Author Topic: Маршрути за двуетажни автобуси  (Read 10279 times)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 788
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #120 on: 13.02.2024, 10:47:43 »
Пропуснал съм развитието на тази двуетажна драма, но ако правилно разбирам, нает/купен е някакъв двуетажен автобус, на който му се търси място в маршрутната мрежа.

Колко още време ГТ ще бъде роб на мокрите сънища на посредствени и некомпетентни управители? Какви са тези глупости с "линии за електробуси" "линии за двуетажни автобуси" и т.н. ? Заложеният принцип на работа в една транспортна компания трябва да бъде "Целта оправдава средствата". Ако имате 10 контейнера, които трябва да бъдат превозени междуградски от точка А до точка Б, наемате влакова спедиция. Същият маршрут при по-малък или по-голям обем може да бъде осъществен и с камиони или с речен транспорт, в зависисмост от обема, дистанцията и наличната инфраструктура.
В София първо градим инфраструктура - дали ще е метро, или закупуване на двуетажен автобус (единствено число!), и след това му търсим транспортна задача, която да изпълнява. Казано с други думи "Средствата оправдават целта" :fan: :fan: :fan: :fan: :fan:

Дилетантска малоумщина.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8525
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #121 on: 13.02.2024, 11:30:50 »
Метрото все пак покрива най-големите пътникопотоци в София макар и по-нататъшното му разклоняване да не е особено смислено, по-добре е да се развиват обособени скоростни трамваи и евентуално градска железница. Двуетажните автобуси са подходящи за крайградски линии с по-сериозни пътникопотоци, концентрирани на няколко основни спирки по маршрута стига да има възможност за обръщане на крайните спирки примерно 3, курсовете на 1 до Кокалянско ханче, 42 с преместване на навеса и спиркознака на последната спирка в Михайлово до оградите на къщите за да се увеличи радиуса на обръщалото и т.н. Принципно стават и за 117 и 118 - пътникопотокът е концентриран за първия на Ботунец-2, Уникални конструкции, по спирките в Кремиковци и Сеславци, Рудника когато има свиждания в ЗО Кремиковци, спирките в Бухово, за втория по спирките в Ботунец, Горни Богров, Яна и Желява, но пътникопотокът е прекалено малък. :rolleyes:
« Last Edit: 13.02.2024, 11:32:52 by V.Peichev »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6120
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #122 on: 13.02.2024, 11:57:12 »
Пропуснал съм развитието на тази двуетажна драма, но ако правилно разбирам, нает/купен е някакъв двуетажен автобус, на който му се търси място в маршрутната мрежа.

Колко още време ГТ ще бъде роб на мокрите сънища на посредствени и некомпетентни управители? Какви са тези глупости с "линии за електробуси" "линии за двуетажни автобуси" и т.н. ? Заложеният принцип на работа в една транспортна компания трябва да бъде "Целта оправдава средствата".

В София първо градим инфраструктура - дали ще е метро, или закупуване на двуетажен автобус (единствено число!), и след това му търсим транспортна задача, която да изпълнява. Казано с други думи "Средствата оправдават целта" :fan: :fan: :fan: :fan: :fan:

Дилетантска малоумщина.

