Author Topic: Канада  (Read 13796 times)

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2148
    • View Profile
Re: Канада
« Reply #20 on: 18.02.2020, 12:16:42 »
Страшна мизерия карат си пикапи и SUV, взимат по 100 000 $ на година и въобще не ги интересува градският и обществен транспорт. Поне моите приятели и съученици  са така.
The Grand Tour

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Канада
« Reply #21 on: 18.02.2020, 12:32:04 »
Страшна мизерия карат си пикапи и SUV, взимат по 100 000 $ на година и въобще не ги интересува градският и обществен транспорт. Поне моите приятели и съученици  са така.
Това да караш SUV не е гаранция за висок социален статус. Както и да ползваш масов градски транспорт не означава, че нямаш пари за автомобил, дори и нов. Тази философия е много остаряла и невалидна в цяла Западна Европа.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Канада
« Reply #22 on: 18.02.2020, 12:32:53 »
Френска е, къде съм написал, че е португалска.
Не си написал, ама на португалски s се чете ш  :D

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8525
    • View Profile
Re: Канада
« Reply #23 on: 18.02.2020, 13:16:41 »
Френска е, къде съм написал, че е португалска.
Не си написал, ама на португалски s се чете ш  :D

Само когато е пред беззвучна съгласна или в края на думата.  :)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Канада
« Reply #24 on: 18.02.2020, 14:03:27 »
Това да караш SUV не е гаранция за висок социален статус. Както и да ползваш масов градски транспорт не означава, че нямаш пари за автомобил, дори и нов. Тази философия е много остаряла и невалидна в цяла Западна Европа.
В случая говорим за Америка, а там не е като в Европа за много неща... В случая не говорим кой модел е по-добър, а Таури обясни, защо се емигрира и как се живее там, в контра на Иво. Самият Икар нееднократбо е обяснявал защо и как е отишъл натам....

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5689
    • View Profile
    • Email
Re: Канада
« Reply #25 on: 18.02.2020, 14:52:20 »
Иво, имаме случай на наши приятели, които имат апартамент на паметника Левски, демек само от наема му могат да си живеят като царе, без да работят и въпреки това са в Канада. Защото средата на живот е коренно различна, особено за семейства деца. Например не съм разбрал някой да събира огромни суми за лечение на болни деца примерно чрез дарителски кампании, есемеси и прочие, а надали тука няма подобни случаи. Откакто сме дошли, за доктор не сме дали и една стотинка, включително и за раждането....дори и здравни осигуровки не се удържат. В България знаете как е.
Стефане, хората карат SUV принудително, понеже зимата е толкова страшна, че друго не оправя работата. Да не говорим, че американските пикапи и SUV са абсолютни пръчки и поддръжката им е адски скъпа. Малко хора получават 100 хил. долара годишно, а и да ги получават файда няма, понеже след данъци чисто стават 50 хиляди. Скалата е прогресивна, демек високите заплати ги удрят жестоко, като в Скандинавия. Плюс това ако си женен или живееш с някоя мадама без брак шест месеца и повече, сумират доходите и на двама ви и става още по-терсене. Единственото спасение е да си фирма (признават различни разходи) или да живееш в крайния север, където има облекчения.Само индианците са освободени изцяло от данъци. Не е като в България или при клоуна Тръмп богатите да са облагодетелствани. Хората, които не си знаят парите, са много малко и са най-вече наследствени.
Относно влаковете на дълги разстояния, особено в посока Западна Канада - да, изключително скъпи са, освен това се движат много бавно. Предназначени са не за ежедневно пътуване, а за разглеждане на планините. Автобусът също е много скъп, а в добавка Грейхаунд закри всичките си линии на запад от Онтарио. Други фирми и провинциите се опитват да запълнят дупката, с автобуси по два пъти седмично....Понеже разстоянията са големи и често на 70-80 километра няма и едно селце....А бензинът е долар и нещо килото....Вътрешните полети са....по-евтино е да летите примерно от Торонто до Токио, отколкото от Торонто до Ванкувър заради монополизъм. Защото ако някой се разболее тежко в крайния Север, го карат безплатно със самолет в големите градове на юг. Знаете колко струва един такъв полет, особено ако се налага придружаващ лекар, та всички останали плащаме сметката. Калгари, година и половина бях там, си е едно голямо село и единственият сектор е нефт и газ. Когато цената им е висока супер, но поевтинеят ли, става страшен мортос....Едмънтън е същата работа, както и цяла Албърта. Ванкувър е само недвижими имоти, всичко друго е зле, а е безбожно скъп - наем за апартамент с една спалня 2000 долара минимум. Транспорт - зле, мръзнел съм по половин час по спирките зимата. Няма база за сравнение с Торонто. И въпреки това напливът не спира, основно индийци, пакистанци, черни и араби, подбива заплатите....Има много индийски програмисти, които свалят цената, в резултат на което и добрите програмисти не са така добре, както в България...Квартирите са проблем, но има една особеност - вземеш ли, хазяинът може да ти вдига наема с не повече от 2-3 процента годишно, независимо от това какво се случва на пазара. Тоест примерно взел си апартамент преди 5-6 години на хиляда долара, можеш да си живееш в него над десет и повече, плащайки същата или подобна сума. В същото време при наемане на същия апартамент сега, от нов наемател, наемът ще му е двоен. Не може ако примерно в Младост наемите са се вдигнали значително, и си стар наемател, собственикът да ти надуе наема според текущите цени на пазара. Не може и да те изгони, за да го отдаде на сегашните цени...Хитруването на индийци, пакистанци и т.н. се състои в това, че работят на ниска ставка, но живеят по 8-10 човека в апартамент и си делят наема. Освен това толкова се държат един на друг, че влезе ли един от тях в някоя компания, веднага урежда още 10 индиеца, и така завземат цели сектори. В момента един от директорите на Канейдйън Пасифик е едно индийско пичлеме....Гражданската отговорност, която е на шофьора, не на колата, и зависи от допуснатите нарушения, е две хиляди долара и нагоре....Автосервизите вземат между 80 и 100 долара на час, дори и да не са успели да ти оправят колата, частите са отделно.

