Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivanko

Pages: 1 2 [3] 4 5
41
Някой ще ми каже ли къде в София се движат Citaro/Cito и по кои линии? Никъде не съм виждал.  :(

42
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 11.07.2017, 09:45:44 »
Не занимавай човека с излишни подробности. Аз му отговарям на въпроса, пък ако нещо не му е ясно ще попита пак.

Питаше какво разбирам под "преди". Бях шестгодишен (2010-2011), когато за последно видях Икарус там. Знаех, че е Икарус, интересувах се от тези неща тогава и за това. По-нататък (2012-2014) съм виждал тези т.нар. Икарцедеси. Но от 2014-2015 насам нито това, нито другото, само тролейбуси Соларис, които вероятно са от новите.

За вътрешна модернизация на тролейбус (също за автобус и трамвай) си трябват нови врати, защото тези вече са изкривени и изчанчени, между пода и вратата, или между тавана и вратата зее дупка достатъчна да направи климатика (климатроника, или парното) ненужен.

43
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 11.07.2017, 09:36:49 »
Малайзийският самолет - бих обвинил и Украйна и Русия, всъщност така и не се разбра с точност кой го е свалил. То за това и двете държави си останаха, иначе самолетът ще да е бил достатъчен на държавите, чиито граждани са измрели, да се нахвърлят на Русия.

Относно Сталин, той си е сатрап, това няма какво да се говори. Но поне не е бил кух като Хитлер да избива показно и наред, а лагерите са били по-засекретени. И пак, там вътре са се правили експерименти, които обаче бледнеят пред тези на Менгеле.

Русия, реално погледнато, ни е освободила два пъти - единият път от турско робство, вторият път от нацизма. И в двата случая си е правила сфери на влияние тук, то кой не знае че братушките ще се жертват за нас ей тъй - не са толкоз безкористни, имат си интереси тука, защитават си ги, но пак. Русия откликва на зова ни за свобода (в случая това е Априлското въстание), а ние тук на 3.III. всяка година пеем осанна и вечна слава на всичко друго, участвало в Освобождението, но най-демонстративно пропускаме руснаците.

Вторият път: Пак комунизмът е по-добре. Ако руснаците не бяха отвърнали на алчният Хитлер, можеше и България да изчезне, защото тук не сме арийци. Тоест ние сме най-различни. Ариецът е висок, рус и синеок. Ние тук сме всякакви. Все петдесетина поне близки до Хитлеровите расови критерии щяха да се намерят, но повечето, без Русия, ще да сме отишли в кофата... А и писах какво ще стане ако поемем по руския или по западния път. И в двата случая ще завършим на същото място, на което ще сме завършили и с Хитлер - в кофата. КО-ФА-ТА. Трябва сами да си отстояваме интересите и да се движим, но малките държави са марионетки на нечия сфера на влияние. Не искам, а и не мога да пиша повече по този въпрос, освен ако някой разреши неразрешимия проблем.

44
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 10.07.2017, 23:06:51 »
С Украйна е особено положението.
Украинската нация е от къснооформилите се, подобно на словенци, латвийци, литовци, че и македонци (макар че последните са тръгнали да се оформят по силата на документи, а не по естествен път). Като такава, тя се състои от два отбора:
- русееща се и русифицирана плюс етнически чисти руснаци на изток
- католицизирана и изобщо - западно ориентирана: най-вече от бившите територии на Австро-Унгария и Полша плюс столичният елит, който желае еманципиране от големия московски "брат".
Втората част от тях е била зверски тормозена между войните, а и след териториалните разширения на СССР в западна посока след ВСВ.

Така че, надали някой може да твърди, че Крим е ЕТНИЧЕСКИ украински. Но каквато и да е историята, юридически той е бил отстъпен от РСФСР на Украинската ССР със законен нормативен акт - решение на управляващите в СССР през 50-те. Като такава територия, Русия няма право да му прави аншлус. Защо Русия не направи аншлус на Порт Артур и Далний (сега Люйшун и Талиен), преотстъпени на Китай пак от Хрусчов? Още повече, че стратегическата стойност на двете пристанища в незамръзващото Източнокитайско море е по-голяма от тази на Севастопол.

