Author Topic: Новини и общи дискусии  (Read 142061 times)

Offline tzvetan.hristov33

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 131
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #700 on: 27.11.2023, 16:56:24 »
Едва ли ще стигнат, все пак бракуваха всички стари, така че  реално увеличение на парка почти няма. Да не говорим че и шофьори няма.

Изпратено от моят SM-S918B с помощта на Tapatalk


Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1984
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #701 on: 29.11.2023, 11:32:28 »
Quote
Ремонт променя маршрута на автобусни линии във Варна

Автобуси по две линии на градския транспорт във Варна ще се движат по променен маршрут от утре, 25 ноември, а причината е строително монтажни дейности по магистрален водопровод „Варна – Златни пясъци“, научи Moreto.net

За периода 25.11.2023 г. – 20.12.2023 г. автобуси по линии 12 и 209 ще се движат със следните маршрутни промени.

Линия 12 от Аспарухово - след спирка „Дубровник“ на бул. „В. Левски“ ще се включва наляво по ул. „Мир“, наляво по ул. „Студентска“, надясно по ул. „Дубровник“, надясно по бул. „Хр. Смирненски“ до обръщач „Бриз“. Ще се обслужват всички спирки по маршрута.

Линия 12 от „Бриз“ – бул. „Хр. Смирненски“, ул. „Дубровник“, ул. „Студентска“, ул. „Мир“, бул. „В. Левски“ и по маршрута.

Линия 209 от Владиславово - след спирка „Дубровник“ на бул. „В. Левски“ ще се включва по ул. „Мир“, наляво по ул. „Студентска“, надясно по ул. „Дубровник“, надясно по бул. „Хр. Смирненски“ по маршрута си до обръщач „Почивка“.

Ще се обслужват всички спирки по маршрута.

Линия 209 от „Почивка“ - след сп. „Спортист“ продължава по бул. „В. Левски“ - обслужва сп. „Базар Левски“, надясно по ул. „Мир“ – сп. „Мир“ посока Военна болница, наляво по бул. „Хр. Смирненски“, наляво по ул. „Дубровник“ – сп. „Военна болница“, наляво по ул. „Студентска“ – сп. „Черноризец Храбър“, надясно по ул. „Мир“ – сп. „Мир“ посока Владиславово и се включва по бул. „В. Левски“ по маршрута си.

Източник
« Last Edit: 30.11.2023, 10:06:41 by skin »



Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1984
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #702 on: 30.11.2023, 10:02:41 »
Quote
Възстановяват курсовете до Хлебозавода

Считано от 01.12.2023 г. – петък се възстановява обслужването на курсовете до сп. „Хлебозавода“, същите ще са обозначени с табели 13+32, съобщават от „Градски транспорт“ - Варна за Moreto.net

След спирка „Мир“ автобусите продължават по ул. „Мир“ до спирка „Хлебозавода“, по бул. „Христо Смирненски“ надясно, обслужват сп. „Военна болница“ и завършват курса на обръщача на бл. 22.

За делник в часове от ЖП гара както следва: 06:15, 07:20, 08:10, 09:15, 10:15, 11:15, 12:15, 13:15, 14:15, 15:15, 16:15, 17:22, 18:05, 19:00, 20:00.

За празник от ЖП гара: 07:20, 08:40, 09:20, 10:40, 11:20, 12:20, 13:40, 14:20, 15:40, 16:20, 17:40, 18:20, 20:00.

Курсовете на линия 13 остават без промени в настоящият си маршрут.

Източник
« Last Edit: 30.11.2023, 10:08:38 by skin »



Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1984
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #703 on: 02.12.2023, 13:21:06 »
Quote
Недостиг на шофьори мъчи „Градски транспорт“ във Варна, нужни са 70

Недостиг на шофьори продължава да има в „Градски транспорт“ във Варна. В момента в общинския превозвач са заети 345 водачи, но са нужни още 70, за да се обезпечат всички нужди. Това каза за Moreto.net директорът на дружеството Николай Антонов.

Около 20 от шофьорите в момента са жени, но работните условия за тях и за мъжете са еднакви. Основната заплата е 1500 лева. Последното увеличение е от началото на септември със 130 лева. Има добър социален пакет, които включва допълнителни възнаграждения покрай Коледа и Великден, 10 лева храноден на ден, ваучери за храна, клас прослужено време и т.н.

