В завода в Дряново доколкото ми е известно са произведени внушителните около 1000 броя вагони серия 47! Отделно на това десетки товарни вагони, както и поне 200 броя от новия модел серия 74 от които в момента се прави проекта Сокол. При положение, че уж сега сме много по-богати, развити технологично и не знам си какво от "онези смутни бедни години" не виждам причина да не може да се произведат и сега 1000 за сравнително кратко време. Технологиите се развиват. И да не са 1000, дори 200 да се произведат ще са достатъчни да обновят половината състави у нас, поне на бързите влакове на далечни разстояния. При все че тогава са били изцяло новопроизведени, а сега имаме базата, рамите и талигите и трябва само да се надгражда.
По-скоро въпроса е дали в момента има компетентни и можещи майстори като едно време, електричари, заварчици, тапицери, монтажници или ако има такива които имат желание да се учат и да могат дали ще им се предложи адекватно заплащане за да свършат качествено работата и да останат в региона.