Author Topic: Развитие и оптимизиране на тролейбусния транспорт  (Read 133348 times)

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 554
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Аз предлагам:
Тролей 3 да се закрие.
Тролей 8 да се върне до Окръжна, но оттам да пътува само до Сточна Гара.
Тролей 4 да си остане непроменен.
Тролей 5 да стане с повече коли, а и си мисля още нещо... В момента на обръщалото в Младост 2 почти няма хора, общо взето само на спирката на новия бул. Андрей Сахаров при бл. 245 слизат и се качват повече пътници. От друга страна тролей 5 за малко не стига до спирката на пазара / бл. 206 / РУМ Младост 2, а точно тази спирка беше най-натоварена и генерираше най-голям пътникопоток, когато 206 се движеше! Не може ли да се удължи тролей 5 до кръстовището при ХИТ метростанция Акад. Александър Теодоров-Балан? Така и спирката на РУМ-а ще се включи, и тролея би обслужвал почти целия Младост 2, а и ще довозва до метрото.
Тролей 11 да се махне от Сточна Гара и да стане до ВМА. Винаги съм се чудел, защо от малкия централен ринг (бул. Васил Левски / бул. Патриарх Евтимий / бул. Прага) се пускат тролеи само: 1. към бул. Владимир Вазов или 2. по Цариградско само към жк. Младост? В същото време няма линия от централния ринг, отиваща към жк. Дружба?!?
« Last Edit: 15.09.2021, 19:36:22 by Unicode »

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 391
    • View Profile
Като стана въпрос, ето моя идея, която ми се върти в главата от много време.
ТБ1- непроменен
ТБ2- предвид дублажа му с МД3 става на 10 минути в пик и в Хаджията има макс. синхронизация с ТБ4
ТБ4- 10 минути в пик
ТБ5- Младост 1- Гоце Делчев на интервали 10 мин. в делник. Само дълги Шкоди.
ТБ6 и 7- на 10 мин. в пик
ТБ8- закрива се.
ТБ9- удължава се до крайната на ТБ2.
ТБ11- непроменен, евентуално подсилване в пик.
ТБ3- запазва се, за да покрие промяната в маршрута на ТБ5.
Като Шкодите не стигнат, се изкарва нужното количество Икаруси на линия и във възможно по-кратък срок се заменят от нови 10-15 тролея.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
  • TM 303
    • View Profile
Не знам дали е най-правилната тема, но искам сърдечно да благодаря на една от любимите ми родни организации, а именно Спаси София, за разкошната спирка на Аксаков на тролеи 1,2,3,5 и 8. Изумителна идея. Без да се имам за преброител, почнах да броя возенията ми по това направление това лято, вдъхновен от невероятната идея за въпросната спирка. Изкарах ги 24, може и повече да са, на сто процента не са по-малко. Нито един пътник нито за слизане, нито за качване, включително в час пик, за 24 пътувания по различни линии по всяко време от денонощието между 9 и 21 часа. Но пък какво хубаво място за спиране, създаващо предпоставки за проблеми с трафика и за забавяне на пътуването с линиите, докато иначе пътуването с ГТ става от ден на ден все по-удобно, привлекателно, изгодно и не на последно място - по-бързо и по-безопасно...

П.С. Не мога да не благодаря и на съфорумниците, които непрекъснато радеят за оптимизирането на нещо, при това по начин, който е по-импотентен даже и от този на ЦГМ. От рода на "Ми то 204 си е като ТБ4, абе що па да има тоя квартал нещо на под 20 минути, като така си му е добре, и т.н." - с такива фенове на транспорта врагове не му трябват, даже и ЦГМ е повече фен от подобни будни деятели...
« Last Edit: 14.09.2021, 22:08:19 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3037
    • View Profile
    • Email
Има ли някъде информация колко струваше разкриването на тази спирка? Може би този път трябва да се прати сметка на групировката спасители и да платят от собствения си джоб безумната си идея? Редно да си понесат отговорността за пилеенето на нашите пари, със сигурност е било петцифрена сума.

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 516
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Аз предлагам:
Тролей 3 да се закрие.
Тролей 8 да се върне до Окръжна, но оттам да пътува само до Сточна Гара.
Тролей 4 да си остане непроменен.
Тролей 5 да стане с повече коли, а и си мисля още нещо... В момента на обръщалото почти няма хора, общо взето само на спирката на новия бул. Андрей Сахаров при бл. 245 слизат и се качват повече пътници. От друга страна тролей 5 за малко не стига до спирката на пазара / бл. 206 / РУМ Младост 2, а точно тази спирка беше най-натоварена и генерираше най-голям пътникопоток, когато 206 се движеше! Не може ли да се удължи тролей 5 до кръстовището при ХИТ метростанция Акад. Александър Теодоров-Балан? Така и спирката на РУМ-а ще се включи, и тролея би обслужвал почти целия Младост 2, а и ще довозва до метрото.
Тролей 11 да се махне от Сточна Гара и да стане до ВМА. Винаги съм се чудел, защо от малкия централен ринг (бул. Васил Левски / бул. Патриарх Евтимий / бул. Прага) се пускат тролеи само: 1. към бул. Владимир Вазов или 2. по Цариградско само към жк. Младост? В същото време няма линия от централния ринг, отиващ към жк. Дружба?!?
По този начин остава непокрита тролейбусната мрежа през пазара "Иван Вазов". Иначе, в предложението има логика само ако ТБ 11 не е само до ВМА, а до "Гоце Делчев". Както и е бил в оригиналния си вариант при откриването през 1990 г., това е изпитано.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3325
    • View Profile
Не знам дали е най-правилната тема, но искам сърдечно да благодаря на една от любимите ми родни организации, ....., за разкошната спирка на Аксаков на тролеи 1,2,3,5 и 8.

