Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - mlk

Pages: [1] 2
1
Изтрити теми / Re: ГОВОРИЛНЯ.
« on: 31.08.2020, 20:17:16 »
Именно за да не се налага да се барикадираме в някой бункер, а да живеем с нормални пътувания с ГТ, контакти с хора, училище и т.н., носенето на маски е важно.
Колкото повече болни циркулират по улиците, толкова по-вероятно е човек да го удари на малшанс.

Ама то като е пълно със специалисти по философия, а не по математика, така се получава.


@ikarus2102, как хем не си фен на конспирациите, пък точно такива теории пускаш. Всеки ги е чел по 20 пъти.
Едва ли някой може да оспори, че заради короната определени хора и фирми печелят и ще спечелят сериозни суми, но в момента ситуацията е такава, че държавите няма да посмеят да затворят още веднъж, защото тук вече става въпрос за фалит на самите държави.

2
Изтрити теми / Re: Re: Разписания
« on: 28.02.2020, 09:57:18 »
Май ще трябва някой модетатор да премести последните мнения в правилната тема.

3
В една друга тема сме обсъждали маршрутните промени през годините, но се оказа, че именно аз съм написал, че точните детайли покрай ремонтите не са важни, а крайният резултат. За да изкупя този си "грях", отварям тази тема, в която се надявам заедно до подобрим информацията, която имаме за този интересен период от развитието на града.

В крайна сметка, разликата между двете крайни дати е в това, че 22 достига до Кр.Поляна, а покрай това, 3, 4, 8, 10, 12, 14, 19 и 20 също имат нови маршрути. Останалите линии също участват в събитията, въпреки запазения (към 2001, спрямо 1999) маршрут.

Основните събития са следните:
1. На 6.3.1999, тм.9 тръгва от Хладилника до Дървеница. 2 и 12 са скъсени до Журналист, открита е линия 14 от Хладилника през Журналист до н-з Надежда, а 19 е отклонен към гара София-север.
2. На 17.9.1999 метрото достига до Опълченска.
3. На 5.12.1999 трамваи 20 и 22 са удължени до МС Опълченска.
4. На 31.10.2000 метрото достига до Сердика.
5. На 24.3.2001 трамвай 22 достига до Кр.Поляна.

Тези данни са доста точни и всичко е наред. За всичко, което следва, ще се радвам, ако можете да допълните информация,  ако си спомняте нещо:

Покрай т.1: Вероятно това е датата, на която стартира ремонтът на Хр.Ботев от Възраждане до Сливница. Засегнати са линии 6, 12 и 19, както и 3 и 4 в даден момент, когато се прави кръстовището с Пиротска. Има данни за линии 4 - Лозенец-О.Купел и 6-Мл.Театър-Обеля 2.
Въпроси: дати и временни маршрути?

Покрай т.2 и 3: В статия от 10.1999 се коментира ремонта на Пиротска и оплакванията на продавачите, че ремонтът се е проточил. 3 и 4 са отклонени в посока гарата (което предполага пуснато движение по Ботев). 4 е до н-з Надежда, а за 3 има информация както за н-з Надежда, така и за Орландовци. При последния вариант бих очаквал 10 да е бил скъсен до Съд.Палата. След пускането, известно време тм.3 се движи по Пиротска и завива към гарата. Въпроси: дати и временни маршрути?

Покрай т.4: Вероятно на 1.6.2000, тм.9 е възстановен до н-з Надежда. Съответно, 2 е отново до Дървеница, а 14 е скъсен до Хладилника.  В съобщение от 16.9.2000 се отбелязва възстановяването на много маршрути, вкл. на 1, 7 и т.н. (10 от Зап.Парк до Журналист!!), което явно е свързано с пускането на метрото и временното затваряне на М.Луиза. Вероятно това се случва от август до септември и съм почти сигурен, че тогава 10 върви от Зап.Парк до Дървеница. 1, 2 и 7 са вероятно през Македония и Ботев. Въпроси: още нещо по темата?