Поне като станеш на 65, винаги получаваш пенсия, стига да си живял минимум 20 години в Канада и да си работил пет месеца. Условието е да продължаваш да живееш в страната 6 месеца в годината - демек ако окончателно се върнеш в България, оставаш без пенсия.
« Last Edit: 18.02.2020, 16:29:39 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5689
    • View Profile
    • Email
Re: Канада
« Reply #26 on: 23.02.2020, 18:49:25 »
Вчера за първи път имах възможност да пътувам през деня и за по-дълго с 13.8 метров триосен двуетажен автобус Денис Енвиро. Толкова добре направен автобус като салон и удобства не съм виждал през живота си, освен може би Ван Хол, ВДЛ или Икарус ЕАГ. Нашите са с една врата, с багажно отделение и междуградски седалки, но без накланяне. В Берлин най-новите им двуетажни автобуси са същите, само че с три врати и с две стълби. На тези тук двигателят им е Къминс, нямат ограничител до 100, на магистралата вдигат до 140. Отново го караше младо момиче....Цитарото и Ман Лайънс Сити нищо не представляват....
По рейс и по жена не се тича!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17634
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Канада
« Reply #27 on: 24.02.2020, 12:44:24 »
В Лозана (Швейцария) също си купиха такива двуетажни, като допълниха бройката МАН-ове, също като берлинските...

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4554
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Канада
« Reply #28 on: 24.02.2020, 13:42:00 »
Денис вече са част от Ню Флаер, така че вероятно предстои активно да навлизат на северноамериканския пазар. Аз лично от Денис нямам големи впечатления, но техните събратя Wright ми се видяха големи бараки. В Глазгоу двуетажните Wright Eclipse Gemini бяха с разбити окачвания и двигателите им ръмжаха толкова силно, че се чуваха през няколко пресечки.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5689
    • View Profile
    • Email
Re: Канада
« Reply #29 on: 24.02.2020, 21:36:14 »
За Wright няма спор, че са калпави...Та Денис Енвиро отива натам, че да стане едва ли не монополист при двуетажните градски автобуси. Неоплан-ите отдавна не се произвеждат, Лайънс-сити ДД също, явно от МАН са решили, че не могат да го произвеждат само заради Берлин, Optare също спряха с двуетажните....
По рейс и по жена не се тича!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5689
    • View Profile
    • Email
Re: Канада
« Reply #30 on: 28.02.2020, 02:49:58 »
Ходих специално да се возя с "футуристичното" леко метро с линейни електродвигатели, построено някога да замени автобусни линии. Било е автоматично, но сега е с машинисти. Не е с гуми, а си е с релси и обикновени метални колооси. Та тарапаната в него е перманентна, вагоните не се справят с пътникопотока. Предвижда се линията да бъде демонтирана, като по трасето да бъде удължено класическото метро.
По рейс и по жена не се тича!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5689
    • View Profile
    • Email
Re: Канада
« Reply #31 on: 20.05.2023, 06:40:36 »
Ето грозотиите, в чието сътворяване участвам. Съжалявам, че не ни разрешават, дори на нас, началниците, да влизаме в цеховете с телефони, затова не мога да ви покажа снимки от вътре. Тези специално дори не са с боя, всичко, което виждате, е лепено фолио. Бронята изглежда груба, но е монтирана на четири амортисьора, с цел безопасност на пътуващите. Няма евтини пластмасови бомбета като при Цитарото.Това ако удари кола с висока скорост, ще я смачка до неузнаваемост. Малко след като направих снимките, aвтобусът се качи на магистралата и отпра 140. Не знам какви са тези глупости по Европата с този софтуерен ограничител до 70.
« Last Edit: 20.05.2023, 09:06:05 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6081
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Канада
« Reply #32 on: 20.05.2023, 08:55:16 »
aвъобусът се качи на магистралата и отпра 140. Не знам какви са тези глупости по Европата с този софтуерен ограничител до 70.

