Author Topic: Тролейбусни превози - Стара Загора  (Read 206133 times)

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2373
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Моето скромно мнение гласи, че е кощунство да има изградена инфраструктура под формата на стълбове и ККМ до ЖП гара, а да не се движи линия по нея. Разбирам, ако случаят беше като с Велико Търново, където просто никога не е била прокарвана мрежа покрай гарата. Доколкото бях прочел из раздела, има някакви автобусни линии до и от ЖП гара. Дали е възможно една от тях да бъде заменена с тролейбусна? Ако става въпрос за линия до някое северозападно село, би могло тролейбусната линия да бъде до кв. Железник, а там да се прекачват на автобусната до селото.
edit: ако имате билети за време, то може линията да е до Парк Мол. Тогава линия 1 няма да бъде нужна, или направо маршрутът на 1 да се направи от Парк Мол до ЖП гара и вече с прекачване на другите.
« Last Edit: 16.06.2023, 12:44:45 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1141
    • View Profile
Не. Двете линии, ходещи до гарата, голяма част от маршрута им е без ККМ.
Според мен (не съм от Стара Загора, така че се чувствайте свободни да ме поправяте) най-подходяща е следната организация:
Тролей 26- Железник-Мототехника- на всеки 10 мин.
Тролей 2: ЖП гара- Стадион Берое- на всеки 15 мин.

От ПЗ Загорка тролей 36 тръгва (примерно) на :10; :20; :40; :50 минути от часа, а автобус 3- на :00 и :30 минути от часа. По този начин от ПЗ Загорка към центъра ще има тролей/автобус на всеки 10 мин. Аналогична организация и в обратната посока.
От Железник: тролей 36 на :10; :20; :40; :50 минути от часа, а тролей 1 на :00 и :30 минути от часа. Аналогична организация и в обратната посока. Както се подразбира, тролей 1 се движи на всеки 30 мин.

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Обобщение:
-       Връща се л.1
-   иначе по тролеите нищо друго не се пипа – няма нови линии, разписанията остават същите

ГРАДСКИ АВТОБУСИ:
-   разкрива се нова линия 71 (минаваща през малкия Железник, сп. Три Чучура, наляво на кръговото на Старата Билла, през нови спирки по Кап. Петко Войвода до Биллата и до Неолитни Жилища, окръжна болница, нова спирка на Илия Куртев, Стадиона, ТД на НАП, Загорка, нови спирки до Лидл, Кауфланд, 1ви частен склад, Зора) ще бъде на 1 час – в началото никой няма да я знае и я я видим я не
-   Линия 3 ще тръгва от Три Чучура Север, по новите спирки на Кап. Петко Войвода, надолу пак през Гарата както е и сега, ще бъде на 1 час вече, демек я се вижда я не
-   Работническата линия 12 ще има нови спирки до Екарисаж – 3 броя и ще минава през АПК
-   Линия 14 ще минава за постоянно по Хр. Ботев вместо по Ген. Гурко – ще спира на Втора Аптека, плюс 2 нови спирки на – една на Ангел Кънчев и една на Хр. Ботев (щеше да е полезно да се изпълнява и през почивните дни ама не)
-   Линия 20 ще минава вместо през Билла и Чая, по новите спирки на Кап. Петко Войвода и Неолитни Жилища
-   Линия 33 до Тел. Кула ще минава през малкия Железник

СЕЛСКИ АВТОБУСИ
-   Линия 17 ще пътува и до с. Люляк
-   Заради това се закрива линия 34
-   Линия 22 ще има нова спирка до Иввекс на Кап. Петко Войвода
-   Линия 24 ще покрива изцяло спирките на л.13, ще обслужва Тр. университет и ще бъде със съобразено разписание спрямо л.13
-   Линия 204 ще тръгва от Тролейбусно Депо вместо от СБА, съответно по Патриарх Евтимий и наляво по Гурко, ще обслужва и малкия Железник (не знам каква е логиката на това да плеснат линия до Гробищата да била обслужвала по-добре индустриалната зона но…)
-   Линии 62, 64, 65 ще тръгват от Стадиона вместо от Железник, ще минават по новата спирка на Илия Куртев, Окръжна болница, през 5то ОУ, нова спирка на Отец Паисий, ЖП гара, Автогара и към Зора
-   Линии 92, 94, 96 вместо по Гурко ще минават през Чая, Окръжна болница, по Столетов през Нако Шоколада, ГПЧЕ Ромен Ролан, Механо, Електро, нова спирка до новия Кауфланд и към Зора

