Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 389334 times)

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 804
    • View Profile
    • Email
Казус от тази сутрин. 6 и половина метростанция „Западен парк“, картата ми изтекла, касата още затворена, а автоматът „временно не работи“. Просто брилянтно.
Колкото и да не ти се иска....кредитна или дебитна карта.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6921
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
банкова карта нямаш ли?
Иначе за съжаление няма все още възможност за работа през приложение, а сайтът за онлайн зареждане е малко бъгав.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1657
    • View Profile
    • Email
Между другото и аз плащам с банкова карта и оная сутрин си маркирах картата, каза, че е валидна, но после вечерта като тегли парите се оказа, че съм си пръснал лимита и не е успяло да ги дръпне. Сега дължа 1.60 на Градски транспорт и се чудя към кого да се обърна, за да им кажа и да си платя.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13863
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Да, трябваше да конкретизирам по-добре какво точно имам предвид. Забелжката ми беше към автоматите. На „Сердика“ има мултифункционален автомат работещ с банкови карти, но не се зарежда Сити карт, а всички останали по останалите станции са примитивни, не се поддържат, често не работят, приемат само пари в брой и е редно да се измислят автомати, които да зареждат Сити карт.
Възможността да мечтаеш означава, че най-големите ти мечти вече са реалност!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4807
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Аз не виждам казус... изтеклата карта си е твоя грешка и си имал алтернатива.
Казус е, когато банковата карта не минава, автоматът не работи и касата е затворена, както ми се случи веднъж на Горна баня и полицаят дискретно се скри, за да не ме гледа как ще се промуша под турникета.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14688
    • View Profile
    • Email
Агент сигурно има впредвид че му е изтекла кредитната карта и за това не може да влезе, нито може да си напазарува после например. Защото с банковата карта може да си плати направо на турникета и да влезе( разбира се има редки случаи когато наистина не минава)
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13863
  • Пред истината всички сме еднакви
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Имах предвид, че картата за пътуване ми е изтекла. Исках да си заредя четири лева в нея, тъй като от метростанция не мога да направя месечно зареждане, касата беше затворена, след това исках да си купя нормален билет, но автоматът не работеше. Проблемът на плащането с банкова карта е че не ти се издава бележка и няма как да си проследиш парите, освен това освен ако сметката ти не е на жълти стотинки е крайно нерентабилно, сметката ти или е достатъчно пълна или е напълно празна, за да нямаш 1.60 в нея и нищо не пречи да се махнат първобитните автомати и да се поставят такива, които да могат да изземат функцията зареждане на Сити карт в бюро. И без това бюра на ЦГМ не може да има на всеки километър, специално в „Люлин“ са само две, едно на пазара до бул. „Захари Стоянов“ и едно до метростанция „Сливница“. От друга страна защо трябва да се ангажира човешки ресурс, когято може да се изградят автомати, подобни на тол автоматите по бензиностанциите, които да зареждат Сити карт и да ти издават бележка да можеш да си проследиш парите по сметката. Хайде да не са на всяка метростанция примерно, но на ключови места, например метростанция „Люлин“ и други, където желаещи винаги има, но бюра на ЦГМ в близост не.
« Last Edit: 20.04.2023, 11:28:11 by AGENT 006 »
Възможността да мечтаеш означава, че най-големите ти мечти вече са реалност!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10444
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
... Проблемът на плащането с банкова карта е че не ти се издава бележка и няма как да си проследиш парите, освен това освен ако сметката ти не е на жълти стотинки е крайно нерентабилно, сметката ти или е достатъчно пълна или е напълно празна, за да нямаш 1.60 в нея ...

Този пасаж ме обърка. Какво значение относно плащането има сумата в сметката? Всички банки предоставят справки онлайн или чрез приложение. Единственото "неудобство" е че се получава осчетоводяване след полунощ. Аз напоследък редовно ползвам банкова карта (включително сутринта) и проблеми не съм срещнал никъде.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15757
    • View Profile
    • Email
Проблемът на плащането с банкова карта е че не ти се издава бележка и няма как да си проследиш парите
Това изречение е достойно за края на 20-ти век или най-малко за пенсионер без смартфон или компютър. Банките имат приложения или онлайн системи за банкиране, за трансакциите може да поръчаш SMS уведомяване, а отскоро, за да не се набутваш със SMS-и, от приложението Mobile на Уникредит (сигурно има и за другите банки) идват уведомления при всяка операция в реално време.