В битието си на счетоводител ми се налагаше сравнително често да посещавам офисите на НАП на въпросната улица и много се дразнех, че няма спирка в близост, а трябваше да слизам на БСФС и да ходя пеша, което с една торба бумаги си е тегава работа !  :rolleyes:

Тролей 11 да се махне от Сточна Гара и да стане до ВМА. Винаги съм се чудел, защо от малкия централен ринг (бул. Васил Левски / бул. Патриарх Евтимий / бул. Прага) се пускат тролеи само: 1. към бул. Владимир Вазов или 2. по Цариградско само към жк. Младост? В същото време няма линия от централния ринг, отиващ към жк. Дружба?!?

Аз също и ми се вижда разумно !

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14106
    • View Profile
    • Email
Само да ви светна, за който не е в час, че мрежата до Младост 2 я направиха още преди няколко години, някъде 2017-та доколкото си спомням, ако не и преди това още. Така че не знам за какво изграждане става въпрос. При постоянно повишаващите се цени на тока, заради "зелената политика" на ЕС аз съм малко скептик точно за този вид транспорт, особено както искат да закрием ТЕЦ-овете. Предполагам от тролеи все повече ще се ориентират към дизелови автобуси превозвачите за съжаление, това ще се окаже най-устойчиво и евтино във времето. Само вижте разликата в цената на километър пробег, при една и съща превозна способност, вижте разликата в цената на самите автобуси. ( и тролей, то тролея си е автобус с ел. двигател)

Навремето тролея имаше огромно предимство, спрямо тогавашните автобуси. В пъти по-бърз като ускорение, нямаше както при автобусите постоянно да сменяш предавки с тежък съединител и без синхронизатори в града, нямаше го силния шум от двигателя и пушеците зад автобусите, миризмите на дизел постоянно. Ама при положение че градския автобус и осаваршенстван до краен предел и всички тези недостатъци вече ги няма, заедно с изграждане на мрежата и цените на тока, ограниченията от мрежата поставя все повече тролейбусите под сериозен въпрос. Трамвай вече е друга бира и има много повече смисъл от тролея. От друга старна съм на мнение, че там където има изградена инфраструктура задължително трябва да се запази тролея.
« Last Edit: 15.09.2021, 09:34:46 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12823
    • View Profile
Не знам дали е най-правилната тема, но искам сърдечно да благодаря на една от любимите ми родни организации, а именно Спаси София, за разкошната спирка на Аксаков на тролеи 1,2,3,5 и 8. Изумителна идея. Без да се имам за преброител, почнах да броя возенията ми по това направление това лято, вдъхновен от невероятната идея за въпросната спирка. Изкарах ги 24, може и повече да са, на сто процента не са по-малко. Нито един пътник нито за слизане, нито за качване, включително в час пик, за 24 пътувания по различни линии по всяко време от денонощието между 9 и 21 часа. Но пък какво хубаво място за спиране, създаващо предпоставки за проблеми с трафика и за забавяне на пътуването с линиите, докато иначе пътуването с ГТ става от ден на ден все по-удобно, привлекателно, изгодно и не на последно място - по-бързо и по-безопасно...
Според мен спирката си е необходима, просто хората още не са я научили. Иначе преди това се съобщаваше по уредбата в тролеите, че връзката с метрото е на БСФС, което е на близо километър от метростанцията... Надявам се, че спират и на спирката на 94 и 84 в обратна посока.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6157
    • View Profile
Принципно спирката е необходима, но трябва да е по-близо до Аксаков, където е събирателната стрелка и тролеите без това преминават с пешеходна скорост. Там няма да пречат сериозно на движението. :rolleyes:
« Last Edit: 15.09.2021, 11:49:28 by V.Peichev »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4374
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Иво, какви ги говориш? През 2020 г. 53% от новорегистрираните автобуси в Европа са били с алтернативно задвижване - метан, хибридни, електробуси, без да се броят тролейбусите. При електробусите повишението е с 22% спрямо 2019 г. Дизелът си отива.

