Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 527866 times)

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2345
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2300 on: 03.03.2023, 13:10:09 »
По мое скромно мнение, за съжаление, причината е само в цените на горивата. На българина щом му бръкнеш в джоба и става склонен на компромиси с времепътуването и комфорта, предоставяни от личния автомобил. Ако би имало някакъв прогрес в железницата за по-комфортно и бързо пътуване, тогава себестойността на пътуването може би вече няма да бъде водещият аргумент "за" или "против" влака като транспортно средство. Хората на малко по-достолепна възраст веднага ще си спомнят как преди 10. ноември са пътували до Бургас за около 5 часа. Оттам е достатъчно да сравнят с днешното разписание и да си кажат: "когато го направят пак за 5 часа, тогава ще пътувам".
« Last Edit: 03.03.2023, 13:15:27 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11107
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2301 on: 03.03.2023, 21:34:10 »
Е колко да са скъпи горивата. На фона на средните доходи са доста по-евтини спрямо 2008-2009.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4054
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2302 on: 04.03.2023, 08:16:21 »
За съжаление БДЖ ПП не прави нищо за привличане на пътници. Много хубаво би било за човек пътуващ от София до Китен примерно да има възможност през железопътния оператор да си закупи билет за цялото пътуване без да се притеснява как ще намери автобус в Бургас и дали ще има билети! Интегрирания билет за влак и МГТ в София въобще няма да засягам...

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5840
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2303 on: 08.03.2023, 11:16:06 »
За съжаление БДЖ ПП не прави нищо за привличане на пътници. Много хубаво би било за човек пътуващ от София до Китен примерно да има възможност през железопътния оператор да си закупи билет за цялото пътуване без да се притеснява как ще намери автобус в Бургас и дали ще има билети! Интегрирания билет за влак и МГТ в София въобще няма да засягам...
Работеше се усърдно над нещо такова по време на последното редовно правителство, после нещата замряха.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1863
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2304 on: 08.03.2023, 13:55:51 »
Аз също мога да потвърдя, че през последните месеци забелязвам значително увеличение на пътниците между София и Бургас, включително и по другите гари по трасето, и това извън пиков летен сезон, и във влакове, където по-рано съм пътувал в първа класа сам в целия вагон поне половината път. Смятам, че това се дължи най-вече на скъсяване на времената за пътуване в сравнение с преди.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8604
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2305 on: 08.03.2023, 15:38:12 »
Не е без значение и намаляването на междуградските автобуси.  Времепътуванията от София до Варна и Бургас не са малки - над 7:20 и 6:20 ч съответно. :rolleyes:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2345
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2306 on: 08.03.2023, 18:45:16 »
Наскоро гледах репортаж от Централна автогара, където се оплакваха, че имало отлив на пътници през последните месеци. От 40-местни автобуси все повече минавали на микробуси докъм 25 места. Имало било и намаление на броя курсове до някои дестинации, поради нарастваща нерентабилност.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11107
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2307 on: 09.03.2023, 09:16:53 »
Не е за темата, но превозвачите сами са си виновни за ситуацията. Ковид помогна, но така или иначе тенденцията бе тази. Просто разписанията се следят трудно в Интернет и не може да се разчита дали ще има курс или не, отделно и цените доста се повишиха.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4054
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2308 on: 09.03.2023, 09:18:08 »
За съжаление БДЖ ПП не прави нищо за привличане на пътници. Много хубаво би било за човек пътуващ от София до Китен примерно да има възможност през железопътния оператор да си закупи билет за цялото пътуване без да се притеснява как ще намери автобус в Бургас и дали ще има билети! Интегрирания билет за влак и МГТ в София въобще няма да засягам...
Работеше се усърдно над нещо такова по време на последното редовно правителство, после нещата замряха.