Покрай т.5:
Имам спомен за пенделна линия от Опълченска до К.Величков. Т.е. по някое време през 2000, тази част от линията е завършена. През ноември 2019 затварят кръстовището на Ал.Стамболийски и К.Величков, но съм почти сигурен, че и частта между Стамболиски и Пиротска и частта към Кр.Поляна бяха преустроени и за широкорелсов трамвай още преди това.
След този ремонт възстановиха за кратко и за последно 4 от О.Купел до н-з Надежда и 20 дена преди да пуснат 22, спряха 4 и направиха колелото при депото. Мисля, че с пускането на 22, 8 отиде до Зах.Фабрика. Разбира се, може и по-ранно да е било - например при възстановяване на движението по К.Величков нагоре към Сливница. Въпроси: същите като по-горе.

4
Идеи / Измислена карта на София :)
« on: 06.10.2017, 15:52:11 »
Преди няколо дни направих "фалшива" карта с малко оптимизации на линиите и може и да се брои за след пускането на МД3, но не е задължително.

Разбира се, всичко е "научна фантастика", но на места могат да се намерят и зрънца разум :)
Прикачил съм картата към коментара.

Където се дублират линии съм елиминирал излишните, като оставащите са по-редовни.

По-грубите промени:

Люлин - 108 и 309 се закриват; 82 минава по маршрута на 108 между Люлин 2 и 3.
Обеля - 26 се скъсява до Илиянци, 30 вместо него минава заедно със 150 до Обеля 1.
Надежда - 285 отпада и остава само 85. 26 и 108 ги няма. 26 и 27 са скъсени до Илиянци, а тм. 11 е скъсен до мс Хан Кубрат.
Овча Купел - 60 е закрит и 11 поема ж.к. Сердика. 102 отпада и остават 11 и 73. 64, 73 и 260 въртят на ст. О. Купел.
Борово и околностите - 204 е скъсен до ВМА, а 102 поема участъка до Г. Делчев. 63 е скъсен до Бъкстон, а дотам е удължен тб.9, вместо закрития тб.2.
64 е късен до ст. О.Купел. 304 е закрит. 74 и 76 са закрити и остава редовния тб.8.
Дианабад и околностите - 88 е скъсен до Семинарията, 67 до мс.Г.М.Димитров, 294 е закрит.
Център - Тм. 1 е закрит. тм. 18 е закрит, 3 е скъсен до Ц.Гара и вместо тях, до Орландовци пътува много по-редовния тм.4 (интервал като тм.5). Тб.5 е закрит и тб.1 минава през н-з Надежда (50% по-редовен)
Сухата Река и околностите - 78 е закрит и 100 е удължен до Враждебна. Тб.4 пътува до Левски, а тб.1 до Х.Димитър. Тб.2 и а.285 са закрити.
Около Дружба - 75 е закрит. 3, 5 и 6 са скъсени до Окр. б-ца. 304 също е закрит. 84 е закрит и 404 е отклонен до летището.
Младост - на мястото на закрития 76 е удължен 306 до Младост 4. 314 стига до Горубляне, вместо а.4. 113 е закрит. Тб.8 е удължен до Младост 1, вместо закрития тб.5.

Чудих се, дали да пусна темата в раздел "забавно" :)

5
Направих си труда да се поровя и да видя, на базата на една "произволно" избрана линия, как са се развивали разписанията в последните години. Ето какво излезе за тб.4 (с леки неточности)

тролейбус 4

делник зимно
   
2000-2001    12   9   12   5
2002-2009    10   7   10   4
2010-2012    8   6   8   4
2013-2014    7   5   7   3
2015         7   4   7   3
2016-2017    8   5   8   3
2018         9   6   9   3

делник лятно

2000-2001    12   9   12   5
2002         10   7   10   4
2003-2009    8   6   8   4
2010-2012    7   5   7   3
2013-2014    7   5   6   3
2015-2017    7   5   6   3

празник зимно

2000        8   8   8   4
2001        7   7   7   4
2002        7   7   7   3
2003-2007   6   6   6   3
2011-2013   5   5   5   3 (2014,2015 пп)
2016-2017   4   4   5   3 (2014,2015 п)

празник лятно

2000        8   8   8   4
2001        7   7   7   4
2002        7   7   7   3
2003-2007   6   6   6   3
2011-2012   5   5   5   3
2013-2014   4   4   4   3
2015-2017   4   4   4|5   3  ??

