Author Topic: Човешки ресурси в МГТ  (Read 302122 times)

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3274
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1560 on: 21.03.2023, 20:01:46 »
Ватман от Красна поляна е хванат с ~2 промила през работно време  :blink:
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8296
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1561 on: 21.03.2023, 20:56:27 »
 Браво на пианиста! :fan: :)

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 927
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1562 on: 10.04.2023, 11:19:45 »
Не знам дали е за тази тема,модератор ако реши да го премести.
https://www.segabg.com/hot/category-bulgaria/4000-lv-dzhoba-otkazvat-shoforite-gradskiya-transport

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2265
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1563 on: 10.04.2023, 12:50:44 »
Не знам дали е за тази тема,модератор ако реши да го премести.
https://www.segabg.com/hot/category-bulgaria/4000-lv-dzhoba-otkazvat-shoforite-gradskiya-transport
Подкрепям! Който е мераклия за работа в България, в някой град, следва да му бъде помогнато. В този смисъл, вариантът с редуцирани цени на курсовете (с поне 50%) срещу задължението да работиш 5 години като водач, би бил доста добре. За ватман пък може направо безплатен курс срещу същото задължение след това.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17332
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1564 on: 10.04.2023, 13:10:14 »
В електротранспорта от години си е така. 4000 лв. не са знае колко за придобиване на професионална шофьорска книжка. Да направим ли сравнение със семестриалните такси и усилията, необходими за получаване на диплома за висше образование!? За съжаление, сравнението няма да е удачно, защото сульо и пульо влиза в “университет” и повечето излизат оттам, без да се научат и собственото си име да пишат без грешки…
« Last Edit: 10.04.2023, 14:48:39 by difian »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8296
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1565 on: 10.04.2023, 14:26:48 »
Все пак семестриалните такси за ОКС Бакалавър в повечето държавни университети освен НСА, медицинските, изкуствата и т.н. са по-ниски сумарно за обучението. :rolleyes:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5397
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1566 on: 10.04.2023, 21:41:12 »
84та година проблемът беше решен изключително просто и лесно. Отпадна изискването за категория Е за съчленени автобус. Но най-важното беше, че отпадна и изискването за категория С, три години стаж и т.н., за да караш Д. Започнаха да обучават за каране на автобус абсолютно начинаещи, които преди това нищо не са карали, дори и кола. Но след като завършат успешно и си вземат изпита, не им даваха книжка, а едно талонче, с което могат да карат само автобуса, даден им от предприятието плюс своята лична кола. Книжката я получаваха след три години работа като шофьор в градския. Това се правеше не защото са некомпетентни, а с цел да не отидат да работят на друго място веднага, след като са си взели изпита. Един от тези шофьори беше Луис Карденас, афроамериканецът от Куба, който работеше на 3341 при чичо ви Васко в Дружба. Какво пречи сега да променят наредбите и да направят същото? Тогава не знам инцидентите да са се увеличили след тези промени. Категория С няма общо с категория Д, както и карането на камион, ТИР и т.н. с това на автобус, както се вижда в Канада. Ще кажете - европейските правила са такива. В случая европейските правила са простотии, глупости, писани от чиновници, които не са помирисвали нито камион, нито автобус.
« Last Edit: 11.04.2023, 01:47:47 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5166
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1567 on: 10.04.2023, 22:01:49 »
Няма проблем с европейските правила. Очевидно в други части на Европа те функционират добре.

Проблемът е, че има конкуренция на пазара на труда (което е чудесно, да не си помисли някой обратното). Притежател на C или D може, дори без език, да работи извън България или в по-добре платени транспортни фирми и тук остават само тези, които по една или друга причина не искат или не могат да се пласират на по-добре платена работа със същата квалификация. И понеже малко хора биха инвестирали време и пари в C и D с идеята, че ще работят двойно за без пари, съвсем нормално е МГТ да страда за хора. Това не е проблем на правилата, а на превозвачите и тяхната кадрова политика, която до голяма степен е спусната отгоре пряко или косвено.
Наскоро попаднах на обява на Райнонен съд Сливница, че търси системен администратор... един куп изисквания за опит, знания и магистърска степен и абсурдната за IT сектора заплата от 1500 лв бруто. И да намерят някой, ще е крайно некадърен.

Подобна ситуация се наблюдава в авиацията - пилотите от търговската авиация трябва да отговарят на един куп изисквания, които при това се контролират извън страната (няма наши-ваши), задължително знаят английски (друг не им трябва) и обучението им струва 6-цифрена сума, която те са си извадили от джоба с малки изключения. Бъргарските авиопревозвачи щат-нещат плащат на пилотите европейски заплати. Нещо такова е и с шофьорите, но не така ясно изразено, защото все пак не могат да отидат на работа на 1500 км от вкъщи и да се приберат на другия ден.
« Last Edit: 10.04.2023, 22:08:02 by bdz43r »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3943
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1568 on: 11.04.2023, 00:24:03 »
Наскоро попаднах на обява на Райнонен съд Сливница, че търси системен администратор... един куп изисквания за опит, знания и магистърска степен и абсурдната за IT сектора заплата от 1500 лв бруто. И да намерят някой, ще е крайно некадърен.

Ще се отклоня малко с извинение. Най-вероятно във въпросната обява имат предвид щат. Бонусите в тая система са огромни и редовни, но няма как да бъдат обявени публично...

