес", и той в известен смисъл е - пропуска и доста спирки в Дружба, освен по Цариградско. Да го пишем Х4? :laugh:

77
Всъщност на участъка, който сега строят покрай зоопарка има един! оставен перон. Въобще е много мъгляво цялото изпълнение на този "мегапроект". Направиха 4 ленти покрай Хладилника преди година-две, сега явно ще разбиват едната и ще я правят зелена площ за трамвай, ще правят още 1 платно. Дърветата около Парадайс може и да си заминат и без трамвай, понеже в момента няма велоалея там, а тя е възможно да изнесе платната достатъчно, че да засегнат и дърветата. Всичко е правено досега по метода на минималното съпротивление и резултата е виден.

Копенхаген няма да е скоро, даже няма подписана поръчка с изпълнител на този етап, май и там имаше 2 имота проблемни.

78
Което не е изненадващо, предвид че такава връзка досега просто е нямало. Ще видим 288 доколко ще помогне, но тоя 805 с тия минибусчета въобще не е начин за справяне с проблема. Ситуацията е като със 73 - връзки, които всички отдавна знаят, че ги няма и че трябват.

79
По-скоро е софийска вода, скоро копаха от другата страна на булеварда. Стройтелството няма как да тръгне без финансиране, не помня поръчките дали бяха свършили, но и там имаше някакви проблеми.

80
Впрочем трасетата на 20/23 са си в доста добро състояние в голямата си част. Съвсем закономерно е, предвид че са и по-нови спрямо повечето 1009мм, а и е редно да се появят нормални трамваи на 1435мм. Отделен въпрос е, че това са предизборни брътвежи с нулево покритие.

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 ... 80