Като цяло се разкриват нови спирки по бул. Крайречен при Лидъл и Кауфланд, в района на стадиона при Илия Куртев и на Кап. Петко Войвода до Билла и Неолитни жилища.
Селските линии се пренасочват на север и на юг през Автогара/ЖП Гара и по Столетов по маршрута на л.20
За мен това е отбиване на номер сравнително, защото вместо селските да тръгнат от новите автогари в Зора и Железник (използвайки за връзка между тях л.13), да се създадат едни добри нови линии за района на ЖП Гара и Автогарата те тръгнали да пренасочват селските рейсове натам, оставяйки ги без адекватно обслужване.
Тва с л.3 за Три Чучура Север пак е пълна пародия, особено на 1 час, това което им трябва там е примерно л.14 да работи събота и неделя на адекватни интервали.

Това е моето лично мнение, не претендирам, че съм прав, но лично аз имах по-големи очаквания към тая нова схема.

« Last Edit: 16.06.2023, 14:00:57 by Batman »

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Целия материал можете да видите тук: https://www.starazagora.bg/bg/novini/predstaviha-proekta-za-aktualizatsiya-na-obshtinskata-transportna-shema-v-stara-zagora-nova-avtobusna-liniya-i-podobreni-marshrutni-razpisaniya

До 23 юни може да се изпращат предложения за промени на z.g.mecheva@starazagora.bg и b.deleva@starazagora.bg
« Last Edit: 16.06.2023, 14:07:08 by Batman »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7021
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
За тази работа колко пари ще получи изпълнителя?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Освен тролейбусна линия № 1, може да се помисли и за възстановяване на тролейбусна линия № 3 ПЗ Загорка - ЖП гара и тролейбусна линия № 28 Стадион Берое - Тролейбусно депо.

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Освен тролейбусна линия № 1, може да се помисли и за възстановяване на тролейбусна линия № 3 ПЗ Загорка - ЖП гара и тролейбусна линия № 28 Стадион Берое - Тролейбусно депо.

Най-вероятно нямат с какво да ги обслужват, след като ще пуснат и 1 - вижда се от това, че направиха 204 до депото, и че сега прекарват селските автобуси от Стадиона през Гарите.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Тролейбус 3 ще допълва автобус 3, който вече става на 60 мин., така както е 1 с 13 и се препокриват. Ще трябва 1 тролей на 3 и 1 на 28, на интервал 1 час.

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
В момента (към 22:30) аварийният камион този път е на кръстовището на Столетов и Руски, гледат нещо точно на завоя по мрежата, но не можах да разбера какво точно, говореха, че нещо ще се прави там

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Другото нещо, което е - една линия няма дето да ѝ е сгъстено разписанието. Има такива обаче, които са разредени:
3 става от 30 на 60 мин,
12 става с един курс по-малко от Зора
на 13 работен ден най-малкия интервал е 15 мин, сега ако това което е записано в предложението е вярно, ще бъде на 20 мин., нищо, че уж сега селските линии на всичкото отгоре няма да минават през центъра; освен това мисля и че през почивните дни има разреждане
14 става от 30 на 60 мин
Освен това не знам защо е това разделение на учебни/неучебни дни, какво значи това, че само учениците пътуват ли?
Те сами се оплакват, че повечето им пътници са пенсионери и ученици, а в същото време...

