Author Topic: Тема за вагони  (Read 149287 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15213
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #460 on: 21.06.2022, 11:09:52 »
Прясно ремонтиран, чист лъскав вагон в състава на ПВ от Враца за София с работещ климатик. От тези с лепените стъкла. В голям контраст с останалите вагони от влака.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17553
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #461 on: 21.06.2022, 16:45:39 »
В стандартната си ливрея ли е или са му сложили от новото грозно синьо?

Лошото е, че за нула време ги налазват графитиджиите, а в БДЖ текуща поддръжка няма....  :/

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Тема за вагони
« Reply #462 on: 21.06.2022, 20:46:42 »
Рядко пътувам с влак, но в събота се возих от София до Пловдив в 13.05ч, мисля че беше до Бургас. Всички седалки в купетата бяха адски мръсни, пода също все едно лепнеше, абе тотална мизерия. За мене не е нормално от начална гара да потегли бърз влак в такова състояние!

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 174
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #463 on: 21.06.2022, 23:45:31 »
Това е една почти нова тапицерия, която се оказа дефектна и се замърсява и изхабява за нула време. Май претапицираха някои вагони, дано и този го оправят.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15213
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #464 on: 22.06.2022, 10:08:55 »
В стандартната си ливрея ли е или са му сложили от новото грозно синьо?

Лошото е, че за нула време ги налазват графитиджиите, а в БДЖ текуща поддръжка няма....  :/

Вече имаше малък графит на него. В стандартната ливрея си беше, но видях и такъв в новата, пак с лепените стъкла.

Честно казано и на мен старите ливреи повече ми харесваха, и старото синьо и червено-бялото, макар че ако е чист от графити цял син влак в новата ливрея седи готино като е ново.

Тия вагони много бързо се амортизират, представям си каква зверска експоатация е. За един ден сигурно минават по над 1000 километра. Представете си за един ден един вагон например отива от София до Варна през Пловдив, връзща се през Горна, после отива на пътнически влак. Колко пътници минават през него, минава през тунели, дъждове, пек, сняг, вратите се отварят и блъскат по 10-ки пъти, прозорците също. Както нямат достатъчно вагони, един вагон сигурно почти постоянно 24/7 е в движение. И това 40-50 години. Значи навремето много здрави са ги направили.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2142
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #465 on: 22.06.2022, 10:16:23 »
Иво спри се, това че някой е направил далавера и е внедрил некачествени материали а от БДЖ не са го контролирали не е оправдание. Нормалната екпслоатация е над 1 млн. на година за пътнически вагон във всякакви климатични условия.
The Grand Tour

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1327
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #466 on: 22.11.2022, 17:32:29 »
От Темата: "Чавдар'' и ''фолклорът''.
Почудих се за коя точно да е, но предвид, че авторът на публикацията е посочил – Вагонът. При това, какво впечатление е направило, че е отпечатано в бургаски ежедневник. Датата е 21.06.1991 г. ...И въпреки цялото смислено опровержение, пак не ни е посочено категорично... вярно или не!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
За да не е напълно тупик: :arrow: вагонен състав, мисля на гара Левски, или някъде наоколо и специален вагон.
« Last Edit: 22.11.2022, 17:35:17 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #467 on: 22.11.2022, 23:57:59 »
2011 година, а някой превозва Чавдар 5С на вагон - ето това е наистина интересното от снимката!  :rolleyes:

Колкото до фолклора, тази статия наистина отразява в голяма степен българския бит и душевност - имаме събитие, което е много вероятно да се е случило и за него се говори навсякъде, дори в пресата - все пак това е 1991 година! Естествено, всички замесени не знаят нищо, нямат и представа дори, но пък охотно се наемат да извършат проверка по случая и да съобщят евентуалните резултати, ако изобщо достигнат до някакви смислени такива, но пък дейността ще бъде отчетена изключително като успешна без оглед на резултатите от нея  :laugh: звучи ми като статия от вчерашния вестник... 
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2142
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #468 on: 23.11.2022, 06:52:20 »
Сниман е ремонтно възстановителен влак. Имали са си Чавдар 5C и са си го возили на платформа.
The Grand Tour

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1327
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #469 on: 23.11.2022, 14:07:00 »
2011 година, а някой превозва Чавдар 5С на вагон - ето това е наистина интересното от снимката!  :rolleyes:

Колкото до фолклора, тази статия наистина отразява в голяма степен българския бит и душевност - имаме събитие, което е много вероятно да се е случило и за него се говори навсякъде, дори в пресата - все пак това е 1991 година! Естествено, всички замесени не знаят нищо, нямат и представа дори, но пък охотно се наемат да извършат проверка по случая и да съобщят евентуалните резултати, ако изобщо достигнат до някакви смислени такива, но пък дейността ще бъде отчетена изключително като успешна без оглед на резултатите от нея  :laugh: звучи ми като статия от вчерашния вестник...
Тук по -скоро е сарказъм, открояващ дребнавостта пред главното, но категорично подобно нещо няма как да се случи! БДЖ тогава е била военизирана структура, по модел на съветската. А вагонът тръгва оттам. Освен това товарът определя и състава, който автоматично става със специален режим на движение, с двойно и тройно подсигуряване. И няма как ей -така да се изгуби!
Да не говорим че такъв вагон не може да бъде в състав с редовен пътнически влак. Това е все едно вагонът - лаборатория, като горният, да извършва изпитания докато в другите се возят пътници.

