Author Topic: Казанлък  (Read 128158 times)

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 748
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #280 on: 17.12.2020, 12:49:17 »
Възможно е първоначално да не са имали достатъчен брой налични машини и да са взели под наем от съседни градове - Стара Загора, Сливен? Може би по инвентарните номера и шрифтовете им могат да се познаят. На 282 странично преди първата врата е напечатано нещо като "линия 3".
  Казанлък изпреварва  с цяла година областния град Стара Загора с пускането на тролейбусния транспорт. Изпреварва с малко и Сливен. Всъщност става петия град в страната след София, Пловдив, Плевен и Варна с тролейбусен транспорт.Що се отнася за шкодите, 282 е изпратен от Пловдив само за проби, а сливенските шкоди са пуснати временно докато се довърши мрежата в Сливен и се доставят пък всички дакове за Казанлък, защото пътникопотокът към завод ,,Арсенал'' тогава е бил за съчленени машини. Освен тях е имало и шкоди 9тр от София.
« Last Edit: 17.12.2020, 13:49:58 by BB »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4601
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #281 on: 17.12.2020, 14:45:34 »
А знае ли се приблизително кога са пристигнали шкодите от Сливен и Пловдив и до кога са останали в Казанлък? Дали при откриването на 1.5.1986 още са били в Казанлък?

Също интересно каква е историята с пловдивската шкода 282. В руския сайт пише, че е доставена от София през 1987, но изглежда още в началото на 1986 вече е била в Пловдив. Дали изобщо е била в София?
« Last Edit: 17.12.2020, 14:54:15 by Sofia »

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 748
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #282 on: 17.12.2020, 17:26:24 »
А знае ли се приблизително кога са пристигнали шкодите от Сливен и Пловдив и до кога са останали в Казанлък? Дали при откриването на 1.5.1986 още са били в Казанлък?

Също интересно каква е историята с пловдивската шкода 282. В руския сайт пише, че е доставена от София през 1987, но изглежда още в началото на 1986 вече е била в Пловдив. Дали изобщо е била в София?

В Сливен тролеите тръгват на 24.05.1986, а в Казанлък официалното откриване е на 01.05.1986, така че може и да са били, но малко, както и 282, който си е върнат в Пловдив. Информацията в руския сайт не е вярна,защото както се вижда 282 си е бил в Пловдив преди 1987. Софийските 14тр са били общо 20 . От тях 10 бяха в Стара Загора и 10 в Сливен.
« Last Edit: 12.08.2021, 01:20:14 by BB »

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1257
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #283 on: 17.12.2020, 20:44:24 »
Да относно Шкодите 14тр в Пловдив това дето пише,че идват от София не е вярно.Интересен е факта за 6-те Шкоди от Сливен,5 броя от тях ги разпознах 152;154;155;160 и 161,а шестия кой е не се знае.И дали само тези 6 броя са били или е имало още,като изключим 282,това е загадката.
И друго в последствие както знаем е имало 10 броя Шкода 9тр от София,но не знаем инвентарните им номера от София и тези,които са получили в Казанлък.И колко точно броя ДАК Чавдари е имало.
« Last Edit: 17.12.2020, 20:46:37 by ivan3275 »

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 748
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #284 on: 17.12.2020, 22:20:28 »
 Даковете май са били с номера от 300 до 312.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4601
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #285 on: 17.12.2020, 23:25:08 »
Ако информацията за серийните номера на сливенските шкоди в полския и руския сайт е вярна, то тогава е логично 178-185 да са бившите софийски. Интересен е и казусът с шкодите доставени в Ямбол. Според руския сайт 5 шкоди произведени 1986 са били доставени през 1989 и през 1990 са предадени на Сливен. Но нещо не се връзва, защото в Сливен след 185 има само два тролея - 186 и 187.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #286 on: 18.12.2020, 00:02:21 »
^ Липсата на достатъчно информация тогава поражда някои неточности, едни от тях са прословутите Шкоди за Ямбол, които никога не са съществували!

