Author Topic: МВМ 81-717.4/81-714.4 (номерни състави/старите влакове)  (Read 195423 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16290
    • View Profile
    • Email
Добре, като начало един въпрос, който е за съседната тема, но ще го преместя.
Става дума за номерните: колко се върнаха от Москва модернизирани, има ли такива,  останали в Митищи към началото на санкциите и колко остават немодернизирани? Ще ги бракуват ли, когато дойдат Шкодите?

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5742
    • View Profile
    • Email
Допреди да станат в Украйна бакиите, успяха да модернизират осем влака от 12. Останалите 4 въобще не заминаха, и май така си и вървят, немодернизирани.
По рейс и по жена не се тича!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15154
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Добре, като начало един въпрос, който е за съседната тема, но ще го преместя.
Става дума за номерните: колко се върнаха от Москва модернизирани, има ли такива,  останали в Митищи към началото на санкциите и колко остават немодернизирани? Ще ги бракуват ли, когато дойдат Шкодите?
Какви Шкоди, не си спомням да се е споменавало нещо по поръчката за осем влака от края на 2022 г., нещо изпускам ли?
Допреди да станат в Украйна бакиите, успяха да модернизират осем влака от 12. Останалите 4 въобще не заминаха, и май така си и вървят, немодернизирани.
А3, А4, А5 и А12, това са немодернизираните състави, движат се, но май са предимно резерви, рядко ги виждам.
« Last Edit: 16.02.2024, 05:25:38 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3526
    • View Profile
Е как може да не си разбрал, че новите влакове ще са Шкода, то се знае от половин година, язък че си от най-редовните фенове :laugh: :crazy:
Иначе най-голямата загадка според мен остава дали от Митищи се върнаха нашите си номерни, или новопроизведени вагони.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15154
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Ти да не мислиш, че мога да прочитам всичко. Пропуснал съм.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Online Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1100
    • View Profile
Става дума за номерните: колко се върнаха от Москва модернизирани, има ли такива,  останали в Митищи към началото на санкциите и колко остават немодернизирани?
Че то това не е загадка, А3, А4, А5 и А12 не успяха да отидат в Русия, останалите до един се върнаха модернизирани. Останали в Русия няма.
В същото време на мен ми е много по-интересно това:
Да развенчаем мита с новите вагони и уж модернизацията на старите:
Вагон от бившия състав А11 - 5003, снимката е от 29.05.2022, преди да бъде нарязан в Русия:

Автор: Konovser Източник: https://transphoto.org/photo/1622536/
Разграбен:
https://transphoto.org/photo/1706353/
И в същото време:
https://transphoto.org/photo/1802076/
Което повдига въпроса: Колко от съставите са всъщност модернизирани наши и колко са нови? И тези нови дали са чисто нови или не?
« Last Edit: 16.02.2024, 08:21:51 by Chezare »

Offline AR262BG

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
  • В единението е силата
    • View Profile
Добре, като начало един въпрос, който е за съседната тема, но ще го преместя.
Става дума за номерните: колко се върнаха от Москва модернизирани, има ли такива,  останали в Митищи към началото на санкциите и колко остават немодернизирани? Ще ги бракуват ли, когато дойдат Шкодите?

  Здравей, както казаха хора преди мен модернизирани бяха първо А1 и А2, после останалите 6 състава - общо 8. Немодернизирани останаха А3, А4, А5 и А12 - последните минали големи ремонти. Състави(вагони) останали в Русия няма. Договорът за модернизиция е предвиждал модернизация на 12 състава, като ръкводството на Метрополитен, явно не е предвиждало музеен/ретро състав. Войната в Украйна прекратява плана за модернизация и усложнява в много голяма степен експлоатацията на модернизираните 8 състава. Относно версията за модернизация или изцяло нови вагони и при нас се е чувала и тиражирала(Модернизирани са А1 и А2, останалите произведени на ново). Лично аз няма как да знам дали това е истина и за това ще изкажа лично мнение без да претендирам за точност.  Личното ми мнение е, че всички вагони от осемте състава са модернизирани - не си представям как в 2019/2020 е запазена поточна линия за производство на модел 81-717.4/714.4 . Не става въпрос да се "напънат" да "съберат" 1-2 вагона, а 24(изключвам А1 и А2). Тук не става въпрос за чертежи (ясно е че ги имат), а за наредена поточна линия. Плюс това преди модернизацията самите руснаци оглеждайки това, което щяха да модернизират бяха доста доволни от състоянието на нашите състави от А1 до А12. Пак казвам това е лично мнение и не обосновано с факти, лежи на предположения. Относно снимката "https://transphoto.org/photo/1706353/" -  към този момент не виждам нищо критично, за модернизацията са правили може би промени по коша, рамата на коша е най-критична и важна, промените отгоре може да са поради много причини, няма смисъл да гадаем. Възможно е и А6, А7, А8, А9, А10 и А11 да са събрани изцяло нови - не го изключвам като възможност.
Решението за бракуване на която и да е подвижна единица не се взема с лека ръка и не се взема от Депо "Обеля". Към днешна дата този въпрос не е на дневен ред. Ако в бъдеще се стигне до спиране от движение на тези състави, може би мога да твърдя, че желанието(доколкото това е от значение) на голяма част от служителите на депо "Обеля" е един метро влак да остане като ретро такъв и съответно се пробоядиса в първоначален вид.
Четирите немодернизирани метро влака към момента се движат нормално в график.