... Отделно че парите все още са се пачатали тук, което също е било широко известно!
Сега трудно може да се улови духът на времето, но целта е компрометиране на системата. Тогава са ставали събития, които са били предопределящи, както за началната точка, така и тук (предстояли са избори)... Доколко всичко е свързано е отделно... Но затова слухът не случайно е насочен към Сливен - точно там срещу гарата е кв. ''Надежда'', където пък живее преобладаващо население лишено не само от критическо мислене, ами изобщо от него... За да се прави ''неволна'' съпоставка с раздаването на куфарчетата с пари тогава и да се изследва тяхната реакция.

WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 174
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #470 on: 31.12.2022, 12:31:21 »
Споделям тук един сайт, в който може да видите колко вагона от различните серии са в движение, както и снимки и информация за тях. Сайта е направен от фенове, които следят вагоните, не е официален на БДЖ. :)
http://bgvagoni.weebly.com
Естествено всеки може да допринесе към сайта, както е написано там, в секция контакти.

Offline Victor_14

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 166
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #471 on: 31.12.2022, 12:35:15 »
Еха супер website


Sent from my iPad using Tapatalk

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5636
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #472 on: 01.02.2023, 08:47:50 »
https://trud.bg/%D0%B2%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B4-%D0%B2-%D0%B4%D1%80%D1%8F%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D0%B2%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82-%D0%B7%D0%B0-%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%BA-dream-express-%D0%B7%D0%B0-%D1%86%D1%8F%D0%BB%D0%B0-%D0%B5%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B0/
Как стават тия работи, при положение, че заводът е в ликвидация, хората са освободени, доколкото разбрах всичко се събаря и вагонните рами се изпращат в Горна за нарезвация, Деянов се притеснява какво ще се случи с музейния дизелов локомотив Дойц, който е в Дряново на съхранение.
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16231
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #473 on: 01.02.2023, 15:08:00 »
Чат пат заводът спира, чат пат правят прототип по няколко години, после сипят закани, че ще си потърсят чужди купувачи. Май с министър Събев са имали проблеми според този източник, та след неговото напускане пак са в позиция "чат" до следващия "пат".
« Last Edit: 01.02.2023, 15:11:22 by blagun »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5811
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #474 on: 03.02.2023, 10:18:50 »
Въпреки печалния опит с Инеконите, мисля че и в Трамкар щяхда да провизедат по-бързо един вагон. Или там шефовете са брутално некадърни, или цялата работа е била да се вземат едни пари, псоле в торби и айде фалит.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8462
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #475 on: 03.02.2023, 10:21:03 »
В Трамкар няма как да се произведе ЖП вагон - няма нужното оборудване, подготвен персонал и т.н.  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15213
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #476 on: 03.02.2023, 11:03:21 »
В завода в Дряново доколкото ми е известно са произведени внушителните около 1000 броя вагони серия 47! Отделно на това десетки товарни вагони, както и поне 200 броя от новия модел серия 74 от които в момента се прави проекта Сокол. При положение, че уж сега сме много по-богати, развити технологично и не знам си какво от "онези смутни бедни години" не виждам причина да не може да се произведат и сега 1000 за сравнително кратко време. Технологиите се развиват. И да не са 1000, дори 200 да се произведат ще са достатъчни да обновят половината състави у нас, поне на бързите влакове на далечни разстояния. При все че тогава са били изцяло новопроизведени, а сега имаме базата, рамите и талигите и трябва само да се надгражда.

По-скоро въпроса е дали в момента има компетентни и можещи майстори като едно време, електричари, заварчици, тапицери, монтажници или ако има такива които имат желание да се учат и да могат дали ще им се предложи адекватно заплащане за да свършат качествено работата и да останат в региона.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2142
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #477 on: 03.02.2023, 11:34:39 »
Завода в Дряново не е произвеждал товарни вагони. Специализиран е изцяло в пътнически.
The Grand Tour

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5400
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #478 on: 03.02.2023, 12:13:15 »
При положение, че уж сега сме много по-богати, развити технологично и не знам си какво от "онези смутни бедни години" не виждам причина да не може да се произведат и сега 1000 за сравнително кратко време.
Причината е, че сега няма ресурс и нау-хау за такова производство, а тогава то е било субсидирано.
Същото е като с Трамкар - произвели са 300 подобия на трамвай, но сега могат само да имитират ремонти.

Обратно, заводите в Септември и Бургас работят на пълни обороти, но за износ, а товарните вагони са общо взето стандартни и технологично почти не са мръднали от 40 години насам, така че разходите за развойна дейност са минимални. Произвежда се основно още от същото. Все едно в Дряново да правят нови 47, но с диодно осветление. На БДЖ не им трябват, а отвън няма кой да си поръча такъв вагон.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 762
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #479 on: 26.02.2023, 18:24:00 »
Първият вагон от проекта "Сокол" е излязъл от завода.