Представям си как си следиш парите с хартийки по 1.60 или 4 лв. Безценно!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3752
    • View Profile
Всички банки, с които съм имал отношения предоставят възможност да си следиш движението по сметка като ти предоставят Потребителско име и Парола, а за преводи изискват да имаш КЕП. Многократно съм ползвал дебитната си карта за таксуване към ЦГМ и винаги сметката е била точна.

Offline voodoo

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
    • Email
Бележките не произвеждат кислород.
В България явно трябва да св въведе такса от 1,00 лв. за отпечатане на бележка, за да "стимулират" действията на поданиците в правилната посока. Иначе малко по-назапад голяма част от пътуващите (със самолет) доброволно плащат въглеродния отпечатък, който остявят, при закупуване на билети.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1657
    • View Profile
    • Email
Аз имах предвид, че когато маркирах дебитната си карта на автомата в трамвая, той изписа, че е валидна, но после вечерта се оказа, че не е могло да изтегли парите. Ако ми го беше казало на момента в трамвая, че картата е с изтекъл лимит, то тогава щях да ползвам другата си карта или в краен случай да си купя билет от ватмана. Сега трябва ли да чакам да ме санкционират постфактум, че не са успели да си дръпнат парите от банковата сметка вечерта?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4529
    • View Profile
    • Email
Да се грижиш за покритие на банковата ти сметка е твое задължение, а не на ЦГМ че да ти го показва актуално на всеки валидатор. Валидаторите не са АТМ че да им се вменява такава функция. А и ЦГМ няма как да знае какъв баланс имаш в момента на сметката ти, или дали нямаш договореност за овърдрафт с твоята банка. Санкции можеш да очакваш от банката издала картата, не от ЦГМ.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7580
    • View Profile
При недостатъчна наличност по сметката неразрешеният овърдрафт и евентуални такси за него ще се погасят за сметка на следващите постъпления. Законовата лихва върху 1.60лв е нищожна и никой няма да претендира за нея.  :)

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1657
    • View Profile
    • Email
Да, обаче тук става въпрос за лимит, а не за липса на средства. Тъй като парите се теглят в полунощ, а не веднага, то системата изглежда не може да схване по време на валидирането, че няма да може да си дръпне сумата вечерта. По този начин Градски транспорт се минават. Това е нещо, което трябва по някакъв начин да овладеят. Ще им пиша.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5088
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
При поява на наличност по сметката на картата, парите ще бъдат изтеглени. Вероятно ще се опитват всяка нощ да теглят, докато накрая не стане успешно това. Поне така ми се случи преди време с TfL, логично е и тук да е така. Даже TfL начисляваха лихви върху тази сума, естествено минимални (нещо като 2-3 стотинки дневно. :)
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7580
    • View Profile
Все едно при следващото постъпление по сметката задължението ще бъде погасено. Издателят на картата има право да начисли законова лихва за забава върху надвишения лимит, но това рядко се прави - сумата е нищожна.  :)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15757
    • View Profile
    • Email
Да, обаче тук става въпрос за лимит, а не за липса на средства. Тъй като парите се теглят в полунощ, а не веднага, то системата изглежда не може да схване по време на валидирането, че няма да може да си дръпне сумата вечерта. По този начин Градски транспорт се минават. Това е нещо, което трябва по някакъв начин да овладеят. Ще им пиша.
Нямате ли си друго занимание, та се занимавате да откривате топлата вода в картовите разплащания? Както fafan посочи, валидаторите не са АТМ, а за да станат, струва съответните банкови такси. За такива минимални транзакции не си струват подобни инвестиции.

Източване до нула на банкова карта е практически безсмислено. Банкоматите не дават купюри под 10 лв, а таксите за теглене на гише в банков клон са абсолютно възспиращи за подобни упражнения (за Уникредит Булбанк - минимум 10 лв) и имат смисъл единствено при големи суми - ако ти трябват 5000 лв днес.

Иначе на бензиностанциите без персонал в Италия процедират по следния начин: преди да разблокират маркуча, дърпат от кредитната карта максималната допустима сума за зареждане - обикновено 100 евро. Ден-два след зареждането възстановяват сумата до реално зареденото. Но там става въпрос все пак за по-големи суми. Пренесено в МГТ това означава при първия контакт на валидатор да ти вземат 4 лв, а след полунощ да възстановят разликата. Надали някой счита, че това е добро решение.
« Last Edit: 21.04.2023, 12:38:29 by blagun »

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1657
    • View Profile
    • Email
Сега гледам 2 дена след това пак са се опитали да теглят 1.60, обаче пак е дало надвишен лимит. Ще следя да видя дали накрая ще успеят да си го изтеглят.