Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 522380 times)

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1880 on: 04.08.2024, 16:21:08 »
Ми, юзърите все реват че метрото обслужвало само молове и олигарси. Предложеното трасе предвижда метростанции до НСА и УНСС, и ВУЗовете да имат метро. Станцията на Симеоновско ще обслужва предимно Кауфланда, нали?
На Симеоновско е доста застроено от всички страни на Кауфланда така че пътници ще си има. До НСА и УНСС си има хора също. Единственото спорно е че след левия завой на НСА метрото се забива до УНСС и няма логични възможности за продължение

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16483
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1881 on: 05.08.2024, 11:31:29 »
ясно е, че след НСА завой на север е тъпотия... По- добре е да не се строи тази последна станция... Чудя се ако все пак се построи дали след нея е възможен завой пак на изток- дъга под парка после заобикаляне на 8ми блок на ТУ и на факултета по транспорт (може би е възможно или от север или от юг) и след това минаване под улица Канарче и след източния и край продължаване по Андрей Ляпчев не само до Александър Малинов а и много по- на изток...
Наслагват се двата диаметъра - между Сахаров и Ляпчев са 300-400 метра. Най-смисленото пресичане в посока запад-изток е под бъдещия четвърти ринг: Иван Странски - Александър Паскалев. Но ми се струва, че вместо ново засукване на двата метродиаметъра по-добре е да не се срещат.

Трамвайно трасе до Околовръстното по новата следа на Климент Охридски е заложено още от 80-те.
С новия ПУП се решава единствено новото обръщало под Околовръстното след като чрез инженеринг изпълнителя си изпълни каквото му скимне и трамвай южно от Околовръстното няма как да мине. И не само трамвай, и пешеходци няма от къде…
Трамвай по Климент Охридски може да е довеждащ до двете метролинии, както и връзка с ВУЗовете. Но като превоз до центъра не е удовлетворителен. Имало е концепции от 80-те и за гара Искър, и за Дружбите и Младостите. Но постиженията не са добри и не може да се получат скоростни трасета като България, Ботевградско и Борис III.
А иначе минаване на трамвайното трасе на юг от СОП може да стане с успореден мост на моста за лифта. Западната му страна е свободна, няма връзки към или от СОП.
« Last Edit: 05.08.2024, 11:43:15 by blagun »

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1009
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1882 on: 06.08.2024, 17:16:15 »
Голям баир е там, не е удачно за трамвай.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11359
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1883 on: 06.08.2024, 17:37:48 »
Баирът е около 50 промила. Това е по силите на всеки средностатистически трамвай. Друг е въпросът дали има нужда от трамвай там и дали трябва да пресича СОП.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1009
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1884 on: 07.08.2024, 11:24:46 »
Аз имам предвид и височината на самия мост. Сегашният автомобилен покрай Ринг Мол ми изглежда доста стръмен.
А за нуждата съм съгласен, че е много спорна.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6933
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1885 on: 07.08.2024, 16:34:22 »
Аз имам предвид и височината на самия мост. Сегашният автомобилен покрай Ринг Мол ми изглежда доста стръмен.
А за нуждата съм съгласен, че е много спорна.

Автомобилният мост така или иначе не може да носи трамвайно трасе, ще трябва нов отделен само за трамваите ако се реши трасето да продължи на юг. Той съответно ще има друг наклон, по-дълги рампи и т.н.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1886 on: 08.08.2024, 15:57:17 »
На Симеоновско е доста застроено от всички страни на Кауфланда така че пътници ще си има. До НСА и УНСС си има хора също. Единственото спорно е че след левия завой на НСА метрото се забива до УНСС и няма логични възможности за продължение

В такъв случай има 2 възможности - или да продължи по Иван Странски (евентуалната Южна тангента) към Балан или Бизнес парк, или да завие на север към НСА и УНСС. Не може хем да завива към НСА хем отново да завива на изток като зигзаг. Освен това, ако се осигури станция при НСА, УНСС ще се почустват ощетени. МС Театрална е кръстена така за да не се обижда нито един театър наоколо. Ако я бяха нарекли Театър София, другите театри щяха да се почустват ощетени, същото важи и за името Зад канала. Наблизо има 4 театъра.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18029
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1887 on: 22.08.2024, 11:08:10 »
Темата леко позатихна, та може би е време да споделя, какво разпространява Метрополитен, естествено без задание за изготвянето му, нито обяснителна записка как и защо се е стигнало до предлагането на подобни варианти, кой ги планира и проектира...  :help:
« Last Edit: 22.08.2024, 12:23:05 by difian »

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1621
  • 9060
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1888 on: 22.08.2024, 15:25:49 »
Това на снимката са 2 варианта или цялостно предложение за отклоняване на трасето? Генералната идея винаги е била за отклонение към Студентски и към околовръстния под Драгалевци и това е единствения вариант да се ограничи поне часатично трафика на иначе невъзможния за оправяне бул. "Черни връх". Да не говорим за безумната фльонга която пак са измислили към "8-и декември". Някои уроци от предните издънки ала Дружба явно не са научени.