Казанлък изпреварва  с цяла година областния град Стара Загора с пускането на тролейбусния транспорт. Изпреварва с малко и Сливен. Всъщност става петия град в страната след София, Пловдив, Плевен и Варна с тролейбусен транспорт.Що се отнася за шкодите, 282 е изпратен от Пловдив само за проби, а сливенските шкоди са пуснати временно докато се довърши мрежата в Сливен и се доставят пък всички дакове за Казанлък, защото пътникопотокът към завод ,,Арсенал'' тогава е бил за съчленени машини. Освен тях е имало и шкоди 9тр от София.
Точно, това е трябвало да бъде V -ят град в страната с Тролейбусен транспорт, изпреварвайки дори областният център. Първите тролеи започват да се движат от 30 март 1986 г., а до официалното откриване - месец по- късно, което е на 30 май. В този период има пробни експлоатации, които са забавени, за да се пуснат в Сливен. Това е на 24 май и тук за разлика от структурата при ДАП -те, Тролейбусният транспорт за Старозагорски, Сливенски, Ямболски и Бургаски области е бил със седалище в Сливен. А защо, как и какво е представлявало това, мисля е по -обширно и за друга тема.
Тоест, така или иначе Казанлък остава под някаква ''шапка'', а в случая това е на Сливен. Тогавашната управа, дали по собствено желание или поради разпореждане ''отгоре'' забавя официалното откриване именно с предтекст  - проби, за да се пуснат в Сливен. Ако излязат материали по- нататък, мисля ще стане ясно, че в онзи момент Казанлък издърпва Сливен за този транспорт и официално Сливен е V -и, а Казанлък - VI- ят.
От досега съществиващите материали има още някои неточности, в частност това е линията с първото обръщало, както и ТИС -те.

Тук е и първият град в който са доставени ДАК- Чавдари, мисля 12 броя, както и Шкода 9 - 6 броя. Ето и 318 на снимка.
Интересна е снимката с табелата XIII - олицетворява тринадесетият конгрес на партията (БКП).
« Last Edit: 18.12.2020, 00:13:19 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4601
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #287 on: 18.12.2020, 09:37:41 »
Чудесно, още една ценна снимка. Номерът на шкодата не е ли 316? А ДАКът най в ляво е 304.

Иначе според руския сайт ДАКовете са 301-316, а шкодите 317-326, но не знам откъде е тази информация и до колко е достоверна. На мен ми се струва малко вероятно да е имало 26 тролейбуса за обслужване на 3 сравнително къси маршрута, които едва ли са се обслужвали от повече от 5 коли всеки.
« Last Edit: 18.12.2020, 09:46:03 by Sofia »

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1257
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #288 on: 18.12.2020, 09:58:31 »
Чудесно, още една ценна снимка. Номерът на шкодата не е ли 316? А ДАКът най в ляво е 304.

Иначе според руския сайт ДАКовете са 301-316, а шкодите 317-326, но не знам откъде е тази информация и до колко е достоверна. На мен ми се струва малко вероятно да е имало 26 тролейбуса за обслужване на 3 сравнително къси маршрута, които едва ли са се обслужвали от повече от 5 коли всеки.
Да така е данните не са достоверни,но сега ще ги оправя,така беше защото до сега нямаше информация колко точно са били ДАК Чавдарите в града.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4601
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #289 on: 18.12.2020, 10:01:09 »
То и в момента не знам да имаме точна информация, само предположения. ДАКовете със сигурност са били поне 9 и максимум 15 или 17 според това тази шкода дали е 316 или 318. А шкодите от София със сигурност ли са били 10?
« Last Edit: 18.12.2020, 10:06:23 by Sofia »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7079
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #290 on: 18.12.2020, 10:21:14 »
От досега съществиващите материали има още някои неточности, в частност това е линията с първото обръщало, както и ТИС -те.
Какви са неточностите за маршрутите и ТИС-овете?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15690
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #291 on: 18.12.2020, 10:49:45 »
Не знам доколко е вярно, в Перник преди години ми бяха казвали че са взимали ДАК-ове от Казанлък защото са били много там, както и след закриването.