 Относно осемте Шкоди - договора, както виждам, че знаете(то излезна и по медиите) е подписан. Това което мога да кажа е около две години, като пърият/те може и малко по-рано.
« Last Edit: 16.02.2024, 10:53:37 by AR262BG »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13864
    • View Profile
Не е лошо да остане един музеен състав, както в Прага. Ако толкова няма място, нека поне е един челен вагон.
Относно наблюдението, че са върнали други модернизирани или наново произведени вагони - мисля си, че може да са имали на склад такива кошове. Или да са им хартисали вагони от други метрополитени, които също са били за модернизация. Все пак такива състави се ползват или са ползвани в немалко метрополитени от бившия соцблок.

Вярно ли е, че депо Обеля е с изчерпан капацитет и няма да има място за новите 8 състава?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13864
    • View Profile
Между другото, на част от останалите оригинални номерни, тапицерията на седалките е съвсем износена. Не се ли предвижда претапициране? Или да ги сменят със седалки от изпратените за модернизация, ако има запазени такива.

Online Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1100
    • View Profile
Относно снимката "https://transphoto.org/photo/1706353/" -  към този момент не виждам нищо критично, за модернизацията са правили може би промени по коша, рамата на коша е най-критична и важна, промените отгоре може да са поради много причини, няма смисъл да гадаем.
Четирите немодернизирани метро влака към момента се движат нормално в график.
Въпросът е, че и двете снимки са направени през съответно май и октомври 2022, когато въпросният състав А11 вече се е върнал в България. На тази от май се вижда ясно и номера-5003.
Четирите немодернизирани метро влака към момента се движат нормално в график.
Все пак съм останал с впечатлението, че се стараят да не ги пускат много-много на линия, предимно като резерви и по 1 на ден активно на линия. Знате ли дали  това е така или съм с грешни впечатления? :)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13864
    • View Profile
Аз ги засичам сравнително често, даже по дългата линия М2/4. Не ги жалят особено.

Offline AR262BG

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
  • В единението е силата
    • View Profile
Не е лошо да остане един музеен състав, както в Прага. Ако толкова няма място, нека поне е един челен вагон.
Относно наблюдението, че са върнали други модернизирани или наново произведени вагони - мисля си, че може да са имали на склад такива кошове. Или да са им хартисали вагони от други метрополитени, които също са били за модернизация. Все пак такива състави се ползват или са ползвани в немалко метрополитени от бившия соцблок.

Вярно ли е, че депо Обеля е с изчерпан капацитет и няма да има място за новите 8 състава?

  Ако 6-те състава след А1 и А2 не са нашите, съм по-склонен да вярвам, че са изградени на ново, колкото и за мен да звучи трудно. Пък и съм чул такова твърдение от сравнително достоверен източник.
  81-717.4/714.4 (без да съм проверил напълно) са доставени в Унгария и България и май в някоя от соц. републиките. Точно тази модификация - ".4" . Неслучайно нашите метровлакове се модернизираха веднага след/едновременно с/ унгарските. Като се замисли човек това е без особено значение освен ако някого няма особено голям сантимент към даден вагон/състав. Тук въпроса минава през голямата картина, а именно - тези състави направиха пробег за заводски ремонти, същевременно купуването на нови руски е под санкции - решението за удължаване на тяхната експлоатация е капитален ремонт + модернизация. Така и санкциите не се нарушиха и влаковете(8 от тях) удължиха своя живот. Тук както и навсякъде има спорове от политически, технически и друг характер, но чисто логистично и практично гледайки на изградената инфраструктура на метрото модернизираните и бъдещите нови влакове трябва/ше да се "впишат" (да отговарят технически на системата АЛС-АРС) в същестуващата система. Логистично задачата не е лесна от днешна гледна точка и като поддръжка и като вписване на нови състави в тази същестуваща и работеща система, която не бива да спира и за ден. Изпреварвайки може би бъдещ въпрос ще кажа, че лично аз съм привърженик на немската техническа култура/мисъл, което не ми пречи да работя безпристрастно с руски език и руска техника. В личен план не съм привърженик на съветската техническа идея и ме дразни, че в много голям процент от техническите си творения копира/крадат готови модели, а в последствие тъпчат на едно място десетилетия. Като оставим личните пристрастия и мнения настрана - всяка техника има плюсове и минуси. На мнение съм, че техниката в депо "Обеля" е сравнително "дуракоустойчива" и приемлива за поддръжка като финансово изражение (последното както разбирам не може да се каже за депо "Земляне"). За съжаление в контекста на войната в Европа уви и поддръжката в депо "Обеля" става все, все по-трудна. 

