Author Topic: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)  (Read 562223 times)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3658
    • View Profile
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2540 on: 11.12.2023, 13:01:31 »
9060 беше демонстрационна бройка и само той имаше климатик от съчленените.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2541 on: 11.12.2023, 16:34:18 »
Те шестте съчленени ги купиха "на добра воля" за 204, без да са такива изискванията на концесията, голям праз, че 204 е изцяло за съчленени. Но много скоро след това, от инат ли, от какво ли, част от съчленените си ги продадоха в Полша или в Слънчев бряг, не помня...
На добра воля - Да! След като дълги години криха кой -колко субсидия получава... и на кьоравия стана ясно че на тия им дават с 20 -тина % повече на пробег км отколкото на ПАТ -те... и че по разписание вместо толкова те пускали повечко... понеже оперирали само с единични... явно и това, не от друго, ами пак от добра воля...
И след като стана вече ясно че обръщат каруцата, дойде пак тази добра воля - да си изплакнат очите с пиковия час. После и набързо ги разпродадоха...

Още по интересно е че вече за толкова години не разбрахте как се работи! При толкова пари за транспорт - за да дадат на едни повече, трябва да вземат от други. И за да не е грубо, ги пускат всякакви: като как може частника да си купи нови, другите не... – Ми те нито си вършат работата, нито заслужават...
После еврофондовете – първо по -реномирани марки, после по -евтини. Ми тия пари взети напред... вече и за такива няма да стигат...   

 
« Last Edit: 11.12.2023, 16:37:19 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15516
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2542 on: 11.12.2023, 16:47:04 »
Можеш ли да кажеш със сигурност, че по времето на концесионираните линии Столична община е можела да си позволи да си купи нови автобуси на место отдаването на линиите на концесии? Аз не виждам проблем в концесиите ако са честни. Да, общината ще плаща повече, но е в по-изгодна позиция да изисква кадърно управление на автобусния парк от концесионерите, но в същото време да не се ангажира с това по никакъв начин, освен да проверява и изисква за спазването на договореностите, които могат да бъдат така зададени, че „да няма мърдане“ за концесионера и да е изключително строго ясно какво трябва и какво не трябва да се прави.
« Last Edit: 11.12.2023, 16:53:53 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
  • 9060
    • View Profile
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2543 on: 12.12.2023, 00:43:52 »
Всъщност въобще не е вярно, че общината плаща повече на частниците. Данните за цената на км пробег ги има някъде из този форум, макар и с днешна дата остарели. Причината вероятно се корени в корупция, ниска мотивация за труд и т.н.

Че концесиите започващи 2007-2010 г. бяха нагласени, е ясно на всички, но всяко събитие трябва да се гледа през рамката на времето, в което се случва. Към онзи момент, кофти управлението на МГТ щеше да доведе до пълен колапс на автобусните линии, ако не бяха се появили частниците с техните 100-150 нови автобуса. Тогава масово се движеха опасни, неотоплени и меко казано ужасни кочини.

Отделно двата съчленени, които изчезнаха, ги продадоха в следствие на "скарване" между общината и Карат, в което общината беше спряла да им плаща с месеци. Та хубаво е да се помни цялата картинка, понеже никак не е черно бяла. Общината сама се беше докарала до там, сама беше разписала договора с къси за 204 и сама беше пропуснала да спомене в същия договор нещо за пускане на климатиците, там където ги има.

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1074
    • View Profile
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2544 on: 12.12.2023, 08:48:18 »
В тази връзка и сега е много удачно да се отдадат линии на концесия по горе-долу същите причини. И така поне гарантирано автобусите ще бъдат подменени след 8-10 години.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3658
    • View Profile
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2545 on: 12.12.2023, 09:36:26 »


Че концесиите започващи 2007-2010 г. бяха нагласени, е ясно на всички, но всяко събитие трябва да се гледа през рамката на времето, в което се случва. Към онзи момент, кофти управлението на МГТ щеше да доведе до пълен колапс на автобусните линии, ако не бяха се появили частниците с техните 100-150 нови автобуса. Тогава масово се движеха опасни, неотоплени и меко казано ужасни кочини.

В момента ситуацията се повтаря общо взето. Положението в автотранспорта беше добре за кратко в периода 2018-2021, тогава новодошлите автобуси бяха съвсем нови, а старите кочини още не бяха чак толкова грохнали. Когато 54 се върна при Автото всички разправя как божуренци били много доволни, че са пуснали съчленени автобуси, обаче никой не каза дали са били очаровани от факта, че от нископодово Конекто ги качват на О 305-ца.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11411
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2546 on: 12.12.2023, 09:44:37 »
Всъщност въобще не е вярно, че общината плаща повече на частниците. Данните за цената на км пробег ги има някъде из този форум, макар и с днешна дата остарели. Причината вероятно се корени в корупция, ниска мотивация за труд и т.н.

...

Кое не е вярно? Единствено Еридантранс получаваше по-малко, но предвид моргите, които се движеха там даже им беше много.
3.06 лв/км получаваше СА, Карат-С - 3,56.