Графиката е ясна и е надолу. Единственият лъч светлина идва от новото делнично, което си е директно 8-9 годишен рекорд. Хубаво е, че такива рекорди има по доста линии тази есен, обаче, дали не е твърде късно за промяна?

6
      До средата на 60-те години на 20-ти век, кв. Обеля е все още село извън София, което се обслужва от железницата и от автобусна линия 14. Въпросната линия свързва Обеля, Филиповци и Иваняне с гара Захарна Фабрика, където се прави връзка с трамвай 3.

      

      За кратко линията е удължена до Лъвов мост, преди около 1967г., при номерацията да бъде отделена като линия 51, обслужваща само Обеля. От 14 се създават и три други линии - 52 до Филиповци, 53 до Иваняне и 54 до разклона за Обеля.



      През 1976г. голяма част от линиите, които тръгват от Лъвов мост са скъсени до Захарна Фабрика, но 51 има друга съдба - удължена е до Сточна гара и остава така в следващите 24 години. Освен това, линията от СТЗ до Мировяне е продължена до Обеля и така свързва квартала с индустриялната зона.



      Следващата промяна е минимална - през 1985г., 25 е заменена от 25а. Причината е тривиална - линиите, които тръгват от СТЗ в северна посока са преместени и тръгват от Илиянци. Затова, линия 25 е разкъсана на две части.


      Година по-късно, към квартала е добавена линия 126, която свързва новостроящите се блокове в бъдещия ж.к. Обеля 2 с крайната станция на трамваите в Надежда.



      Със строежа и завършването на блоковете, маршрутът на 126 се променя постепенно.



      На 3 април 1989г. е завършено трамвайното трасе и трамвай 15 е удължен от Надежда 5 до Обеля 2. Във връзка с тази промяна, линии 25а и 126 са закрити и е открита линия 50, която свързва и старта и новата част на квартала с индустриалната зона, стигайки до СТЗ. Няколко седмици след пускането на 15,
      линия 17 е удължена също до Обеля 2. За десерт, 51 е удължен, за да прави връзка с трамваите.



      В края на 1980г., обслужването на квартала е подобрено допълнително от експресната автобусна линия 150, която в пиковите часове свързва Обеля 2 с Централна гара. Междувременно е започнато изграждането и на ж.к. Обеля 1.



      През 1991г. е закрита трамвайна линия 17 и като компенсация е удължена линия 6.



      След това линия 51 е удължена, за да обслужва новопостроената ж.к. Обеля 1.


      На 1.5.1993г. е извършено сериозно съкращаване на линиите в София и Обеля също е засегнат. Трамвай 15 е преномериран и става 1, а линия 50 е изцяло закрита.



      През март (или юли) 1995, с цел да подпомага на 51, 150 е удължен до Обеля 1, като започва да се движи целодневно, включително и в почивните дни. От 1 ноември 1996г. (алт. септември 1995), 150 е превърнат в бавна линия, която не минава транзитно през Надежда, а обикаля през Надежда 1 и спира на всички спирки по маршрута.



      От 1.6.2000г., 51 е съкратен и тръгва от метростанция Сливница.


      В следващите 3 години, 51 има няколко временни маршрута, заради строежа на метрото към Обеля.


      През април 2003 е открита метростанцията в Обеля. Това се отразява сериозно на всички линии в квартала - 51 е закрит и вместо него се движи 81 от Иваняне, но само до новоизградената автостанция. До същата автостанция са скъсени крайградските автобуси 30, 31 и 41. Освен това, трамвай 6 е скъсен до Надежда 5.

      За да се компенсира изгубената връзка между 30, 31 и 41 от една страна и 83 и 108 от друга, от юли същата година в Обеля е разкрита нова линия 87, която в известна степен се припокрива със старата 25. Тя се движи първоначално само в пиковите часове и свързва Обеля с Илиянци.

      От май 2006г., маршрутът на 81 се изменя и началната спирка и става гара Обеля-Иваняне.

