Author Topic: МВМ 81-740.2/741.2 и 81-740.2Б/741.2Б (Русич/новите влакове)  (Read 541931 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Пропускаш края на 2010, когато пристигат още 3 състава, вече различни от предишните и идентични с поръчаните за МД2 - с повече врати и климатик в салона.

Те бяха с пряко договаряне, заобикаляйки Закона за обществените поръчки, добре подплътено беше всичко с мантрата че "други влакове не може", "трябва да са точно тези влакове", "само тези влакове работят с нашите системи" и т.н., не бяха анекс към стария договор. Когато Братоев почне да дава пари на МВМ ги знае всички финтове как се прави:

https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=128.msg172244#msg172244
« Last Edit: 05.11.2022, 17:44:18 by fafan »


Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 923
    • View Profile
Силно се надявам да не съм объркал темата, тъй като за пръв път пиша в този раздел.

Два пъти попадам на влак М12 и още един влак от тези с по-малкото врати в подобно състояние: отвратително пращене на озвучаването в салона, бавно и мъчително потегляне на моменти, странни звуци при движение, нещо като боксуване -  за пръв път ми се случва да пътувам във влакче в подобно състояние, дори старите преди ремонта не оставяха такова чувство за предстоящ разпад  :crazy:

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
Силно се надявам да не съм объркал темата, тъй като за пръв път пиша в този раздел.

Два пъти попадам на влак М12 и още един влак от тези с по-малкото врати в подобно състояние: отвратително пращене на озвучаването в салона, бавно и мъчително потегляне на моменти, странни звуци при движение, нещо като боксуване -  за пръв път ми се случва да пътувам във влакче в подобно състояние, дори старите преди ремонта не оставяха такова чувство за предстоящ разпад  :crazy:
М12 мисля че е част от Номерните, не Русичите, но не знам дали е от модернизираните или не

Online Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3045
  • R.I.P 1210
    • View Profile
А12 е номерен състав, един от 4те немодернизирани.
М12 е номера на разписанието, което се изпълнява в дадения ден.
В конкретният случай- колата е М12, а съставът-неизвестен Русич от първата доставка.

Online wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1594
  • 9060
    • View Profile
С колоните наистина го има като проблем, има такива бройки. "Бавно и мъчитено" потегляне на електромотор ми е трудно да си представя как се разбира. Вероятно просто водача е тръгвал по-леко. Странните звуци при движение обикновено са от съчлененията и са си така от много отдавна - наистина е неприятно понякога, но нищо от това не е "състояние на предразпадад".

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3457
  • ČKD
    • View Profile
Абе не баш, всяка сутрин се возя в тях, повечето като интериор, а и донякъде от към техническата част са зле. Онзи ден, не си спомням кой влак беше, машиниста на всяка станция се опитваше по 5-6 пъти да затвори вратите.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 775
    • View Profile
    • Email
Някой Русич се е сдобил с пластмасови седалки.

Offline TRIZUBECA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
  • пендел
    • View Profile
Абе, нали не са от БМЦ Белде, това е най-важното...

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7012
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Ами това е решение, след масовото вандалстване на чисто нови кожени седалки и да няма влак в който всеки ден, не се режат седалки. Жалко че пак, обикновения пътник ще страда, заради подрастващи вандали!

Offline Bad_Bobby2009

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
Модернизиран Русич. Според вас имаше ли как да се помисли за хидравликата на тези зловещо тряскащи се гилотини и имат ли потенциал да чупят кокали?

M1AEw&index=3

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3555
    • View Profile
Това нито е Русич, нито е модернизиран. По едно време ги бяха регулирали и се затваряха плавно, защо не го правят пак е загадка.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6555
    • View Profile
    • Email
Модернизиран Русич. Според вас имаше ли как да се помисли за хидравликата на тези зловещо тряскащи се гилотини и имат ли потенциал да чупят кокали?


Нищо не може да се направи, това е руска нанотехнолгия и рязането на глави и крака е запазена марка за техния подвижен състав. Като се загледаш и там работят така:



То автоматиката им е на ниво от преди ВСВ:


А можеше да бъде и по-зле, ти се радвай че само са се тряскали:



Не случайно даже имаше епизод на Ну погоди! в който главата на вълка беше защипана от вратата на тройлебус ЗиУ и заека го ползваше като перфоратор, това си е за Русия явно нормално ежедневие  :laugh:


Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1138
    • View Profile
1. Това е номерен състав "Сделано в СССР". Не е Русич.
2. Няма нищо общо с никакви модернизации.
3. Възможно е вратите им да се затварят малко по-меко, виждал съм го с очите си в нашето метро.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5593
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Според вас имаше ли как да се помисли за хидравликата на тези зловещо тряскащи се гилотини и имат ли потенциал да чупят кокали?
Пневматика. Влаковете в метрото нямат нищо хидравлично.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15255
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Тези стари гумени уплътнения, на повече от 30 години, са твърди като камък от много отдавна, ако бяха нови нямаше да има такова удряне дори при същата скорост на затваряне.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5593
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Като нови се удряха още по-силно и страшно.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15255
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
А всичко въпрос на силата, с която е задвижена веригата ли е или има и някакви пружинни механизми?

Това нито е Русич, нито е модернизиран. По едно време ги бяха регулирали и се затваряха плавно, защо не го правят пак е загадка.
Най-вероятно, защото са ги поизоставили и си чакат лебедовата песен.
« Last Edit: 27.08.2023, 19:38:28 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5593
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Няма никакви пружини. Едното крило на всяка врата се задвижва от двойнодействащ въздушен цилиндър с бутало, скрит в стената под прозореца, а второто крило се задвижва от първото чрез веригата. Скоростта на отваряне и затваряне се регулира с вентили от двете страни на всеки цилиндър - един за отваряне и един за затваряне.
Поне на книга, времето за отваряне и затваряне трябва да е 2-4 секунди, но аз лично, откакто пътувам в метрото не съм виждал толкова бавни врати на номерните вагони.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 439
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
 Вратите са си част от чара на тези влакове. А и пътниците като ги е страх от вратите, имат стимул да се качват по - бързо, а не да се размотават, както обичат да правят.