Author Topic: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 424725 times)

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1176
  • мразя skyscrapercity com
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1860 on: 31.08.2021, 11:19:52 »
Не там е работата - подценяване, надценяване. След като има изградено трамвайно трасе, винаги могат да оптимизират маршрутите, а не да се лансират абсурдни идеи метрото да дублира трамвайното трасе.
Софийско метро, хартиени схеми - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 99
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1861 on: 31.08.2021, 13:50:20 »
Никой от двата относими диаметъра не дублира трамвайното трасе, а мд 3 най-малко. Въпросът с тм 20 (който не е конкретно за тази тема) е какво в него реално може да се подобри. Но не се сещам при какви обстоятелства ще го предпочетеш пред метрото, дори да има някакво приближаване или пресичане , и точно до там да ти е крайната точка на конкретното пътуване. От Искърско шосе до Театрална би се стигало за 10-12 мин по мд 3. С ТМ 20 според разписанията на цгм- максимум до ул. Оборище. Ще го избереш ли? Или до Опълченска ще го предпочетеш вместо мд 1? Едва ли. Трамваят просто стига до и минава през различни места, за тях е нужен, но нищо общо с алтернатива на метрото.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1176
  • мразя skyscrapercity com
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1862 on: 02.09.2021, 11:10:01 »
Направо да демонтираме трасето след обръщалото в Гео Милев и да се върнем на старото обръщало. И да пуснем М3 та квартал Дружба, който не е нито на първо нито на второ място по население, да има метростанции в изобилие.
Съгласен съм че това разклонение най-много до Шипченския да го докарат, пък Арена Армеец е на две крачки. Ако обаче има дилема по Цариградско ли да мине или по Асен Йорданов, за мен единственият приемлив вариант е Цариградско.

Между другото, веднъж съм пътувал с ТМ20 от Опълченска до спирка Коперник в Гео Милев и не съжалих че се качих на Опълченска. На Сердика щях да ходя не знам къде си. В интерес на истината доста бързо стигнах.
Софийско метро, хартиени схеми - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 99
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1863 on: 02.09.2021, 11:54:02 »
Ето за такива случаи ТМ 20 е чудесен. Коперник е далеч от всякакво метро. За мен разклонението на мд 3 към Слатина е поначало спорно и от крайната му точка решаващо зависи доколко би било смислено.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3037
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1864 on: 02.09.2021, 11:56:15 »
Никой от двата относими диаметъра не дублира трамвайното трасе, а мд 3 най-малко. Въпросът с тм 20 (който не е конкретно за тази тема) е какво в него реално може да се подобри. Но не се сещам при какви обстоятелства ще го предпочетеш пред метрото, дори да има някакво приближаване или пресичане , и точно до там да ти е крайната точка на конкретното пътуване. От Искърско шосе до Театрална би се стигало за 10-12 мин по мд 3. С ТМ 20 според разписанията на цгм- максимум до ул. Оборище. Ще го избереш ли? Или до Опълченска ще го предпочетеш вместо мд 1? Едва ли. Трамваят просто стига до и минава през различни места, за тях е нужен, но нищо общо с алтернатива на метрото.

Сравенение между тм20 и метрото е сравнение между ябълки и круши - и двете са релсов транспорт, но единия е наземен, а другия подземен, спирките на първия са през 350-450 метра, а на метрото през 800-1100 метра. Оптималният вариант е да същестуват и двете и на 3-4 места да имат пресечни точки с удобни възлови станции за прекачване с къси пешеходни разстояния. Така и двете оправдават същестуването си. Още по-добре е ако тм20 има изцяло автономно трасе, което не е невъзможно да се постигне.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 712
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1865 on: 02.09.2021, 12:53:10 »
За мен философията на свързването на маршрутите на ГТ трябва да е следната:
Метрото и няколко скоростни линии (дали ще са трамвайни или не е въпрос на организация), осигуряват радиалните превози от центъра към кварталите.
Автобуси, тролейбуси и трамваи осигуряват тангенциалните превози и са обвързани с радиалните скоростни линии.

На основата на тази философия не е необходимо да съществуват дублиращи се радиални превози. Единствено необходимо е да има удобни връзки между радиуси и тангенти.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3037
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1866 on: 02.09.2021, 13:49:56 »

Автобуси, тролейбуси и трамваи осигуряват тангенциалните превози и са обвързани с радиалните скоростни линии.


Трудна работа при положение че основни тангентни булеварди в града не са все още изградени изцяло.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 895
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1867 on: 02.09.2021, 21:30:53 »
Аз пък не мога да разбера какво е това желание да се прокопае под цяла София (не съм специалист, но до колко е и разумно от гледна точка на самите земни слоеве, подпочвени води и т.н.). В момента няма наземна линия, която да изнемогва от пътници, за да се заменя или допълва от метро. На този етап е напълно достатъчно развита метромрежата, за да покрие най-натоварените райони на града.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 712
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1868 on: 03.09.2021, 15:57:03 »
Аз пък не мога да разбера какво е това желание да се прокопае под цяла София (не съм специалист, но до колко е и разумно от гледна точка на самите земни слоеве, подпочвени води и т.н.). В момента няма наземна линия, която да изнемогва от пътници, за да се заменя или допълва от метро. На този етап е напълно достатъчно развита метромрежата, за да покрие най-натоварените райони на града.

