Author Topic: Oткрити автобуси Кльокнер Дойц  (Read 9499 times)

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 910
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Чувал съм че в Пловдив е имало едни открити автобуси Кльокнер Дойц, запознат ли е някой от вас с това ? А има ли даже някой снимки на тях ?

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9765
    • View Profile
Re: Oткрити автобуси Кльокнер Дойц
« Reply #1 on: 24.09.2008, 09:55:20 »
Имах щастието 10 години да правя основни ремонти на двигателите Дойц. Изключително здрави двигатели с много голямо приложение  -монтирани на - агрегати , камиони , автобуси ,кораби ,  селскостопански машини , пътно-строителни машини ж.п.  машини , дори и леки автомобили.
Автобусите - по известни като Магирус -Дойц са обикновено шаси на Ивеко ,което е досглобявано в Германия .

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15392
    • View Profile
    • Email
Re: Oткрити автобуси Кльокнер Дойц
« Reply #2 on: 24.09.2008, 22:05:23 »
Автобусите Магирус Дойц са ми казвали, че са супер здрави. В зората на демокрацията, някъде към 1992-ра може би в България имаше такива, дори съм пътувал с такъв до Копривщица-като О 305 Г но крайградски вариант-е този автобус макар да беше произведен през 60-те години тогава ми се видя ултрамодерен-имаше стъклопакети на стъклата, вътре всичко облицовано с червени мокети и черна кожа, настройващи се седалки. А има един градски модел на Магирус Дойц, който много прилича на О 305, същата конфигурация на врати, прозорци, почти същата предница. Помня, че тогава ми казваха, че един от малкото недостатъци на двигателите Дойц е това, че нямат водно охлаждане. Отоплението в автобуса беше нафтово. Отделно имаше и вентилация с духалки над всеки.
Всъщност автобус Магирус Дойц-истински музеен експонат може да се види на градският транспорт на гара Лакатник-то е само една линия, която се движи от гаровото селище до селото и сптира на спирки в двете селища. Може да се види и един интересен градски МАН, също от 60-те години.
« Last Edit: 24.09.2008, 22:51:16 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Oткрити автобуси Кльокнер Дойц
« Reply #3 on: 24.09.2008, 22:46:24 »
Автобусите Магирус Дойц са ми казвали, че са супер здрави.
Страшни автобуси, като живи са   :D

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9765
    • View Profile
Re: Oткрити автобуси Кльокнер Дойц
« Reply #4 on: 24.09.2008, 23:59:37 »
. Помня, че тогава ми казваха, че един от малкото недостатъци на двигателите Дойц е това, че нямат водно охлаждане. Отоплението в автобуса беше нафтово. Отделно имаше и вентилация с духалки над всеки.
.
Явно недостатъка е само този - за отоплението. В Пловдив се движи такъв автобус - произведен през 195Хг. с алуминиево шаси . Преди 7 години м у ремотирах двигателя и благодарение на него имам компютър.
Автобуси по не се срещат вече впредвид преклонната им възраст , но камиони - бол . Само да добавя - Пласерът , който подбива трамвайните линии също е с двигател Дойц.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15392
    • View Profile
    • Email
Re: Oткрити автобуси Кльокнер Дойц
« Reply #5 on: 25.09.2008, 00:46:32 »
Автобусите Магирус Дойц са ми казвали, че са супер здрави.
Страшни автобуси, като живи са   :D
Наистина са много здрави-доказва се от самият факт, е в Пловдив има такъв в движение от 50-те години, или вече на възраст над 50 години, а в Лакатник на възраст над 40 години, а нищо чудно и те да са чукнали 50-така. Че кой друг автобус е издържал 50 години? А сещам се-една Шкода 706 РТО в Пловдив, която се ползва сега за аварийна.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17818
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Oткрити автобуси Кльокнер Дойц
« Reply #6 on: 25.09.2008, 21:37:25 »
Великотърновският таралясник пак Шкода !? Както сам си писал, местата на подобни антики е по музейте.

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Oткрити автобуси Кльокнер Дойц
« Reply #7 on: 25.09.2008, 22:31:24 »
Тук има малко снимки на Magirus, не се различава много от О305 или MAN SL 200.

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15392
    • View Profile
    • Email
Re: Oткрити автобуси Кльокнер Дойц
« Reply #8 on: 25.09.2008, 22:42:01 »
Това обаче е по-нов модел-от 70-те или началото на 80-те години най-къно. Моделът от 60-те е с плоска предница, като при старите О 305 Г, но с по-извити форми на тавана. И забелязвате ли нещо интересно-на гърба на седалките има пепелници-това го имаше и в Магируса в който пътувах, виждал съм го и в други западни автобуси втора употреба-доколкото знам при тях не е било забранено да се пуши и яде в автобусите и е било нормална гледка като се качиш на автобус в Германия например, вътре хората да пушат и да ядат. Ако не се лъжа, в О 305 Г, които дойдоха от Страсбург, които имаха 1-ва и втора класа места оригинално също имаха пепелници.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17818
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Oткрити автобуси Кльокнер Дойц
« Reply #9 on: 25.09.2008, 22:43:28 »
Тук има малко снимки на Magirus, не се различава много от О305 или MAN SL 200.
В мненията досега се разбра, че Дойтц не са произвеждали сами каросериите, а май основно са залагали на техническата част.А и ако аз бъркам, дизайнът е следствие на VOV-Verband Offentlicher Verkehrsbetriebe, стандартният дизайн за градски автобуси в Германия, разработен през 60-те и използван от всички производители.

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Oткрити автобуси Кльокнер Дойц
« Reply #10 on: 26.09.2008, 14:07:44 »
Така е, дизайнът е подобен, единствено ми направи впечатление, че двигателите им са с въздушно охлаждане - странно решение.

Ето и още един любителски сайт - http://www.magirusdeutz.co.uk/

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9765
    • View Profile
Re: Oткрити автобуси Кльокнер Дойц
« Reply #11 on: 27.09.2008, 11:09:18 »
Тук има малко снимки на Magirus, не се различава много от О305 или MAN SL 200.
В мненията досега се разбра, че Дойтц не са произвеждали сами каросериите, а май основно са залагали на техническата част.А и ако аз бъркам, дизайнът е следствие на VOV-Verband Offentlicher Verkehrsbetriebe, стандартният дизайн за градски автобуси в Германия, разработен през 60-те и използван от всички производители.
Кльокнер-Хумболт -Дойц е наименованието на ДВИГАТЕЛЯ.
Магирус - Дойц е кооперация между две и повече фирми.
http://www.deutz.de/live_deutz_com/html/default/awue-6pfdat.de.html
« Last Edit: 27.09.2008, 11:11:08 by София 70 »