Author Topic: Автобусен транспорт - Стара Загора  (Read 189960 times)

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 447
    • View Profile
Не съм сигурен, че са собственост на Общината. Даже управителя на общинското дружество говореше в едно интервю за това, какво ще правят с тях :arrow: https://www.facebook.com/TVZagora/videos/1289191614955910/?__cft__
Беше казал, че след като изтече периода на програмата по която са закупени, стават собственост на дружеството или нещо такова.
Да, проверих. Вашите са собственост на общинското дружество.

Online marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1050
  • Skoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Направи ми впечатление , че в първия ден линии 3 и 8 бяха обслужвани само от иризари , а на следващия вече бяха смесено със солариси...Това дали се дължи на факта , че иризарите не могат да изкарат 2 смени?

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 398
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Нямам особени наблюдения относно това засега, но мога да кажа, че не са кой знае колко топли вътре. Що се касае до поддръжката на Соларисите, мога да се съглася, че някои от тях не са в кой знае колко добро състояние. Вчера попаднах на един, който вдигаше такъв пушек след себе си, все едно изобщо не е возило Евро 6. По-късно същия ден попаднах на Соларис, който нямаше никаква преграда между втора врата и седалките в близост до нея. А относно Иризарите…някои шофьори изобщо не ги жалят. Минават скоростно през дупките по Хаджи Димитър, в участъка между гарата и Славянски.  :/ Иначе, чувам, че планират да изнесат Соларисите по селските линии, а градските да се обслужват само с Иризари, след като всичките тръгнат на линия. Колко е вярно това, не знам. Но преди това, нека оправят малко транспортната схема, защото само тук селските линии обикалят целия град по пътя си, което обира потока от пътници на повечето градски автобуси, както и на тролейбусите.
« Last Edit: 30.01.2023, 05:32:12 by gt_stz »
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Нямам особени наблюдения относно това засега, но мога да кажа, че не са кой знае колко топли вътре.
Попадах на шофьори при Иризарите, които се оплакваха че им е студено.
А относно Иризарите…някои шофьори изобщо не ги жалят. Минават скоростно през дупките по Хаджи Димитър, в участъка между гарата и Славянски.  :/.
Тук съм съгласен, че можеха да намерят линии, от които да не се раздрънкат веднага
Относно транспортната схема, предстои обществено обсъждане на новата транспортна схема на града, ще видим какво са променили. Кметът разправяше отначало още, че тази транспортна схема с това минаване на селските линии през целия град е неправилна, дано го оправят.
Соларисите ще отидат на междуселищните линии, всички градски ще са с Иризари (или поне така се мисли)
« Last Edit: 30.01.2023, 10:21:35 by Batman »

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Не знам докъде стига междуселищната мрежа на града, но защо не я разширят с "излишните" Солариси?
Може би ще намалят някои интервали на движение, но за нови междуселищни линии не знам.

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Побългаряването започна, залепени термометри с тиксо за всеки автомат в Иризарите  :eek: :crazy:



« Last Edit: 30.01.2023, 12:01:32 by Batman »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7079
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Със свински опашки щеше да е по-красиво...  :help:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3613
  • ČKD
    • View Profile
Не, с черен изолирбанд със следи от мазни пръсти и червен пипер от обяда на този който го е монтирал.  :help: :help:

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Може да се добави поне една свинска опашка за сигурност, в случай че тръгне да се отлепя тиксото, което би довело до счупване на термометъра и други животозастрашаващи ситуации за персонала и пътниците :rolleyes:

Адмирирам ръководството за това, че се вслушва в пътниците и реагира бързо на техните желания. Похвален е така също и фактът, че решенията, които се прилагат са бързи, прости и евтини - не е нужно да се разпробива салона, да се купуват скъпоструващи датчици, да се заплаща на външни лица за монтаж, да се наруши гаранцията от производителя и т.н.  :fan:
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline xtreme2000

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 118
    • View Profile
    • Email
Голяма част от линиите до селата минават през голяма част от града, явно за удобство на пътниците и най-вече на живущите в най-големия кв. Железник.
Имаше замисъл за терминал като бургаските, разположен или до СБА или на обръщалото в кв. Зора, от където да тръгват линиите до селата.
Именно дублирането с всички тези линии доведе до трайно спиране на линия 1 на тролейбусите...