Карал съм рязания Икарус с газовата инсталация със 120- горе долу бива, защото без амортисьори е като лагерна количка и не мърда от асфалта.
Карал съм BMC-то със 120 и с пътници по 306 на спускането към Орлов мост, а пътниците си умряха от кеф, но не е работа. Малко като се мръдне волана с 5 см. и автобуса кръшва с един метър- много е трудно овладяването, защото нов си е с меко окачване и се люшка.
Спрете си просташките мнения !

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5689
    • View Profile
    • Email
Re: Канада
« Reply #33 on: 20.05.2023, 09:51:43 »
Явно такива са разписанията за линии, които минават по магистралите. А такива линии бол, абсолютно във всички градове. И по-страшно има. Това на долната снимка, 13.8 метра, 380 магарета. Много пъти пътувах с него, но веднъж....пак по магистрала, навън вали като из ведро, пълен до козирката, кара го кака на не повече от 20 години, с над 120....Подобно каране в Европа съм преживявал само в Будапеща.
« Last Edit: 20.05.2023, 09:56:15 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15257
    • View Profile
    • Email
Re: Канада
« Reply #34 on: 20.05.2023, 18:13:12 »
Този нископодовия поразително прилича на холандските автобуси Ден Оудстен Б 92 и Б 96 от 1992- та. Бяха доста добра изработка. Има ли нещо общо с тях?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5689
    • View Profile
    • Email
Re: Канада
« Reply #35 on: 20.05.2023, 18:26:16 »
Точно канадизирана версия на Den Oudsten е. За съжаление компанията, която е дала лицензa, фалира. То и двуетажният е нископодов, даже 100%.
« Last Edit: 20.05.2023, 18:50:03 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5689
    • View Profile
    • Email
Re: Канада
« Reply #36 on: 21.05.2023, 23:30:48 »
Едно подобие на българските дрънкалаци в Едмънтън, подарък от Мелбърн. Звукът му е като София-70 без тенекия, но значително по-тих. Но вижте талигата с едностепенно ресорно окачване, в действителност моделът е точно от преди сто години. Салонът наподобява всичко от това време - до Република включително българските трамваи са били наистина на ниво. Минахме по най-високия трамваен мост в света, но имаше страшна мъгла, та ще снимам следващия път...
« Last Edit: 22.05.2023, 00:02:30 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 850
    • View Profile
Re: Канада
« Reply #37 on: 21.05.2023, 23:45:41 »
Тотален блокаж на трамваите в Отава след снежната буря с поледица през декември 1942 г.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5689
    • View Profile
    • Email
Re: Канада
« Reply #38 on: 23.05.2023, 07:49:43 »
https://m.youtube.com/watch?v=h3ft8Y6SBjc Това е отпреди аз да почна в този завод, но с малки промени всичко си е същото. Скелетата са от неръждавейка, покривът и предната/задната част от плексиглас,  страничните панели са алуминиеви. Никакви болтове, за да не се създават условия за корозия. Сега прозорците са малко по-различни, лепени са.
По рейс и по жена не се тича!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5689
    • View Profile
    • Email
Re: Канада
« Reply #39 on: 29.05.2023, 04:53:46 »
Друг един действащ музеен експонат в Калгарево и действащ парен локомотив с ретровлак. И двата возят пътници напълно безплатно.
По рейс и по жена не се тича!