Разбира се, при подобни действия махалото отива в обратна посока и е съвсем нормално в Украйна да доминират крайните националисти. Те не са нацисти, нацистите отдавна са изтребени и са само клише, с което се маркират всички противници на Путин (вкл. в Русия). Сегашните лидери не могат да носят отговорност за делата на дядовците си. То Сталин и Молотов също би трябвало да са нацисти, след като 2 години са били сърдечни съюзници и партньори по разграбване на Хитлер. А и украинците като цяло не може да обожествяват Хитлер - те очакват, че им носи освобождение, оказва се, че ги брои за подчовеци, не по-различни от руснаци, поляци, евреи и т.н.

Но при всички случаи украинските лидери не са от тези, които решават проблемите по европейски. Както беше в Сърбия, Хърватия и Босна, където национализмът на лидерите на единия етнос породи контранационализъм на другите два.

И още нещо - искрата не беше запалена от междуетнически сблъсъци, а дойде след като Янукович, стараейки се да замаже ужасяващата корупция и тоталния икономически срив, се тръшна за помощ на Путин. Разбира се, вторият си постави условията - прекъсване сътрудничеството с ЕС и НАТО. Изобщо не можем да виним нито Путин, нито император Александър III, че защитават руските имперски интереси. Това им е работата. Още от Екатерина II насам. Виновни са техните мекерета извън Русия, заменили интересите на държавите, чиито граждани са, с руските такива.

Ами общо взето, ситуацията е такава. Путин не е глупав човек и няма как да иска обтягане на отношенията си с Китай, та за това не си е дръпнал Порт Артур и Далний. Затова! Виж ти, обаче той в Крим си пуска чиста демокрация. Хората искат да са от неговия отбор, нека го представим така. Лошото е, че Русия иска това, която всяка държава иска (няма да обяснявам, то е ясно какво) и за това е неудобна на ЕС и НАТО, та затова ще опростя ситуацията дотолкова, че всички ни е ясна и я знаем: Ако някой друг от ЕС или НАТО направи аншлус на някого - няма проблем, ето що върши демокрацията. За Русия обаче - алелелее майко, тежък удар върху световния мир, правата на човека и какво ли още не... Важното за нас тук е, че в България ги има и двете върхушки - руската варяжка дружина и легионите на западната демокрация. И двете ни претъпкват с еднакво примамливи оферти - спокойствие и сигурност за управляващите (всъщност офертите са си само за пастирите, не за простото стадо народ) гарантиран къшей хляб и чашка коняк. Военна техника - ракети, бомби, оръжие колко щеш, е да ще платиш някви си там мижави милиончета, ама нали имаш офшорки и си богат, ш си ги възстановиш бързичко. Дотук окей. Ама отметнеш ли се от нас - жална ти майка, мъртъв си. Та прегръдката на всяка от тези върхушки е по-опасна от меча и ако влезем където и да е, не можем повече да излезем и ще играем по свирката им там. Тоест не може да ни се сбъдне и нашата мечта, тази за която всяка една държава главата си ще изяде.

45
Мда. Исках да кажа "което ще имаме някога" ама... too late.  :laugh: Но пак, тези плюшени седалки и линолеума съставят една интересна атмосфера... Смисъм, готино е, разбираш ли. Русичите - и те не са зле, но твърде много има от зелените. Аз харесвам най-старите от 2005-6, които имат типова конфигурация врата-три прозореца-врата. А където са прозорците - там и седалките, така че има повече от по-новите (2010+), които са от тип врата-прозорец-врата-прозорец-врата и от всяка страна и имат 6-8 по-малко места. Тези в Московското пък са сиви и имат електрикови линии по тях, а и оранжеви май. Вътре седалките са като на нашите, но кафяви и вместо дръжките да са цветни, те са сребристи. Което също някак ми харесва, а тук са решили да ги намацат/сменят с нови даже и в 81-717... Което не ми харесва. Но за добро или лошо, никой не ни пита нас тука.

