Градът все пак е около 50-хиледен и не е като да няма нужда от транспорт, а и има много ежедневни пътувания от и към близки населени места.
Към 15.03.2010 г. жителите на града по постоянен адрес са 59665, а по настоящ адрес са 53687. Така както повечето български градове, Казанлък също намалява.
Добре е да се отбележи населението на цялата община - 86433 по постоянен адрес и 79903 по настоящ адрес.
Подобен по големина град е Асеновград 59982 по постоянен адрес и 54778 по настоящ адрес, т.е. Асеновград изпревари по население Казанлък. Казанлък повече от 50 години е бил 20-ти по големина, но вече е 21-ви. Всъщност към Асеновград се прибави едно село и затова стана по-голям.
Така или иначе бе първият неокръжен град, който се сдоби през 1986 г. с тролейбусна мрежа. В края на 80-те год. градът бе към 65 хил.
Трите тролейбусни линии са настоящите автобусни 10,11 и 12.
12 е най-редовната линия, в делничен ден не е на повече от 20 мин.
№1 е на 30 мин., в празничен ден на 60 мин., тогава се обслужва от 1 кола.
№3, №4, №5 и №6 работят ежедневно на 30 мин., в празничен ден на 60 мин., като обслужват близките по-големи села на територията на общината:
№3 е гарата - център - с.Копринка (селото е на 5 км в западна посока и е над 3 хил.души);
№4 е гарата - център - с.Овощник (преди селото на 4 км от града е аквапарка) и с.Черганово;
№5 е с. Бузоврад - център - с.Крън и с.Енина. И тези села са на по 5 км от града и с население над 2 хил.души, Крън е най-голямото село в общината над 3500 души;
№6 е гарата - център - с.Хаджидимитрово - с.Шейново - гр.Шипка (12 км);
№14 е гарата - център - с.Розово, с.Кънчево, с.Ръжена - селата в югоизточна посока.
До по-малките села в общината, както и до тези извън общината автобусите тръгват от автогарата. Най-редовна е линията Казанлък - Павел баня (на около час). В общи линии автобусите са в добро състояние.