Нещата са по-дълбоки. Нает е един, но още няколко чакат да бъдат пробутани в подходящия момент срещу съответната сума на софийския данъкоплатец. Снимат се, мият се, правят се някакви премествания от едно място на друго, през това време се търсят лостове в общината и СОС за да мине далаверата. Тоест схемата не е купува се един и после се търси къде да се разкрие линия която може да го обслужва, а схемата е купува се скрап в определено количество, която първо се представя за сливи, но накрая ще се окаже смет.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13801
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #123 on: 13.02.2024, 12:05:03 »
Още миналият СОС одобри закупуването на 4 двуетажни втора употреба, направиха конкурс, яви се един кандидат и вероятно е спечелил. В Малашевци има вече 2 или 3 доставени. При новата конфигурация в СОС нищо чудно и още двуетажни да се поръчат, след като Карлос Контрера и неговият експерт са основните радетели на тази идея.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6120
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #124 on: 13.02.2024, 12:09:36 »
Това съм го пропуснал, колко са платили? Явно са бързали да заметат следите преди да дойде новия СОС и одита, защото за конкурс нищо не се видя по сайтовете на СА, явно е било директно договаряне, то беше ясно точно кои бараки са предвидили, нали ги снимат и мият от няколко месеца, автобусите отдавна са в България, само оставаше да забетонират далаверата.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13801
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #125 on: 13.02.2024, 12:23:43 »
Това съм го пропуснал, колко са платили? Явно са бързали да заметат следите преди да дойде новия СОС и одита, защото за конкурс нищо не се видя по сайтовете на СА, явно е било директно договаряне, то беше ясно точно кои бараки са предвидили, нали ги снимат и мият от няколко месеца, автобусите отдавна са в България, само оставаше да забетонират далаверата.
Да, ето тук Митака е публикувал. Избран е единственият кандидат, но няма все още подписан договор.
« Last Edit: 13.02.2024, 12:26:02 by ozzy »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6120
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #126 on: 13.02.2024, 12:30:58 »
Ясно, лоша работа. Един единствен изпълнител, 800 лева под обявената цена, нещата смърдят до небесата, дано съответните институции се събудят навреме и им разтурят седянката.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13801
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #127 on: 13.02.2024, 12:42:16 »
Ясно, лоша работа. Един единствен изпълнител, 800 лева под обявената цена, нещата смърдят до небесата, дано съответните институции се събудят навреме и им разтурят седянката.
Така са навързани, че силно се съмнявам някой да предприеме нещо. Иначе предложението изглежда леко странно - предлагаме автобус 1, автобус 2, автобус 3, автобус 4 - всички на единична цена 59 800 лв. Няма марка, модел, няма нищо. От фирма със 100 лв. капитал.

Offline marto_pz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 996
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #128 on: 07.05.2024, 08:16:17 »
Новите излетни линии с двуетажните автобуси са много опасни. не знам дали някой се е сетил за това. засякох автобус по новата линия към Банкя. Видях как горе е пълно с народ, а долу всички седалки са празни. Не знам точно колко са местата горе. ако предположим, че са 50, това означава 3-4 тона (ако смятаме средното тегло на човек между 60 и 80 кила) маса, която е доста високо над пътя. в същото време долу няма нищо, което да прави все пак някакъв баланс. центърът на тежестта отива много нагоре и при едно малко колебание - ще стане белята. например на надлеза на пътния възел Сливница/Околовръсно. Там е много високо, че ме е страх какво ще стане, ако автобусът падне чак долу. И точно заради височината там може един силен вятър да обърне автобуса. Или пък някой лек автомобил леко да чукне автобуса отстрани и ще стане като катастрофата на магистрала Тракия.

Тези автобуси може би са по-стабилни, когато и долу има пътници. но когато се използват за излетни линии, е ясно, че всички ще искат да са горе.


Съседка е водила внука до Банкя с новата линия. тя също потвърди, че горе всички седалки се пълнят и има дори някой друг правостоящ. а долу няма никой. Също така разказа, че било много задушно - нямало никакви отварряеми прозорци. може само да си представим какво би било през юли и август. Горе нямало апарати за таксуване, а постоянно имало аудио съобщение, което карало пътниците да си маркират картите. и така редовно имало хора, които слизали до долу, за да си маркират картите и после се връщали. в движение. не знам колко е безопасно. в автобуса била пусната музика/радио, което мисля, че беше нарушение на някакви закони за авторски права. също така е имало някакво дете/момче, което се е представяло за екскурзовод. сложило си картата за градски транспорт на врата и обикаляло напред назад и досаждало на пътниците като разказвало различни "факти" по маршрута и задавало въпроси на хората. Не знам колко е редно това да бъде допуснато от шофьора.

