Author Topic: Ремонт на трамвайното трасе по Цар Борис III и Македония  (Read 91380 times)

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5178
    • View Profile
Ще се вметна в разговора ... Радиусът на кривата в колелото е близък до минималния. Като се вземат предвид габаритните изисквания се съмнявам, че там има място за 2 коловоза. Друг е въпросът, че проекта вече е утвърден и промени няма да се правят. И сега всичко се прави по невъзможно евтин начин. За повече разходи едва ли някой ще се навие ...
« Last Edit: 10.01.2023, 10:39:28 by emm_1968 »
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7619
    • View Profile
Вариантът през паркинга и тревната площ не би трябвало да има проблем с габаритите. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4569
    • View Profile
    • Email

Релсовия път и траверсите между ул. Райска градина и обръщалото при бул. Никола Петков са премахнати.
Имах предвид ако видеото от цитирания пост го пуснете от 2:02 нататък. Ако някъде другаде в района има тротоар с козирка над него, моля да ме извините, че не уточних за кой точно става въпрос. Та да, колегата mihailo описа съвсем точно коя козирка имах предвид. Ако този железен сайвант има някаква архитектурна стойност, то аз съм трамвай по линия ТМ5. :rolleyes: Ако ми прокарат релси отдолу, с радост бих го минал и разчистил. :) Пък и така няма да има повече опасност ръждясалото желязо да се стовари върху нечия невинна глава.

Този навес е част от концепцията на големия навес  на началната спирка. Функцията му беше да поема тълпите събота и неделя, които идваха на Княжево от лифта и минералната вода, събираха се на моменти стотици хора, които се редяха на дълги опашки и трамваите ги извозваха в течение на час-два. Сега разбира се тези тълпи никой не ги помни и навесът изглежда занемарен и излишен, но не е така. Теренът в колелото е частен, от минералната вода до началната спирка няма друг начин да се мине по общински терен без този тротоар.

Ако има някъде място, това е на мястото на обръщалото на 58 и 59. Там би могло да се направи второ колело и 11 да обръща там, а петицата да остане на старото обръщало.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4838
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Обръщалото на автобусите е с още по-малък радиус.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9526
    • View Profile
Ще се вметна в разговора ... Радиусът на кривата в колелото е близък до минималния. Като се вземат предвид габаритните изисквания се съмнявам, че там има място за 2 коловоза. Друг е въпросът, че проекта вече е утвърден и промени няма да се правят. И сега всичко се прави по невъзможно евтин начин. За повече разходи едва ли някой ще се навие ...
Тротоарът е от външната страна на кръга, не би имало пречка за втори коловоз. Само си говорим .

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5178
    • View Profile
Ще се вметна в разговора ... Радиусът на кривата в колелото е близък до минималния. Като се вземат предвид габаритните изисквания се съмнявам, че там има място за 2 коловоза. Друг е въпросът, че проекта вече е утвърден и промени няма да се правят. И сега всичко се прави по невъзможно евтин начин. За повече разходи едва ли някой ще се навие ...
Тротоарът е от външната страна на кръга, не би имало пречка за втори коловоз. Само си говорим .
Можем и да посмятаме ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5767
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Онзи ден изненадващо работеха няколко машини на терена, даже по тъмно след 17 ч. копаеха.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4569
    • View Profile
    • Email
Обръщалото на автобусите е с още по-малък радиус.

Вярно е, а и има наклон, трябва да се сметне дали наистина става за обръщало.

Друг по-голям общински терен в близост е само парка при Райска градина, би могло да се направи обръщало което обикаля парка по "Райска градина и "Студен кладенец", но до Димитър Петков са само 800 метра...