От известно време дружеството предлага и безплатен курс за категории „D”. След завършване на обучението курсистите имат възможност да започнат работа с договор за не по – малко от 3 години. Малцина обаче се възползват от тази възможност към момента, коментира още Антонов.

Шефът на общинското дружество остави без коментар въпрос дали на този етап може да се мисли за сгъстяване на автобусните курсове по отделните линии в града.

Източник



Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1984
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #704 on: 11.12.2023, 16:54:06 »
Quote
Варна е пред криза в градския транспорт след Нова година

Сериозен е проблемът с недостига на шофьори в градския транспорт във Варна. Има опасност след Нова година да се затрудни обслужването на линиите, тъй като сега не достигат 80 шофьори, а след Нова година се пенсионират още 43-ма, които не са пожелали да останат на работа. Това съобщи Павлина Николова - председател на синдикалната структура на КНСБ в дружеството.

Тя информира, че заплатите трябва да се повишат поне с 300 лева, за да има интерес към работата.

КНСБ в морската столица участва в националния протест на работещите в градския транспорт, който настоява за още 37 милиона към държавния бюджет за следващата година, за да се увеличат заплатите с поне 20 процента. "С писмо поискахме разрешение за протеста, който предстои. Получихме положителен отговор да поставим табели по автобусите, но г-н Николай Антонов, изпълнителен директор на "Градски транспорт" във Варна, размисли и днес ми каза да изчакаме. Протестът на КНСБ е в подкрепа на работещите хора! Ако тези средства не бъдат осигурени, няма да останат работници, които да обслужват градския транспорт у нас", посочи Николова.

Сред проблемите в сектора са липсата на кадри, липсата на ритмичност на графиците и невъзможността за ползване на отпуски и почивки. Това води до натрупване на много извънреден труд, както и умора у водачите.

Причината за пропуснатите курсове на автобуси от градския транспорт във Варна - проблем, за който неколкократно сме получавали сигнали от слушатели - е недостигът на шофьори. Те са изморени, разболяват се, вземат си болнични... А нови не идват, каза още Павлина Николова. Шофьорите от градския транспорт във Варна почиват само един ден, а на следващия са пак на работа, а това е изключително тежко за тях, допълни тя.

Основната заплата на водач от градския транспорт във Варна е 1 495 лева, а ваучерите са 200 лева. Очакваме да се вдигне възнаграждението на водачите поне с 300 лева, за да станат те 1 800-1900 лева, и да дойдат нови, млади хора, подчерта Николова.

Това са пари от държавния бюджет за следващата година, ние не протестираме срещу общината, подчерта Николова.

Източник



Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1984
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #705 on: 17.12.2023, 14:16:20 »
Quote
Градският транспорт във Варна е изправен пред сериозна криза


Градският транспорт във Варна е изправен пред сериозна криза поради липса на шофьори. Заради недостига на кадри дори се заговори, че някои от линиите може да бъдат спрени.

Ангел Неделчев е шофьор на автобус с огромен опит. От години е в градския транспорт във Варна, а професията е избрал по ред причини.

"По традиция баща ми е бил автобусен шофьор. Още от дете съм се привлякъл към тази работа. Това е и причина да съм у дома всяка вечер, за разлика от повечето шофьорски професии", обясни той пред NOVA.

Водачът обаче споделя, че работата не е лесна и се изискват доста качества. "С една дума - професионализъм. Търпение, толерантност, независимо какво се случва на пътя и, че редица фактори, като напрежението от пътници. Човек трябва да успее да се владее", смята Неделчев.

Въпреки това Ангел вижда и плюсовете.

"Добро осигуряване имаме. Държавна е фирмата - всичко на 100 % са осигуровките. Има плюсове. Дойдоха много добри 60 чисто нови автобуса. Страхотни са, превъзходни. Всички колеги, които ги карат могат да ви го кажат.", споделя той.

И докато новите автобуси стават все повече, то шофьорите като Ангел намаляват.

"80 шофьора липсват в момента. 43-ма след Нова година ще се пенсионират и има вероятност линиите да не се покриват. Много е сериозен проблемът с недостига на шофьори в градски транспорт", посочи Павлина Николова - председател на синдикалната организация на КНСБ към Градски транспорт.

