Всъщност въобще не е вярно, че общината плаща повече на частниците. Данните за цената на км пробег ги има някъде из този форум, макар и с днешна дата остарели. Причината вероятно се корени в корупция, ниска мотивация за труд и т.н.
Че концесиите започващи 2007-2010 г. бяха нагласени, е ясно на всички, но всяко събитие трябва да се гледа през рамката на времето, в което се случва. Към онзи момент, кофти управлението на МГТ щеше да доведе до пълен колапс на автобусните линии, ако не бяха се появили частниците с техните 100-150 нови автобуса. Тогава масово се движеха опасни, неотоплени и меко казано ужасни кочини.
Отделно двата съчленени, които изчезнаха, ги продадоха в следствие на "скарване" между общината и Карат, в което общината беше спряла да им плаща с месеци. Та хубаво е да се помни цялата картинка, понеже никак не е черно бяла. Общината сама се беше докарала до там, сама беше разписала договора с къси за 204 и сама беше пропуснала да спомене в същия договор нещо за пускане на климатиците, там където ги има.