То хубаво Казанлък и тогава и сега искат електротранспорт, ама все гледат да вземат най-евтиното. ДАК-овете тогава и сега китайските автобусчета. Като гледам тролейбусните линии са им били чисто работнически със силно пиково натоварване. Останалото време от центъра към крайните спирки пеша са буквално минути ходене. 2-3 спирки. Но все пак си е било голямо удобство за онези години за такива малки разстояния да има редовни тролеи и то съчленени.

Спомням си преди 10-тина години наблюдавах подобно нещо в Добрич с техните тролеи. Сутрин и вечер претъпкани тролеи с огромен пътникопоток до индустриалната зона далеч извън града, редовни през 10 минути а останалото време стават на половин час и на час и не се вози никой, осевн някой случаен пътник.
« Last Edit: 18.12.2020, 10:51:24 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 494
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #292 on: 18.12.2020, 11:36:23 »
Снимката с паркираните ДАК-ове може да е правена в Стара Загора, защото се твърдеше упорито, че са транспортирани там след тяното спиране до бракуването им, тъй като не се наблюдава контактна мрежа над тях.
Аз като старозагорец не съм ги забелязвал в различните части от града- паркинг на фирми или по други места, само старозагорските виждах- 1031, 1033 и 1034 в депото, тъй като и нашите по това време бяха вече спрени.

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 748
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #293 on: 18.12.2020, 14:39:45 »
Не знам доколко е вярно, в Перник преди години ми бяха казвали че са взимали ДАК-ове от Казанлък защото са били много там, както и след закриването.

То хубаво Казанлък и тогава и сега искат електротранспорт, ама все гледат да вземат най-евтиното. ДАК-овете тогава и сега китайските автобусчета. Като гледам тролейбусните линии са им били чисто работнически със силно пиково натоварване. Останалото време от центъра към крайните спирки пеша са буквално минути ходене. 2-3 спирки. Но все пак си е било голямо удобство за онези години за такива малки разстояния да има редовни тролеи и то съчленени.

Спомням си преди 10-тина години наблюдавах подобно нещо в Добрич с техните тролеи. Сутрин и вечер претъпкани тролеи с огромен пътникопоток до индустриалната зона далеч извън града, редовни през 10 минути а останалото време стават на половин час и на час и не се вози никой, осевн някой случаен пътник.
Тук трябва да се направи и уточнението, че Казанлък се сдобива с тролейбусен транспорт благодарение на ДСО ,,Металхим'' и в частност завод ,,Арсенал''. Това обединение включва едни от най-крупните предприятия в страната по това време(оръжейната промишленост)и в никакъв случай не е гледано да се вземе нещо евтино, напротив първоначално сливенските шкоди са планувани именно за Казанлък, но още при пробите се вижда, че няма да смогват на големия пътникопоток и се прибягва към доставянето на даковете.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15690
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #294 on: 18.12.2020, 14:42:27 »
А сега ако тези къси електробусчета обслужват линиите на тролеите, в пиков час ще смогнат ли да возят работниците до Арсенал? Все пак не са малко хора, работещи в завода и сега, макар и в днешно време да има много повече ходещи с коли.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 748
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #295 on: 18.12.2020, 15:26:45 »
А сега ако тези къси електробусчета обслужват линиите на тролеите, в пиков час ще смогнат ли да возят работниците до Арсенал? Все пак не са малко хора, работещи в завода и сега, макар и в днешно време да има много повече ходещи с коли.

 Този пътникопоток отдавна го няма. Автомобилният транспорт го пое. Сега почти всеки има кола и българинът не е свикнал да ползва обществен транспорт.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #296 on: 19.12.2020, 17:04:27 »
... Номерът на шкодата не е ли 316?
Да, 316 е!