Според някои от пътниците автобусите се движат по график. Общо взето съм доволен, защото идват навреме рейсовете, не се бавят. На 15 минути има нормален градски транспорт. Не е проблем", казва Дечо Дечев.

Други пък казват, че по някои от линиите има сериозни закъснения.

"Не идват навреме автобусите, понякога се чака много. Може би има липса на шофьори, може би недобре направен график", предположи Мария Симеонова.

А мнението на синдикатите е, че именно ниските възнаграждения са причината за липсата на кадри.

"Няма как да се компенсира без да дойдат нови хора. Водачите са пенсионери и напускат. Не желаят да се върнат повече. Единственото е да се увеличат възнагражденията на работниците, за да има нови млади хора и да вървят автобусите", смята Николова.

За това от синдикалната организация настояват за увеличение на заплатите. В противен случай, заради липсата на шофьори е възможно някои от линиите в града да бъдат закрити.

"Основната заплата на водачите е 1500 лв., но е недостатъчна за този труд. Ние се борим в момента за поне 400 лв. и основната да стане 1900 лв., за да дойдат млади хора", допълва тя.

Но към момента младите ги няма.

"Млад човек няма как да има клас, за да може да има тази добавка към заплатата, която я прави добра. Доста скочи цената за тази категория. Не всеки може да ги посрещне една от причините. Понатегнаха се и нещата както си му е реда, за да бъде човек автобусен шофьор. Другото, както споменах е напрегнато и не става за всеки. Естеството на работа е с ранно ставане, късно прибиране", отбеляза Ангел.

А тежестта от липсата на кадри все повече натоварва графика на шофьорите. "Отразява се, определено се отразява. Малко по-натоварено става. Правим по-нагъсто курсове понякога. Има отражение, неминуемо има отражение с надежда, че ще стане по към добро, както за всичко. Надяваме се", завършва Неделчев.

Източник



Offline Tisho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 483
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #706 on: 17.12.2023, 23:53:58 »
Quote
Градският транспорт във Варна е изправен пред сериозна криза
...
А бяха времена, когато всеки началник колеше и бесеше, както му падне, особено от Транстриумф.
Сега никой не иска да работи тази професия с това възнаграждение и цялата неблагодарност, която се сипва върху водача, включително и за независещи от него проблеми и обстоятелства.
Такива ситуации отварят широко вратата за изнудване и далавери. Проблемът е дълбок и в София, и в БДЖ с недостигът на кадри.  :/
Както и в моят сектор (логистиката). Там липсват около 50 хиляди международни шофьора. Не ме удря лично, но като бивш диспечер (ръководител на шофьори) съм напълно наясно, че фирмите обичат да си правят гаври и да не уважават труда или професионализма, а навън - да се облизват за социален дъмпинг.
Това вече не е тачена, уважавана професия, както е била някога... Много отговорност и нерви срещу непропорционално, несъответстващо на тях възнаграждение = логичен резултат.
« Last Edit: 23.12.2023, 11:58:20 by difian »
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6336
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #707 on: 19.12.2023, 10:19:50 »
Какво пък е тачена и уважавана професия по нашите разбирания?!
Най-добре би било просто да се разбира от самата фирма и да се оценява.

Скоро беше времето, когато в ГТ-Варна мачкаха тролейбусен шофьор, който имаше капацитета да слезе пред МЕИ-то от тролейбуса и да влезе да води лабораторно упражнение по ДЕМС примерно. (ДЕМС= Динамика на електро-механични системи).
Украйна, победа!

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1984
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #708 on: 20.12.2023, 20:36:08 »
Не че нещо, но м****та му на уважението на пътниците. Аз лично се държа добре към културните, а на останалите просто не обръщам внимание. Да, помага в ежедневието, когато пътниците проявяват уважение, но не е чак такава болка за умиране, ако липсва. По-важно е един шофьор да има хубава заплата и поверената му машина да се поддържа. Две важни неща, които в България обикновено много куцат(най-вече второто).
« Last Edit: 23.12.2023, 11:59:42 by difian »



Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1984
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #709 on: 20.12.2023, 20:46:27 »
Quote
Децата до 14 години ще пътуват безплатно в градския транспорт

Правителството прие промени в нормативни актове, свързани с безплатното пътуване на децата и намаления в автобусния транспорт, които влизат в сила от 1 февруари 2024 г.

