35
« on: 11.02.2006, 12:48:12 »
Предполагам, че повечето знаят, но все пак може някой да не знае факта, че преди 1968г., автобусните линии са били по друга номерация. Линиите тогава са по-малко и дадена линия (особено крайграските) обикаля през повечко места.
Преди преномерирането, те достигат до номер 34.
След това, повечето линии са преномерирани по естествен начин.
1 се разделя на сегашните 1,2 и 3, 2 става 4, 3 става 5,6,7 и 9, 4 става 9 и 10, 5 - 11, 6 - 12,13,14 и 15, 7 - 16 и 17, 8 - 21,22,23 и 24, 9 - 25,26,27,28 и 29, 10 - 30,31,32 и 33, 11 - 34,35,36,37,38,39,40 и 41, 12 - 42 и 43, 13 - 44,45,46 и 47, 14 - 51,52,53 и 54, 15 - 55,56 и 57, 16 - 58 и 59, 17 - 72, 18 - 73 и 74, 19 - 65 и 66, 20 - 67, 21 - 75, 22 - 68,69,70 и 71, 23 - 61,62,63 и 64, 24 - 18,19 и 20, 25 - 60, 26 - 77, 27 - няма, 28 - 79, 29 - 80, 30 - 81 и 82, 31 - 83, 32 - 84, 33 - 17 и 34 - 48,48 и 50.
(преди това състоянието е горе-долу следното - до 1957г. автобусите са стигнали до номер 21. Разликата спрямо 1968 е, че а.5 тръгва от гара Подуяне, 17, 18 и 20 не ми е известно дали е имало, 19 се е движил от Драгалевци през хотел Хемус нагоре до Симеоново! 21 е от Ст.В.Левски до Дървеница, т.е след това става 22.
Около 1962г. до Зл.Мостове тръгва а.23. Вместо закритата тб. линия до Г.Баня тръгва а.25, а вместо закритата тб. линия до Илиянци - а.26, по-късно закрит и поет от а.31. От Кр.Село тръгва а.17 до Мотописта. а.17 става по-късно а.18.
а.19 е разделен на две части - а.19 до Драгалевци от Хемус и а.20 до Симеоново от Семинарията. Всички останали са открити след 1962г.)
Интересното е, че новия а.13 е закрит почти веднага и няколко години по-късно е открита известната линия 13 - Ц.Гара-Младост, от която сега са се нароили много линии
След промяната в номерата, настъпва бурно развитие на автобусната мрежа. До 1968 са открити са линии от 85 до 90, а до 1970 - 91,92,95 и 96. През 1972 има нов бум - 97 - Орландовци-Негован, 98 - Ст.В.Левски-Симеоново-Бистрица, 99 - Орландовци - Малаш.г-ща, 100 - до Бенковски, 101 - Борово - Ситняково, 102 - О.Купел-Суходол, 103 - Ц.Гара - Фондови ж-ща, 104 - Пирогов - Ситняково - Слатина - гара Искър.
Нечетните 99,101 и 103 не просъществуват дълго.
105 (СТЗ-Връбница) е открита около 1973. 106 тръгва до Младост 2 заедно с 306. 1975-1976 е периода, в който се появяват много бързи линии - 213,306,242,261,361,461 и т.н. Постепенно за няколко години са разкрити още много. 107 тръгва през 1974г. до Бояна на мястото на закрития трамвай 8.
108 е първата линия до новия ж.к. Люлин. Поетапно до 1978г. тръгват 109,110,111 и 112. Следва скок на 120 и явно номерата от 113 до 119 са били запазени за Люлински линии.
следва продължение...