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5767
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
На Райска градина парка и улиците са със сериозен наклон, няма как да се прави каквото и да е там. Единственият вариант е да се измисли нещо на обръщалото, но там желание за преработка няма.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15770
    • View Profile
    • Email
Друг по-голям общински терен в близост е само парка при Райска градина, би могло да се направи обръщало което обикаля парка по "Райска градина и "Студен кладенец", но до Димитър Петков са само 800 метра...
Абе направо да разкарат обръщалото в Княжево и да стане на Райска градина. Лифт и бездруго няма, водата може с водопровод да я докарат по-надолу, А58 ще ходи до Метролиния 3 както А59. :devil:

Всъщност кога е започнало безумното градоустройство на Княжево: 95% от трасето - автономно, отделено със зелена ивица и локал, останалите 5% - съвсем различни?
« Last Edit: 12.01.2023, 14:56:33 by blagun »

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7619
    • View Profile
От Райска градина до обръщалото няма възможност за обособено трасе - къщите са плътно до булеварда. :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15770
    • View Profile
    • Email
От Райска градина до обръщалото няма възможност за обособено трасе - къщите са плътно до булеварда. :rolleyes:
Именно. Защо не е оставена ивица до обръщалото? От старите карти на София не може да се проследи по простата причина, че Княжево е било село извън София. Вероятно селото е било след Райска градина, а нататък в посока София/Красно село да са били ливади, по които постепенно са се строели вилички вече по булевард с друго устройство.

А място за разширение доскоро си имаше - не точно срещу автономното трасе, а северно от сегашното платно почти до обръщалото няма къщи, а индустриални постройки.
« Last Edit: 12.01.2023, 15:54:36 by blagun »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3752
    • View Profile
Трасето трябваше да се удължи до 10-ти километър. Там има възможност да се организира смяна на пососката без традиционно колело! Достатъчно е само 1 линия да ходи до там , но уви вече е късно, а липсва и желание!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4569
    • View Profile
    • Email
От Райска градина до обръщалото няма възможност за обособено трасе - къщите са плътно до булеварда. :rolleyes:

E, не е точно така. Има възможност за подземно трасе плюс подземно обръщало  :devil: Само пари няма  :rolleyes:

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2822
    • View Profile
Като се пусне трамвая до Княжево , ако 5 остане сама горе ще може да има нормални почивки . Сега на Никола Петков 4 и 11 са синхронизирани и се движат на 6-7 минути интервал помежду си, и горе почиват без да си пречат. Вече има метро на красно село , 59 вози до метрото и 5 не е толкова натоварен като преди и може да се разреди.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10462
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Аз по-скоро си мисля че 5 може да е до Горнобански път, а 4 и 11 да останат на Княжево.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4736
    • View Profile
    • Email
И княжевлии ще вдигнат врява до небето, че им оставят по-нередовните трамваи, за сметка на петицата. Мисля си какви са тия глупости при положение, че едно време петицата беше през две-три минути, 11ката също беше до Княжево и някак си двете линии се съвместяваха на колелото, виждал съм и трамваи да си почиват. Тогава как можеше, а сега се чудят как да ги курдисат, още повече, че в момента нищо не е на едновремските интервали.
По рейс и по жена не се тича!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10462
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Няма какво да вдигат. Последните две години именно 4 и 11 св движеха до там. Не се е чуло нито да има оплаквания от интервали, нито са оставали хора по по спирките. Освен това 59 вече ходи до метрото. Последните три спирки между околовръстното и Княжево са най-слабо натоварени, за да е оправдано да има трамвай на 5 минути. По същото време редица други линии са на санитарния минимум. Вчера в 213 едва не стана бой, защото се натъпка като през 90те. Това е линия на 12 минути в час пик и на 18 през деня.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4736
    • View Profile
    • Email
То да беше само 213. И той беше на 4-5 минути целодневно, и доста по бърз от сега. В момента единствените редовни наземни линии са 280 и 94, всичко друго е "селскио рейс".
По рейс и по жена не се тича!

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 687
    • View Profile
    • Email
То да беше само 213. И той беше на 4-5 минути целодневно, и доста по бърз от сега. В момента единствените редовни наземни линии са 280 и 94, всичко друго е "селскио рейс".
Глупости, 204 е по-редовен от 280. 204 е през 6-7 минути в пик, а 280 е на 10.