Ако искаш метрото ни да е мизерно,  напълно те разбирам. За някои групи от населението ни и линолеум с плюшени седалки е лукс. Ако искаме да вървим напред обаче, старите състави трябва да ги караме до изживяване, да ги продадем някъде в третия свят и да почнем да купуваме качествено нови композиции. Возил съм се в много метромрежи по света и трябва да кажа, че возенето в София е едно от най-шумните - не може да се провежда дори нормален разговор без викане или поне повишаване на тон. Във влаковете на гадните капиталисти не само че е по-комфортно, но и по-тихо.

Сега, не ща да споря, но аз поне си говоря без проблем там. "Гадните капиталисти" нито съм казал, че са гадни, нито нищо. Сега в крайна сметка и комунизмът ни е минало, наше си е, добро или лошо, а и за това си има друга тема в графа Разни. За линолеума не знам, но лично на мен ми създава доста уют. Освен това тези модернистични стилове и "изкуства" са банални и образно казано, крещят. Твърде прекалено е това, необичайно е и е трудно на хората да свикнат с него. Плюшените седалки са ми едно от любимите неща, все пак докато ти пиша това, драги друже, аз седя на стол с плюшена тапицерия и съм влюбен в него. Последният пирон в ковчега на мнението ти е, че реално погледнато и ние не сме далеч от Третия свят, а ако ми говориш за бушмените в Африка, те не знаят какво е кола пък метро ще купуват. Та нека се възползваме от тези вагони докато можем, и да ги претопим. А след това (отварям скоба, писал съм, че 81-717 все още се произвеждат в Русия, разбира се, модернизирани из основи, и не се прекалява както със западните) можем да си купим точно такива като тези от скобата.  А и ние тука си пишем, сега в крайна сметка началниците на Метрополитена ще решат какво да правят.

46
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 10.07.2017, 22:31:52 »
Тъй като не следя много инфото по въпроса с тролейбусите, но ми стана доста интересно, какво стана с Икарусите? Преди на линия 9 можеше да се видят Икаруси и други, жълти, подобни на тях но вероятно модернизирани, които не знам какви са. А сега и двата вида изчезнаха. Също така желая да науча дали има някаква разлика между тролейбус и автобус Икарус освен цвета (в България), части от пулта за управление (не съм сигурен, но щом тролейбусът се движи на ток, значи там ще да има ел. регулатори и др. подобни вместо ключове за регулиране на резервоарите) и именно това, заради което отворих скоба - различните двигатели. Има ли други разлики?

47
А при БС-VIII-СФ същото ли е разпределението като при БС-2-63? Говоря за 222. За 312 е ясно, че една врата е преместена - вместо вляво от входа на средният апартамент вдясно от входа на левия краен - превръщайки последният в тристаен.

48
Абе можеше и повече!  :D Да му сложи едни стенописи, релефи, едни икони там, които да разказват за алчността ни. Ама... проблем. Българинът и от красота не разбира. Не искам и не мога да пиша повече по този въпрос....

Помеждудругото, Благуне, харесва ми иначе как изглежда този блок. Още по-помеждудругото, ти беше писал по-назад в темата, че тоз твой любим тарикат, женоподобен и изнежен, запушил отдушника на вентилацията - смърдяло му! На мене ми е интересно как този иначе красив блок не е гръмнал отвътре вече от миризма на веяна скумрия и развален салам... ;]

49
Иво, как можа толкова глупости да избълваш?
"тънък метален профил"? - стомана и стъклото хванато с маджун. Много тънко и леко наистина!
"зимна градина"? - ей, Богу, при топлинното уплътнение на обожествявания от теб профил през зимата можеш да отглеждаш единствено студенолюбиви растения - лишеи, мъхове и подобни.
"големи панелни апартаменти"? - 50, 65, 75 кв.м., по изключение 95. Двете, а и трите поколения живеят в това, не защото ги кефи, а защото не могат и да искат да си купят апартаменти.

