Author Topic: Руски паметник  (Read 46236 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15757
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #260 on: 02.04.2021, 15:36:34 »
Още от отпадането на стария закон и правилник с жълтите знаци (1973 май беше) ги няма особените клаузи за предимство на Т-образно кръстовище и на кръгово. Повечето форумисти не са били родени, за да помнят старите правила. Преди няколко години написаха акт на колежка, карала по най-широката улица в Коньовица Алеко Туранджа за ПТП с връхлетял я отдясно от кьорсокак автомобил. По онова време всички пътни знаци в квартала бяха "набрани" от комшиите от Татарли и Факултето, така че и най-малката уличка отдясно формално е с предимство пред Сливница, Васил Левски и т.н.
Какво вече посочихте, почти всички кръгови се регулират със знаци, така че на практика не се опира до правилото на десния, единствено в листовките на КАТ може да присъства.
Няма как Е-пътища в рамките на градовете да вървят с предимство - примерно Е80 от Истанбул пред СУ, Е79 от Видин - на Паметника Левски и т.н. И да е бил Е79 с предимство на Руски паметник, на пл. Македония никога не е бил с предимство.
« Last Edit: 02.04.2021, 15:59:28 by blagun »

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 716
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #261 on: 23.05.2023, 19:46:36 »
От вчера скоростта на трамваите около Руски паметник е ограничена на 10 км/ч поради честите ПТП-та...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16871
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #262 on: 23.05.2023, 20:42:21 »
А за ППС-тата, които се забиват в трамваите!?

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2802
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #263 on: 23.05.2023, 21:40:29 »
10 км/ч ще се спазва колкото се спазва забраната от 5 км/ч на единичния коловоз на НДК и между Гарата и Пета Градска. Гениално решение - вместо да научим автомобилите да се оглеждат и ватманите да са една идея по-толерантни, защото такава ЛИПСВА, ние слагаме ограничение на скоростта за трамвая. Да се изнизва с парадна скорост, БАРЕМ някой види това жълто нещо.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4807
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #264 on: 23.05.2023, 22:06:55 »
Успех с научаването на милион шофьори да се оглеждат на някакво конкретно кръстовище.
Тия неща се правят с мисъл - търсят се предпоставките и се коригират подходящо. Намаляването на скоростта на трамвая е най-лесното решение, следващото е някакъв тип автоматична сигнализация на принципа на ЖП прелезите или регулиране на цялото кръстовище със светофари и най-радикалното е цялостно прекрояване, което естествено не е реалистично.

Поначало това с пешеходната пътека точно след линията е основната предпоставка, защото много от шофьорите дори да са видели трамвая, преценяват че ще минат пред него, но в последния момент се оказват изненадани от пешеходци на пътеката, а вече са на линията.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5088
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #265 on: 23.05.2023, 22:46:16 »
А можеше просто да сложат непрекъсваеми за трамвая пресичания на ККМ. Така дори и трамвай да спре, после ще може да тръгне. Сега целта на всеки ватман е да се разкара възможно най-бързо от там, за да не остане на изолатор. А това предизвиква масата инциденти.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13863
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #266 on: 23.05.2023, 22:50:36 »
Успех с научаването на милион шофьори да се оглеждат на някакво конкретно кръстовище.
Тия неща се правят с мисъл - търсят се предпоставките и се коригират подходящо. Намаляването на скоростта на трамвая е най-лесното решение, следващото е някакъв тип автоматична сигнализация на принципа на ЖП прелезите или регулиране на цялото кръстовище със светофари и най-радикалното е цялостно прекрояване, което естествено не е реалистично.

Поначало това с пешеходната пътека точно след линията е основната предпоставка, защото много от шофьорите дори да са видели трамвая, преценяват че ще минат пред него, но в последния момент се оказват изненадани от пешеходци на пътеката, а вече са на линията.
Сигнализация има, далеч е от перфектна, но поне като видиш мигащите жълти светлини можеш да спреш и да се огледаш, знаейки, че може да има опасност, а когато сигнализацията не работи можеш да преминеш спокойно. Проблемите са първо неподготвените и заблеяните водачи, които сами се бутат в произшествия, защото има и такива наистина и второ шофьорите, които експериментират, смятайки че могат да преминат на косъм от трамвая, но или излизат пешеходци в последния момент, или въобще са забравили да се огледат за такива изначално, фокусирайки се само върху трамвая и изведнъж набиват спирачки току пред муцуната му дори без да има пешеходци, просто изведнъж се сепват преди пътеката и спират на релсите пред преминаващия трамвай. В такъв случай намалената скорост би помогнала. Това е основно правило при карането на мотор в града, моторът е много по-малък, респективно много по-труден за установяване на скоростта, затова там е много важно да контролираш времето, в което оставаш в зрителното поле на шофьора на превозното средство, което е потенциална опасност за теб. Левите завои с изчакване са изключително опасни, защото ако има две насрещни колони, които изчакват движещите се направо е напълно възможно колоната от твоята страна да запречи видимостта на насрещните към теб. Затова е важно да намалиш и да им дадеш да разберат накъде ще се движиш, не да преминеш бързо лежейки на предимството си.
А можеше просто да сложат непрекъсваеми за трамвая пресичания на ККМ. Така дори и трамвай да спре, после ще може да тръгне. Сега целта на всеки ватман е да се разкара възможно най-бързо от там, за да не остане на изолатор. А това предизвиква масата инциденти.
Още си пазя сред архивите снимка на една от старите кръстовки, които нямаха изолатори. За съжаление там бяха единствени такива, а след ремонта от 2015 г. ги няма и тях там.
Възможността да мечтаеш означава, че най-големите ти мечти вече са реалност!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15757
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #267 on: 23.05.2023, 23:31:35 »
Нещата не са толкова сложни - пешеходната и велосипедната пътека трябва да се преместят на окръжността при сградите. Малко преместване на изкуствената неравност и снижените бордюри. Работа за един уикенд, но не и в Столична община.
« Last Edit: 23.05.2023, 23:37:13 by blagun »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13863
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #268 on: 24.05.2023, 10:03:34 »
Би могла да бъде на тези два насрещни стълба тук, няма да има нужда да се изместват спирките, даже има вкопани бордюри точно на тези места.
Възможността да мечтаеш означава, че най-големите ти мечти вече са реалност!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5088
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #269 on: 24.05.2023, 10:42:58 »
Още си пазя сред архивите снимка на една от старите кръстовки, които нямаха изолатори. За съжаление там бяха единствени такива, а след ремонта от 2015 г. ги няма и тях там.
Далеч не само там имаше такива пресичания - на кръстовището на Асен Йорданов и Цветан Лазаров има такива. На Кракра и Янко Сакъзов на новата крива към паметника Левски също има такива и до днес.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline xr1st0