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5855
    • View Profile
    • Email
Поредната пълна цигания. Тези хора с гъза си ли мислят? Как може въобще на някой да му дойде в мозъка, че човек ще чака рейс или тролей, който минава на половин час, още по-малко пък на един. И че някой ще разчита на такива линии. После защо хората с колите си вървят. Същото е и в Сливен, Габрово, Казанлък, Търново, Русе, Перник, Благоевград, навсякъде. Само хвърлиха европейски милиони, усвоиха ги "наши" хора, за "разработването" на тези тоалетни хартийки.
По рейс и по жена не се тича!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7021
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Открих колко пари ще вземат - 318 000 лева с ДДС. За "работата", която са свършили това е пълна пародия. За мен е сто процентова схема на общината и дружеството да върнат нещо по веригата. Да не говорим, че предложенията трябва да са подкрепени от транспортен модел, който да покаже ефективността на линиите и да обуслови интервалите и разписанията. Дано има читави общински съветници в община Стара Загора, които да повдигнат въпроса за какво са изхарчени тези пари.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Моля?! :eek:
Аз ако разполагах с необходимите данни (пътникопотоци, мнения на пътуващи и т.н.) това което те са свършили за тея сигурно стана повече от 6 месеца откакто я приказват тая нова транспортна схема, щях да го направя за една вечер...
Надявах се, че фактът че идва избори ще ги накара да измислят нещо добро. А то какво стана - тя сегашната схема е по-добра

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Седнах малко да помисля и сътворих това предложение, което в понеделник смятам да пусна на посочените имейли ей така, да видя дали ще го погледнат поне...
Написано е спрямо моето виждане за нещата + мнения в раздела за идеи за оптимизация на транспортната схема
Не се стремя към изчерпателност и съм отворен за критика, ако имате някакви предложения, ще ги сложа преди да го изпратя следващите дни.
EDIT: Линия 16 в предложението е записана като линия 18 в предложението за интервали, което е грешка при писането. Попринцип ще бъде 16 + линия 24 се дублира
« Last Edit: 17.06.2023, 22:57:38 by Batman »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Целият проблем в транспортната схема на града идва от неразвитата през годините тролейбусна мрежа и тролейбуси не влизат в и не достигат до някои важни квартали, което налага дублиране на същите с автобуси на голям интервал. Ако това беше постигнато, интервалите на тролеите щяха да са на 10-15 минути, а и самите тролейбуси по-малко щяха да се дублират. Както в Плевен.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7015
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
А какъв е проблема, тези квартали в които няма тролейбусен превоз, новите (или съществуващи линии) да се поемат от новозакупените електробуси и да се доразвие тролейбусната с електробусна мрежа?

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Това, че се налага дублиране по едно и също направление. Ако мрежата влизаше в кв. Железник и достигаше до кв. Зора, нямаше да има сегашната 1-ца тролей и 13 автобус, а щеше да има само тролей. И т.н. с другите направления.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1141
    • View Profile
Аз се питам нещо- защо искате да разкарате селските линии от центъра? Това е едно от най-големите предимства на сегашната транспортна схема.
Какво го интересува градския пътник дали рейса идва от кв. Зора или село Калитиново, като така или иначе автобусът го кара от т.А до т.Б
« Last Edit: 17.06.2023, 22:57:20 by Chezare »

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Че първо, заради тях е спряна линия 1 - защото другите обират пътникопотока
В почивните дни се случва така, че минат л.13 + 2-3 селски рейса и после половин час нищо. Вместо да се махнат селските от там и да се направят градските линии на нормални интервали.
Кметът още преди сигурно 5 години беше казал, че това е глупост и то наистина е така. Стават твърде много линии по един и същ маршрут и няма смисъл.
С тази цел бяха построени преди няколко години автогари в Зора и в Железник - за да тръгват тези линии от там, които така и не се използват. Те разчитат, че селските линии извозват пътниците и затова не наблягат на градските. Автогарата примерно, се обслужва единствено от линия 65 до Горно Ботево, която има 4 курса на ден - пълен абсурд
« Last Edit: 17.06.2023, 23:06:15 by Batman »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1141
    • View Profile
А защо? Каква е разликата дали 13 ще е през 15 мин. или 13 ще е през 30 мин., 24 през 60 мин. и 9 през 60 мин., ако в града минават по един и същ маршрут и са синхронизирани?
Едит: Нали все от Европейските страни се учим? Там масово се използва този подход със селските през центъра и синхронизирани с по- нередовни градски в градове с подобен размер.
« Last Edit: 17.06.2023, 23:08:31 by Chezare »