Понякога присъединените балкони са корекция на куцо проектиране. Някаква мода имаше кухните да имат малки балкончета. Тъй като обикновено те бяха на неслънчева страна, не ставаха за нищо, освен за присъединяване. Допълнителна екстра на присъединяването: в кухнята се поставя кушетка, на която спи някоя баба, призована през зимата да гледа внуче. Мисля, че над 95% от кухненските балкончета по панелките са остъклени.
Иначе е трудно обяснимо остъкляване на слънчев балкон. За присъединяването всеки си решава според вкусовете и нуждите си, не можем да съдим всички. Предният ми апартамент в Дървеница имаше 3 тераси на трите си стаи, но всяка от тях плитка - под 1 метър. Присъединявайки едната към стаята, получих значително по-светла стая, по-голяма с повече от метър заради дебелината на облицовката - тухла четворка. И си останах "само" с 2 балкона.

Underlined-а: Прав си. При мен в панелка по тип БС-2-63, се е наложило да усвояват, защото кухнята не е в състояние да побере маса иначе, и трябва да ядеш, или да готвиш - навън с палто, шапка, шал и кубинки на температури под -10 градуса Целзий. Този дефект е поправено, както знаем, при БС-69-СФ, където напречното междуосието става 6,3 м. а старото на 2-63 и VIII-СФ е 5,1 м. Но можем и да намерим извинение... Въпреки, че си има серии Толстой 1, 2 и 3, въпреки придобития опит, 2-63 пак е била частично експериментална. Но наследникът и VIII-СФ не е. Значи изниква въпроса защо въпреки "подобреното разпределение" не е бил решен проблемът с малката кухня. Добре, до тука добре. Ама не разбирам защо дори и хола си усвояват хората, ако е с балкон, след като при всички панелни серии до една, вкл. тези на ДК-2 и експерименталните, имат огромни дневни. А да, точно защото българинът е алчен. Иска, иска, иска. Интересно ми е какво ще стане когато и усвояването им се види малко. Като изключим тези на първия етаж, които са , защото един човек беше показал по-назад в темата ето това:

С тия керемидки. Ой разкош!  :D
Bold-a: Не им харесва и не искат. Interesting.

P.S. Тези в Карпузица не са ли монолитни или тухла?

50
Въпроси / Re: Как да стигна до ... ?
« on: 08.07.2017, 17:52:30 »
Входът, доколкото си спомням, е 3.00 лева.

51
Въпроси / Re: Как да стигна до ... ?
« on: 08.07.2017, 16:28:17 »
Здравейте съфорумници,

 Бих искал да питам как да стигна до плаж Парадайс в с. Кубратово, от спирка ул. Одеса (Орландовци), като по-точно бих искал да науча кой автобус ходи до там и дали има спирка пред самия плаж някъде.

Благодаря!
- Иванко  :)

52
Това вероятно е входът, нали? А, между другото, бих искал да питам, на два езика (азерски и руски) ли са имената и всичко, състоящо се от текст по станциите?!

Малко едит: Тези в Баку пак са по-добре. Един приятел от Гърция ми разправяше как в Атина му се повръща от кафяви влакове. В смисъл схемата на цветовото оформление е подобна на нашата (не същата, разбира се, но подобна) но там имат кафяви линии вместо сини и зелени и било отврат. И подът също е кафяв, и части от тавана също. Ужас. Ще го питам дали може да ми достави снимки, че да ги кача тук.  :)

53
Аз мисля, че трябва да се направи една кръгла линия като в Москва (за физически кръгла не зная, но да обикаля около София) и там да има станция на всяка пресечка, само че да е между Околовръстното и главна пътна артерия. Нещо такова би било добре.
Quote
Че ги има - има, но какво от това че ги има след като няма адекватна честота на влаковете и удобно разписание? И как ти харесва 40 минути път с ненужни спирки като гара Надежда, която е от мъртвите гари? Адекватна жп връзка означава да е удобна за ползване.
@New_Passenger сакън! На Надежда слизам за курсове по чертане, и понеже мразя да закъснявам... ;]