Между другото ми направи впечатление, че гласовото оповестяване в Иризарите посочва спирка РПС като Районна пощенска станция... в останалите превозни средства пък е Радиопредавателна станция...
Де факто трябва да е Районна пътна служба, тъй като отсреща е т. нар. Пътното.

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 398
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Те построиха две автогари, в кв. Железник и кв. Зора,  които да са отправни пунктове на селските линии. Автобусите за селата, които са разположени източно от града, щяха да тръгват от Зора. А за селата, разположени западно от града, щеше да се тръгва от Железник. Тези автогари не изпълняват никаква функция за момента.
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline xtreme2000

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 118
    • View Profile
    • Email
Особено тази в кв. Зора... Този квартал е безумие като цяло, реализиран като работническо предградие, днес е един западнал бордей от селски тип. Опитът да го реанимират чрез ИЗ Загоре е пълна глупост. Не мисля, че някой луд би се заселил там заради работата си. По същата логика никой не би ходил дотам, за да се прекали на линия до селата. При кв. Железник е по-резонно, защото половината население живее там и в близките му квартали - Казански, Трите чучура и т.н.
По-резонно е линиите да минават покрай автогарата, там особено липсва присъствие на линии от ГТ. Не съм оптимист за новата транспортна схема, по-скоро ще има редукция на линии и маршрути...

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 398
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Освен липсата на градски транспорт покрай автогарата, трябва да се помисли и за същата липса на ГТ покрай ЖП гарата и някои от кварталите на града. Кв. Казански и кв. Три чучура - юг, се покриват само от 3-ка и 8-ца. Тази част на града също няма никаква връзка с Аязмото и стадион “Берое”, нито пък с Кв. Кольо Ганчев. Не знам колко рентабилни биха били подобни линии, но, все пак. Преди време, докато още правиха парк “Артилерийски”, беше споменато, че след завършването му, линия 13 ще бъде пусната да минава през Казански. Независимо слух или не, това така и не се случи, а паркът е завършен от доста време насам.
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline xtreme2000

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 118
    • View Profile
    • Email
Обсъждано е по темата, но пак да споменем, че някои квартали, по-точно периферията им е лишена от ГТ: кв. Опълченски, кв. Градински и др.
Не бих казал, че кв. Казански и Три чучура са лишени от връзка с кв. Кольо Ганчев - има си Т 26, нищо че трябва да се качиш от Голямата Билла! По-скоро северните квартали около Аязмото и Бедечка са лишени от връзка с източната част, по същия начин и кв. Кольо Ганчев и АПК.
Говори се за новата схема, но кога и какво ще измъдрят не става ясно. Съдейки по предишни начинания свэрзани с трафика в града, поредните "голи" обещания. Общинското ръководство е свикнал да замазва нещата с обичайни пресинформации и йезуитски обещания...

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Наскоро стана ясно, че ИБИС техниците и Тролейбусни и автобусни превози са се споразумяли да работят заедно. Бяха писали, че вече са предали бази данни с линии за Иризарите, така че сигурно скоро ще видим какво са направили. В този ред на мисли реших да си поиграя и да видя как биха изглеждали евентуално табелите (шрифтът не е 1:1, също така не намерих размера на табелите, така че тези са с размер 144х19 пиксела)
Снимките са с информативна цел. (извинявам се, но не можах да ги кача по друг начин, така че са на атачмънти  :/ )

« Last Edit: 27.04.2023, 12:59:15 by Batman »

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Защо нито един път не съм попадал на СОР с включен климатик? Работят ли им климатиците или имат някакви проблеми?

Offline FrankenPet

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
Някой знае ли какви автобуси се движат до/през с. Дълбоки? (марка, модел)   

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1380
    • View Profile
През селото минава линия 64. Обслужва се със SOR NB 18 и Соларис Урбино 12.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Online marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1050
  • Skoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Ако имаш късмет може и иризар да е / ама това е изключително рядко /

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
През работните дин курсовете са със съчленен SOR NB 18, а през почивните със Соларис Урбино 12