Author Topic: Автобусен транспорт - Стара Загора  (Read 112565 times)

Offline KIKO SOLARIS

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 2
  • "Тролейбусни и автобусни"превози ЕООД Стара Загора
    • Skype Me™!
    • MSN Messenger - ivanovkiko72@gmail.com
    • View Profile
    • Email
Дали пък няма грешка в името на спирка "РПС"? Информационната система я посочва като ''Радиопредавателна станция'', в околността няма и не е имало подобно нещо, но пък от отсрещната страна е сградата на бившето РПС - Районна пътна служба (Пътното).
« Last Edit: 09.09.2021, 14:42:48 by KIKO SOLARIS »
file:///C:/Users/Kiko/Desktop/%D0%94%D0%95%D0%9F%D0%9E%20%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B0%20%D0%97%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B0/%D0%A2%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%B9%D0%B1%D1%83%D1%81%D0%BD%D0%B8%20%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BE%D0%B7%D0%B8/su12iii.png

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14106
    • View Profile
    • Email
Камион блъсна блок в Кърджали. Катастрофа на входа на Кърджали

Първо в 24rodopi.com: ТИР с 30 палета бира катастрофира до блок „Кока Кола“ на входа на Кърджали, ранена е жена (снимки, видео)

ОФФ: знаех си че ми е познато отнякъде  :D 90-те имаше доста такива снимки наотъркаляни Шкоди по деретата, явно саимали проблем при продължително спускане са оставали без спирачки. Сега със съвременните камиони явно вече го няма проблема на този завой и този блок, ако въобще пътя е същия и минава пак покрай този злополучен блок. Някой ако е пътувал с кола натам сеща ли се кое е това прословуто място?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Напоследък се замислих за някои неща относно старата частна фирма "Автобусни превози". Купиха близо 20 съчленени мюнхенски МАН-ове в края на 2007-ма/началото на 2008-ма, за да спрат половината от тях само три години по-късно. За съжаление, по времето, когато са дошли съм бил по-малък и не си спомням в какво състояние са били. Не мисля, че е имало период, в който всичките са се движили. Което ме навежда на мисълта, че още тогава не са били в цветущо състояние. В последните години преди да ги спрат, повечето се моткаха из гаража, имаше само 4-5, които се движиха редовно. Прилагам снимка на един от въпросните МАН-ове (140), който от може би 2010-та или 2011-та година беше един от първите "паметници" в гаража, като бавно, но сигурно биваше разграбван. Подобно нещо се случи и с Неопланите. Горе-долу по същото време с МАН-овете се появиха и десетина Неоплана. И отново, от тях се движеха редовно най-много половината. При тях практиката беше да се пускат по селските линии, не знам поради каква причина. Да видиш Неоплан по 13-ката беше рядкост, а по вътрешноквартални линии като 3 и 8 например, не съм ги виждал никога. Спомням си, че почти всеки път като пътувах за село ми се падаше някой Неоплан. Най-ярък спомен в съзнанието ми е оставил 9136. Той се движеше може би най-редовно, но за сметка на това беше доста раздрънкан. Често се шегувах, че от две спирки предварително  разбирам кога той се задава, толкова му бяха шумни спирачките. Два Неоплана пък, бяха по-специални така да кажа. Мисля, че вече съм споменавал за тях. Това бяха СТ 9780 АК и СТ 9805 АК. Те имаха цяло сепаре отзад, вместо седалки. Пускам доста нискокачествена, но информативна снимка на това как изглеждаха отвътре. Беше голям кеф, кондукторките се шегуваха, че им трябва само една маса и ще могат да пътуват по цял ден.  :D :D
« Last Edit: 14.08.2021, 05:23:11 by gt_stz »
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2657
  • Стига фира!
    • View Profile
ОФФ: знаех си че ми е познато отнякъде  :D 90-те имаше доста такива снимки наотъркаляни Шкоди по деретата, явно саимали проблем при продължително спускане са оставали без спирачки.

Не толкова проблеми с въздуха, колкото от каране без двигател по надолнища с цел икономия на гориво. Това го знам от агенция ЕЖК, но старите шофьори знаят по-добре за какво става въпрос  :D

gt_stz, салонната снимка от съчленен МАН ли е, понеже при това поколение рядко можеше да се види такава компановка на салона?

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
gt_stz, салонната снимка от съчленен МАН ли е, понеже при това поколение рядко можеше да се види такава компановка на салона?
Салонната снимка е от соло Неоплан, като само два от всички изглеждаха по този начин.
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
gt_stz, салонната снимка от съчленен МАН ли е, понеже при това поколение рядко можеше да се види такава компановка на салона?
Салонната снимка е от соло Неоплан, като само два от всички изглеждаха по този начин.