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 284
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #270 on: 24.05.2023, 18:53:35 »
Нещата не са толкова сложни - пешеходната и велосипедната пътека трябва да се преместят на окръжността при сградите. Малко преместване на изкуствената неравност и снижените бордюри. Работа за един уикенд, но не и в Столична община.
Даже може да са след спирката на тролея - защото там където са сега създават огромен риск. Сякаш стария вариант с трамвая покрай паметника беше по добър

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1533
  • 9060
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #271 on: 24.05.2023, 21:43:14 »
Да, няма що. Разсича активния трафик на 2 места. Културата на шофиране, смесена с наистина глупавото струпване на велоалея, пешеходна и трамвай е целия проблем на това кръстовище и не е нещо ново. Отделно и споменатия изолатор.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4529
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #272 on: 24.05.2023, 22:05:50 »
Даже може да са след спирката на тролея - защото там където са сега създават огромен риск. Сякаш стария вариант с трамвая покрай паметника беше по добър

Разбира се, че беше по-добър. Най-малкото имаше още едно обръщало за аварийни и ремонтни ситуации. Преместването му до сградите не беше най-разумното решение, неслучайно идеята за такова местене през 80-те е спряна, положени са панели, но местенето не се е осъществило.

Offline xr1st0

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 284
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #273 on: 24.05.2023, 22:49:00 »
Разбира се, че беше по-добър. Най-малкото имаше още едно обръщало за аварийни и ремонтни ситуации. Преместването му до сградите не беше най-разумното решение, неслучайно идеята за такова местене през 80-те е спряна, положени са панели, но местенето не се е осъществило.
Поредно доказателство, че преди се е правело с малко повече мислене от сега. Така и не се разбра защо го шибнаха там трамвая - то в тоя вариант май единствено ще стане като на лъвов - кръгово със светофар - само че само за десния завой и влизащите

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15757
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #274 on: 25.05.2023, 12:32:49 »
То кръгово със светофар щеше да стане, ако се беше запазила старата конфигурация. При нея трамвайното трасе беше в конфликт с всички направления с изключение на пл.Македония - цар Борис III. При това изчакването ставаше в подхода на кръга, както и в самия кръг. Освен това беше в конфликт с основен устройствен принцип - ринговите булеварди да са с предимство пред радиалните.

Освен гореописаното раздалечаване на пешеходната пътека от трамвайното трасе, може триъгълникът, разделящ входящия и изходящия трафик от Скобелев посока Петте кьошета, да се разшири и обхване дясната лента на кръга. По този начин ще се получи по-голяма зона за изчакване на нерелсовите МПС. Същото важи и за входящото платно и пешеходната пътека в посока пл. Македония. Там проблемът е същият, но не е толкова фрапиращ, само защото след ПТП трамваят не остава на изолатор и движението бързо се възстановява.

Offline xr1st0

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 284
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #275 on: 25.05.2023, 18:02:56 »
Сега се замислих че един светофар тип указващ наличие на пешеходна пътека - онези трифаровите с нарисуван пешеходец би присещал за бабуната,защото на излизане от кръговото се забиваш като внимание в трамвая. Също защо да не може да се сложи светофар само касаещ лентата за излизане от кръговото. Технически само тя има проблем с трамвая и пешеходците и тия които влизат в кръговото.
А този изолатор, за който се споменава всъщност къде се намира - някъде до кръстовката с тролея или

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 874
    • View Profile
    • Email
Re: Руски паметник
« Reply #276 on: 25.05.2023, 21:30:40 »
За самата кръстоска иде реч.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13305
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #277 on: 26.05.2023, 10:17:34 »
Според мен, освен изместването на пешеходната пътека в посока Петте кьошета, трябва да се затвори и локалното, след ул. Шандор Петьофи. Който иска да излезе от квартала, може да ползва уличките в района, и оттам към Скобелев или Пенчо Славейков и Прага. Светофар за трамваите не мисля, че е удачно решение. Така ще се блокира движението в кръга.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7580
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #278 on: 26.05.2023, 11:46:27 »
Локалното е тясно с калдъръм, потокът по него не е голям и не създава особен проблем.  :rolleyes:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13305
    • View Profile
Re: Руски паметник
« Reply #279 on: 26.05.2023, 11:51:11 »
Не съм съгласен, в пиковите часове се натрупват по 6-7 и повече коли, застават върху релсите, чакайки да се включат в кръговото, и пречат на движението на трамваите.