Author Topic: Тролейбусни превози - Стара Загора  (Read 206128 times)

Offline marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1002
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Мъките на 1007 приключиха днес...Одеве бе закаран посока стария мол явно за тенджери

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4562
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Поне да ги бяха дарили на Украйна. Там ЛАЗовете успяват да ги експлоатират, а в много градове още разчитат на ЗиУ-та. :help:

Offline marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1002
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Тези тролеи от години не се движат и не са годни за движение

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
От днес по линия 3 и 8 таксуването е безкондукторно. Повозих се за около половин час във вечерния пик между 17-18ч. И за това време видях около 15 човека които си пътуваха гратис, от които около 5-6 деца. Имаше и някои за по една спирка.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Възможно ли е в определени курсове 1 и 36 да минават през ЖП гарата, а 2 през Депото или много ще обикалят така..., но поне ще се използва мрежата.

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Възможно ли е в определени курсове 1 и 36 да минават през ЖП гарата, а 2 през Депото или много ще обикалят така..., но поне ще се използва мрежата.

За 1 и 36 вариантът е да минават от Алана-ЖП гара-МК Берое-Верея, тъй като от Жп Гарата на запад няма изградена мрежа.
За 2 през депото ще трябва да се изгради обръщало на самото депо за да може.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Имаше обръщало пред депото, където обръщаше 28 и след рехабилитацията на мрежата го съхраниха, освен ако не са го махнали вече.
Иначе да със слизане до ЖП гарата и връщане имах предвид.
« Last Edit: 25.07.2023, 22:50:29 by klutsohor »

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Вярно да, обръщалото е там. Значи това което се иска е да се оправи мрежата около гарата и желание за да се случат нещата.

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
https://www.starazagora.bg/uploads/posts/tochka-131.pdf

Това ще гласуват днес на заседанието на общинския съвет за нова транспортна схема. Единствената разлика е, че линиите 62, 64, 65 ще тръгват от Железник, не от Стадиона както беше в предложението.
EDIT: 204 ще тръгва от Зора, вместо от Тролейбусно депо (в предложението) или СБА (както е сега)

Уж бяха взели много предложения от гражданите…
« Last Edit: 27.07.2023, 10:30:46 by Batman »

Offline marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1002
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
Всички лазове без 1005 , 1023 и учебния вече ги няма...
Новата схема е меко казано покрътителна...Уж искат и ТБ 1 да върви , а тролеи за нея от къде? 2,26,36 вървят смесено (тролеи и автобуси)
От железник за новия мол остава само 36 ама до зора може и 100 линии...

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Днес четох, че "новата" транспортна схема ще влезне в сила от август догодина. Нямало да се удължава тролейбусната линия до кв. Зора, но тролеите остават.
« Last Edit: 31.07.2023, 19:33:51 by klutsohor »

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Добре бе, как може да одобрят такова нещо за транспортна схема. Това няма почти никаква разлика със сега + ако добавим и разредените разписания нещата съвсем отиват на зле

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17829
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
От нищо правим нещо и веем знамена… Крилата фраза от филм преди вече доста години, но нещата по същество не са се изменили с нищо до днес.

Кметът Ви май се канеше да се маха, но ще стане ли и има ли надежда за развитие в Стара Загора? И “закупуването” на кило на нови и нови возила е псевдо развитие…
« Last Edit: 03.08.2023, 00:41:47 by difian »

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 398
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Извинявам се ако вече е коментирано, но исках да попитам все пак. Сетих се, че преди да направят ремонт на контактната мрежа, преди кръстовището на Патриарха и Царя имаше стрелка, която позволяваше на тролей идващ от стадиона или от Загорка да завие наляво по Царя за към СБА и съответно обратно - от СБА да завие към Загорка/Стадиона. Та, исках да попитам имало ли е някога такава тролейбусна линия, или поне нещо експериментално пускано?
« Last Edit: 12.08.2023, 08:25:32 by gt_stz »
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline Batman

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 103
    • View Profile
Quote
Шофьор на тролейбус загина по време на работа в Стара Загора, потвърдиха от общинското дружество "Тролейбусни и автобусни превози".

„Има смъртен случай, но в момента тече разследване и не мога да коментирам“, заяви за Радио Стара Загора управителят Георги Станчев.