Снимката с паркираните ДАК-ове може да е правена в Стара Загора, защото се твърдеше упорито, че са транспортирани там след тяното спиране до бракуването им, тъй като не се наблюдава контактна мрежа над тях.
Аз като старозагорец не съм ги забелязвал в различните части от града- паркинг на фирми или по други места, само старозагорските виждах- 1031, 1033 и 1034 в депото, тъй като и нашите по това време бяха вече спрени.
... Били са в някакво хале в Ст. Загора... а снимката най -вероятно е оттук, на територията на бившето ОАП (ДАП) - Казанлък – вътре също е нямало ВКМ, Депото е било отсреща.
 Но предвид че самите тролейбуси, като ПС -та остават държавна собственост до края им, независимо че ДАП -те са оперирали с тях (а някъде са дори приватизирани). Така напълно резонно е било част да се пренасочи за Ст. Загора и Перник, още повече – че тук не са се използвали ръционално вече през 90 -те и края. А въпросните ДАП -е тогава запазват миноритарно държавно участие.

Какви са неточностите за маршрутите и ТИС-овете?
  С червено съм отбелязал обръщалото. То е влизане към ул. ''А. Стамболийски'', после по ''Цар Освободител'' и обратно. Една снимка за всеки случай от тази пресечка, въпреки че през СВюто може да се види. Интересно е също в самия край на въпросното обръщало -вляво има бензиностанция, а на отсрещния стълб дори рамото е запазено.
 Това е първата линия от кв ''Изток'' дотук - датата е 30 март 1986г, било е неделен ден, който неслучайно е избран символично. През следващите два месеца текат пробите, линията е нямала номер, освен че някои от тролейте са се движат с табела ''XII'' споменахме за нея – било е в навечерието на Конгреса на партията. Така се движат до официалното откриване, което е станало в последния ден на май същата година или седмица след откриването в Сливен.
 Същевременно за тези два месеца полагат още стълбове и мрежа, която отива до "Арсенал''. Така ''първата'' линия е с №10. Маршрутът и в пиковите часове преминава през въпросното обръщало. ТИС -ът е до циганската махала, а точно отсреща е Енергото с далекопровода за средно напрежение, той минаващ над тях.
 По -късно правят и вторият ТИС, разширяват мрежата още към кв. ''Запад'', местят тази мрежа, тогава пускат другите две линии ... и толкова. Наред е Ст. Загора после Ямбол, междувременно в Сливен продължават да разширяват... идва 1989 г когато приемат мораториум, а за Бургас средствата са изчерпани... остава за след 90 -та... тогава се правят отчаяни опита за продължение.   
 Но добре е че все пак са оставили тези стълбове и още тук -там по нещо, от което макар и късно можем да съдим какво е било!       
« Last Edit: 19.12.2020, 17:17:33 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 207
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #297 on: 19.12.2020, 19:00:09 »
Като става въпрос за транспортиране на превозни средства от един град до друг за тестване и изпитване ще споделя две истории които може да не им е мястото в тая тема но по висшестоящите ще преценят.За изпитанията на контактната мрежа в Плевен е бил докаран от София тролейбус "9Tr" с номер 344  по спомени на колеги и върнат отново.Даже има направена снимка макар и с лошо качество бордовия номер не се вижда:



Във Враца, пък, през периода 22 декември 1989 г. - януари 1990 г., два тролейбуса от Плевен с номера 163 и 186 тестват контактна мрежа с водачи - командировани от Плевен.
« Last Edit: 19.12.2020, 23:36:53 by difian »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15690
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #298 on: 19.12.2020, 19:58:00 »
Хмм, това ми прилича малко на Шкодите с 2 врати. На една снимка се виждат и във Варна около откриването 2 врати. Може да са ползвали тази партида за тестове.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 748
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #299 on: 21.12.2020, 01:38:58 »
Хмм, това ми прилича малко на Шкодите с 2 врати. На една снимка се виждат и във Варна около откриването 2 врати. Може да са ползвали тази партида за тестове.

  Във Варна са били две пловдивски 9тр(двуврати) и една софийска с номер 12.