Към днешна дата това което получава МТК, предвид цената (и качеството) на автобусите профилът на линиите и цената на горивото е доста над разумната печалба.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15516
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2547 on: 12.12.2023, 10:15:54 »
Тази работа с продължителното неплащане от страна на СО я знаем, след това изчисляват общата дължима сума и тя възлиза с няколко пъти по-голяма от реалната и трябва да се намесват опозиционерите в СОС, за да се преизчисли до реалните суми. В случая с „КАРАТ С“ беше Георги Кадиев, а с МТК имаше сага 2021 г., там беше Борис Бонев.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6097
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2548 on: 12.12.2023, 10:20:13 »
С МТК, също с доставчика на БМЦ, не е ли забъркан и Николай Костов, бивш директор на гараж Република, който при Димитър Попов пусна междуградските линии за Сандански/Катунци - с трите берлински Икаруса 250 и новите Чавдари, както и с Ван-Хоол-а?
По рейс и по жена не се тича!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2549 on: 12.12.2023, 17:52:16 »
Можеш ли да кажеш със сигурност, че по времето на концесионираните линии Столична община е можела да си позволи да си купи нови автобуси на место отдаването на линиите на концесии? Аз не виждам проблем в концесиите ако са честни. Да, общината ще плаща повече, но е в по-изгодна позиция да изисква кадърно управление на автобусния парк от концесионерите, но в същото време да не се ангажира с това по никакъв начин, освен да проверява и изисква за спазването на договореностите, които могат да бъдат така зададени, че „да няма мърдане“ за концесионера и да е изключително строго ясно какво трябва и какво не трябва да се прави.
Със сигурност в условно наклонение няма! Но е интересното да помислим: - да кажем че използваш чуждо място, чужда Материално -техническа база, но биеш по показатели този - който го има всичко това? ...Земляне и Карат -С или...   
Отделно, как така се случва - че винаги концесионера взема автобуси, а после и ПАТ-е... такива?
     
« Last Edit: 12.12.2023, 17:59:53 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Stierlitz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1001
    • View Profile
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2550 on: 12.12.2023, 19:00:56 »
Абе нали договорката е Общината да плаща на километър пробег, на частника и Автото. Демек парите при частника и Автото идват от едно и също място по абсолютно един и същи начин  :) . Следователно Общината има пари да плати на Автото за нови автобуси. Концесионерите са просто паразити по веригата с практически сигурна печалба, това е идеята. Сега да Ви светна в общи линии що е то концесия - това е отдаване на някаква икономическа дейност на подизпълнител когато собственика на определени ресурси не може да се разпорежда с тях, обикновено поради липса на компетенции. И сега внимание, въпрос, дали Автото има или няма компетенции за масов градски транспорт  :crazy: , има или няма изградени бази, и прочие системни неща  :crazy:

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1074
    • View Profile
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2551 on: 12.12.2023, 20:39:45 »
Не е въпросът дали има компетенции Автото, а дали има ресурс да обслужва цяла София. Такъв очевидно няма. Нито кадрови, нито откъм подвижен състав.

Offline Stierlitz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1001
    • View Profile
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2552 on: 12.12.2023, 21:45:11 »
Quote
Не е въпросът дали има компетенции Автото, а дали има ресурс да обслужва цяла София. Такъв очевидно няма. Нито кадрови, нито откъм подвижен състав.
Стига глупости. Ресурсът го осигурява Общината (и за Автото, и за който и да е частник-концесионер).

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1074
    • View Profile
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2553 on: 13.12.2023, 16:20:56 »
Е общината ли осигурява на МТК автобусите и персонала?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9015
    • View Profile
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2554 on: 13.12.2023, 16:35:50 »
Общината плаща възнаграждение за извършения пробег съгласно сключените договори включително на концесионерите. Няма задължение да осигури персонал и подвижен състав.  :rolleyes:

Offline Stierlitz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1001
    • View Profile
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2555 on: 13.12.2023, 20:01:43 »
Quote
Е общината ли осигурява на МТК автобусите и персонала?
Общината дава парите, по същия начин както на Автото. Договорката е лева за километър пробег. Събираш пробезите на всички автобуси които са излезли на линия (естествено по разписание и маршрут от Общината) например за денонощие, месец, година. След това тия километри ги умножаваш по договорената цена лв/км и се получават едни пари. Коита пари уверено (с печалба) покриват всички разходи за периода на концесията.
« Last Edit: 13.12.2023, 20:03:20 by Stierlitz »

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 625
    • View Profile
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2556 on: 28.01.2024, 22:11:10 »
Едва ли е нещо ново, но... 1807   :crazy:

SUMC - Desordem e Regresso.


Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15516
  • Живей, за да озаряваш, озарявай, за да даваш живот
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2557 on: 05.02.2024, 18:24:30 »
Нека разгледаме как изглежда 1845:

1845-111 5.2.2024 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

1845-111 5.2.2024 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

1845-111 5.2.2024 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

1845-111 5.2.2024 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

Дясното бомбе отпред не е блъснато и счупено, няма следи от нафта около вратичката на резервоара, задната броня не е като сдъвкана и изплюта, светлините се виждат кристално ясно, особено задните, около задния ляв стоп не е кърпено мизерно с измазване с кит, който вече се е напукал и няма чернилка и мръсотия около страничните капаци при двигателя отзад вляво.
« Last Edit: 05.02.2024, 19:42:26 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline kom6ito

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 873
  • Citaro
    • View Profile
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2558 on: 05.02.2024, 19:36:32 »
Това петно над предна дясна гума седи вече може и да са повече от 10 години...

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3658
    • View Profile
Re: Mercedes (Conecto LF (G), Citaro, Cito)
« Reply #2559 on: 05.02.2024, 19:57:12 »
"Не е добре измислен и конструиран автобуса, за това е така" ще кажат специалистите от Земляне, но аз мисля че малко стоп ленти, облепени по краищата и рамената на чистачките, знаменца, тасове, евтин китайски ксенон и сини светлини ще го оправят. А задната броня, която сякаш е сдъвкана и изплюта ще я отвори много добре едно тираджийско платно, каквото някои имаха всъщност преди години  8)
« Last Edit: 05.02.2024, 20:02:52 by bagercho »