За съжаление служители усърдно саботират всякакви реформи добри или лоши!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15294
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2309 on: 10.03.2023, 12:24:01 »
На мен по-скоро лошо впечатление ми прави спирането на твърде много места на бързите влакове и смесването по този начин на регионалнияте пътници с тези на дълги растояния. Вижте например Златни Пясъци. Вярно с почти половин час е по-бърз вече но спира на Своге, Роман, София-Север, Зверино, Ясен, Стражица, Дралфа, Каспичан, Добрина, Синдел, Повеляново, Белослав...нежно ли е? Това трябва да е бърз и по-скъп влак който да хване пътниците между областните градове столицята и морето.

Вижте и Слънчев Бряг...нужно ли е да спира на Казичене, Костенец, Чирпан, Свобода, Михайлово, Калояовец, Нова Загора, Айтос... До сравнително скоро имаха много по-малко спирания.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5728
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2310 on: 10.03.2023, 13:55:53 »
Няма достатъчно подвижен състав и хора, за да има други влакове, които да обслужват тези места, та да може Златните Пясъци, Чайките и т.н. да не спират по керемидите. Освен това, в договора с държавата са заложени определен брой влак километри, та за да пуснат допълнителен влак някъде, трябва да резнат от другаде. Най-оптимално беше разписанието до края на 99та година, когато по времето на чича ви Дунча го орязаха до безобразие, от тогава си е така, отделно постоянно бракуват локомотиви, вагони и.т.н. а нови практически не идват. 15 Смартрона са капка в морето, Дезирата практически са без поддръжка и са огради по депата....
« Last Edit: 11.03.2023, 02:07:26 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8604
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2311 on: 10.03.2023, 14:50:40 »
Дори международните влакове 462 и 463 спират по села и паланки и трупат 15-20 минути закъснение.  :rolleyes:

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 340
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2312 on: 10.03.2023, 23:29:56 »
По мои редовни впечатления закъснения се трупат и по една друга причина и тя се казва "НКЖИ". Последният пример от тази вечер ... БВ3624 вече натрупал 30-минутно закъснение беше задържан 4 пъти, по мое скромно мнение - напълно неоснователно - на Златица чакахме товарна композиция  3 мин. :neznam:; На Мирково чакахме пътника за Карлово - след като го пуснаха ни мотаха още около 5 мин. На Саранци се повтори отново с пътника за Копривщица - началник гара стоя отвън 4 мин без да реагира - накрая благоволи да влезне вътре, да си пусне телеграмата и тогава да ни освободи. Капакът беше на Искър, където имаше пререкание между превозната бригада и началник гара - пусна пътника за Септември и ни остави 9 мин да висим без нищо насреща. На въпроса какво става и защо по дяволите - отговорът беше "защото така съм решил" и някаква дебилна усмивка. Народа си изпусна връзките за Перник и Мездра. Нямаше време бригадата дори да предупреди да го чакат на ЦГ. Пълни идиотия. Единият кондуктор сподели, че от известно време се води някаква негласна война между отделни служители на двете компании - едните правели мръсно на другите и обратното. Това особено се засилило от няколко дни, след инцидента на Тулово - даже се говори, че ръководството на НКЖИ негласно толерирало подобни самоволия. В интерес на истината на лайв - таблото изписваше друго време, но винаги го пресрочвахме, а досега е било доста точно. Не зная кой подава/зарежда тази информация - дали са диспечери от НКЖИ или от БДЖ. Не зная колко от това е истина, но накрая завършихме на +50 и то при положение, че машинистите постоянно топеха минути където е възможно.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5728
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2313 on: 11.03.2023, 02:12:17 »
Бакиите отчасти идват и от там, че БДЖ ПП дължи огромни просрочени мангизи на НКЖИ за инфраструктурни такси. Но ако не дай си Боже стане някоя бела като скорошната в Гърция....
По рейс и по жена не се тича!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5485
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2314 on: 11.03.2023, 10:26:28 »
80% от закъсненията извън актуалните дрязги са от системни неуредици в полето на превозвачите.
Бързият влак е чакал 3 мин товарен не, защото диспечера съзнателно го е направил така, а защото товарният е увеличил времепътуването, което почти винаги е плод на начина по който машинистите са свикнали да карат.
В редица случаи, ръководители-движение по гарите предпочитат да играят на сигурно и да пуснат влак, който ще замине след 3-4-5 мин, отколкото да рискуват да правят маневра с локомотив без да знаят дали машинистите му ще направят маневрата за 1-2 или 4-5 мин. Това е плод на неуредени официално подробности кога, как и какво се прави, съответно се импровизира и всеки действа по различен маниер и различно бързо. Например максималната скорост при маневра с локомотив е 40 км/ч, но 2/3 от машинистите я правят с 25 км/ч дори при движение по свободен коловоз в ясно време, понеже така ги е учил преди 20 години бай Стамат със забавените реакции и платеното психо. В гарите, където работят често с едни и същи машинисти от определени превозвачи си знаят кой как действа и даже питат кой е машинист, за да знаят какво да очакват.
Имаше един период, когато 3637 и 3636 се караха от машинисти от Карлово, което по принцип не е нищо особено, освен че те преди това 10 години са карали само пътнически влакове с по 2 вагона и супер разтеглено разписание и не можаха да си пренастроят навиците за бърз влак с 15 вагона и тези влакове закъсняваха всяка нощ по 1-2 часа, обективни оправдания за което винаги се намираха в намаленията на скоростта например.