"Детето" е на 24 г и е служител на столичен автотранспорт и работата му е била именно да оказва съдействие на пътниците и да преброява.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 853
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #129 on: 07.05.2024, 09:05:57 »
не знам дали някой се е сетил за това. ... центърът на тежестта отива много нагоре
Сетил се е производителят, предполагам?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6120
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #130 on: 07.05.2024, 09:17:18 »
Новите излетни линии с двуетажните автобуси са много опасни. не знам дали някой се е сетил за това. засякох автобус по новата линия към Банкя. Видях как горе е пълно с народ, а долу всички седалки са празни. Не знам точно колко са местата горе. ако предположим, че са 50, това означава 3-4 тона (ако смятаме средното тегло на човек между 60 и 80 кила) маса, която е доста високо над пътя. в същото време долу няма нищо, което да прави все пак някакъв баланс. центърът на тежестта отива много нагоре и при едно малко колебание - ще стане белята.

Абсолютни глупости са написани тук.

А за това със задуха на горния етаж го писах още преди да ги купят, това е слабост на климатика при този модел, това не са автобуси за дълъг път.

Нищо, поне групичката по табелите си имат сега (бая скъпа) играчка.
« Last Edit: 07.05.2024, 09:19:54 by fafan »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15257
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #131 on: 07.05.2024, 09:19:32 »
Нищо че по всички големи градове в Европа има градски турове с двуетажни автобуси и всички пътници са горе...ама видиш ли никой не се бил сетил. Изумявам се какви глупости се пишат, нали на тестовете всички възможни ситуации се разиграват. Как си представяте от един от най-големите производители МАН да не се усетят че може да има такава ситуация.  Сигурно чакат Петър да им каже.

Май забравяте, че колкото и пътници да има горе, долу е в пъти по-тежко. 3 моста, които тежат тонове с джантите и гумите, двигател, скорости, акумулатори, климатик, шаси. Горе освен надстройка от кухи тънки профили друго няма. Дори и да е пълно с пътници е абсурдно да тежат повече от това долу. Двуетажни автобуси съществуват от 100 години, да знаеш никой не се е сетил за толкова време.
« Last Edit: 07.05.2024, 11:13:25 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15257
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #132 on: 07.05.2024, 11:15:36 »
Тези автобуси ако се менажират правилно може да излезнат златна мина. Във Виена има подобни маршрути в и около града с такива автобуси, билетите са по 20-30 евро и опашки се редят да се возят. И там част от гидовете и шофьорите им са Българи.

София и околията има толкова много за показване на туристи, само трябва някаква концепция да се мисли. Да се направи озвучаване на няколко езика, да се разпечатат брошури с информация за града, околностите и историята на ГТ, да се продават моделчета в 1:87 мащаб като сувенири. Ако 2 автобуса са заети с това, един е резерва 4-тия може да си работи 1-ца, 3-ка, дори на 305, 213, 404 също би паснал и привлекъл пътници с рекламна цел.  Ако от ЦГМ са по-предприемчиви може много да се направи.
« Last Edit: 07.05.2024, 11:19:28 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 290
    • View Profile
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #133 on: 15.05.2024, 14:21:07 »
"Детето" е на 24 г и е служител на столичен автотранспорт и работата му е била именно да оказва съдействие на пътниците и да преброява.
Не съм го видял с очите си. Съседката го описа като дете на възраст като за прогимназия. И че бил досаден.

Ако е така, както казваш, защо не e имал униформа или поне някакъв бадж? На врата си бил закачил само картата за градски транспорт.

А защо изобщо се харчат пари на общинското дружество, за да има такива служители?

