Author Topic: Русе - тролеи от Чехия: доставка 2019 г.  (Read 30925 times)

Offline dvd

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
Аз последните 6 месеца не съм в града. Последно помня, че имаше електробуси и зелените шкоди изрисувани от Еконта главно. Нещо ново идвало ли е? Дано да е идвало...

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 470
    • View Profile
Има към 20 NAW тролеи от Швейцария които са се доказали в Русе. Очаква се доставка на 15 чисто нови СОР тролейбуси.

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3459
  • ČKD
    • View Profile
За съжаление като визия не са лоши, но са доста несполучлив модел. В доста градове в Чехия се отърваха от тях именно заради проблемите които създават, а и след инцидента в Бърно последва масово спиране и продаване/бракуване.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 442
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
За съжаление като визия не са лоши, но са доста несполучлив модел. В доста градове в Чехия се отърваха от тях именно заради проблемите които създават, а и след инцидента в Бърно последва масово спиране и продаване/бракуване.
В Бърно и до ден днешен се движат над 30 броя.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3562
    • View Profile
Тези 30 броя със сигурност скоро ще ги заменят и ше заминат най-вероятно за Украйна. Факт е, че не са успешен модел.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7364
    • View Profile
За съжаление като визия не са лоши, но са доста несполучлив модел. В доста градове в Чехия се отърваха от тях именно заради проблемите които създават, а и след инцидента в Бърно последва масово спиране и продаване/бракуване.
За инцидента в Бърно си излезе доклад от разследването, като заключението е че са доставяни неподходящи части за ходовата част.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline dst1123

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 315
  • Т25 (199x-12.2015)
    • View Profile
    • Email
Да оставим настрана инцидента с 406. Те си бяха доста ръждясали и липсата на мивка през зимните месеци, когато правиха Сарайския мост допълнително засили ефекта. Калниците на 408 помня бяха пред разпад. А 412 се движеше до последно благодарение на ентусиазма на двама шофьори. Дори "мършопланите" както старите съфорумци наричаха базелските Неоплани изкараха повече :neznam:

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 917
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
За съжаление като визия не са лоши, но са доста несполучлив модел. В доста градове в Чехия се отърваха от тях именно заради проблемите които създават, а и след инцидента в Бърно последва масово спиране и продаване/бракуване.
Колко да са "не успешни модели" тролейбусите Шкода, Неоплан и Мерцедес били в Русе?!? Поддръжката продължава да е на ниво "чук, тел и тиксо", а горните не са ЗИУ 9. То в движение няма останали НАУ от първата доставка, а знаем каква е продължителността на живот на швейцарската техника. Забавното предстои с изтичането на гаранцията на електробусите.
 

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 470
    • View Profile
Не е вярно, че няма в движение НАУ от първата доставка която беше през 2019 година. Примерно 769 си е още в движение. Има и други.

Offline pesho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1097
    • View Profile
    • Email
769 беше почнат за части. Но явно с липсата на тролеи ги върнаха. От НАУ 2019 всички са в движение. От другите има спрени мисля два. Или от 17 бр само два са в ремонт отскоро.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Може би е имал предвид FBW, поне аз така го разбрах.

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 917
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
Говоря за доставката на швейцарци от 2010г. Грешката за марката е моя, че те се водили Хес. От януари до юли съм виждал само два на линия. С края на Шкодите, още неизвестно време, ОТ Русе оставя хората в неравностойно положение без лесно достъпен транспорт по тролейбусните линии. Дълги и безаварийни километри на електричките.

Offline pesho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1097
    • View Profile
    • Email
Хес са много стари и се отказаха от тях. Някои са с взети части, вероятно за другите хесове, които движеха. Сега освен електробуси, има и вянхоли. Вероятно са ги пуснали, защото слагат валидатори и други в соровете. От утре трябва да вземат 10,19 и 8. Имало и табели за 8ма, но никакво официално инфо по темата.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15400
    • View Profile
    • Email
Парадоксалното е, че някъде 2008-ма или 2009-та като бях в Русе за няколко дена ме впечатли какви модерни тролейбуси имаше-съчленени нископодови Неоплани с климатици и всички удобства, каквито нямаше не само у нас, ами сигурно в цяла изт. Европа. Изглеждаха внушително тогава. Имаше и съчленени Мерцедеси О 405 Г видимо в отлично състояие и двата модела, без ръжди и ожулена боя с всичко работещо по тях, даже май бутните и блокировките си им работеха, както и ел.таблата.

Сега , почти 15 години по-късно като изслючим електроавтобусите и Ван Хоол нещата откъм транспорт изглеждат доста по-зле. Не можеше ли да поддържат Неопланите и О 405 Г в добро състояние, вместо да взимат тези Хесс-ове и Шкоди? Това си е стъпка назад.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1141
    • View Profile
Говорено е и дъвкано много пъти. Неопланите откъм гледната точка на пътник изглеждат превъзходно, но са изключително сложни за поддръжка, а и качеството не е от най-добрите, твърде лесно се повреждали някои компоненти.

Offline dst1123

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 315
  • Т25 (199x-12.2015)
    • View Profile
    • Email
Говорено е и дъвкано много пъти. Неопланите откъм гледната точка на пътник изглеждат превъзходно, но са изключително сложни за поддръжка, а и качеството не е от най-добрите, твърде лесно се повреждали някои компоненти.
+ че тяхното производство си е било чисто експериментално и не е като типичен съчленен тролейбус. Примерно гумите на втората и третата ос не са двойни като на всички, а единични като на лозанските Неоплани в Плоещ или VDL-ките в Кишинев с цел нископодовата част да е повече...Поддръжката на стари тролеи като изключим ламарините си е бая сложно, помня като ми разказваха как като дойдоха рената са нямали абсолютно никакви ел. схеми и всичко са го откривали от нулата. А скорошен пример са тия злополучни Шкоди, за които софтуера за диагностика липсваше и хвърляха боб защо аджеба не искат да тръгнат на нашата мрежа...Според мен ги взеха "по принуда", че ако бяха само Наутата надали щяха да минат гласуване на Съвета, поради това, че не са нископодови. :( Крайния резултат е, че са изхарчиха една камара пари и сега всички без 412 отидоха за скрап зад Товарна гара. Който не вярва, да отиде да види! ЧЕСТИТО НА ПЕЧЕЛИВШИТЕ ОТ "ЖИЛЯЗОТО"!!

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 910
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Или с други думи казано, Neoplanите все едно DAC Чавдарите на Русе или пък западните DAC Чавдари. И двете са много хубави за пътниците, приятни за возене, комфортни, ама калпави, ненадеждни, и неприятни за поддръжка.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15400
    • View Profile
    • Email
Аз доколкото намирам информация, в Швейцария не са имали проблем с тролеите, а причината да ни ги продадат е че в Базел са закрали тролейбусния транспорт, като линиите са заменени с автобуси. Е, явно и там стават такива работи, не само у нас, въпреки че мрежата им е добра.

По-скоро не са имали части и документация, също и правилно обучение как даги поддържат.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1141
    • View Profile
В Базел една от основните причини за закриване на ТБ транспорт е именно калпавите тролеи.

Offline bgdimitrov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 470
    • View Profile
Имаше и слухове, че понеже в Русе известно време ги караха без климатици им се развалила електрониката. Но дали наистина е така, не знам.

Със сигурност и русенската „поддръжка” си е казала думата. В Русе само НАУ се научиха горе долу да поддържат.