Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 452640 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8499
    • View Profile
Не е по-добре - билетите 30+ са удобни за вътрешноквартални пътувания и такива между съседни квартали както и за някои по-далечни пътувания с прекачване на метро. :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16244
    • View Profile
    • Email
Оказа се, че импулсите за метро на сините карти важат още - 15.03.2023. Юруш на метрото и да живее Братоев!  :D

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4034
    • View Profile
Не е по-добре - билетите 30+ са удобни за вътрешноквартални пътувания и такива между съседни квартали както и за някои по-далечни пътувания с прекачване на метро. :rolleyes:

При моето предложение получаваш повече на същата цена ! Просто трябва да си предплатиш 10 билета ! Така и хората ревящи за отстъпки, а те не са никак малко ще бъдат доволни ! Хем вълкът сит, хем агнето цяло дет се вика!

Оказа се, че импулсите за метро на сините карти важат още - 15.03.2023. Юруш на метрото и да живее Братоев!  :D

Още началото на годината бе обявено, че тези на Метрополитен ще важат до 31.03.2023г.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8499
    • View Profile
Талоните от 10 броя не даваха възможност за прекачване за разлика от билетите 30+. Така броят възможни връзки намалява. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6061
    • View Profile
    • Email
Талоните от 10 броя не даваха възможност за прекачване за разлика от билетите 30+. Така броят възможни връзки намалява. :rolleyes:

Фактът че по-малко от 10% от билетите 30+ се ползват за прекачване говори, че са пълен провал. Или времето 30 минути е твърде кратко, както предположихме още в началото тук, или хората не знаят че имат право да се прекачват - няма да се учудя ако има и такива, които не са разбрали, което при това ниво на рекламните кампании на ЦГМ не е изненада.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8499
    • View Profile
Времето е съвсем адекватно - в много европейски градове има билети 20, 30 или 40 минути с прекачване на по-ниска цена. Примерно в Прага има билет 30 минути на цена 75% от този 90 минути, в Краков има 20 минути на половината от цената на билета за 90 минути и т.н. Билетите без прекачване пречат да се оптимизира транспортната система - по-изгодно е да се загуби време, но да се пътуваш с един билет. :rolleyes:
« Last Edit: 15.03.2023, 15:16:26 by V.Peichev »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16244
    • View Profile
    • Email
Или пък не са разбрали,  че трябва да се валидират във всички возила, не само в първото

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3496
    • View Profile
Талоните от 10 броя не даваха възможност за прекачване за разлика от билетите 30+. Така броят възможни връзки намалява. :rolleyes:

Фактът че по-малко от 10% от билетите 30+ се ползват за прекачване говори, че са пълен провал. Или времето 30 минути е твърде кратко, както предположихме още в началото тук, или хората не знаят че имат право да се прекачват - няма да се учудя ако има и такива, които не са разбрали, което при това ниво на рекламните кампании на ЦГМ не е изненада.
Второто ти предположение не го прави провал. Аз пътувам един два пъти седмично по маршрут Люлин-Плиска. Преди ми трябваше дневна карта, сега по един билет в посока ми е достатъчен. Не използвам гт толкова често, че да ми е нужна карта, но вариантите 30+ и дневна карта в момента ме устройват напълно, когато се налага.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4034
    • View Profile
Талоните от 10 броя не даваха възможност за прекачване за разлика от билетите 30+. Така броят възможни връзки намалява. :rolleyes:

Въобще осмисляш ли това, което се предлага или бързаш да изплющиш първата глупост, която ти роди главата?