      В края на май 2009, трамвайна линия 1 престава да обслужва Обеля и вместо нея, отсечката се поема от линия 17, която стига до Борово.
                През юни следващата година 17 е закрита, заради строежа на метрото в посока Надежда.
      През август трамвайното обслужване е възстановено, но чрез линия 6, която в Надежда минава по изцяло ново трасе по бул.Н.Жеков.
      
      В края на 2010г., автостанция Обеля е закрита и линии 30, 31, 41 и 87 са удължени до кв.Обеля.
      
      От септември 2012г., линия 26 е преместена и тръгва от кв.Обеля по Околовръстния път към Нови Искър.
      
      Веднага след нова година, през 2013, 41 формално е закрита и връзката с Волуяк се поема от линия 150, при която фактически отпада частта през Надежда до Централна Гара.
      
      През септември 2013, 87 е удължен до Обеля 1, в помощ на линия 150.
            
      На 15.6.2015г. линия 87 е закрита и маршрутът ѝ се поема от линия 26 - Обеля 1-Илиянци-Нови Искър.

7
Имам идея за една игра с "образователна" цел - познай разписанието. Идеята е да пускам разписание от София, което не е задължително да е актуално, а целта е да се познае на коя линия е, дали е делнично, или празнично и кога (горе-долу) е било в сила.
Тъй като няма как да давам някакви реални награди, единственото смислено, което се сещам е позналият да избере някакъв модел (автобус, тролей, трамвай), който е бил в движение в София преди 10-15 години (когато снимах активно), а аз да се опитам да намеря такава и да пусна.

8
Изтрити теми / Стари карти
« on: 21.08.2017, 21:25:20 »
Само информативно: случайно попаднах на тази стари карти и пътеводител:

http://knizhen-pazar.net/index.php?option=add_book&id=1074728&title=%D0%9F%D1%8A%D1%82%D0%B5%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%8F%20%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8%20%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%20%D0%B2%20%D0%A1%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F

http://knizhen-pazar.net/index.php?option=add_book&id=599207&title=%D0%A1%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F.%20%D0%A3%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB

http://knizhen-pazar.net/index.php?option=add_book&id=1160796&title=%D0%A1%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F.%20%D0%9F%D0%BB%D0%B0%D0%BD-%D1%83%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB

Указателите от 1957 и 1979 би трябвало да са същите, като тези, които оставих, но пътеводителят може и да е интересен. Е, може и да е същата книжка, която някой от форума притежаваше, но не мога да си спомня кой би могъл да е.

P.S. Тук го има на по-разумна цена:

https://www.olx.bg/ad/sofiya-star-ukazatel-patevoditel-na-gradskiya-patnicheski-transport-v-s-ID6ovqV.html

9
В последните дни станаха няколко интересни дискусии и се поразрових из наличните материали.
Основният спорен пункт е в това, че трамвайната линия София-Княжево е обявена под номер 6.
Целта ми е да покажа и докажа, че тази линия НИКОГА не е била под номер 6.
Твърдението ми е, че в първите години линиите изобщо НЕ са имали номера, а само имена.
И когато в един момент получават номера, линията за Княжево автоматично взима номер 5, който се запазва до ден днешен.

Ето и какво пише в книгата от 1910г., съпоставено с официалните текстове за 1901, които са масово разпространени:

- по линията "ГАРАТА - ИГНАТИЕВЪ" трамваят тръгва от гарата ... и спира при ъгъла на Гр. Игнатиев и бул Фердинанд I до английската легация (сега "попа").
*** В официалните текстове, маршрутът през 1901 е ИДЕНТИЧЕН. Тази линия става номер 1, но за това - по-късно.

- по линията "Царь Освободитель" трамваят тръгва от пл. Св. Краль ... и покрай паметника на Цар Освободител по Шипка и Оборище до военното у-ще.
*** В официалните текстове, маршрутът през 1901 е даден като "Клон от двореца - бул. Цар Освободител до Орловия мост". Разликата идва от това, че през 1906 е построена линията по Шипка и Оборище. Номерът на тази линия по-късно е 4.