От 7 на 14 години се увеличава възрастта на децата, които пътуват безплатно с градския транспорт.

Запазва се правото на безплатно пътуване в междуселищния автомобилен транспорт до 7-годишна възраст. Децата от 7 до 14 навършени години ще пътуват с 50% намаление. Досега възрастовата граница за това намаление беше от 7 до 10 навършени години.

На 50% се увеличава задължителното намаление от редовната цена на картите за пенсионери и учащи, за градския транспорт и междуселищните автобусни линии, което е осигурено от държавния бюджет. Досега намаленията бяха между 20 и 30% в зависимост от категорията и вида на пътуване.

Добавена е нова група правоимащи граждани – лица с увреждания с намалена работоспособност над 70,99%, които ще пътуват с минимално намаление от 25%. По данни от Министерството на здравеопазването към 2022 г. има над 760 000 души в тази категория, които биха могли да се възползват от мярката.

Предвидено е воденето и на електронен регистър на издадените абонаментни карти на отделните групи правоимащи. Към момента регистърът се води единствено на хартиен носител, което създава затруднения. Облекчава се процедурата по издаването на картите като необходимата информация ще може бъде получавана и по служебен път.

За осигуряване на транспортно обслужване на повече райони в страната и преодоляване на социалната изолация на населението, се увеличава броят на общините в планинските и гранични райони с населени места, които подлежат на субсидиране за автобусни превози. Вече ще се субсидират три вместо две дневни транспортни връзки, между селищата в слабонаселените планински и гранични райони.

Създава се Методика за начина на определяне и отчитане на компенсациите и субсидиите от държавния бюджет за превоз на пътници с автомобилен транспорт.

Целта на промените е да се гарантира финансовата стабилност на обществения транспорт в общините и предприемането на реформи за превръщането му в основен и достъпен метод за придвижване.

Източник



Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1984
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #710 on: 21.12.2023, 01:25:47 »
Quote
Валят сигнали за управлението на градския транспорт на Варна

Ще подходим генерално и ще въведем изцяло нов начин на управление на процесите в градския транспорт и предприятията, които са свързани с него, защото не сме доволни от начина, по който се работи, приходите, условията за шофьорите и качеството на услугата за гражданите.

Това заяви кметът на Община Варна Благомир Коцев по време на срещите, които проведе през няколко дни с представители на синдикатите – първо с КТ „Подкрепа", а след това и с КНСБ. Кметът посочи, че макар и предприятието „Градски транспорт" да е под юрисдикцията на Общинския съвет, той лично се запознава с проблемите още от първите дни от мандата си, съобщават от пресцентъра на общината.

Кметът информира, че при него непрекъснато пристигат сигнали за съмнения за разхищения, приятелски назначения, неоправдано увеличен щат, неефективни звена и същевременно – остър недостиг на шофьори, влошени условия на труд и системни проблеми с приходите и плащането на задължения от страна на „Градски транспорт" ЕАД.

По време на срещите Коцев научил от първо лице за натрупаните с години проблеми в предприятието. Според цитирани от срещите и сигналите данни, в недостиг са 80 водачи на автобуси за градския транспорт, а догодина предстои над 40 шофьори да навършват пенсионна възраст. Оставането им на работа е под въпрос заради тежките условия на труд, казаха още синдикалистите.

Същевременно професионалисти в трудоспособна възраст не проявяват интерес към работата заради ниските заплати в сектора на фона на шестдневна работна седмица, много извънреден труд и проблеми с полагащите се почивки.

Съгласно разчетите, с които кметът е запознат, за да се осигурят графици на движението на автобусите, които да отговарят на очакванията на гражданите за качествена транспортна услуга, на Варна ще са й нужни около 400 шофьори, като данните не бяха оспорени при срещите му със синдикатите.

През изтеклите седмици общината успя да осигури навреме възнагражденията на работниците за месеците ноември и декември, както и да възстанови доставките на гориво за автобусите, които кметът намери спрени при встъпването си в мандата, тъй като се установи, че от месец юни горивото за градския транспорт не е било плащано, припомнят от пресцентъра.