54
Да, намерих го! Благодаря difian! :) Значи историите на дядо ми все пак са верни. А лабиринтът вероятно е депо.  :laugh:

Понеже не желая да спамя много, ще добавя нещо за новите вагони Русич в Московското метро. Интересното е, че те там са супер малко и според достоверни източници се движат само по кръглата линия, Каховска, и много рядко по Люблино-Дмитровска. А даже и 81-717 не се ползват толкова, колкото прекият им предшественик, който, ако си спомням правилно, беше модел 81-702 и има врата пред кабината на машиниста, която си нямам на идея за какво е, но я има. Пултът на гореспоменатия е преместен отдясно или отляво (срещат се и двете). Серията, отново ако си спомням правилно, се е произвеждала в периода 1967-84 и повечето от тях все още са в режим на труд и отбрана. Не знам защо се пазят толкова много тези влакове, още по-малко защо Русичите са редки. Приемат се и предположения.


Не знам защо твърдиш, че имат малко Русич-и, аз като бях 2012 не бяха толкова малко. Да, в сравнение с нашето метро, имат много повече от номерните състави, но Русич има и по други линии, не само по кръговата. А вратата отпред я има и в много други метросистеми, в Лондон, например. За приложение не претендирам да знам, само предположения, но със сигурност има смисъл ;)

Може да си се сбъркал, там има още една (като цяло експериментална, но има и няколко производствени такива мотриси.) серия, която е пак 81-700 и нещо си, наречена на река Яуза. Тя е пряк наследник на 81-717/714 и също толкова пряк предшественик на Русич, което обяснява защо този модел прилича доста и на двете. Освен това има и модел "Ока", който не ми е ясно много какъв е. Та, общо взето "малко Русичи" значи, че повечето мотриси в цялото им метро са тип Е, 81-717, но Русич са най-малко.

55


Тази стеничка не е носеща и може да се бутне. Така ще се увеличи стаята.

Това абсолютно не е вярно![/size]


Абе не е, ама е. Нали знаеш, че в прозореца-балконска врата, под частта с прозореца има стеничка, която е част от панела. Тя може да се махне. Та те реално бутат тази стеничка. Ако виждаш две като колони отстрани, то това е останките от панела. И да, би трябвало при земетресение поне да забави рухването. Ама какво ти рухване? То с такива блокове като нашите... за рухване не може изобщо да се мисли, а камо ли да се говори. Това държи здраво и тежко. И не пада. Единствените панелки бутнати в България са бл. 20 в Ямбол, който дотолкова е бил изглозган от едно известно на всички нас племе, че се е наложило да го бутат. Другият е бл. 208 някъде в кв. Надежда, бутнат заради слягане на почвата под него, което предизвиква пропадане, но срещу споменатото не е застрахована нито една сграда.

56
Мда. Исках да кажа "което ще имаме някога" ама... too late.  :laugh: Но пак, тези плюшени седалки и линолеума съставят една интересна атмосфера... Смисъм, готино е, разбираш ли. Русичите - и те не са зле, но твърде много има от зелените. Аз харесвам най-старите от 2005-6, които имат типова конфигурация врата-три прозореца-врата. А където са прозорците - там и седалките, така че има повече от по-новите (2010+), които са от тип врата-прозорец-врата-прозорец-врата и от всяка страна и имат 6-8 по-малко места. Тези в Московското пък са сиви и имат електрикови линии по тях, а и оранжеви май. Вътре седалките са като на нашите, но кафяви и вместо дръжките да са цветни, те са сребристи. Което също някак ми харесва, а тук са решили да ги намацат/сменят с нови даже и в 81-717... Което не ми харесва. Но за добро или лошо, никой не ни пита нас тука.