- по линията "Пиротъ - Подуене" трамваят тръгва от Ючъ-Бунаръ ... и спира на моста над Боянската река в Подуене (сега т-р София).
*** В официалните текстове, маршрутът през 1901 е даден на две части:
      а) клон Минералната баня до пресечката на ул. Пирот с ул. Брагалница (т.е. Ючъ-Бунаръ)
      б) клон от хотел Панах ... до моста на Перловската река (т-р София)
   Това означава, че тези два клона се обединяват в една единствена линия и това става между 1901 и 1910г., като нищо чудно да е така още от 1901г. Това е бъдещият номер 3.

- по линията "Княгиня Мария-Луиза" трамваят тръгва от пл. Св. Краль ... и спира при казармите на пехотните полкове (сега градинката пред НДК)
*** В официалните текстове, маршрутът през 1901 е даден като клон Минерална баня ... Пехотните казарми. Това е бъдещият номер 2.

- по линията "София - Княжево", тръгва от пл. Св. Краль ... до Княжево.
*** В официалните текстове, маршрутът през 1901 е даден като линия хотел България ... с. Княжво. Това е бъдещият номер 5.
   
Т.е., единствената минимална разлика е в началната точка, която първоначално не е пл. Св. Неделя, но самите отсечки не са съществено по-различни през 1910, сравнени с 1901.
Допълнителна тежест на тази тема дават снимките от въпросния период. Вижда се, че трамваите нямат номер, а само "маршрутна табела".

Ще се постарая да продлъжа работата по тази тема, за да излезе истината наяве :)

... следва продължение.

10
Мисля, че няма точно такава тема, така че я откривам.
Целта е да се обсъдят езиците, които се ползват при съобщаването на спирките в различните държави и градове.
Принципно, в доста държави има един основен език и той очевидно си се ползва.
Ето и примери в държави, където са намесени повече езици:

1. Влаковете в Швейцария - например, по направлението Женева-Цюрих, до Берн се съобщават първо на Френски, после на Немски и накрая на Английски. Италианския е тотално отсвирен. След Берн, в същия влак първо започват да съобщават на Немски, после Френски и пак Английски за десерт.
Не помня точно как беше, но май от известно място нататък, по Женева-Милано има все пак и на Италиански.
2. Метрото в Киев - доколкото забелязах, там си е директно на Руски и няма и следа от Украински.
3. В Минск май беше като в Киев.
4. В Казан е триезично - първо на Руски, после на Татарски и накрая на Английски.
5. В Ташкент е само на Узбекски, а Руският е отсвирен.
6. В Алмати е ново метрото и ако не бъркам, първо беше на Казахски и после на Руски.
7. В Ереван, доколкото помня, само на Арменски се съобщават.

Засега толкова. Надявам се да има още коментари и за наземния ГТ и за междуградските влакове.

11
Тъй като често се говори за някакви бъдещи неща, който ще станат готови примерно през Октомври, ама не се знае коя година, пускам обща тема, в която да мога да се обсъждат тези неща.
Даже е за предпочитане не да обсъждаме грамофонните плочи от новинарските сайтове, а по-скоро вътрешни слухове, който може и да бъдат истина.
Щеше ми се да почна с такъв, ама в момента няма нищо интересно май ...

12
Подтикнат от хубавата тема за Старопланинските проходи, отварям тема за тези в Родопите. По-късно ще пиша малко по нея.

13
Разни / София в 3 гигапиксела
« on: 02.09.2010, 17:50:37 »
Много яко!

http://gigasofia.com/

14
Като виден "нумеролог", когато отсядам в някой хотел, гледам кой номер на стая ми се е паднал и го свързвам с ПС или линия на ГТ. За този месец първо ми се падна 307. Първо ме хвана яд, че не е 306 или 305 та поне да е линия, но се сетих, че имаме БГ-1300 с такъв инвентарен номер. След това бях в 3110, което пък беше Икарус. И минали ходения на хотели са ми се падали интересни номера, но не си ги спомням.
Какви са най-интересните номера, които са ви се падали?

