Author Topic: А3 Струма  (Read 155041 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5600
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #500 on: 11.06.2023, 20:47:43 »
Между другото, почти цялата сегашна линия след Перник, без Кресненското дефиле и Делян - Дупница в план става за 120 км/ч. Една "реконструкция" по настоящото трасе и влакът ще стане доста по-привлекателен и сравним с автобуса.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5857
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #501 on: 11.06.2023, 22:46:27 »
Не знам кога тази линия ще я огрее реконструкция при положение, че миналите и течащите към момента реконструкции по други места далеч не са по мед и масло, да не говорим, че се точат много години над предвиденото. Иначе могат да пуснат летен нощен влак с турските спални вагони, като му закачат и вагони, които возят коли. Колкото и да не им харесва на мафиотите-политици, които имат хотели по л*йноморието, всичко сега ходи на море в Гърция, и с право.
По рейс и по жена не се тича!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15270
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #502 on: 11.06.2023, 23:22:12 »
Преасфалтирали са отсечката в началото на магистралата в посока Перник, който беше със силно изразени напречни пукнатини и неравности явно поради недостатъчно съставки за еластичност. Малко преди това бяха асфалтирали и дупките около делатационните фуги в първия тунел в посока Перник, но осветлението и в трите тунела в прохода през Люлин планина е безобразно. Старите лампи с крушки с нажежаема жичка определено ми се виждат отслабнали, а обхватът им е малък и остро отсечен, така че остават тъмни зони, а една съществена част от тях по някаква причина вече и не работят въобще.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15401
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #503 on: 12.06.2023, 12:58:29 »
Няма да свърши работа, Иво. Първо, обективно разстоянието е по-голямо с 30 километра на наша територия, в Гърция е подобно. Линията също не е в цветущо състояние, знаеш какво става между Захарната и Горна Баня, нататък също е осеяно с намаления, има само две междугария с над 100, всички стрелки се минават с 60 (защото са РУКЗ - релейна уредба на ключовите зависимости или реални условия за катастрофи със загинали). В началото на века Адтранц  само електрифицираха, нито пипнаха линията, нито оправиха стрелките. В Гърция Солун - Промахон е още по-голям патреш, на ниво Кюстендил - Гюешево, същото е към Серес, Драма, Комотини, Александруполис. Има само два костенурски, спиращи по селата мотрисни влака, единият дори е само до Драма. Как ще стане, бре Стояне? Дори да пуснат много хубави (с много хубави вагони - а вагони откъде, нито нашите, нито гърците имат) експресни влакове със спиране само в Благоевград, Сандански и Кулата, дори да им се осигури приоритетно трасе, времепътуването само до Кулата преко сили не може да слезе под три часа и 10-15 минути, даже и това към момента е фантастика, като знам каква е линията. Вече рейсът стига от София до Сандански за два часа, оттам до Кулата няма и 15 минути. Е как влакът ще се конкурира? Единствено нощен влак, при който скоростта няма да е от значение, защото целта е да се наспиш и сутринта в Солун да си вършиш задачите, е удачно решение. За да не будят пътниците посред нощ на Кулата, не е проблем във влака да има граничен полицай, който навреме да поглежда личните карти...
София-Сандански 2 часа с автобус абсурд... В една от базите на нашата фирма всеки ден карат работници с автобус от Дупница, 1.30 минути точно в пиковите часове. До Сандански със спирките по пътя е над 3 часа с автобус, за справка разписанията. Горе долу еднакво е с влак. То и до Бургас и Варна с влак е повече от автомобил ама това не пречи месец напред да няма свободни спални места и седмица напред първа класа.

Питах и познати които ходят често в Гърция за колко го взимат от София до кулата, казват нормално каране около 3 часа с едно спиране замалко винаги има трафик и някой салатлък. В 2 през нощта може и за 2 часа. С влак най бързо може да се вземе за 3.10-3.15 минути напълно конкурентно на автомобила. Най-бързия автобус до Сандански го дава 3 часа по разписание най-бързия влак е 3.15 минути с 10 и повече спирания. Повечето автобуси ги дава по разписание между 3.15 3.30 минути. Комфорта във влака е много пред автобуса обаче.
« Last Edit: 12.06.2023, 13:08:15 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5857
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #504 on: 12.06.2023, 17:03:22 »
Пълни глупости, Иво. Не гледай на Дрискони рейсовете, които въпреки магистралата, продължават да думкат през каманаците по Борис и Владая. Вашият за Дупница сигурно прави същата простотия. Баш тези за Сандански минават по Сливница и директно на магистралата, не спират никъде, включително и на Благоевград, няма и почивка. Точно за два часа са на новата автогара в Сандански, справка реално изпробвано миналото лято....
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8784
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #505 on: 12.06.2023, 17:45:43 »
Благоевград има сравнително голямо население и създава сериозни пътникопотоци и автобуси, които не минават през него ще са стабилно губещи освен може би международни превози до Гърция.  :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5600
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #506 on: 12.06.2023, 17:54:42 »
Старите лампи с крушки с нажежаема жичка определено ми се виждат отслабнали, а обхватът им е малък и остро отсечен, така че остават тъмни зони, а една съществена част от тях по някаква причина вече и не работят въобще.
Лампи с нажежаема жичка в пътни тунели не съм виждал. За улично и пътно осветление до неотдавна се ползваха само газоразрядни живачни или натриеви лампи, а в по-ново време светодиоди.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8784
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #507 on: 12.06.2023, 17:57:45 »
Натриевите лампи имат сравнително високо КПД и затова са все още доста разпространени в уличното и пътното осветление. При това светят с приятен жълт оттенък. :)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5857
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #508 on: 12.06.2023, 18:15:07 »
Автобусите квота Сандански по схема не минават през Благоевград. Това е, за да не обират пътниците на тези, които са само до Благоевград. Имаше навремето големи разправии и боища между превозвачите по тоя повод.
По рейс и по жена не се тича!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11214
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #509 on: 12.06.2023, 19:21:27 »
Така и трябва да бъде. Поради същата причина Алексиев не спират в Монтана.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1513
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #510 on: 13.06.2023, 13:33:36 »
Започнали са да човъркат последното свлачище при Студена посока Кулата. Организацията на движението е все едно знакът 70 няколко километра по-рано го няма  :fan:

