Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 693
1
След като са ненадежден участник, това не е ли достатъчен повод да не бъдат допуснати до търга независимо от всички други обстоятелства?
Няма такива условия в никоя тръжна документация. Нито пък забавянето на срокове на предни поръчки може да е критерий. Ако ще всички софийски Песи да се разпадат, това няма нищо общо с бъдещи поръчки.
 Разглеждат се единствено доказуеми с документи несъответствия. Разбира се,  може да се оспорват технически параметри- мощност, консумация на енергия и т.н., което ще зацикли делото в тройни и десеторни експертизи.

2
да се изградят нормални тротоари по цялото й протежение.
Затова пък на кръстовището тротоарите и зелените площи са от широки по-широки. А зелените площи са защитени от нахални пешеходци със сериозни огради. Вместо това можеха да се изпълнят дъги за съчленените автобуси по А83, 88 и 120.

Подозирам, че не бутат Сребърна заради мащабното строителство, което ще се разгърне между Сребърна-Филип Кутев-Черни връх.

3
От Карпузица до МС Горна баня е един хвърлей място и се чудя защо не удължиха А107 до ето тук. Това влизаше в предложенията на районния кмет на Овча купел.

4
През парка? Защо искаш да съсипеш парка? Има си трасе по Климент Охридски, само трябва да се възстанови.
Той сигурно има предвид триъгълника срещу Пощенския техникум, където беше автокъща Онтарио, сега е паркинг. Но така или иначе, идеята е крайно неудачна:
1. Никола Габровски не става за трамвайно трасе. Тя е с 4 нешироки ленти, като до десните има велоалеи. Разширяване е невъзможно, предвид двустранното застрояване от Г.М.Димитров до Баку. Отскоро е заграден парцелът непосредствено до кръстовището Габровски/Г.М., така че и дъги няма къде да се направят.
2. Въпросният трамвай минава по периферията на Студентски град подобно на А413 и реално не покрива по-голямата част от Студентски град
3. Преминаването на трамвайно трасе под Винарово колело е крайно проблемно. Замисълът му имаше смисъл, когато гара Искър беше силна промишлена зона, подобно на зона Илиенци. Колкото до връзката с Гео Милев и околните ИЧС и институти на БАН, това се решава примерно с удължаване на А11 или автобусна/електробусна линия (и бездруго на Гео Милев има две зарядни) или пък Е123 да прави врътка подобно на А413.
4. Като виждам изпълнението на единствената готова част от южния ринг (България-Луи Айер), силно ме съмнява дали ще има "бърз рингов трамвай". Изпълнява се с безброй пресечки през 50 метра, всяка една със светофар на 3 или 4 фази.

Студентски град трябва да се покрива с тролеи и/или електробуси. И двата подхода стават за тази цел: по Никола Габровски или по Винарово колело-Г.М.Димитров.

Обратно към темата за МД3 - удължаването му след Армеец в посока Студентски град за момента може да е резонно, но с оглед на бъдещо развитие на града се получава, че трите диаметъра се преплитат близо един до друг.

5
За автобусна линия 45 да се направи друг тестов маршрут, не такъв, който се дублира с други линии.
Една линия като не е ефективна, не значи, че трябва от пръстите да ѝ се изсмуква друг маршрут. Просто се закрива и ресурсът отива към друга линия.

6
Предстои смяна на релсовия път между Баня Овча купел и народно хоро . Тм11 ще върти в красна поляна.
Това трябва да е на втория етап на ЦБ3 - Бъкстон Княжево, т.е. най-рано след 22.02.2022. Иначе отпадат сегашните маршрути на ТМ 4 и 5.

7
Така или иначе трябва да получат от ЦГМ дял от приходите от карти. А това, че единичен билет се валидира на четец на метрото, може да излиза и от универсален електронен билет според ID на четеца.

8
Тези вагони не могат да минат през Европа. Не ги пускат и в Румъния. Фериботът е единственият достъп на товарни вагони със съветски габарит в България. Изобщо съм учуден, че и турците ги допускат при тях.
Прибалтийските републики би трябвало постепенно да сменят вагоните си с такива по европейски стандарти с руски талиги. Все пак стокообменът с Европа им е по-сериозен от този с Русия. Четох, че имало европроект за трирелсие до Каунас-Вилнюс-Рига-Талин, но в момента е само от полската граница до Каунас.

9
В турската гранична гара Капъкуле обаче видях наколко пъти естонски вагони, които предполагам пътуват с този ферибот, иначе няма как да попаднат там.
През Латвия и Литва има връзка с Полша и нататък през Словакия, Румъния и България.

10
Откъм Панчарево маркировката на двете ленти показва, че и двете могат да се ползват направо (към Гарубляне), което според мен е подвеждащо, защото към квартала излиза само една.
То и две ленти да излизат (както на Драган Цанков от двете страни на ТВ кула), 90% от шофьорите ги цепят при излизане и реално излизат по една лента. Извинение може да има само за големите автобуси по А413 и 120.

От неграмотността и некадърността не може да ни спаси никаква маркировка и никакви знаци. Поначало за движение в кръгово, освен писаните правила, има неписани, обезпечаващи максималната му ефективност. Но това у нас все още е terra incognita. Даже на огромното кръгово в Бургас при Метро хората се струпват в една лента при влизане. Може би всички изпити за вземане на книжка трябва да включват минаване през Винарово колело.

