... Номерът на шкодата не е ли 316?
Да, 316 е!
Снимката с паркираните ДАК-ове може да е правена в Стара Загора, защото се твърдеше упорито, че са транспортирани там след тяното спиране до бракуването им, тъй като не се наблюдава контактна мрежа над тях.
Аз като старозагорец не съм ги забелязвал в различните части от града- паркинг на фирми или по други места, само старозагорските виждах- 1031, 1033 и 1034 в депото, тъй като и нашите по това време бяха вече спрени.
... Били са в някакво хале в Ст. Загора... а снимката най -вероятно е оттук, на територията на бившето ОАП (ДАП) - Казанлък – вътре също е нямало ВКМ, Депото е било отсреща.
Но предвид че самите тролейбуси, като ПС -та остават държавна собственост до края им, независимо че ДАП -те са оперирали с тях (а някъде са дори приватизирани). Така напълно резонно е било част да се пренасочи за Ст. Загора и Перник, още повече – че тук не са се използвали ръционално вече през 90 -те и края. А въпросните ДАП -е тогава запазват миноритарно държавно участие.
Какви са неточностите за маршрутите и ТИС-овете?
С червено съм отбелязал обръщалото. То е влизане към ул. ''А. Стамболийски'', после по ''Цар Освободител'' и обратно. Една снимка за всеки случай от тази пресечка, въпреки че през СВюто може да се види. Интересно е също в самия край на въпросното обръщало -вляво има бензиностанция, а на отсрещния стълб дори рамото е запазено.
Това е първата линия от кв ''Изток'' дотук - датата е 30 март 1986г, било е неделен ден, който неслучайно е избран символично. През следващите два месеца текат пробите, линията е нямала номер, освен че някои от тролейте са се движат с табела ''XII'' споменахме за нея – било е в навечерието на Конгреса на партията. Така се движат до официалното откриване, което е станало в последния ден на май същата година или седмица след откриването в Сливен.
Същевременно за тези два месеца полагат още стълбове и мрежа, която отива до "Арсенал''. Така ''първата'' линия е с №10. Маршрутът и в пиковите часове преминава през въпросното обръщало. ТИС -ът е до циганската махала, а точно отсреща е Енергото с далекопровода за средно напрежение, той минаващ над тях.
По -късно правят и вторият ТИС, разширяват мрежата още към кв. ''Запад'', местят тази мрежа, тогава пускат другите две линии ... и толкова. Наред е Ст. Загора после Ямбол, междувременно в Сливен продължават да разширяват... идва 1989 г когато приемат мораториум, а за Бургас средствата са изчерпани... остава за след 90 -та... тогава се правят отчаяни опита за продължение.
Но добре е че все пак са оставили тези стълбове и още тук -там по нещо, от което макар и късно можем да съдим какво е било!