Author Topic: История на софийския трамвай  (Read 195605 times)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9218
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1100 on: 08.08.2021, 20:15:18 »
и 20 години по-късно окепазени с отвратителните панели.

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1349
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1101 on: 08.08.2021, 20:30:35 »
Малко извън темата, но коя година е построена водната кула?
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3867
    • View Profile
    • Email
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1102 on: 09.08.2021, 20:19:23 »
Колелото на Западен парк.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1868
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1103 on: 04.09.2021, 22:10:18 »
Една снимка на мотриса №88 от откриването на удвоеното трасе до Княжево от изложба, посветена на 140 години от обявяването на София за столица. Моделът е с плосък покрив и може би е същият като на тази многократно коментирана снимка - с плосък покрив за разлика от Цепелините в досега известните снимки (може би е имало две модификации при доставката?).

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 330
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1104 on: 04.09.2021, 22:39:56 »
Мисля че това е един от 30-те Сименс-а от 1924 г.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3124
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1105 on: 05.09.2021, 09:17:49 »
Да, това е Сименс от доставката през 1924 (1-30). Първоначално са имали други номера.

Нещо обаче фондът не отговоря на времето. Под този номер трябва да има "Автобиография на Димитър Мишев и библиография на трудовете му. София. 10 март 1923 г. Копия. Ръкопис. 18 л.". Най-вероятно са объркали фонда.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1868
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1106 on: 05.09.2021, 12:44:36 »
Изглежда са объркали номера на архивната единица, защото откривам сходно заглавие на архивна единица №1108 в същия личен фонд и опис: "Снимка на осветяването на първия електрически трамвай в София", 1925 г. Явно при вписването в описите са направили грешка във фактологията (или пък така е подадено описанието от източника), а след това съставителите на изложбата пък са сгрешили номера на архивната единица, но пък са дали коректно описание на събитието.
« Last Edit: 05.09.2021, 12:48:24 by Balkanton »

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3124
    • View Profile
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1107 on: 06.09.2021, 21:22:29 »
Да, а.е. е 1108.

Иначе като стана въпрос за Сименсите от 1924, вероятно първоначалните им инвентарни номера са били от 61 до 90. Има малко слаби моменти в тази хипотеза, но основните моменти почти се връзват.

1. Предната доставка преди тях трябва да е на 12 двуосни мотриси Charlesleroi от 1914-1916 (според различните източници, а според отчета от 1929 доставката е от 1908). Първоначално имат инвентарни номера от 51 до 62 (пак според този отчет), които след това стават 151-162.

2. 30-те Сименса са поръчани през 1917, но са готови през 1924.

3. Следващата доставка на мотриси е от 1928 – 15 двуосни мотриси от Société Franco-Belge с инвентарни номера 91-105 и

4. пак от 1928 – 10 четириосни мотриси Ateliers Métallurgiques de Nivelles с инвентарни номера 106-115.


Дупката между 62 (последата Шарлероа) и 91 (първата Franco-Belge) е 28 бройки, а Сименсите от 1924 са 30.
« Last Edit: 07.09.2021, 10:00:33 by Metan »

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1868
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на софийския трамвай
« Reply #1108 on: Yesterday at 21:30:52 »
Две нови снимки изнамерени от Форумъ Аспиринъ: 136 и 130(? по пощенската кутия).