Напълно съм съгласен. Оттук нататък вложенията трябва да са повече в "софтуер", отколкото в "хардуер". В смисъл че трябва да се оптимизират маршрутите, да се оправи таксуването, да се напаснат интервалите на наземния транспорт, да се пригодят спирки, повдигнат/свалят бордюри и като цяло да се ускори наземния транспорт.
Най-голямата инфраструктурна инвестиция, която не търпи отлагане е трамвая по Каблешков, но за него ще има още някое десетилетие да си мечтаем.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1176
  • мразя skyscrapercity com
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1869 on: 07.09.2021, 13:33:24 »
Така е. Трябва да се мисли за "софтуера" на трасето до Дружба, вместо измислици за метротрасе което да дублира трамвая. По принцип, трамвайното трасе не е чак толкова натоварено, само 2 маршрута като вторият може евентуално да се увеличи до Младост 3. Проблемът е че трасето не е оградено като това по бул.България, колите непрекъснато налазват релсите, всички автомобилисти го правим :D
Софийско метро, хартиени схеми - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 949
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1870 on: 10.09.2021, 14:41:30 »
А за мен най логичното продължение на МД3 след Слатина, нито е Цариградско, ниро Дружба а Студентски град. Това е много по добра метровръзка за Студентски град от измисленото продължение на МД2. Първо защото ще идва до Центъра а не от обратноата посока и ще съзаде важни връзки освен чисто студентската СУ- Студентски град, така и с други учебни университети като УАСГ и НБУ със Студетнски град. Метрото по Цариградско е най абсурдния вариант как от Окръжна Блоница вместо да хванеш автобус ще обикаляш с метро с 6 спирки и ще стигнеш два пъти два пъти по бавно. За Дружба може би има повее смисъл но все пак Дружба има метро, а за Младост дето има 5 метростанции да построим шеста и то в район с много добра транспортна обезпеченост си е гнусен лобизъм. и за мен след Арена Армеец може продължи по Г. М. Димитров към Студетнски град.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1176
  • мразя skyscrapercity com
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1871 on: 14.09.2021, 21:04:17 »
Кой пък ще пътува до Студентски град през Слатина? Не че изобщо няма пътници, но трябва да се търси по-рационална връзка. Освен това попада в обсега на Г.М.Димитров и Мусагеница. М2 може да осигури същите връзки между различни вузове, ако има станция до УНСС. Доколкото знам в проекта има предвидена такава.
Софийско метро, хартиени схеми - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1872 on: 15.09.2021, 08:44:03 »

Напълно съм съгласен. Оттук нататък вложенията трябва да са повече в "софтуер", отколкото в "хардуер". В смисъл че трябва да се оптимизират маршрутите, да се оправи таксуването, да се напаснат интервалите на наземния транспорт, да се пригодят спирки, повдигнат/свалят бордюри и като цяло да се ускори наземния транспорт.

За да стане това нещо, трябва на МГТ да се гледа като едно цяло и да се оттърсят всички в екипа на софтуера от личните си пристрастия - към метро, към трамваи, към автобуси, към автомобили, към велосипеди - към всичко и да интегрират всичко заедно с взаимовръзките им. Не казвам, че е лесно, но имам чуството, че особено при М3 нещата са само на фенска гледна точка (да го има). Както примерно са немалко от трамваините любители тука.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16258
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1873 on: 15.09.2021, 13:14:01 »
Тук масово сме любители (по модерному - фенове), макар че има заблудили се с претенции за повече... Лошото е, че и в общината са "любители", които си осребряват игричките, дето правят на гърба ни. Много неща ттябвя да се преосмислят и направят по темата градска мобилност, но нищо от това генералното не се случва. Онщо взето споровете и в общината и във форума са тип с каква кръпка - розова или синя да закърпим лятната тениска, че да ни е топло, като си я носим цяла зима....  :help:

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 949
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1874 on: 23.09.2021, 11:05:33 »
Кой пък ще пътува до Студентски град през Слатина? Не че изобщо няма пътници, но трябва да се търси по-рационална връзка. Освен това попада в обсега на Г.М.Димитров и Мусагеница. М2 може да осигури същите връзки между различни вузове, ако има станция до УНСС. Доколкото знам в проекта има предвидена такава.
Само че от станцията на УНСС вместо към центъра тръгва на север към зимния дворец , оттам отива до Хладиника после след като стигне до НДК тряябва да се прекачиш на трети метородиаметър, тая обиколка е дост по голяма и за тези от Студентски град още по незиползваема според проекта за разширение на втори метродиаметър.