А лайв таблото ползва информация от НКЖИ, която се въвежда ръчно, съответно служителите на НКЖИ имат навика да я водят така, че да излезе че закъснението е от превозвача, дори да е обратното. Сещам се за един случай, когато бърз влак чака 15 мин среща с моторна дрезина на поддържането, която едвам върви, но после в системата на НКЖИ се води, че дрезината е дошла по-рано, влакът е заминал навреме и той се е бавил 15 мин в междугарието.
Като цяло, след всяка подобна случка, а сега даже са две за много малко време, има известен период на повишено напрежение между редовите служители в БДЖ и НКЖИ и склонност към взаимно дразнене, от което разбира се никой няма полза, но и на никой не му пука. Един частен пътнически превозвач, търпящ преки загуби от това, не би търпял влаковете му да стоят по гарите, понеже дежурните не са на кеф.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15294
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2315 on: 12.03.2023, 16:43:33 »
Няма достатъчно подвижен състав и хора, за да има други влакове, които да обслужват тези места, та да може Златните Пясъци, Чайките и т.н. да не спират по керемидите. Освен това, в договора с държавата са заложени определен брой влак километри, та за да пуснат допълнителен влак някъде, трябва да резнат от другаде. Най-оптимално беше разписанието до края на 99та година, когато по времето на чича ви Дунча го орязаха до безобразие, от тогава си е така, отделно постоянно бракуват локомотиви, вагони и.т.н. а нови практически не идват. 15 Смартрона са капка в морето, Дезирата практически са без поддръжка и са огради по депата....

Вярно, разписанията са далеч от 80-те и 90-те, обаче вкъщи си пазя едно от 2012-та и сега като гледам спрямо него има известни подобрения.  Например от София по 3-та линия 2012-та е имало БВ само сутрин и после чайката, а сега има 4 бързи влака посока Карлово.  Също така времепътуването София-Бургас по подбалканската е съкратено с повече от час за 10 години, въпреки увеличените спирания. От 6.50 минути на 5.40 минути сега( дори в момента с обиколката през СтЗ и два престоя по 20 минути пак е по-бързо) Златни Пясъци е с 2 минути по-бърз от 2012-та :)  По 16-та линия има повече влакове. Русе-Варна тогава е било 4.05, сега е 3.47 въпреки всички ремонти в момента. Има БВ от Враца до Варна, а преди същия е бил само до Плевен. Сега има още един БВ София-Варна следобяд, а преди последния е бил в 13 часа. Има 2 директни бързи влака от севера към Пловдив. Като цяло има известни подобрения на места.