От Инспекцията по труда съобщиха, че са запознати със случая, но също отказаха подробности.

https://fakti.bg/bulgaria/806001-tok-ubi-troleibusen-shofyor-v-stara-zagora

Offline marto_pz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1002
  • koda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 123123133
    • View Profile
    • Email
От ходенето до Железник днес само 1005 и 1015 учебния видях , че са останали....снимки след малко ще добавя.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5600
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Каква е причината по 36 да се движат повече автобуси и електробуси, отколкото тролеи?

Offline toto

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 285
    • View Profile
Каква е причината по 36 да се движат повече автобуси и електробуси, отколкото тролеи?

Асфалтиране след воден цикъл

Offline Foreigner037

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 62
    • View Profile
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02t1e2NcaArQGoniEY3x2VBqtTkk7PGvVjBnMFo5q7AjMBnvTGdNq4KfdSHR3kvZaKl&id=100070939160676

👉🚎На днешния ден, преди 36 години е осъществен първият курс с тролейбус в гр. Стара Загора.
🚎Първата тролейбусна линия е открита на 01.11.1987 г. с пускането на 10 тролейбусa по линия № 2, която свързва стадион „Берое“ с кв. „Кольо Ганчев“.
🚎Желанието за осъществяване на тази идея се заражда още през 1981 г., но поради липса на финансиране тролейбусният транспорт в Стара Загора става реалност през 1987-ма година.
🚎През Октомври 1986 г. първите 10 шофьора от транспортното предприятие в Стара Загора заминават в гр. София, за да бъдат обучени, като някои от тях все още са част от семейството на "Тролейбусни и автобусни превози". 
🚎През пролетта на 1987 г. са доставени първите тролейбуси – 10 с марката „Шкода“ и 4 бр. „ДАК – Чавдар“.
🚎През 2009 г. към автопарка на общинския превозвач се присъединяват тролейбуси с марка ЛАЗ, доставени от Украйна.
🚎През 2015 г. по улиците на града тръгват чисто нови тролейбуси – 8 с марка Шкода 26 ТР Соларис и 14 броя с марка Соларис Тролино 12.
👉🚌 А през 2023г. тръгват по улиците на града и ново поколение електробуси Иризар 🌳


И един от коментарите под поста:
Само за протокола: ДАК-овете не са се задържали много на този терен поради непригодност свързана с големите изкачвания по линия 2. Оцелели са 2 г докъм 89-90та. Досега не съм попадал на снимка на ДАК от Стара Загора.
Първо пристигат Шкодите, които са втора ръка от София и взимат номера 1001-1010. В годините единствено основно е ремонтиран 1003 в завод Кента Омуртаг, затова имаше и по-различен вид.
През същото време 1987/8 пристигат и останалите 15 бр ЗиУ-та и взимат номера от 1011 до 1030(ДАК-овете са били 1011, 1015, 1023 и 1025 ако не се лъжа), като голяма част от тези ЗиУ-та са доставени от София в недобро състояние(например 1028 е бил Софийският 1222), тъй като водачите там не са ги долюбвали изобщо, не са ги поддържали адекватно и са гледали да се оттърват от тях.
2009/2010 доставиха и ЛАЗ-ове, 6 бр, които взеха номерата на липсващите дакове, като впоследствие един остана учебен, другите 5 стоят на оградата(май ги гласяха за Пазарджик, понеже само там другаде в България ги експлоатират).
В течение на годините е била в експлоатация и още една линия с номер 27, за кратко, свързваща Стадион Берое със завод Берое до жп гара(за съжаление това трасе не пожелаха да го възстановят и да пуснат тролейбусна линия по него, въпреки добрият потенциал и лошото транспортно обслужване в тази част на града), както и номер 25 от Стадиона до депото(експлоатира се 1 курс в деня на 5:15 и общо взето е техническа).
Също има резервно трасе в продължение на ул. Гурко след кръстовището с Патриарха до магазин Боруй, което се е използвало докато се построява линия 1 до СБА(която към момента неясно защо не работи, трасето си е там и няма проблем да се пуснат тролеите там), като за това трасе е имало идея да се удължи до Зора. Други неосъществени идеи остават трасета до Самара-3 и Севера.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Оффф, има много неточности в коментара. ДАК-овете са 1031-1034 и се движат повече от 2 години. Мисля, че изгорелия е 1032, защото само него не съм виждал. Посочените липси от 1011 до 1030 са ЗиУ-та. Линия 25 от Стадиона до Гарата не е експлоатирана никога, а само Загорка- ЖП гара в началото, след изграждането на мрежата до там, а до депото беше линия 28... Неща коментирани многократно тук.