15
Тъй като съм стар фен на разписанията и са забавна задачка, от много време си съставям за забавление разни разписания.
Ако някой иска, мога да направя измислено разписание на база на брой коли, курс и евентуални други ограничителни фактори. Всичко гледам да го правя както си трябва - 8 часови смени и т.н. Е, не са като тези на ЦГМ, но идеята е сходна.

16
Отварям тази тема с цел да опиша промените които са се случвали през годините, базирани на информацията, която имам. Като цяло, идеята е това да е част от дълга статия по въпроса. За всяка част ще описвам източника но информацията.

Ще започна с промените през 1997 спрямо предходната 1996г. базирано на тогавашните атласи на София, съответно първо издание от 1996г. и второ от 1997г. След това ще продължа до 2009г. и след това ще се връщам назад във времето.


---------------


Открити и закрити линии:
а.52 с маршрут Зап.Парк - Факултета - закрит
а.57 открит с маршрут Зап.Парк - ВВНСУ (или както се води сега)
а.383 с маршрут Бенакс - К.Величков - Скопие - СТЗ - закрит
тб.5б - открит от Окр.б-ца по маршрута на тб.5 до н-з Надежда. Тогава все още не е по Столетов, както и явно е скоро открит, защото на картата не е отбелязан навсякъде по трасето.

Частично променени линии:
Запад:
а.65 вместо от Ман.Ливади до Бояна е преместен от Ман.Ливади по Т.Каблешков до ст.Овча Купел.
а.150 вместо изцяло по Ломско шосе е отклонен по сегашния му маршрут по Хан Кубрат.
а.202 вместо до О.Купел 2 е преместен по ул.Монтевидео до кв.Бузема.
ЮИ:
а.4 вместо да върти при Филип Аврамов и Ал.Малинов е удължен до Младост 1. В другата посока, в Горубляне вместо да върти на ул. 3 Май, обръща при ул. Хан Аспарух.
а.10 вече не обикаля през Дружба 2.
а.404 е удължен до АП Дружба.
а.84 е преместен да минава през локалното на Цариградско шосе.
а.413 вместо през ТВ Кула и Др.Цанков е преместен през Плиска. Явно е станало скоро преди отпечатването на картата, защото погрешно е оставен и стария маршрут. Също така, вместо да минава обиколно в Младост 1, остава по Сахаров и да върти на посолствата.
СИ: (вероятно наведнъж са променени)
а.75 и а.120 в Левски-Г вместо до бл. 7 са преместени до сегашното колело на 120.
а.75 вместо по моста Чавдар, Кракра и по канала, през пл.Пирдоп, гара Подуяне и канала.
а.78 вместо през Х.Димитър, директо до Вл.Вазов и Дондуков както е сега.
тб.4 вместо до Сточна гара - до Х.Димитър.

17
Благодарение на difian имах възможност да разгледам книжка от 1981-82г., която съдържа всички разписания (или интервали на движение при по-редовните линии) от тогава. В следващите дни ще пускам анализи. Сега като за начало ще отбележа само някои любопитни факти.

1. Има няколко линии с интервал на движение 2-3 мин. Единствен победител (рекордьор) е тб.3 празник с интервал 1-2 минути, т.е. вероятно около 2. В празник е, защото в делник се движи и тб.8. Обяснението все пак се корени и в това, че тогава са се движели тролеи с малка вместимост.
2. Доста добре са комбинирали линии, главно бързи и бавни. Например 213 се е движел само в час пик, но реално след 8:30, примерно, обръщат табелката и стават 13-ки и следобяд отново са 213-ки. Същевременно, а.13 в пик почти го няма, но след това си е редовен.
3. Имало е немалко синхронизирани, например 17 и 117 са били на 29 мин. и е очебийно каква е била целта.
4. Събота и Неделя в огромен брой от линиите са с различни разписания.
5. Имало е доста линии с непълен режим на движение. Те са от всякакъв вид - линии до 20 часа, линии само в пик, линии само делник, линии без Неделя и т.н.
6. До доста късно (1 часа) е имало коли, дори и по разни селски линии. Даже някои линии имат различен интервал преди и след 23 часа, например.

следва продължение с детайли.

