Author Topic: История на маршрутната мрежа и на градския транспорт в Бургас  (Read 98400 times)

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2668
    • View Profile
    • Email
На първата снимка от 10.1982г. се вижда чешко автобусно ремарке и "Чавдар"11М4, на втората снимка от 1987г. Ikarus  280  и "Чавдар"5С.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3035
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Два Икаруса 180 в Бургас, 70 - те години:

Източник

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1868
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Ремарке с номер БсЕ 1425, прикачен към Чавдар М80 в това любителско видео от 1970 г.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3867
    • View Profile
    • Email
Вижда се един автобусокамион...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1868
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Тази година Бургасбус отбелязва 30 години и на сайта им се е появило юбилейно рекламно клипче, където откривам интересни неща.
1. Снимка с камион с платформа за обслужване на контактна мрежа на фона на злополучните български трамваи за 1435 мм в депо Искър в София. Дали има обяснение защо снимка от София се появява в историята на транспорта в Бургас. Единственото, което ми идва на ум е вероятността, когато са изграждали контактната мрежа в Бургас, да са наели софийска техника.
2. Редица от ЗиУ 9, като първото е изцяло жълто, наподобяващо атинската ливрея. Това оригиналният цвят ли е бил на част от тролеите?
В края на клипчето има неизвестни за мен видеокадри с все още недоставените Иризари - явно пред сграда на завода - вече брандирани за Бургас. Интересно е ниското остъкляване на площадките за правостоящи в предната част на електробуса, полупрозрачните седалки, облегалките (или дръжки) при хармониката.
Намерих и някаква галерия със снимки в сайта на Бургасбус, голяма част от тях на вече отдавна бракувани автобуси и тролейбуси.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3945
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Единственото, което ми идва на ум е вероятността, когато са изграждали контактната мрежа в Бургас, да са наели софийска техника.
Мрежата по новата линия от преди 10 години е изградена от Столичен електротранспорт.

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 408
    • View Profile
1. Снимка с камион с платформа за обслужване на контактна мрежа на фона на злополучните български трамваи за 1435 мм в депо Искър в София. Дали има обяснение защо снимка от София се появява в историята на транспорта в Бургас. Единственото, което ми идва на ум е вероятността, когато са изграждали контактната мрежа в Бургас, да са наели софийска техника.
2. Редица от ЗиУ 9, като първото е изцяло жълто, наподобяващо атинската ливрея. Това оригиналният цвят ли е бил на част от тролеите?
1. Най-вероятно не са намерили снимка от Бургас и са взели тази от София. В Бургас в началото имаше ГАЗ 53 за обслужване и ремонт на мрежата който в средата на 90-те изчезна и остана само един Камаз подобен на този от снимката.
2. Всички тролеи на снимката са в оригинално оцветяване. Имаше два жълти, 15005 и 15027. Другите бяха в червено и бяло или изцяло в червено.