Обаче 2012-та повече влакове са возили директни вагони, а сега трябва да се прекачваш. Например за Лом, имало е директен влак Свищов-В.Търново да свързва двата университетски града, имало е следобеден БВ до Русе без прекачване, лятото имаше Варна и Бургас уиикенд експрес, София-Пловдив се е пътувало за малко над 2 часа, още се е движил Пловдив експрес, един от доста удобните влакове.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1863
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2316 on: 13.03.2023, 11:11:50 »
80% от закъсненията извън актуалните дрязги са от системни неуредици в полето на превозвачите.
Бързият влак е чакал 3 мин товарен не, защото диспечера съзнателно го е направил така, а защото товарният е увеличил времепътуването, което почти винаги е плод на начина по който машинистите са свикнали да карат.
В редица случаи, ръководители-движение по гарите предпочитат да играят на сигурно и да пуснат влак, който ще замине след 3-4-5 мин, отколкото да рискуват да правят маневра с локомотив без да знаят дали машинистите му ще направят маневрата за 1-2 или 4-5 мин. Това е плод на неуредени официално подробности кога, как и какво се прави, съответно се импровизира и всеки действа по различен маниер и различно бързо. Например максималната скорост при маневра с локомотив е 40 км/ч, но 2/3 от машинистите я правят с 25 км/ч дори при движение по свободен коловоз в ясно време, понеже така ги е учил преди 20 години бай Стамат със забавените реакции и платеното психо. В гарите, където работят често с едни и същи машинисти от определени превозвачи си знаят кой как действа и даже питат кой е машинист, за да знаят какво да очакват.
Имаше един период, когато 3637 и 3636 се караха от машинисти от Карлово, което по принцип не е нищо особено, освен че те преди това 10 години са карали само пътнически влакове с по 2 вагона и супер разтеглено разписание и не можаха да си пренастроят навиците за бърз влак с 15 вагона и тези влакове закъсняваха всяка нощ по 1-2 часа, обективни оправдания за което винаги се намираха в намаленията на скоростта например.

А лайв таблото ползва информация от НКЖИ, която се въвежда ръчно, съответно служителите на НКЖИ имат навика да я водят така, че да излезе че закъснението е от превозвача, дори да е обратното. Сещам се за един случай, когато бърз влак чака 15 мин среща с моторна дрезина на поддържането, която едвам върви, но после в системата на НКЖИ се води, че дрезината е дошла по-рано, влакът е заминал навреме и той се е бавил 15 мин в междугарието.
Като цяло, след всяка подобна случка, а сега даже са две за много малко време, има известен период на повишено напрежение между редовите служители в БДЖ и НКЖИ и склонност към взаимно дразнене, от което разбира се никой няма полза, но и на никой не му пука. Един частен пътнически превозвач, търпящ преки загуби от това, не би търпял влаковете му да стоят по гарите, понеже дежурните не са на кеф.

Единият случей е на Тулово, а за другия - кой имаш предвид?

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2345
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2317 on: 13.03.2023, 13:10:01 »
80% от закъсненията извън актуалните дрязги са от системни неуредици в полето на превозвачите.
Бързият влак е чакал 3 мин товарен не, защото диспечера съзнателно го е направил така, а защото товарният е увеличил времепътуването, което почти винаги е плод на начина по който машинистите са свикнали да карат.
В редица случаи, ръководители-движение по гарите предпочитат да играят на сигурно и да пуснат влак, който ще замине след 3-4-5 мин, отколкото да рискуват да правят маневра с локомотив без да знаят дали машинистите му ще направят маневрата за 1-2 или 4-5 мин. Това е плод на неуредени официално подробности кога, как и какво се прави, съответно се импровизира и всеки действа по различен маниер и различно бързо. Например максималната скорост при маневра с локомотив е 40 км/ч, но 2/3 от машинистите я правят с 25 км/ч дори при движение по свободен коловоз в ясно време, понеже така ги е учил преди 20 години бай Стамат със забавените реакции и платеното психо. В гарите, където работят често с едни и същи машинисти от определени превозвачи си знаят кой как действа и даже питат кой е машинист, за да знаят какво да очакват.
Имаше един период, когато 3637 и 3636 се караха от машинисти от Карлово, което по принцип не е нищо особено, освен че те преди това 10 години са карали само пътнически влакове с по 2 вагона и супер разтеглено разписание и не можаха да си пренастроят навиците за бърз влак с 15 вагона и тези влакове закъсняваха всяка нощ по 1-2 часа, обективни оправдания за което винаги се намираха в намаленията на скоростта например.