Въпреки извършената работа по укрепване на свалачищата там, има ограничение 50 за 1км, докато преди беше 70...

Има ли нужда да казвам дали някой спазва въпросните 50?

Ограничението още си стои, никой нищо не работи там.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15401
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #511 on: 03.07.2023, 15:18:35 »
Оказало се че поставянето на колчета в Кресненското дефиле има поразителен ефект, и не е имало нито една жертва и по-сериозна катастрофа откакто ги има. Струвало е само 69 000 лева. Това сериозно поставя въпроса доколко е необходима въобще тази сложна и скъпоструваща магистрала, която не само ще облекчи ами даже ще допринесе за още повече трафик. Също не е ясно и доколко ще подобри безопасността. И това че при положение в Севера няма нито една цяла магистрала.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13922
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #512 on: 03.07.2023, 16:40:40 »
Колчетата не решават проблема със задръстванията и трафика в населените места. Все пак и за местните от Кресна и селата не е приятен шумът от коли и камиони денонощно.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5857
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #513 on: 03.07.2023, 16:53:39 »
Иво, кога смяташ да престанеш с глупостите? Бактън вече. Този път е проблемен поне от 45 години, много преди времената, в които ходенето в Гърция стана лесно. Знаеш ли какви катастрофи стават непрекъснато, откакто се помня? На север, между Търново и Търговище дори няма достатъчен трафик, който да оправдае магистрала.
« Last Edit: 03.07.2023, 18:46:01 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1513
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #514 on: 03.07.2023, 17:08:43 »
... На север, между Търново и Търговище дори няма достатъчен трафик, който да оправдае магистрала.
Това не е кой знае колко вярно, има си трафик, да не забравяме че доста пътуват за Варна през... Пловдив.
« Last Edit: 03.07.2023, 20:45:14 by difian »
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4164
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #515 on: 22.02.2024, 10:04:02 »
Да отбележим пускането на 'магистралата до Банско'. От 20.02 е въведен в екплоатация участъка от Благоевград до стеснението преди Симитли. Обратната посока Симитли - Благоевград е с ограничение 110. Тунелът изглежда добре, равномерно е осветен, единствено ми липсва маркировка за спазване на дистанция.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5857
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #516 on: 22.02.2024, 10:22:53 »
Да хващат по-скоро да правят дефилето, поне източното платно в посока София, защото там просто повече не търпи отлагане, и гара Пирин, и самото дефиле. Пък междувременно нека мислят и проектират ново трасе и в обратната посока, след като не искат да оставят модернизирания вариант на стария път в посока Кулата.
По рейс и по жена не се тича!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4091
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #517 on: 22.02.2024, 11:40:05 »
За двете платна горе трябва нов ОВОС, което означава поне 10 години до постряването.

Трябваше този участък поне до разклона за Предела да го докарат.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5857
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #518 on: 22.02.2024, 16:53:15 »
Няма нужда от нов ОВОС ако второто платно е на по-малко от 500 метра от първото, с вече одобрен такъв. ОВОСът се прави за коридор, вътре имаш поне няколко варианта на трасе, окончателният се дефинира в последствие, може да се лавира, стига да не излизаш от коридора.
А за разклона/пътния възел при Симитли, който е на половин километър от сегашния край се оправдават, че зависи от финалното трасе през дефилето, същата работа и с обхода на Кресна. То от разклона за Разлог до началото на дефилето са малко повече от два километра, така че може и да има логика....
« Last Edit: 22.02.2024, 17:32:37 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16388
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #519 on: 22.02.2024, 17:49:48 »
То ясно, че ще е различен пътният възел при двата варианта. Но няма да е различна дъгата на източното платно към готовия участък. Тя може да се направи,  вкл. минаването под жп клона за Ораново и моста над  Градевската река и докато умуват по Лот 3.2, да се ползва за връзка Банско - София. Така поне критичните тапи,  особено в неделя следобед, ще спаднат и потоците от Банско и Гърция ще се срещнат на магистралата.
Тапата на юг от Кресна в посока север е неспасяема до завършването и на двете платна на Лот 3.2
« Last Edit: 22.02.2024, 17:56:09 by blagun »