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • View Profile
Надявам се, че спират и на спирката на 94 и 84 в обратна посока.
За жалост не спират там, а това е голямо безумие. Ако спират там ще има огромна полза за всички(според мен). Аз многократно се качвах там като правеха ремонта на Орлов и ми беше прекрасно.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9658
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Тъй де, сложиха каруцата пред коня - с това трябваше да се започне. И като се види че спирката се използва да се направи другата в обратна посока.

...

Навремето тролея имаше огромно предимство, спрямо тогавашните автобуси. В пъти по-бърз като ускорение, нямаше както при автобусите постоянно да сменяш предавки с тежък съединител и без синхронизатори в града, нямаше го силния шум от двигателя и пушеците зад автобусите, миризмите на дизел постоянно. Ама при положение че градския автобус и осаваршенстван до краен предел и всички тези недостатъци вече ги няма, заедно с изграждане на мрежата и цените на тока, ограниченията от мрежата поставя все повече тролейбусите под сериозен въпрос. Трамвай вече е друга бира и има много повече смисъл от тролея. От друга старна съм на мнение, че там където има изградена инфраструктура задължително трябва да се запази тролея.

Електрическата тяга в световен мащаб трайно измества ДВГ. Тази тенденция ще се засилва, колкото и да са "осаваршенствани" автобусите.
« Last Edit: 15.09.2021, 12:37:08 by RADOCVET »

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3037
    • View Profile
    • Email
За жалост не спират там, а това е голямо безумие. Ако спират там ще има огромна полза за всички(според мен). Аз многократно се качвах там като правеха ремонта на Орлов и ми беше прекрасно.

Имам информация че се подготвя разкриване на спирка и в другата посока, за повече информация до къде е стигнала процедурата питай зам.-кмета Кристиян Кръстев.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 895
    • View Profile
Ще ви кажа абсолютно откровено мнението ми за Спаси София. До скоро им симпатизирах, но може би последната година сътвориха толкова "красоти", че вече меко казано не ги харесвам. Наблюдавам постоянно фаворизиране на трамваите във всеки един техен пост, все едно това е някаква висша тяхна цел, за сметка на всички видове транспорт, да не говорим за автомобилите. Пресен пример от онзи ден, когато пътувах в 84 посока центъра и му трябваха 10 минути за да стигне до светофара на Искърско шосе и Хр. Колумб, защото беше обед и освен 20 и 23, явно имаше и 22 за депо. Задръстването почваше малко след кръговото. Същото е положението и с пресичанията с ТБ 4 и 11. Най-добре да се прекръстят на "Спаси трамвая" и поне да е ясна мисията им. Наистина имат и добри попадения, но повечето им идеи не завършват добре.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4374
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Некомпетентността на Столична община не е по вина на Спаси София. Не съм запознат в детайли, но до колкото знам Спаси София са предоставили на общината технически спецификации на системата, реализирана в Прага. От общината са отказали да я реализират в този вид и са приели някакъв половинчат подход. Идеята им е повече от добра, просто изпълнението на общината е трагично.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6653
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Светофарната система в София, радушно внедрявана от СО, Фандъкова и управляващите от ГЕРБ, е система, която отдавна вече не се внедрява в големи градове. Това, което виждате, е максимумът, на който е възможна. Няма как да се внедрят други системи, не защото не може, а защото не ги доставя тази сегашната фирма, която доставя и поддържа светофарите. Тя е много важна и специална фирма и се ползва с големи протекции от страна на управляващите.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 629
    • View Profile
    • Email
До кога ще продължава този цирк в България се питам аз.Все нещо има и все нещо не се прави като хората.Трябва да се изкорени всичко буквално.Съжалявам за този пост ама във всяка тема вече се чете само за неща които не са направени или неща които не са направени като хората.Къде отива тази държава,а ние?

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3037
    • View Profile
    • Email
Светофарната система в София, радушно внедрявана от СО, Фандъкова и управляващите от ГЕРБ, е система, която отдавна вече не се внедрява в големи градове. Това, което виждате, е максимумът, на който е възможна. Няма как да се внедрят други системи, не защото не може, а защото не ги доставя тази сегашната фирма, която доставя и поддържа светофарите. Тя е много важна и специална фирма и се ползва с големи протекции от страна на управляващите.

Аха, а светофарните системи от Прага пък ги внасят едни други специални фирми, които сигурно нямат нищо общо с групировката около един общински съветник, който се крие зад НПО, което не е НПО. Този филм го гледахме вече с бетонните ограничители, за които групировката СС опяваше как са единствените и незаменими и най-подходящи за София, а се оказаха пълен провал и доведоха и до тежки пътни инциденти. Поне СО може да се отчете и да поеме отговорност по надлежния ред, докато заучената фраза на СС, че те предложили пък други не го направили както трябва сме я слушали вече до втръсване. Така си измиват ръцете и до следващия скандал около тях.
« Last Edit: 18.09.2021, 14:22:54 by fafan »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4374
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Може ли някакви доказателства на тези твърдения? Ако не, мисля, че е време да се налагат наказания за недоказани и клеветнически твърдения във форума.
« Last Edit: 18.09.2021, 21:03:54 by Sofia »