А лайв таблото ползва информация от НКЖИ, която се въвежда ръчно, съответно служителите на НКЖИ имат навика да я водят така, че да излезе че закъснението е от превозвача, дори да е обратното. Сещам се за един случай, когато бърз влак чака 15 мин среща с моторна дрезина на поддържането, която едвам върви, но после в системата на НКЖИ се води, че дрезината е дошла по-рано, влакът е заминал навреме и той се е бавил 15 мин в междугарието.
Като цяло, след всяка подобна случка, а сега даже са две за много малко време, има известен период на повишено напрежение между редовите служители в БДЖ и НКЖИ и склонност към взаимно дразнене, от което разбира се никой няма полза, но и на никой не му пука. Един частен пътнически превозвач, търпящ преки загуби от това, не би търпял влаковете му да стоят по гарите, понеже дежурните не са на кеф.

Единият случей е на Тулово, а за другия - кой имаш предвид?
Междувременно, токущо ми изплува един пример, който самият аз съм уловил. :) Наличен в ето този пост. Става въпрос за БВ 3637, 06:09:20 след старта. На входа на гара Лозарево. Спряхме да чакаме червеното на входния, за да може някакъв товарен влак да потегли преди нас от гарата в посока Карнобат. На посоченото място се чува многократно изсвирване от страна на машинистите. Спомням си, че се поразбудих от случката и предположението ми беше, че някой самоубиец е седнал на релсите, или пък кола е аварирала на прелез. Впоследствие се ориентирах за какво става въпрос.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5485
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2318 on: 13.03.2023, 13:45:51 »
Единият случей е на Тулово, а за другия - кой имаш предвид?
Калотина-запад - ръководител-движение пробвал да навие машиниста да замине на червено по "гръцкия" начин и той се разфучал и май го уволниха.
Но и там има много неясноти... всеки би отрекъл веднага, че е опитвал такова нещо и не става ясно как е било доказано и дали е било изобщо.

Но това са сравнително редовни случки - определени комбинации между участниците са определящи. Случвало ми се е ръководител-движение да обърка нещо и например да ме изпратят на червено (по правилния начин - с писмена заповед), но последната стрелка да е обърната към някакъв клон. Спрях, изяснихме грешката и никой не разбра. Също ми се случи веднъж с товарен влак да видя, че прелез с пазач и ръчни бариери не е "охранен" - бариерите не са свалени. Започнах да свиря и да спирам, и пазачката усети и ги свали веднага. Ни чул, ни видял. На тях им е ясно, че са направили голяма издънка и ще внимават, а аз не бих тръгнал да ги "топя".
Както и обратното, настъпвал съм забранителни сигнали и никой не е разбирал извън "Между нас да си остане". Зависи изцяло колко голяма е белята и колко хора са я видели, но най-вече как се реагира след това. Когато тръгнеш с рогата напред е много вероятно да получиш аналогичен отговор.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1097
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2319 on: 27.03.2023, 18:03:45 »
Разписание на БДЖ от 1968: :fan: :)
https://timetableworld.com/ttw-viewer.php?token=f8aa6f3a-da38-4a9d-8c21-7ca0c9af6c0f

София-Пловдив- точно 2 часа. 55 години по-късно това трасе се взима за малко повече време ...
« Last Edit: 27.03.2023, 18:16:37 by Chezare »