Според мен тази част на София има нужда от полукръгова линия, която да обслужва Кръстова вада, Манастирски и Студентски и да прави връзка на новата станция под Черни връх от една страна и на Г.М. Димитров от другата. Така може да се мисли и за отклонение към Симеоновския.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8959
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1889 on: 22.08.2024, 15:46:29 »
Въпросът е дали ще има пътникопоток за метро - поне 20 000 пътници на час в пик. :rolleyes:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18029
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1890 on: 22.08.2024, 15:53:12 »
Това на снимката са 2 варианта или цялостно предложение за отклоняване на трасето? Генералната идея винаги е била за отклонение към Студентски и към околовръстния под Драгалевци и това е единствения вариант да се ограничи поне часатично трафика на иначе невъзможния за оправяне бул. "Черни връх". Да не говорим за безумната фльонга която пак са измислили към "8-и декември". Някои уроци от предните издънки ала Дружба явно не са научени.

Според мен тази част на София има нужда от полукръгова линия, която да обслужва Кръстова вада, Манастирски и Студентски и да прави връзка на новата станция под Черни връх от една страна и на Г.М. Димитров от другата. Така може да се мисли и за отклонение към Симеоновския.
Ако файлът от който съм извадил това изображение беше придружен с нещо допълнително - да бях споделил... Но както писах, доста несериозно се разпространява този файл, а по разни медии гръмнаха противоречащи си публикации за метро към Студентски град и т.н.

Тук имаме няколко варианта на следи на трасето, включително с подварианти, целият файл носи името Вариант Б, но повече не мога да кажа.

В ОУП е заложено "далекопреспективно" и доста необмислено завършване на осмицата и това е сламката на която се е хванал Братоев да твори...

Тази част от София, както и цяла София почти няма нужда повече от метро, а от развитие на други по-оптимални форми на МГТ. Имам предвид най-вече трамвайния транспорт. Въпросната "полукръгова линия" си е заложена в ОУП като трамвайно трасе! В ОУП и трамваите са силно претупани и предижданията стъпват на грешни парадигми - да се надяваме в бъдеще това да се промени и развитието на МГТ да е наистина комплексно и взаимосвързано!

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16483
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1891 on: 22.08.2024, 15:53:53 »
Темата леко позатихна, та може би е време да споделя, какво разпространява Метрополитен, естествено без задание за изготвянето му, нито обяснителна записка как и защо се е стигнало до предлагането на подобни варианти, кой ги планира и проектира...  :help:
Доколкото разбирам, идеята е разклоняването на Метролиния 2 - юг да е южно от Студентски град - примерно около Иван Странски. Северният радиус ще е доникъде - до Студентска поликлиника, южният - когато му дойде времето.

При това положение не е ли по-смислено разклонението да е още при Черни връх като единият лъч тръгне на изток към кв. Витоша, а другият - на юг/югозапад - към Кръстова вада/МанЛи-изток? Бъдещият трамвай по Трети ринг не решава връзката на тези два разрастващи се квартала с центъра, а ТМ7 не може да поеме кварталите около бул.България в ширина. На запад няма никакъв шанс на продължаване.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18029
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1892 on: 22.08.2024, 16:26:14 »
Без това от Метрополитен да дадат пълни обяснения на идеите и действията си, лично аз не мога да кажа какво си представят. В медиите дадоха гласност на кафявия вариант, аз до колкото знам основната идея е да се развие другото в посока Икеа, за да докарат най-после до там бленуваното от собствениците на търговските площи метро. Нещо, което не успяха да пробутата от Младост с по-късо трасе, сега се опитват с по-дълго от другата страна. Но липсата на необходимост е все същата - никаква, а разходът на обществени средства - още по-голям.

Не случайно писах, че има работа по преосмисляне на концепцията за трамвайната мрежа. Ринговият трамвай е с доказана необходимост, но стъпвайки на него следва да се развият допълнителни връзки и разклонения, обслужващи радиално териториите около него. Припомням я тази схема, в която са загатнати потенциалните напречни връзки, като липсват такива към Студентски град, връзка към Ляпчев/Младост/Копенхаген... Метрото не е панацея и на много места трамваят е далеч по-адекватното решение... Оттам насетне има и тролейбуси, автобуси, бленуваните от диков електробуси (най-новото при него е, че е против трамвая по ринга, електровъшки били достатъчни...).

 


Offline radk0_99

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1893 on: 22.08.2024, 17:11:48 »
Тази идея, от която качи screenshot има ли я някъде публично, че изглежда много скандално. Защото ако са решили да осъществят това граничи с безумие

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18029
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1894 on: 22.08.2024, 17:28:16 »
Тази идея, от която качи screenshot има ли я някъде публично, че изглежда много скандално. Защото ако са решили да осъществят това граничи с безумие
Скрийншотът от .dwg-файла или схемата от презентацията от ОЕСУТ за разглеждане на ПКТП за трасето на т. нар. "Западна тангента"? Първият към този момент го няма публично и затова се въздържах да го публикувам още преди гръмването на новината за "разработването" на метро към Студентски град, вторият би трябвало да го има някъде из сайта на НАГ.