Лично мое мнение е, че депото се нуждае от разширение - това мога да кажа. 8-те нови влака няма да останат навън, но най-доброто решение за мен е разширение.
« Last Edit: 16.02.2024, 12:49:13 by AR262BG »

Offline AR262BG

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
  • В единението е силата
    • View Profile
Относно снимката "https://transphoto.org/photo/1706353/" -  към този момент не виждам нищо критично, за модернизацията са правили може би промени по коша, рамата на коша е най-критична и важна, промените отгоре може да са поради много причини, няма смисъл да гадаем.
Четирите немодернизирани метро влака към момента се движат нормално в график.
Въпросът е, че и двете снимки са направени през съответно май и октомври 2022, когато въпросният състав А11 вече се е върнал в България. На тази от май се вижда ясно и номера-5003.
Четирите немодернизирани метро влака към момента се движат нормално в график.
Все пак съм останал с впечатлението, че се стараят да не ги пускат много-много на линия, предимно като резерви и по 1 на ден активно на линия. Знате ли дали  това е така или съм с грешни впечатления? :)


  Ако датите на снимките са верни, то тогава след състави А1 и А2 останалите 6 влака може би са изградени наново. Но това е доста трудно за доказване - капиталният ремонт на коша се извършва като, всичко от него се демонтира, отстранява се боята, прави се дефектоскопия на заварките на коша ако трябва се правят промени/ремонти по него и след това следва грунд, боя и оборудване наново. Като всичко това го казвам в опростен вид. Руснаците също няма да кажат(не че след войната им дреме) защото те са сключили договор за капитален+модернизация, а не за нови метровагони и по този начин заобикалят санкциите. Чисто технически ако те са имали големи трудности в преправянето на старите кошове към планираната модернизация е възможно да са предпочели изграждане/направа на нови вагони(възможно е да са запазили само рамите и отгоре да са изградили нови кошове). Всичко това е гадаене и няма смисъл за мен да го дъвчем.

  Графиците на влаковете се изпълняват, като се вземе предвид техният пробег и вид ремонт - ще го кажа така, няма нищо специално към 4-те немодернизирани влака, изпълняват си служебните задължения съвестно :D :D :D

Offline AR262BG

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
  • В единението е силата
    • View Profile

  Ако 6-те състава след А1 и А2 не са нашите, съм по-склонен да вярвам, че са изградени на ново, колкото и за мен да звучи трудно. Пък и съм чул такова твърдение от сравнително достоверен източник.
  81-717.4/714.4 (без да съм проверил напълно) са доставени в Унгария и България и май в някоя от соц. републиките. Точно тази модификация - ".4" . Неслучайно нашите метровлакове се модернизираха веднага след/едновременно с/ унгарските.

  Явно се бъркам - съдейки по информацията от този форум със снимките, тези модификаций са просто близки и доставяни в Чехия, Унгари, Полша, България и соц. републиките.

81-714 (MMZ)   
81-714.1   
81-714.2   
81-714.2K   
81-714.2M   
81-714.3   
81-714.3М   
81-714.4   
81-714.4K   
81-714.5 (MMZ/MVM)

съответно и за челните вагони.

Нещо интересно свързано с модернизацията на 81-717.4 е, че унгарците черпейки нашият успешен опит с тягово задвижване и тягово инвертор "HITACHI" пожелават за тяхната модернизация такива като нашите.
« Last Edit: 16.02.2024, 15:14:15 by AR262BG »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5498
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Има и трети вариант - модернизирани са бракувани вагони, чиито кошове са били по-удобни за целта от нашите, а нашите са нарязани вместо тях. Нарочно не казвам по-запазени, защото ще е спекулация. Може просто да е било по-удобно да започнат оборудване на вече изтърбушените, отколкото да чакат изтърбушване на нашите.

Offline AR262BG

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
  • В единението е силата
    • View Profile
Между другото, на част от останалите оригинални номерни, тапицерията на седалките е съвсем износена. Не се ли предвижда претапициране? Или да ги сменят със седалки от изпратените за модернизация, ако има запазени такива.

  Поради много зачестилите действия на унищожаване на тапицираните седалки най-вече в състави 81-740.2/741.2 - 740.2Б/741.2Б в последните две години средствата отделени за възстановяване на пораженията са многократно нараснали. Цели се подмяна на скъсани седалки и постепенно преминаване към "пвц" в състави 81-740.2/741.2 - 740.2Б/741.2Б, а за състави 81-717.4 ще се поддържат доколкото е възможно.
« Last Edit: 16.02.2024, 14:52:32 by AR262BG »