Пробвай пак .
Единствен билет 60+ за 2 лева. За закупуване на 10 билета заредени на електронен носител получаваш отстъпка по 0.4 лева на билет !
Много ли е сложно?  :eek:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8499
    • View Profile
Все едно трябва да има билет за по-кратко време 20 или 30 минути - във всички системи с таксуване по време има такива и 60 минути са прекалено много за пътуване между съседни квартали както и за някои пътувания с прекачване на метро.  Вероятно много от билетите 30+ не се валидират при прекачване освен на метро и затова се отчитат толкова малко прекачвания. :rolleyes:

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4034
    • View Profile
Как сме оцеляли толкоз десетилетия без билет за време ? Ужас!  :crazy:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8499
    • View Profile
Трябваше да се въведат още при доставката на T6A2-SF - спокойно можеше всички превозни средства да се оборудват с валидатори като тези в ТМ 2057. Таксуването по време позволява по-ефективна оптимизация с цел намаляване на времепътуването. :)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6061
    • View Profile
    • Email
валидатори като тези в ТМ 2057.

А какво се случи в крайна сметка с тези валидатори? Изчезнаха в някоя частна колекция или са все още в някое от депата в някой склад? Има ли някой спомен от коя фирма производител бяха?


Второто ти предположение не го прави провал. Аз пътувам един два пъти седмично по маршрут Люлин-Плиска. Преди ми трябваше дневна карта, сега по един билет в посока ми е достатъчен. Не използвам гт толкова често, че да ми е нужна карта, но вариантите 30+ и дневна карта в момента ме устройват напълно, когато се налага.

Имаш предвид, не са провал за ЦГМ защото хората си взимат след всяко прекачване нов билет и пълнят изтънелия бюджет на ЦГМ. :) Да, така погледнато са даже много успешни  :rolleyes:
« Last Edit: 16.03.2023, 14:50:53 by fafan »

Offline difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17606
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email

Online mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5191
    • View Profile
    • Email
А какво се случи в крайна сметка с тези валидатори? Изчезнаха в някоя частна колекция или са все още в някое от депата в някой склад?
До преди вкарването на новата тикет система, единият валидатор беше трайно махнат, след като някога назад във времето, по някаква причина високо напрежение е прескочило в нисковолтовата инсталация, и той се е оказал едно от слабите звена (тези трамваи правят от време на време такива номера в чопърите си). Останалите, ако са премахнати, вероятно се търкалят в склада на Красна поляна. Така или иначе от началото на този месец са практически неизползваеми.

Online Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3638
    • View Profile
До преди вкарването на новата тикет система, единият валидатор беше трайно махнат, след като някога назад във времето, по някаква причина високо напрежение е прескочило в нисковолтовата инсталация, и той се е оказал едно от слабите звена (тези трамваи правят от време на време такива номера в чопърите си).
Ако става въпрос за валидаторите в 2057, причината не е някаква, ами конкретна. Една вечер при минаване през канал решават да заваряват една от вертикалните дръжки в салона (тази със средния валидатор ако не се лъжа вече), на която долния край се е отчупил от основата (през зимата цялата химия от улиците и най-вече солта от спирките се вкарва с обувките в салона и вътре всичко започва да корозира. Понеже бригадата работи професионално, не заземява електрожена и при контакт с тръбата един от кондензаторите във валидатора експлоадира. Валидаторът е свален и прибран от началника на депото под претекст, че "ще го закара на някаква жена, която разбирала от тези работи" и така валидаторът повече не се появява.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16244
    • View Profile
    • Email
Въпрос: С дебитна карта билет 30+ ли се купува? При влизане във второ возило до 30 минути ще ти дръпнеш ли още 1.60 лв?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11054
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
С дебитна карта е 30+, до 30 мин прекачване не взима нова сума.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
С дебитна карта е 30+, до 30 мин прекачване не взима нова сума.
... което ми харесва. Довозваш се до най-удобната диаметрална линия в твоята посока и с такъв билет можеш да стигнеш до почти всяка точка от София. Метрото покрива Летище, Бизнеспарк, Обеля, Люлин и Хладилника. А 111 - почти цяла южна София плюс Люлин. ТМ 11 - от Илиянци до Княжево. Това правило за време до последното прекачване е много смислено. (like)
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15082
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Казус от тази сутрин. 6 и половина метростанция „Западен парк“, картата ми изтекла, касата още затворена, а автоматът „временно не работи“. Просто брилянтно.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!