57
Аз мисля, че старите 81-717 и Русичите са най-добри от всичко, което имаме в метрото. Бързи са, имат добра вентилация, още какво... Освен това 81-717 имат удобни плюшени седалки. И още се и произвеждат (в модерен вид, разбира се.)

58
Да, намерих го! Благодаря difian! :) Значи историите на дядо ми все пак са верни. А лабиринтът вероятно е депо.  :laugh:

Понеже не желая да спамя много, ще добавя нещо за новите вагони Русич в Московското метро. Интересното е, че те там са супер малко и според достоверни източници се движат само по кръглата линия, Каховска, и много рядко по Люблино-Дмитровска. А даже и 81-717 не се ползват толкова, колкото прекият им предшественик, който, ако си спомням правилно, беше модел 81-702 и има врата пред кабината на машиниста, която си нямам на идея за какво е, но я има. Пултът на гореспоменатия е преместен отдясно или отляво (срещат се и двете). Серията, отново ако си спомням правилно, се е произвеждала в периода 1967-84 и повечето от тях все още са в режим на труд и отбрана. Не знам защо се пазят толкова много тези влакове, още по-малко защо Русичите са редки. Приемат се и предположения.

59
Не знам, но ми е интересно как ли преминават тунелите? Един под друг или един над друг? Защото има в сърцето на Москва един четворен възел на станциите Боровицка, Библиотека "Ленин", Александрова градина и Арбатска, и един по-малък троен - Пушкинска-Чеховска-Тверска. Там как минават тунелите? Защото напр. Библиотеката и Арбатска са, на картата, една срещу друга. Как ще бъде тунелът? Дали ще са под ъгъл? Дали единият ще заоре нагоре и оттам ще премине, или пък обратното, ще се забие надолу? Дядо, лека му пръст, е бил в Москва два пъти - за първи път преди 60 години, когато са я правели Арбатска заедно със доста инженери. Но така и не можа да ми разкаже как е станала работата.

Между другото, при второто си пътуване до Москва (1979-87), той е чул за нещо странно. Някъде по линия Серпухо-Тимирязевска, след "Чертановска" по посока юг, имало разклонение от главния перегон, което се спускало на някакви страшни дълбочини, и се загубвал в лабиринт от тунели, шахти и какво ли още не. Решил да отиде там с някаква дрезина през нощта, когато явно метрото не работело (поне тогава) и то наистина било така. Само дето този "портал" - така да го наречем, бил явно изоставен, тъмен, страшен, не знаеш какво ще изскочи оттам, и бил затворен с пробита стена гофрирано желязо, а явно, след като е била пробита, е била поставена и решетка отгоре. Дядо ми поискал да я отворят, но му казали "че ще го вземат" и така и не можал да види за какво става въпрос. Някой може ли да ми каже има ли нещо вярно, и да предположи, ако е вярно това, за какво такова съоръжение би могло да се използва... ?  :neznam:

Е, ето ако abs111 знае, той каза, че е живял доста, ако имаш инфо, чувствай се свободен да кажеш. Благодаря!!!  :)

60
Не знам. Мисля, че все пак са закрепени с нещо.

Quote
Ето някои снимки които направих на изоставен строеж на панела сграда. Сградата не е жилищна, но ясно може да се види над прозоречната греда или трегер. Фасадният панел на терасата(който много хора бутат) таке и не е монтиран. Игнорирайте тухлите ИТОНГ, те са слагани по-късно от нов собственик. Интересно ми е тези трегери заварени ли са за арматурата на стенните панели или просто лежат отгоре?

Те него реално не го бутат. В смисъл, балконската врата има и прозорец към нея (или два, а и повече) които лежат върху стеничка долу до пода. Тази стеничка не е носеща и може да се бутне. Така ще се увеличи стаята. Ако бутнеш целия панел, това на г-н Блок никак няма да му хареса и ще си отмъсти жестоко и отвратително като падне и ти направи апартамента на пух и прах (а ако те завари там, да те направи на пихтия, с извинение)


Pages: 1 2 [3] 4 5