Източник



Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3352
  • ČKD
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #711 on: 21.12.2023, 16:03:17 »
Маршрутни промени на 22.12.2023 г.

На 22.12.2023 г. от 09:00 до 17:00 часа ще бъде преустановено обслужването на начална автобусна спирка на ЖП гара (вход запад) за всички автобусни линии: 1,7, 9, 10, 13, 18, 18А, 22, 23, 31, 31А, 36, 37, 41, 55 и 109. МаршрутЪТ на автобусите ще бъде по ул. „Ал. Дякович“ и няма да се обслужва сп. "Димчо Дебелянов“ – двупосочно. Затворено ще бъде кръстовището на бул. „Девня“ с ул. „Дунав“. Автобусите по линия 17, 17/46, 17/60, 46 няма да обслужват спирка ЖП гара, ще се движат по ул. „Ал. Дякович“ и начална спирка ще бъде „Благой Касабов“. Автобусите по линии 17А и 39 ще преминават през ЖП гара, ул. „Ал. Дякович“ и по маршрутите си. Без промени в маршрута на обслужване на автобусна линия 20. Промените се въвеждат ДВУПОСОЧНО, слизането към ЖП гара ще бъде по ул. „Ал. Дякович“. „Градски транспорт“ ЕАД Варна поднася извинение за причиненото неудобство!
« Last Edit: 23.12.2023, 12:00:45 by difian »

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1984
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #712 on: 23.12.2023, 16:39:55 »
Quote
Важно съобщение от “Градски транспорт” – Варна

На 23.12.2023 г. (събота) и на 27.12.2023 (сряда) от 08:00 до 17:00 часа ще бъде преустановено обслужването на спирки „Бл. 221“, „Бл. 212“ , „Армейска“, „ТИС Север“ и „КАТ“ от автобусни линии 14 и 41 в посока „Почивка“ и „ЖП гара“.

След спирка „Кайсиева градина“ автобусите ще завиват наляво по бул. „Цар Освободител“.

Маршрутните промени се въвеждат поради ремонтните дейности в „Кайсиева градина“.

Източник



Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1984
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #713 on: 29.12.2023, 01:05:17 »
Quote
Важно съобщение от “Градски транспорт” – Варна

На 29-ти и 30-ти декември(петък и събота) от 09:00 до 17:00 часа ще бъде преустановено обслужването на спирки „Бл. 221“, „Бл. 212“ , „Армейска“, „ТИС Север“ и „КАТ“ от автобусни линии 14 и 41 в посока „Почивка“ и „ЖП гара“.

След спирка „Кайсиева градина“ автобусите ще завиват наляво по бул. „Цар Освободител“.

Маршрутните промени се въвеждат поради ремонтните дейности в „Кайсиева градина“.

Източник



Offline Tisho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 483
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #714 on: 30.12.2023, 22:42:02 »
Тези дни съм във Варна и съм приятно впечатлен от развитието на транспорта тук, най-вече от гледна точка на подвижен състав.
Поздравления!  :fan: :fan: :fan:

От турските Mercedes O345/G, както и Mercedes O405N/GN/N2/GN2 (и другите подобни разновидности) са останали съвсем малко в експлоатация.
На практика виждам само В 3280 КА на линия 23 и курсовете му като 23/30. Веднъж го видях и на линия 18.
Онзи ден В 1620 КР беше на линия 31.

През останалото време, линиите се обслужват от Соларис Урбино 12/18 и електробусите Golden Dragon и Zhong Tong.
Интересно е да се видят Golden Dragon по линия 14, вероятно заради ремонтите - рядко явление, тъй като по тази линия от години не се движат съчленени возила.
10, 13, 7, 118 (Транстриумфските класики), 12, 41, но и 14 се обслужват основно от Zhong Tong.

39 се обслужва от Солариси, включително и метанови (а някога от Ивеко M23 - само преди 15-тина години  :rolleyes:).
17 и 18 също са основно Соларис.
148, 20, 22, 31 продължават да са както преди, основно със съчленени, само че вече има повече Golden Dragon и тук-таме Соларис.
по 409 електробуси няма, а само Ченсфийлд обслужват с относително стари (10+ годишни) Сетри и едно червено Цитаро, екс DB.