не знам дали някой се е сетил за това. ... центърът на тежестта отива много нагоре
Сетил се е производителят, предполагам?
Да, ама тестовете са правени когато има някакво равномерно натоварване. а не всички седалки горе да са пълни, а долу да няма никой.

Предлагам ти да питаш някой тираджия с автовоз. Ако има да кара само четири автомобила - дали би ги наредил всичките на второто ниво или ще ги сложи всичките на долното ниво?

За всеки случай аз препоръчвам на всички мои близки и познати да не се качват на тези автобуси.








https://www.theguardian.com/uk/2009/dec/16/bus-toppled-collision-lorry


https://www.irishexaminer.com/world/arid-30566511.html


https://www.belfasttelegraph.co.uk/news/northern-ireland/31-injured-as-belfast-bus-overturns/28646541.html

Следващите са само от вятър:

https://www.edp24.co.uk/news/20718958.five-hurt-storm-doris-blows-bus-walton-highway-near-wisbech---bus-also-thought-hit-lamp-post/


https://www.walesonline.co.uk/news/uk-news/gallery/double-decker-bus-passengers-topples-26754023


https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/breaking-oakley-bus-crash-two-12984768


https://www.bbc.com/news/uk-england-devon-57900104


https://www.bbc.com/news/uk-england-suffolk-24705804


https://www.cbc.ca/news/canada/ottawa/transit-union-concerned-about-double-decker-bus-crash-1.1147182


https://www.bbc.com/news/uk-wales-50677304


https://www.aol.co.uk/lifestyle/2013-12-06-double-decker-bus-blown-off-road-gale-force-winds-lincolnshire.html

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15257
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #134 on: 15.05.2024, 14:29:00 »
Препоръчай на твоите близки в никакъв случай и на автомобил да не се качват. Всеки ден загиват по няколко човека, това е най-опасното ПС. Също така им препоръчай и по улиците да не ходят, защото и там всеки ден стават инциденти. Абе..най-добре май човек да не излиза от вкъщи тогава и да ходи само пеша. Че то и със самолети стават инциденти и със съчленени автобуси.

Интересно ми е колко ли са пострадалите в световен мащаб в двуетажен автобус, спрямо тези в автомобил или ходещи по улицата  :D
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #135 on: 15.05.2024, 15:29:12 »
Препоръчай на твоите близки в никакъв случай и на автомобил да не се качват. Всеки ден загиват по няколко човека, това е най-опасното ПС. Също така им препоръчай и по улиците да не ходят, защото и там всеки ден стават инциденти. Абе..най-добре май човек да не излиза от вкъщи тогава и да ходи само пеша. Че то и със самолети стават инциденти и със съчленени автобуси.

Интересно ми е колко ли са пострадалите в световен мащаб в двуетажен автобус, спрямо тези в автомобил или ходещи по улицата  :D
Ако двуетажният автобус бъде управляван от човек с много опит, то не би трябвало тези инциденти да се случват (ще знае какво да прави в такива ситуации). Най-много загинали на пътя са от ПТП-та с коли. Малко си е страховито в днешно време да шофираш, особено като се има на предвид, че масово наборите ми (и малко по-големите - 04, 03) не знаят какво правят зад волана и какво могат да причинят на пътя. Дори 1 година след като съм взел книжката, имам лек страх да не ми се случи подобно нещо...
« Last Edit: 15.05.2024, 15:45:00 by 04Boris22 »
над 6000 мои снимки във Flickr:
https://www.flickr.com/photos/198506535@N07/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15257
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #136 on: 15.05.2024, 15:40:37 »
Ами по специфични са двуетажните и съчленените автобуси за управление, просто трябва който работи на такива да е добре обучен. Има ли желание може да се научи независимо дали е на 18 или на 65, който има усет за нещата и желание се учи.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 853
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Маршрути за двуетажни автобуси
« Reply #137 on: 19.05.2024, 00:31:39 »
Брат ми обърна по таван Рено Клио, пък то не е двуетажно.