Author Topic: Стрелките в трамвайния транспорт  (Read 77349 times)

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2131
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #320 on: 25.05.2023, 17:29:30 »
Трябва да се превключи стрелката за левия завой.  :)
С тяга стрелката ли се поддържа? Да не се обърне под трамвая...? :rolleyes:
Но колегата трябва да каже по време на целия завой ли подават тяга, или само в началото? Ако е второто, то съвсем нормално си превключват стрелката.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7580
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #321 on: 25.05.2023, 18:09:34 »
Заради редовния ТМ 10 стрелката често е надясно и трябва да се превключи. При превключване трамваят трябва да е в тягов режим докато всички колооси преминат през стрелката.  :)

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5088
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #322 on: 25.05.2023, 18:25:12 »
Чушки, дръжки и... връзка с праз...
Маса ватмани нямат усета, че карат нещо по-дълго от велосипед. Съответно в момента, в който им се изправи предницата, те започват да ускоряват. Но не се сещат това, че отзад има още 20 метра гъсеница, която е в завоя. Конкретно за това място има и друг фактор - цикъла на следващия светофар (Св. Неделя) е така направен, че трябва по най-бързия начин, щом те пусне този светофар, да стигнеш спирката, за да можеш да хванеш и съответно светофара. А изпуснеш ли този светофар, чакаш целия му цикъл, след което тръгваш, но пък светофара на ларгото те засича, и чакаш и неговия цял цикъл.
Колкото до стрелките - нужно е подаване на тяга за точно 30 сантиметра на определено място преди стрелката, стига да уцелиш конкретните 30 сантиметра. Песите пък дори няма нужда да подават тяга, имат си ключ с ток/без ток. :rolleyes:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10444
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #323 on: 25.05.2023, 20:24:33 »
Става дума за кривата към Св. Неделя. На изходящата стрелка тя доста остра и особено при Песа в задната част усещането при скорост над 10 км/ч е доста екстремно. Подобно усещане има в ЧКД при завоя от Кракра към Янко Сакъзов.
А това че за доста ватмани трамваят свършва след кабината е стара истина.
« Last Edit: 25.05.2023, 20:29:17 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2802
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #324 on: 25.05.2023, 21:30:36 »
Завоя от България към Витошка , посока Ндк доста често последната секция е в кривата а трамвая е ускорил доволно гонейки светофара.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline xr1st0

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 284
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #325 on: 25.05.2023, 21:41:45 »
Колкото до стрелките - нужно е подаване на тяга за точно 30 сантиметра на определено място преди стрелката, стига да уцелиш конкретните 30 сантиметра. Песите пък дори няма нужда да подават тяга, имат си ключ с ток/без ток. :rolleyes:
А да запитам тия 30 см някакси сигнализирани ли са му, или? И отделно на някои трамваи - мисля на Софиите бях забелязал едно с два бутона за стрелките, на CKD мисля че беше като ключ на ляво и дясно. Това ли се задейства в тия 30 см

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2802
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #326 on: 25.05.2023, 21:52:23 »
При българските мотриси , ако искаш да обърнеш дадена стрелка , инструкцията гласи да се спре непосредствено преди мостчето и да се включи първи кран ход. Ако стрелката е в правилната позиция - има бутон , стрелки с-ма бдителност, който изключва всички консуматори които могат да обърнат дадена стрелка. Третия вариант е със свален пантограф.

При песите и Инеконите има ключе - с ток / без ток и се завърта ако искаш да обърнеш или не стрелката.

А на ЧКД - обръщането става с подаване на ход с най-десния педал , а оставането и в същата позиция - със свален пантограф.

Относто стрелките - има три вида , с дистанционно /онова с двете копчета/, автоматични / с подаване на ход/ и ръчни /манипулиране със щангата/.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2131
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #327 on: 25.05.2023, 21:54:43 »
Колкото до стрелките - нужно е подаване на тяга за точно 30 сантиметра на определено място преди стрелката, стига да уцелиш конкретните 30 сантиметра. Песите пък дори няма нужда да подават тяга, имат си ключ с ток/без ток. :rolleyes:
А да запитам тия 30 см някакси сигнализирани ли са му, или? И отделно на някои трамваи - мисля на Софиите бях забелязал едно с два бутона за стрелките, на CKD мисля че беше като ключ на ляво и дясно. Това ли се задейства в тия 30 см
От моя скромен опит на наблюдател мисля, че трябва да е това. В темите бях чел, че го наричат "мостче". Много ефектно се виждаше искрата едно време при старите трамваи. При скорошните ми идвания не виждах искри, може нещо да се е променило в механизма. Или си има заря, но не съм я забелязал.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline xr1st0

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 284
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #328 on: 25.05.2023, 23:08:49 »
От моя скромен опит на наблюдател мисля, че трябва да е
И аз си мисля, че е същото това.
При българските мотриси , ако искаш да обърнеш дадена стрелка , инструкцията гласи да се спре непосредствено преди мостчето и да се включи първи кран ход. Ако стрелката е в правилната позиция - има бутон , стрелки с-ма бдителност, който изключва всички консуматори които могат да обърнат дадена стрелка. Третия вариант е със свален пантограф.