Уви, повечето селски линии, отдавани на частни фирми през годините са орязани, със значително по-малко курсове, и то като обединени и обикалящи през няколко села.
24, например, го видях обединен с 25 и се обслужва от микробус В 9253 ВА. И май са 3 курса за целият ден и 2 през празник.
33, доколкото разбрах, се движи няколко пъти в седмицата, а не 2 пъти в деня, всеки ден, както преди години.
Явно и пътникопотока в тези направления доста е спаднал.  :(

В заключение: средната възраст на подвижният състав е спаднала значително, самият подвижен състав е почти унифициран (т.е. концентриран само в 2-3 модела, което е много по-добре и по-удобно за експлоатация). Отделят се много по-малко емисии с двигатели ЕВРО 5-6 и нагоре.

Единствено трябва да се намерят повече шофьори, предвид недостига, да се подобри възнаграждението им и да се работи по устойчиви и ефективни стимули, които да накарат хората да слязат от колите и да използват споделен и по-екологичен транспорт. Може би има работа и по подобряване на разписанията и интервалите на движение.  :arrow: :fan:

Това е голяма крачка напред (да не кажа еволюция), като си помисля, че преди 15 години всички линии бяха доминирани от подвижен състав от автобуси на 20+ / 25+ годишна възраст с много шумни, изтормозени, клас ЕВРО 0 двигатели и събирани от различни автоморги амнайста ръка или наследство от социализма: като хванеш Чавдар 11Г5, Ikarus 260/280, Mercedes/Heuliez O305/G, O405/N1/G/много малко GN1/GN2, Vetter, Neoplan, Volvo Berkhof/Den Outsden, Vanhool, DAF, MAN SG/SU240/SL200/NL202/NG272 и върхът бяха пръдните от Израел (с изключение на В 5112 - 5124 КК, които бяха докарани на 8 г. възраст и много по-добри).
Разбира се, няма да коментирам Икарусите на метан.  :laugh: :help:
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline Анонимен0405

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 22
  • 0405N/N2/GN/GN2/G
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #715 on: 30.12.2023, 23:00:38 »
3280 е домуващ на Каменар. Затова е постоянно на линия 23. През почивните дни, към 14:20, 23-та се прехвърля на 18а и прави един курс.

А за дългите 14-ки- ДАП ги възродиха в края на септември. Тогава през делниците пускаха по един съчленен Мерцедес, а сега пускат по 2-3 Дракона.
Варненският раздел умря :(

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3352
  • ČKD
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #716 on: 31.12.2023, 00:44:35 »
Дългите ги върнаха на 14 заради учениците, през летния сезон е почти абсурдно да се таралянкат дълги автобуси на 14 при положение, че пътникопотока е по-малък. Разбира се, и през лятото вървяха съчленени там, но не бяха всички коли. Колкото до обновяването на подвижния състав, да, това е една голяма крачка напред с пенсионирането на старите ветерани, единствено за което ми е жал, че ТЕДОМ-ите не трябваше да имат такава съдба, защото бяха относително нови, и можеха ако се ремонтират качествено да ходят по слабите линии като 23 и т.н., но...

Offline tzvetan.hristov33

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 131
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #717 on: 21.02.2024, 13:45:02 »
Масово се движат без ел. табели, особено по 10 и 13. Така и не се номери време да се напишат като хората тези табели. Да не говорим колко абсурдно са написани тези които работят.


« Last Edit: Yesterday at 13:53:30 by difian »

Offline Niko.G

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 78
    • View Profile
Re: Новини и общи дискусии
« Reply #718 on: 21.02.2024, 15:50:10 »
Масово се движат без ел. табели, особено по 10 и 13. Така и не се номери време да се напишат като хората тези табели. Да не говорим колко абсурдно са написани тези които работят. …
То на тази табела освен номера на линията друго не може да се изпише...Изцяло по китайски стандарт - отляво по едно или две канджита(йероглифи) за едната крайна станция, в средата номера на линията, отдясно другата крайна станция. Скандално е, че ги поръчаха така.
« Last Edit: Yesterday at 13:53:50 by difian »
SUMC - Desordem e Regresso.