18
Днес видях една новина, в койято пишеше снимка: gtsofia.info. Принципно е похвално, че не пише снимка: интернет, но все пак не знам до каква степен нещата са ок. Ще се опитам да открия тази снимка на кого е. Иначе връзката е тази: http://www.dnes.bg/crime/2009/06/24/shofior-na-111-nabi-spirachki-jena-si-udari-glavata.73189

19
Нямаме такава тема, а лично за мен, както и предполагам за други, това е доста интересна тема. Видя се по темата за новия метродиаметър. Затова отварям тази тема с цел да се обсъжда натовареността на линиите. Надявам се да има адекватна информация и темата да не се превръща в подобие на "Подвижен състав" с коментари от вида "Днес 107 беше претъпкан" или "Минаха 4 празни петици за пет минути", а коментарите да са обвързани поне с леко по-детайлни наблюдения, от които да могат да се направят съответните изводи.

20
След пускането на участъка, много хора (вкл. аз) се питат какъв ли ще бъде пътникопотокът по него. Въпреки че нямам детайлни наблюдения или данни, ще си позволя да направя предварителна оценка за всяка от станциите.

А) ПОТОК от/към Ст. В.Левски:
1. Ж.Кюри: на теория дублира тм.18, макар че пътуването е около 3 минути, за разлика от 13-те минути за трамвая. Отличен, ако се прави връзка с автобусите по бул.България или тролейбусите по В.Левски. За достъп до пл.Славейков, пл.Св.Неделя и т.н., тм.18 е по-удобен когато приоритет е цената на пътуването. Иначе за хора с карти си заслужава прекачването на метрото. Нещата натежават за пътниците, които са по-отдалечени от Р.Посолство, защото достъпът до тм.18 изисква повече ходене пеша и разликите във времепътуването стават още по-фрапиращи.
2. Г.М.Димитров. Тук вече няма тм.18 (и в обозримо бъдеще тм.2), така че метрото става още по-привлекателно. Алтернативата за достъп до района на стадиона е 280, но особено в посока център, то е затруднено от редовните задръствания към Орлов мост. Допълнително влияят и задръстванията от Цариградско шосе до Онкологията. Въпреки това е спорно дали е удачно прекачването от 280 на метрото за хора без карти. За жителите и работещите в района на метростанцията, предимствата на метрото са безспорни. Добри кореспонденции се правят от 88, 280 и 413 от района на Дървеница и бл.7, 8 и 9 на Ст.Град (и принудително от Бистришките линии). От другата посока, потенциално може да се очаква и връзка чрез 88 за Дианабад. Вероятно ще има и връзка от района на НСС с 280, но тя може и да бъде чрез придвижване пеша заради задръстванията там.
3. Мусагеница. Тук е лесно - жителите на Мусагеница и Дървеница, които се намират в близост до станцията е естествено да предпочетат метрото. Допълнителна тежест дава и факта, че съответните спирки на 280 са далече за тях.
4. Младост. Тук пък е най-трудно и има огромен брой разклонения. Самите жители на Младост 1 се очаква да ползват метрото с удоволствие. За мен, 313 има нужда от разреждане, даже може и да се разкара. Ако ли не, тб.5 може да се разреди, още повече и когато тб.7 тръгне до кино Одеон. Връзката с а.306 е съмнителна, защото той прави удобна връзка с Орлов мост. Задръстванията са си фактор, но въпреки това може да се види от близкия пример с тм.8 и метрото, че доста хора си остават в наземния транспорт. А 113 ще има тежка съдба. Много се надявам да е добре натоварена, но може би това ще стане чак след пускането на целия участък. Отново, 213/214 и 305 ще бъдат предпочитан транспорт докато участъкът не е свързан. 111 вроятно ще бъде малко по-натоварен. Хубавото е, че той е достатъчно редовен и няма да има проблем. Пътниците на автобуси 3, 4 и 5 определено ще се възползват от новата удобна връзка. В най-голяма степен това се отнася за а.4, за който така и така се налагаше прекачване в Младост. Сега то може да бъде осъществено към метрото директно. При 3 и 5 ситуацията е сходна, макар че при тях вече се губят малко от предишните им кореспонденции.

следва продължение...

Pages: [1] 2