При песите и Инеконите има ключе - с ток / без ток и се завърта ако искаш да обърнеш или не стрелката.

А на ЧКД - обръщането става с подаване на ход с най-десния педал , а оставането и в същата позиция - със свален пантограф.

Относто стрелките - има три вида , с дистанционно /онова с двете копчета/, автоматични / с подаване на ход/ и ръчни /манипулиране със щангата/.
Много благодаря за подробното обяснение. И едно питане - това с дистанционното не е ли най-удобно като използване и не могат ли да ги уеднаквят.
И това с мостчето и тръгването с ход не е ли по-рисково защото тръгваш срещу стрелката и ако не се обърне какво правиш

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4807
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #329 on: 25.05.2023, 23:19:28 »
Това с искрата беше на старите стрелки (още се срещат), където тяговият ток преминава през соленоида, който обръща стрелката. Понеже той има индуктивност, в момента, в който пантографът се отдели от контактния проводник, веригата се разкъсва и се запалва впечатляваща дъга.
При новите стрелки има по-комплексно управление, при което тяговият ток се ползва само за сигнал, че стрелката трябва да се обърне и тяговата верига не се прекъсва, затова няма дъга.
Quote
И това с мостчето и тръгването с ход не е ли по-рисково защото тръгваш срещу стрелката и ако не се обърне какво правиш
Гледаш дали ще се обърне и ако не заеме желаното крайно положение, спираш (екстрено най-често).

Тая система с мостчето е супер примитивна, но пък действа с всякакви трамваи без да е необходимо да се оборудват с каквото и да е.

На абсолютно същия принцип работят и тролеите, само че там стрелката се държи от пружина винаги в едното положение и минаваш на тяга само, когато искаш другото.
А да запитам тия 30 см някакси сигнализирани ли са му, или?
Преди стрелката има табелка "АС". Самото мостче, което по-горе е показано не е сигнализирано специално.
« Last Edit: 25.05.2023, 23:21:20 by bdz43r »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9524
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #330 on: 26.05.2023, 18:15:56 »
А на ЧКД - обръщането става с подаване на ход с най-десния педал , а оставането и в същата позиция - със свален пантограф.
Я пак!

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2802
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #331 on: 26.05.2023, 19:06:37 »
Амаааа. Видях как съм го формулирал.

Обръщаш стрелката - подавайки ход , минавайки през мостчето.А не я обръщаш - като минаваш по инерция
Сиреч , може и със свален пантограф
Ако има включени други консуматори ,- отопление , осветление....и т.н
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline xr1st0

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 284
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #332 on: 26.05.2023, 21:18:26 »
А има ли някакъв минимум на тока при който се обръща стрелката или и при най-малката консумация се задейства

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1493
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #333 on: 26.05.2023, 22:34:31 »
Амаааа. Видях как съм го формулирал.

Обръщаш стрелката - подавайки ход , минавайки през мостчето.А не я обръщаш - като минаваш по инерция
Сиреч , може и със свален пантограф
Ако има включени други консуматори ,- отопление , осветление....и т.н
Нещо може би съм стар и изкуфял, но някак си спомням едни превключватели, дето съм ги гладал преди 20-30 години в кабините на разни ЧКД 20хх, на които пишеше нещо от сорта на "стрелка с ток"...
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10444
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #334 on: Yesterday at 00:44:45 »
Да, това е едното крайно положение на ключа. Другото е "без ток". Мисля че и до днес би трябвало да работят.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9524
    • View Profile
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #335 on: Yesterday at 10:02:21 »
Работят , но не се ползват , защото при ползване се случва да губят ход . Предвидливо на 3016 съм махнал врътката за да не се изкуша да го ползвам.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6892
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #336 on: Yesterday at 14:43:21 »
Лаишки въпрос. Но предполагам същото губене на ход е следствие на технически проблем? Или е дефект на самите мотриси?

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5088
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Стрелките в трамвайния транспорт
« Reply #337 on: Yesterday at 19:30:38 »
Проблемът е силно комплексен. Системите работят категорично в позиция "без ток". "С ток" не работят на всички  предимно, защото липсват високоволтовите предпазители на съпротивлението. Дали съответно няма пипано по самата високоволтова част на системата, нямам идея. Това за 3001-3040.
Проблемите идват от друго. На някого някога му се е случило след използване на ключа трамваят да загуби ход. От там нататък съответно тая система е сатанизирана и отречена. Спират да ползват ключовете, а тези ватмани, които са толкова "безстрашни" да ги ползват, им се случва да ги бутат. Защо? Ами защото с времето контактите на тия ключове нагарят, или пружините им омекват и не ги връщат в правилната позиция, клеясват и т.н. и съответно когато не се възстанови ключа в правилната позиция, трамвая повече не потегля. В повечето случаи всичко приключва с няколко прещраквания на ключа, докато не заработи правилно. Но веднъж загуби ли ход трамвая, започва... паника. И така... :rolleyes:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!