Проблема с водачите е законодателен. Трябва прекалено много време за да стигнеш категория Д. Струва ми се по-лесно да станеш помощник-машинист и да почнеш работа веднага и в последствие да се до квалифицираш. Преди  имаше ПУЦ , в който след 6 месечен курс можеше да вземеш директно категория Ц, но това не решава проблема с автобусните шофьори понеже няма длъжност помощник-шофьор,

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5397
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1569 on: 11.04.2023, 01:45:26 »
Именно, цяло висше образование едва ли не, за да караш рейс. Преди не само ПУЦ, но и военните - в казармите и извън тях, техникумите, също и частните школи, даваха директно поне категория С. Отделно ако си шофьор към военните, можеше да караш автобус с категория С. Виждал съм дори войници да карат рейс. Сега трябва първо да изкараш В категория, че сетне С, па три години, та тогава за рейс - пълни глупости. За машинистите е точно така - вече много малко учат ВТУ-то, повечето са с курсове и работа като помощник, след което придобиват пълни права.
« Last Edit: 11.04.2023, 04:33:05 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8296
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1570 on: 11.04.2023, 11:13:37 »
Огромни и редовни бонуси в правосъдието има за съдии и прокурори, служители в министерството на по-високите нива, служители в Инспектората и т.н., за останалия персонал като системни администратори има 13-та заплата и може би още някакъв допълнителен бонус. Надали дори с бонусите заплатата надхвърля тази на начинаещ специалист в нормална фирма при далеч по-високи изисквания. :rolleyes:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5397
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1571 on: 22.05.2023, 08:10:44 »
От автото са пуснали обява, че организират безплатен курс за автобусни шофьори. Хубаво, ама...изискват минимум 24 годишна възраст, плюс категория Це от минимум две години. Което означава удар в гредата или в празното пространство. Защото почти всички 24 годишни вече имат висше образование и 100 процента ще си намерят по-хубава и по-добре платена работа, ако вече не са си намерили. Тези с категория Це пък ще карат камиони по строежите или пък още по-добре, ще тираджийстват. Стефан ще каже европейските правила - те в случая са изключително глупави и тъпи. В Канада след като получиш пълна книжка (карал си една година с придружител, после една година с различни ограничения, взел си си и трите периодични изпита), можеш веднага да караш курс за камион или за автобус, или ако искаш и двата курса един след друг, но единият няма нищо общо с другия, както карането на камион и автобус са две напълно различни неща. След като категория Це е базова, просто да удължат курсовете за автобус и да прехвърлят част от базовия материал, без който не може, от категория Це в категория Де. Пък нека си го преподават отделно и на камионджиите. Иначе ако искат да въведат младите шофьори на коли да карат една година само с пълноправен придружител шофьор, съм с две ръце за. Баща ми навремето, без да има такова изискване, в началото караше половин година с придружител калеко ми, че и тяхната кола. Хем взе направо категория Це.
По рейс и по жена не се тича!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5166
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1572 on: 22.05.2023, 08:55:13 »
За придобиване на D според българското законодателство се изискват навършени 24 и две години стаж с категория С, сиреч две години от изкарването на категорията. Дали е практикувана е отделен въпрос. Тъй че автото нямат какво да направят, освен да запишат тези изисквания. На запад не навсякъде има такова изискване. :rolleyes:

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4933
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1573 on: 25.05.2023, 11:21:21 »
То с категория C даже и да тираджийстваш не можеш, защото в 95% от случаите се изисква C+E, за което също трябва 1 година “стаж”. Освен боклукчийски или самосвал, не виждам какво друго можеш да се кара професионално с чисто C.
« Last Edit: 25.05.2023, 11:22:56 by Kaiser Kar »
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 910
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1574 on: 25.05.2023, 21:26:47 »
Трактор. :D

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15033
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1575 on: 26.05.2023, 12:13:40 »
От това което съм чувал да караш самосвал или бетоновоз сега също никак не е зле и е добре платено, освен това смените са много по-удобни отколкото в градския транспорт. По-високата квалификация винаги отваря повече врати и можеш да взимаш по-висока заплата, но далеч по-удобно и съвсем прилично платено да караш самосвал от понеделник до петък да се прибираш в 5-6 следобяда и да си си вкъщи, отколкото седмици по пътищата и да спиш в кабината и по хотели. Много по-удобно и ако си имаш семейство. Като си тираджия със седмици да не ги виждаш изобщо не е оферта.  Хубаво е докато си млад и свободен да пообиколиш малко света.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8296
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1576 on: 26.05.2023, 12:50:54 »
За бетоновоз се изисква допълнителна квалификация.  :rolleyes:

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5911
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1577 on: 26.05.2023, 22:42:32 »
караш самосвал от понеделник до петък да се прибираш в 5-6 следобяда и да си си вкъщи, отколкото седмици по пътищата и да спиш в кабината и по хотели. Много по-удобно и ако си имаш семейство. Като си тираджия....... 

Над 2000/2500 лв заплата, и осигуровки на минимална заплата !
Тираджия взимат по 5000/7000 лева месечно, може и повече. Комшия получава по 4500 € месечно в белгийска фирма, и пак минимални осигуровки, но не в Белгия.......
Свобода за Украйна !

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3274
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1578 on: 02.06.2023, 23:11:14 »
В гараж дружба има 14 напуснали за един месец. Понеже е много хубаво....
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17332
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1579 on: 02.06.2023, 23:54:46 »
В гараж дружба има 14 напуснали за един месец. Понеже е много хубаво....
Идея накъде са отишли и с какво ще се занимават!? Какъв е профилът на напусналите - възраст, стаж в предприятието!? Колективно ли напускат или самостоятелно, но накрая се е събрала такава бройка!? Какво хубаво би ги задържало!?