https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02t1e2NcaArQGoniEY3x2VBqtTkk7PGvVjBnMFo5q7AjMBnvTGdNq4KfdSHR3kvZaKl&id=100070939160676👉🚎На днешния ден, преди 36 години е осъществен първият курс с тролейбус в гр. Стара Загора.
🚎Първата тролейбусна линия е открита на 01.11.1987 г. с пускането на 10 тролейбусa по линия № 2, която свързва стадион „Берое“ с кв. „Кольо Ганчев“.
🚎Желанието за осъществяване на тази идея се заражда още през 1981 г., но поради липса на финансиране тролейбусният транспорт в Стара Загора става реалност през 1987-ма година.
🚎През Октомври 1986 г. първите 10 шофьора от транспортното предприятие в Стара Загора заминават в гр. София, за да бъдат обучени, като някои от тях все още са част от семейството на "Тролейбусни и автобусни превози".
🚎През пролетта на 1987 г. са доставени първите тролейбуси – 10 с марката „Шкода“ и 4 бр. „ДАК – Чавдар“.
🚎През 2009 г. към автопарка на общинския превозвач се присъединяват тролейбуси с марка ЛАЗ, доставени от Украйна.
🚎През 2015 г. по улиците на града тръгват чисто нови тролейбуси – 8 с марка Шкода 26 ТР Соларис и 14 броя с марка Соларис Тролино 12.
👉🚌 А през 2023г. тръгват по улиците на града и ново поколение електробуси Иризар 🌳
И един от коментарите под поста:
Само за протокола: ДАК-овете не са се задържали много на този терен поради непригодност свързана с големите изкачвания по линия 2. Оцелели са 2 г докъм 89-90та. Досега не съм попадал на снимка на ДАК от Стара Загора.
Първо пристигат Шкодите, които са втора ръка от София и взимат номера 1001-1010. В годините единствено основно е ремонтиран 1003 в завод Кента Омуртаг, затова имаше и по-различен вид.
През същото време 1987/8 пристигат и останалите 15 бр ЗиУ-та и взимат номера от 1011 до 1030(ДАК-овете са били 1011, 1015, 1023 и 1025 ако не се лъжа), като голяма част от тези ЗиУ-та са доставени от София в недобро състояние(например 1028 е бил Софийският 1222), тъй като водачите там не са ги долюбвали изобщо, не са ги поддържали адекватно и са гледали да се оттърват от тях.
2009/2010 доставиха и ЛАЗ-ове, 6 бр, които взеха номерата на липсващите дакове, като впоследствие един остана учебен, другите 5 стоят на оградата(май ги гласяха за Пазарджик, понеже само там другаде в България ги експлоатират).
В течение на годините е била в експлоатация и още една линия с номер 27, за кратко, свързваща Стадион Берое със завод Берое до жп гара(за съжаление това трасе не пожелаха да го възстановят и да пуснат тролейбусна линия по него, въпреки добрият потенциал и лошото транспортно обслужване в тази част на града), както и номер 25 от Стадиона до депото(експлоатира се 1 курс в деня на 5:15 и общо взето е техническа).
Също има резервно трасе в продължение на ул. Гурко след кръстовището с Патриарха до магазин Боруй, което се е използвало докато се построява линия 1 до СБА(която към момента неясно защо не работи, трасето си е там и няма проблем да се пуснат тролеите там), като за това трасе е имало идея да се удължи до Зора. Други неосъществени идеи остават трасета до Самара-3 и Севера.