Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 482878 times)

Offline radk0_99

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
    • View Profile
А относно QR кода, с някои екрани по-трудно се валидира от колкото такъв код на хартиен носител. Сигурен бях, че в тая тема няма да мине без адвокатстване на въпросните контрольори в случката. Ни лук яли, ни лук мирисали.
Между другото съм срещал проблем с MPASS QR кодовете на валидаторите на входа на метрото. Не винаги ги разчитат

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1987
    • View Profile
Яркостта на екрана трябва да е усилена на максимум.
На същия принцип е Кауфланд картата - като я отвориш, програмистите нарочно са направили автоматично яркостта да стане максимална, за да се прочете успешно.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6931
    • View Profile
    • Email
Яркостта на екрана трябва да е усилена на максимум.
На същия принцип е Кауфланд картата - като я отвориш, програмистите нарочно са направили автоматично яркостта да стане максимална, за да се прочете успешно.

Понякога и това не е достатъчно, четците са боклук явно.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Ами тогава не си купувайте билети през това приложение.

Предполагам, че за да си купиш билет през приложението, трябва да си регистрираш банкова карта в него. Какъв е смисъла, при условие, че има възможност директно да използваш банковата карта на валидаторите?

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1621
  • 9060
    • View Profile
Валидаторите едва ли правят каквато и да е 'валидация' на самото устройство. Вероятно само ти прочита картата и я праща към сървър някъде, така че банките едва ли имат общо. Може да имат проблем с връзката в автобусите и оттам да идва забавяне в комуникацията с въпросния сървър, но това са спекулации без да знаем как реално работи системата. Аз лично забавяне не съм забелязал.

Offline radk0_99

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
    • View Profile
Ами тогава не си купувайте билети през това приложение.
Точно това е, че не въвеждаш банкова карта, а си взимаш билет или карта през сметката на телефона, което е удобно

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11359
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Удобно е ако си плащаш сметката за телефона сам. Ако я плаща друг или е на фирма, се пораждат известни затруднения.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Точно това е, че не въвеждаш банкова карта, а си взимаш билет или карта през сметката на телефона, което е удобно
Така не става ли голямо ощетяване на СО/ЦГМ? Със сигурност GSM операторът си взима комисионна, със сигурност и приложението си взима комисионна. И кой знае колко остава накрая за ЦГМ.

Най-добре човек да си купува превозни документи от касите на метрото и тези на ЦГМ. Така парите постъпват директно.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15493
    • View Profile
    • Email
Не са директно защото има разходи за заплати, наем на помещения, разходи за отопление и климатизация.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18029
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Теоремус достатъчно намазват… Идеята на различни възможности за заплащане е по-голямо удобство и привлекателност за пътниците… Някои май позабравиха опашките пред бюрата за карти. ;)

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Не са директно защото има разходи за заплати, наем на помещения, разходи за отопление и климатизация.
Така е. Но тези хора вече са наети и въпросните помещения вече съществуват. Не може без тях.

Затова е добре колкото се може повече приходи да преминават през тях.

Някои май позабравиха опашките пред бюрата за карти. ;)
Опашките бяха поради технологични причини. Преди време нещата се случваха по различен начин. Това, което днес се явява зареждане на карта - едно време беше доста по-бавна процедура. Ръчно отбелязване на информация върху образец за карта; слагане на снимка; след това ламиниране. А освен това при всяко ходене - трябваше да се носи доказателство за преференция (за който имаше такава) и съответно служителките всеки път правеха проверки дали съответното основание за преференция е валидно. Това отнемаше време.

А сега един път ти издават карата и после години наред може да си я презареждаш многократно - като всяко презареждане отнема секунди. А пък основанията за преференция се въвеждат еднократно при издаването на картата и след това служителките си ги виждат на екрана и могат веднага да заредят поредния месец (ако основанието за преференция все още е валидно, разбира се).

Идеята на различни възможности за заплащане е по-голямо удобство и привлекателност за пътниците…
Аз съм противник на практиката, че всичко трябва постоянно да се прави по-удобно, за да уж да се привлекат хората. Трябва си и задължителния подход.

Или по-скоро - някаква комбинация. Разбира се, че е хубаво да се прави по-удобно за хората. Но трябва да има и ограничаващи мерки, които да принуждават хората да ползват градски транспорт. В противен случай - ще  започне да имаме задръствания денонощно. И няма да остане дете без астма или друг проблем на белите дробове.

Теоремус достатъчно намазват…
Кои са тези? И защо намазват?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6931
    • View Profile
    • Email
Кои са тези? И защо намазват?

Защото са капиталисти... :rolleyes:
Тоест могат нещо, което ти не можеш и затова си прибират заслужена печалба.  :)

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18029
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Кои са тези? И защо намазват?

Защото са капиталисти... :rolleyes:
Тоест могат нещо, което ти не можеш и затова си прибират заслужена печалба.  :)
При тях схемите са малко по-сложни и дебели. Дадох ги за пример на бореца срещу фашизма и прочие, защото те прибират лъвския пай и събират чудовищно количество бази данни, с което да си развиват и другите бизнеси… А той прави драма от това, че още някой друг хипотетично би прибрал някаква комисионна от 1-2 стотинки… ;)

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1009
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Имам карта за една линия, конкретно - за ТМ10. Когато се кача в друго превозно средство в общия участък (ТМ12, ТМ15), картата се отхвърля като невалидна. Т.е. не мога да я валидирам, съответно моето пътуване не се отброява. Това нормална практика ли е?

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 951
    • View Profile
Мисля, че след реформата на билетната система и след като последователно беше премахната и после възстановена картата за една линия, в крайна сметка вече е валидна само за 1 линия, а не както преди. Това е логично, предвид че общината не желае да стимулира купуването на карти за 1 линия, защото целта е повече хора да имат карти за всички линии и даже да са годишни.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6931
    • View Profile
    • Email
Мисля, че след реформата на билетната система и след като последователно беше премахната и после възстановена картата за една линия, в крайна сметка вече е валидна само за 1 линия, а не както преди. Това е логично, предвид че общината не желае да стимулира купуването на карти за 1 линия, защото целта е повече хора да имат карти за всички линии и даже да са годишни.

Не, не е вярно това:

Quote
(19) (Нова - Решение № 119 по Протокол № 71 от 23.02.2023 г., в сила от 24.02.2023 г.) С дългосрочен превозен документ, издаден за определена линия, може да се пътува с всички превозни средства само в участъците на линиите, в които маршрутите им съвпадат, както и при временна организация на движението по заместващите линии.