11
Не се изразих правилно, фериботите вървят, но многократно по-рядко.
Голям проблем е, че фериботните пристанища до които пътуваха са все в Украйна, а транзитът от там за Русия вече е труден. Не следя дали не са си намерили друг път, но предполагам, ако бяха, щяха да превозват с тях влаковете от метрото, а те последно обикаляха по суша.
http://varnaferry.com/ не работи ли?
Някъде имаше материал, че след аншлуса на Крим Порт Кавказ се е претоварил заради единствената възможност за връзка Крим - Русия. Но от 2 години е готов и жп мостът,  така че това би трябвало да е преодоляно.

12
Като говорим за грешки в маркировката...
Беше споменато от теб преди няколко месеца.  Нарисувано без грам мисъл. Една права стрелка върши работа. Няма защо да се рисува търкало,  никой няма да влезе в градинката.

13
Пътните знаци са с приоритет пред хоризонталната маркировка, това е ясно. Знакът се вижда от 500 метра и си избираш лентата според него, а хоризонталната маркировка се вижда, чак когато си практически върху нея. Здравият смисъл при многоредовата Сливница е, че лента за обособена посока има само ако светофарът има секция за тази посока. Така че това с лявата стрелка е грешка и трябва да се замаже.

14
Когато една композиция завърши курса си, прибира ли се в депо, или нощува на гарата?
Ако композицията се състои от вагони, всеки е за себе си. Дали примерно на разпределителна гара Варна ще се композира точно същата композиция, пристигнала от София, не е ясно, още повече при товарни вагони. Някога в Русе съм виждал товарни вагони от различни държави на Варшавския договор.

15
Вижте какво намерих:
Не се отваря видеото. Коригирай линка или ще изтрия постинга.

16
След двумесечната суша в София дъждовете са били проблем за забавянето, а не липсата на бачкатори по обекта.
Предполагам, че отчетите на изпълнителя вървят за минал период и дъждът е бил форсмажор за май и юни. В новия отчет за юли и август ще включат жегата, за да изкрънкат още месец.
Отделно ковид извънредната здравна обстановка е перманентна причина през последната година и половина. Пишман строителите на нашия дианабадски Голдън гейт я ползваха, за да разтеглят срока от 2 месеца до почти година и още да не са готови.

17
Малка сводка за изоставането към момента:
Quote from: инж.Джоргов
По отношение на реконструкцията на трасето на трамвай №5 по бул.“Цар Борис III“ и ул.“Алабин“ инж.Джоргов посочи, че е настоял екипите, които работят на обекта да бъдат увеличени. Заради дъждовете и появили се непредвидени подземни инженерни мрежи, на някои от подетапите на обекта има закъсняване от около месец. Изпълнителят е представил нов актуализиран график, с който забавянето да бъде наваксано, посочи също Джоргов. По думите му там, където има фронт за работа настоявам да е наситено с работници и да се спазва срока. По договор са предвидени санкции, ако има забавяне по вина на строителя, посочи също зам.-кметът.

Днес приключва последното бетониране на релсовия път на пл.“Македония“, а след това ще се премине към дейностите по изграждане на линейния парк. Работи се в обособеното трасе в района на болница „Пирогов“, а от другата седмица започва работа в кръстовището на бул.“Цар Борис III“ и бул.“Гешов“, каза още инж.Джоргов.

В края на тази седмица се предвижда да бъде пуснато движението по северното локално платно на бул.“Македония“.

През ноември ще бъде възстановено движението по ул.“Алабин“ в участъка между бул. „Витоша“ и пл. „Македония“.
Източник

18
Ако си спомняте на коловоза в посока центъра след разклона за „Трамкар“ беше оставена една опашка, за да се ползва S-ката. Е вече я няма, също и контактната мрежа на коловоза от „Княжево“ и през S-ката. Оставена е контактна мрежа за влизане в завода само над коловоза в посока „Княжево“, което значи, че за да се стигне до „Трамкар“ ще е необходимо движение срещу посоката, така че доставките явно остават за тъмната част на денонощието.
Би трябвало да направят S-ка от коловоза в посока центъра преди отклонението за Трамкар, т.е. откъм Бъкстон. Иначе не мога да си представя как ще таралянкат на колички нормалнорелсовите трамваи през Македония и Руски паметник.
Ако пък в двора на Трамкар няма Т-обръщало за обръщане на посоката, ще трябва идващите откъм Овча купел до свият на обръщало Бъкстон и оттам с г*за напред - по коловоза в посока Княжево до Трамкар. Разстоянието не е малко и ще трябва някаква допълнителна сигнализация. Другият вариант е нормалнорелсовите да се вкарват само през нощта откъм Овча купел, но май и сега се прави така.

19
Разни / Re: Футбол
« on: 22.08.2021, 08:58:04 »
Според Стилян Петров ние винаги сме били футболна нация. Вие съгласни ли сте?  :D
Не. Иди в Гърция и виж как в абсолютно всички кафенета предават мачовете от местното първенство и колко хора ги гледат.
У нас посещението на стадионите е малко, а известна част от агитките са там по съвсем нефутболни причини. Даже ми се струва, че английските клубове имат повече фенове от българските у нас.
Качествени футболисти имаме по-малко даже от Косово. А голяма част от тези, които са изглеждали като млади надежди, се провалят твърде рано - Валери Божинов,  Николай Михайлов,...

20
Под България.с ТМ7 ли да се конкурира? А и нататък,но под Дойран е предвидено разклонение някога в светлото бъдеще.
Красно село е ключово място. По-добре беше първият вариант с Автогара Овча купел,  но това отпадна, след като се реши депото да е в Земляне.

Pages: [1] 2 3 ... 693