Първият и аз го намирам за скандален, вторият категорично смятам, че е точно обратното!

Offline radk0_99

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1895 on: 22.08.2024, 17:45:35 »
Първият и аз го намирам за скандален, вторият категорично смятам, че е точно обратното!
Втория за ринговия трамвай и аз намирам, че е даже наложително да се изгради и дано се активират.
За първия ми беше въпроса

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6933
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1896 on: 22.08.2024, 18:08:02 »
Без това от Метрополитен да дадат пълни обяснения на идеите и действията си, лично аз не мога да кажа какво си представят.

Тук имаме няколко варианта на следи на трасето, включително с подварианти, целият файл носи името Вариант Б, но повече не мога да кажа.
В ОУП е заложено "далекопреспективно" и доста необмислено завършване на осмицата и това е сламката на която се е хванал Братоев да твори...

Да не би това да е въпросната техническа връзка за която се появиха информации в заданието?
« Last Edit: 23.08.2024, 13:42:38 by fafan »

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1897 on: 22.08.2024, 22:10:04 »
При това положение не е ли по-смислено разклонението да е още при Черни връх като единият лъч тръгне на изток към кв. Витоша, а другият - на юг/югозапад - към Кръстова вада/МанЛи-изток? Бъдещият трамвай по Трети ринг не решава връзката на тези два разрастващи се квартала с центъра, а ТМ7 не може да поеме кварталите около бул.България в ширина. На запад няма никакъв шанс на продължаване.

Има резон. Ако някой ден тъй наречената Южна тангента (от Васил Стефанов в Бъкстон до Балан и Горубляне) стане реалност, може да се измисли нещо и там. Разклонението към Студентския точно под нея ще минава.
По всичко личи че ринговият трамвай не е замислен като връзка с центъра, а по-скоро междуквартални връзки, връзки с различни точки, в това число и метростанции.

А ако се осъществи южното разклонение по Ген.Тошев? При Бъкстон може да завие на запад към Цар Борис III, Никола Петков и Околовръстното. Така ще има връзка с Гоце Делчев и съществуващите рейсове, Южния ринг Каблешков и евентуалния трамвай, както и с Цар Борис III и трамваите, Никола Петков и Околовръстното.

« Last Edit: 22.08.2024, 22:14:39 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16483
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1898 on: 23.08.2024, 13:25:01 »
да се развие другото в посока Икеа, за да докарат най-после до там бленуваното от собствениците на търговските площи метро.
The Mall има сериозна транспортна свързаност, онзи в Люлин-10 има и метро, Paradize си има метро и всякакъв транспорт. И да не би The Ring Mall да има по-ниска посещаемост заради мижавата си транспортна свързаност? Хеле пък в ИКЕА някой клиент да отиде с метро и да помъкне кашони с диван и матрак! Тези магазини са слабо зависими от МГТ. Зависими са живеещите и работещите в съответните райони.

Така че таргетът там са живеещите в Малинова долина отсам и оттатък СОП, които след 5-6 години при безумно гъсто застрояване няма да са по-малко от тези в Дружба-2. Даже Симеоновския лифт не го броя. Плановете за дълги трамваи мухлясаха през 80-е. Вижда се, че новите булеварди не са скоростни нито за релсови, нито за нерелсови ППС. Ботевградско шосе имаше късмета да е последният наистина голям булевард. Така че и да стане някога бул. Климент Охридски, той няма да е в габарита между Г.М.Димитров и Осми декември. Той не е даже между Осми Декември и Ляпчев, където преди 20 години нямаше нищо отстрани. Съответно трамваят ще дава незадоволителни резултати за връзка с центъра и умерени резултати за довозване до МС Г.М.Димитров (то тази малкогабаритна станция и сега е като дядовата ръкавичка, ако там се изсипе всичко чак до Бункера, ще трябва чакащите да дишат на смени). Затова метро в посока бул.Черни връх ще си е обезпечено с пътникопоток. Което ни най-малко не прави трамвая излишен - все пак метрото няма (или поне не трябва да има) станции на 300-400 метра.

Offline radk0_99

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1899 on: 23.08.2024, 13:45:53 »
Плановете за дълги трамваи мухлясаха през 80-е. Вижда се, че новите булеварди не са скоростни нито за релсови, нито за нерелсови ППС. Ботевградско шосе имаше късмета да е последният наистина голям булевард.
А дали не трябва да се окаже натиск върху СОС и другите отговорни структури за градоустройството да се осигуряват нормални като габарит булеварди способни да поемат голям трафик.
Знам, че има много частни имоти, но не мисля, че е нормално да се разрешават нещата да се случват като в Манастирски ливади. Там всред гъстите нови сгради се вият улички трудно проходими с малък автомобил да не говорим за автобус. Нека вземем пример от големите западни държави - в Испания никога не е имало тоталитарно управление, но нито улиците им са малки, нито всичко е нагъчкано едно върху друго. Всичко е възможно да се постигне със съответни законови мерки