Неопланите не само, че бяха ужасно раздрънкани, ами и бяха изгнили и седалките им бяха счупени. Затова и са ги пускали по селските линии. Единствените читави от тях бяха тези с по различната предница. Мановете бяха в по добро състояние. Аз тогава не ползвах градски транспорт редовно и не помня всички как са били. Най-много един два пъти да съм се возил. Единият като за 20 годишен автобус втора употреба не беше зле, а другия помня, че беше 139 и беше малко по-шумен и по-раздрънкан, но чак като неопланите - не.

На google street view можеш да видиш какво е било състоянието им през 2012.

https://www.google.com/maps/@42.4261331,25.6375299,3a,31.4y,276.61h,83.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1sE0Nuv5WZHyh-jrPSun4dAw!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.com/maps/@42.4211038,25.6009955,3a,30y,139.65h,84.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3FUfVCO3vB5R40HcxOjFbQ!2e0!7i13312!8i6656

Концесионерът, който беше взел Автобусни Превози явно не го е бивало да поддържа автобуси. Жълтите мерцедеси О4О5 дойдоха запазени, а в последните години бяха и те в окаяно състояние.

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Аз пък мисля, че именно пускането им по селските линии доведе до окаяното им състояние. Лично аз много ги харесвах и все гледах да се возя на тях. Не бяха толкова зле до към 2012-та, когато започнаха да пристигат червените МАН-ове NÜ 313 и метановите МАН-ове. Тогава занемариха поддръжката на доста автобуси, включително и на Неопланите. Да не говорим, че частника по принцип не поддържаше парка кой знае колко. Няма да забравя как един Мерцедес О407 се превърна от един от най-здравите в пълна бракма в рамките на година-две.
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
Аз пък мисля, че именно пускането им по селските линии доведе до окаяното им състояние. Лично аз много ги харесвах и все гледах да се возя на тях. Не бяха толкова зле до към 2012-та, когато започнаха да пристигат червените МАН-ове NÜ 313 и метановите МАН-ове. Тогава занемариха поддръжката на доста автобуси, включително и на Неопланите. Да не говорим, че частника по принцип не поддържаше парка кой знае колко. Няма да забравя как един Мерцедес О407 се превърна от един от най-здравите в пълна бракма в рамките на година-две.

Аз пътувах по линия 23 и още тогава си помня, че бяха раздрънкани. Неопланът на който се возих беше единият от трите с реклама на Тракия Кабел. Те май бяха така- три ги бяха облепили с реклама на Тракия Кабел и един оставиха нормален. Този, на който се возих друсаше много и имаше счупени седалки. Аз харесвах онзи тъмнозеленият Неоплан, който едва след два три месеца на линия и добро състояние го спряха и така и не се върна на линия. На него съм се возил по линия 91 и не беше лош. Иначе поколението от 1989 до 1996 на Ман не са сполучливи автобуси, но следващото поколение от края на 90-те са друга бира. Доста по здрави са и по-бавно се амортизират. Възрастта не им личи. 20 и  годишен Ман от тези вози по-комфортно от чисто нов Соларис и шуми по-малко.  На метановите манове не съм се возил, но в Търново има едни бели манове със зелени седалки и един оражев със сини, но него рядко го пускат по линиите  за Картала и не съм пътувал често с него, но е готин. Въпросните манове са метанови като оранжевия е от същият тип като старозагорските.

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Да, три бяха с реклама на “Тракия Кабел” - СТ 9136 СМ, СТ 9139 СМ и СТ 9782 АК, като последният беше двуврат и беше чисто бял. Другите два бяло-зелени, а именно СТ 9134 СМ и СТ 9138 СМ никога не са били облепяни. Аз само не разбрах какво се случи с първия пристигнал Неоплан от тези - СТ 8977 СМ. Той изчезна много преди останалите си събратя. Може би 2010-та или даже 2009-та.
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
Да, три бяха с реклама на “Тракия Кабел” - СТ 9136 СМ, СТ 9139 СМ и СТ 9782 АК, като последният беше двуврат и беше чисто бял. Другите два бяло-зелени, а именно СТ 9134 СМ и СТ 9138 СМ никога не са били облепяни. Аз само не разбрах какво се случи с първия пристигнал Неоплан от тези - СТ 8977 СМ. Той изчезна много преди останалите си събратя. Може би 2010-та или даже 2009-та.
Последната му застраховка е от 2009-та валидна до юни 2010. Тогава трябва да са го спрели.

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Ясно. Интересно защо толкова рано са го спрели. Може би е имал някъкъв сериозен проблем, или пък просто са го ползвали за части за другите Неоплани.
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Електронното таксуване в Стара Загора бавно започва да работи. Само дето не е измислено като хората. Автоматите в автобусите не връщат ресто, тоест, хората са принудени винаги когато си вадят билет в автобуса, да имат точни пари. Автоматите, които връщат ресто, са разположени по спирките, но проблемът е, че са налични едва на 6-7 спирки из града. Доста често тези, на които попадам, са проблемни - не приемат плащане с карта или пък в брой. Заради невръщащите ресто автомати, кондукторките продължават да са налице, за да може да извадят билет на някой, който няма точната сума.
За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!