Poll

Коя метростанция Ви харесва най-много ?

СУ Климент Охридски
77 (39.3%)
Стадион Васил Левски
23 (11.7%)
Жолио Кюри
9 (4.6%)
Г.М.Димитров
11 (5.6%)
Мусагеница
18 (9.2%)
Младост 1
41 (20.9%)
Младост 3
11 (5.6%)
Цариградско шосе
6 (3.1%)

Total Members Voted: 196

Author Topic: Метростанции в участъка Св.Кл.Охридски-Цариградско шосе  (Read 183924 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4964
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Идеята е, че това "нещо" е всичко друго, но не и солидна преграда на перон на метростанция.
Не помня някой някъде да е претендирал, че преградите са солидни. Единствената им функция е да са препятствие за падащи хора на релсите и изцяло я изпълняват.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4801
    • View Profile
    • Email
Инак, пак иронично-казано, можеше поне да сложат завеси, щеше да изглежда по-аристократично, или пък плътни пердета - да не се вижда кой какви ги върши във влака. :D

Не искат завеси, а искат кошарки. Тези, които взимат решенията как да изглежда метрополитена ни са с мислене от миналия век и затова държат да вкарат пътниците в някакви релси и зад оградки, мислят за тях като за "стадо" и "овце", а не като за клиенти, които им плащат заплатата и осмислят съществуването на служебното им място. Затова и в метрото ни първо се появиха турникети, после цъфнаха стрелки и прегради в тунелите на Сердика, накрая се появиха и простори. Посоката на развитие на метростанциите ни е ясна, като се разходиш из метростанциите в Европа веднага прави впечатление, че на първо място се мисли за това как да е по-удобно на пътника и как потоците хора да не се заграждат и възпират излишно - влиза се свободно в станциите, няма заграждения и източноазиатски технологии за задържане на тълпите на перона. Докато хора с такова мислене взимат решенията и казват каква многомилионна изгъзица ще се поръчва дотогава и пътуването ни в метрото ни ще е бавно и неудобно. По-сигурно със сигурност не е станало, въпреки че с това оправдават разходите за тези чудесии.

Не помня някой някъде да е претендирал, че преградите са солидни. Единствената им функция е да са препятствие за падащи хора на релсите и изцяло я изпълняват.

Дали? Ако някой е решил да падне точно на релсите ще намери начин да се озове там, с простори или без...
« Last Edit: 09.02.2023, 21:38:30 by fafan »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4964
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Дали? Ако някой е решил да падне точно на релсите ще намери начин да се озове там, с простори или без...
Ако някой е решил точно там да скочи пред влака - да, просторите няма да го спрат. Ще спрат обаче случайно падащите, бутнатите (има и такъв случай) и тези, спонтанно решили да скочат във внезапен пристъп на отчаяние, защото много от самоубийците в метрото са точно такива и не са го планирали предварително.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15877
    • View Profile
    • Email
Тези неща, реално, струват максимум по 10 000 на станция, от които 9 500 са вложени в опорните колони, където са задвижващите мотори, контролерите т.н. Да сложим 5 000 за труд. Тоест, излиза, че милион 985 хиляди са отишли в нечий джоб. Умножено по броя станции, на които са/ще бъдат монтирани... :help: На живо ми се сториха още по-афиф, отколкото по разни клипове. Някой да рипне, нещо да каже, да изрази мнение пред ръководните органи... няма, или поне не съм чул и видял. :D
Хайде по-сериозно - без финансови разчети тип "Ганкиното кафене"! На фона на тесните метростанции да искате някакви солидни стени е смехотворно. Аз, без да искам, опрях щорите на МС Г.М.Димитров, разминавайки се с хората (по-този начин тествах сигнализацията). Ако бяха стени на тази станция с размери по-скоро на подлез, просто не знам къде щяха се дянат пътниците и какъв въздух щяха да дишат.
Неприятно съм изненадан, че и след поставянето на щорите пъпленето при заход продължава. Да, машинистът трябва до сантиметри да уцели спирката, иначе ще се отвори някоя врата пред колона и ще захрани снимачите (аз съм пълен, пък не ми се е случвало колоната да ми пречи). Но и така да е, заходът изглежда неоправдано бавен, сравнен с началното положение преди мерките срещу самоубийци.
« Last Edit: 10.02.2023, 12:49:55 by RADOCVET »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4801
    • View Profile
    • Email
Но и така да е, заходът изглежда неоправдано бавен, сравнен с началното положение преди мерките срещу самоубийци.

Значи изводът е, че скоростта не се е увеличила изобщо, а сигурността се е повишила минимално с поставянето на тези прегради, или като цяло ако се направи един анализ разходи-ползи на това вложение ще излезе че е на минус.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4964
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Значи изводът е, че скоростта не се е увеличила изобщо, а сигурността се е повишила минимално...
Какво значи минимално? Колко точно минимално е?
Всички случаи на паднали или скочили на релсите хора в станциите са на две от тях, които първи получиха прегради и откакто ги има не е имало нито един случай. И тук говорим не само за безопасност, а и за последващото смущение на трафика, косвените материални щети от което може да са много големи.

Единственият проблем е, че влаковете продължават да влизат в тези станции бавно, но у нас ограничения се налагат лесно, а се премахват много трудно (защото никой не иска да носи отговорност за това). Това значи че има проблем с ръководния потенциал, а не с преградите.