До средата на 60-те години на 20-ти век, кв. Обеля е все още село извън София, което се обслужва от железницата и от автобусна линия 14. Въпросната линия свързва Обеля, Филиповци и Иваняне с гара Захарна Фабрика, където се прави връзка с трамвай 3.
За кратко линията е удължена до Лъвов мост, преди около 1967г., при номерацията да бъде отделена като линия 51, обслужваща само Обеля. От 14 се създават и три други линии - 52 до Филиповци, 53 до Иваняне и 54 до разклона за Обеля.

През 1976г. голяма част от линиите, които тръгват от Лъвов мост са скъсени до Захарна Фабрика, но 51 има друга съдба - удължена е до Сточна гара и остава така в следващите 24 години. Освен това, линията от СТЗ до Мировяне е продължена до Обеля и така свързва квартала с индустриялната зона.

Следващата промяна е минимална - през 1985г., 25 е заменена от 25а. Причината е тривиална - линиите, които тръгват от СТЗ в северна посока са преместени и тръгват от Илиянци. Затова, линия 25 е разкъсана на две части.
Година по-късно, към квартала е добавена линия 126, която свързва новостроящите се блокове в бъдещия ж.к. Обеля 2 с крайната станция на трамваите в Надежда.

Със строежа и завършването на блоковете, маршрутът на 126 се променя постепенно.

На 3 април 1989г. е завършено трамвайното трасе и трамвай 15 е удължен от Надежда 5 до Обеля 2. Във връзка с тази промяна, линии 25а и 126 са закрити и е открита линия 50, която свързва и старта и новата част на квартала с индустриалната зона, стигайки до СТЗ. Няколко седмици след пускането на 15,
линия 17 е удължена също до Обеля 2. За десерт, 51 е удължен, за да прави връзка с трамваите.

В края на 1980г., обслужването на квартала е подобрено допълнително от експресната автобусна линия 150, която в пиковите часове свързва Обеля 2 с Централна гара. Междувременно е започнато изграждането и на ж.к. Обеля 1.

През 1991г. е закрита трамвайна линия 17 и като компенсация е удължена линия 6.

След това линия 51 е удължена, за да обслужва новопостроената ж.к. Обеля 1.
На 1.5.1993г. е извършено сериозно съкращаване на линиите в София и Обеля също е засегнат. Трамвай 15 е преномериран и става 1, а линия 50 е изцяло закрита.

През март (или юли) 1995, с цел да подпомага на 51, 150 е удължен до Обеля 1, като започва да се движи целодневно, включително и в почивните дни. От 1 ноември 1996г. (алт. септември 1995), 150 е превърнат в бавна линия, която не минава транзитно през Надежда, а обикаля през Надежда 1 и спира на всички спирки по маршрута.

От 1.6.2000г., 51 е съкратен и тръгва от метростанция Сливница.
В следващите 3 години, 51 има няколко временни маршрута, заради строежа на метрото към Обеля.
През април 2003 е открита метростанцията в Обеля. Това се отразява сериозно на всички линии в квартала - 51 е закрит и вместо него се движи 81 от Иваняне, но само до новоизградената автостанция. До същата автостанция са скъсени крайградските автобуси 30, 31 и 41. Освен това, трамвай 6 е скъсен до Надежда 5.
За да се компенсира изгубената връзка между 30, 31 и 41 от една страна и 83 и 108 от друга, от юли същата година в Обеля е разкрита нова линия 87, която в известна степен се припокрива със старата 25. Тя се движи първоначално само в пиковите часове и свързва Обеля с Илиянци.
От май 2006г., маршрутът на 81 се изменя и началната спирка и става гара Обеля-Иваняне.
В края на май 2009, трамвайна линия 1 престава да обслужва Обеля и вместо нея, отсечката се поема от линия 17, която стига до Борово.
През юни следващата година 17 е закрита, заради строежа на метрото в посока Надежда.
През август трамвайното обслужване е възстановено, но чрез линия 6, която в Надежда минава по изцяло ново трасе по бул.Н.Жеков.
В края на 2010г., автостанция Обеля е закрита и линии 30, 31, 41 и 87 са удължени до кв.Обеля.
От септември 2012г., линия 26 е преместена и тръгва от кв.Обеля по Околовръстния път към Нови Искър.
Веднага след нова година, през 2013, 41 формално е закрита и връзката с Волуяк се поема от линия 150, при която фактически отпада частта през Надежда до Централна Гара.
През септември 2013, 87 е удължен до Обеля 1, в помощ на линия 150.
На 15.6.2015г. линия 87 е закрита и маршрутът ѝ се поема от линия 26 - Обеля 1-Илиянци-Нови Искър.