Author Topic: Оптимизацията на автобусните линии  (Read 104193 times)

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1767
    • View Profile
Попринцип се готви промяна за 213 и 76, защото на колелото в Младост 4, което се оказва частно, започва строителство на жилищен блок. Имаше залепени бележки за обществено обсъждане за промяна в маршрута и ново колело уж на ул. Танев, но аз поне не мога да си представя къде ще го лепнат това колело...
« Last Edit: 14.08.2021, 21:48:29 by bonbon »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6148
    • View Profile
Не е уместно 213 и 76 да се разкарват до Лозен - удължението не е малко съответно ще станат още по-нередовни, а пътникопотокът по Околовръстното не е сериозен. :rolleyes:

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12818
    • View Profile
Удължаването на 76, 111, 213 или 413 по околовръстното не ми се струва смислено, линиите са достатъчно дълги и натоварени. Можеда се пробва с 314, тя в Младост май не се ползва много, и  тя да се пусне от Бизнеспарка по околовръстното до горубляне или до Лозен... иначе най-добре е да се проучат пътникопотоците по цялото околовръстно и да се помисли за нови линии. 111 отдавна не е достатъчен.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14106
    • View Profile
    • Email
Някъде бях чел че една от идеите е една от линиите 1, 3, 5, 6 или 8 да се пусне до бизнеспарка, вероятно обръщалото на 413 за бърза връзка с метрото, а също и идея да се пусне по източната и северанта част на околовръстното линия подобна на 111, там като се застро с разни складове, шоурумове, цехчета, бизнессгради ще е напълно оправдано.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3034
    • View Profile
    • Email
Идеята на 314 е да прави връзка с метрото. Ако се отклони към Лозен може направо да се закрие.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15014
    • View Profile
    • Email
Ако А305 се удължи към Експериментален,  отпада необходимостта А4 да минава оттам и може да се пусне по СОП.  Но или трябва най-сетне да направят моста след отклонението на Белов, или пък  по А305 да тръгнат къси автобуси.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3122
    • View Profile
Идеята за автобус по околовръстното, който да върви от Младост на изток не е никак лоша. Има нужда от такава линия и обектите в тази част тепърва ще стават повече и повече. И не говоря само за връзка от Младост до Горубляне, а до Ботевградско шосе (по на север няма особен смисъл засега). Освен бърза връзка с радиалните линии ще обслужва и обектите по самото околовръстно.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 359
    • View Profile
Съжалявам, ако вече е обсъждано някъде, но има ли някаква информация за бъдещата организация на движението по новооткрития участък от СОП?
Преди няколко дни минах оттам и забелязах, че в локалните платна има уширения, които вече са маркирани със знак Д24 "Автобусна спирка.
Дали някой от автобусите от Герман/Лозен ще минава оттам или пък в най-смелите ми мечти от Кривина/Казичене?

На пробива от Петър Дертлиев в Люлин към кръговото за Банкя също има уширения и знаци, но до този момент не се е чуло да се пуска автобус оттам.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12818
    • View Profile
На пробива от Петър Дертлиев в Люлин към кръговото за Банкя също има уширения и знаци, но до този момент не се е чуло да се пуска автобус оттам.
Трябваше да преместят 111 да минава оттам, но, според мен, не искат, защото ще отпадне спирката при Филиповци и циганите ще се дигнат на протест.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3847
    • View Profile
Идеята за автобус по околовръстното, който да върви от Младост на изток не е никак лоша. Има нужда от такава линия и обектите в тази част тепърва ще стават повече и повече. И не говоря само за връзка от Младост до Горубляне, а до Ботевградско шосе (по на север няма особен смисъл засега). Освен бърза връзка с радиалните линии ще обслужва и обектите по самото околовръстно.
Не би било лошо такава линия да стига до Чепинци и Световрачене, ще да даде връзки на близки дестинации. Но няма да може да се извършва трансфер с линиите по Ботевградско.

Списък на подвижния състав в София
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3122
    • View Profile
Аз писах до Ботевградско, защото на север от него все още е пусто по околовръстното.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15014
    • View Profile
    • Email
Все още източно от Младост-4 надали се вързва пътникопоток за редовна линия. Доказателство за това е ефимерно просъществувалата А112, която въпреки връзкарското си стартиране, не можа да докаже целесъобразност. Вероятно в Чепинци и Казичене има работещи в БПС, но те не са съразмерни с тези от Люлин. Повече смисъл би имала връзка от МанЛи по България и/или Кръстова вада по Черни връх до БПС отколкото от селата, пък било то и от най-голямото село в България (Лозен).

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12818
    • View Profile
112 не беше успешна, защото Околовръстното не беше разширено и трупаше закъснения в задръстването. Освен това се движеше само делник, разпокъсано сутрин и вечер на 20-30 минути интервал.
За 314 имам предвид да обикаля покрай бизнеспарка, запазвайки връзката с метростанцията, и едва тогава да се отклонява по Околовръстното към Горубляне. За Лозен трябва да се проучи, дали има търсене на такава линия. Нямам преки наблюдения колко се пълни А5, и дали има търсене в посока Младост и Бизнеспарка. Но за такова голямо село да има една линия с къси автобуси, и още една нередовна, на пръв поглед изглежда недостатъчно. Със сигурност и покрай разширения участък на Околовръстното ще построят още сгради, които ще имат нужда от градски транспорт в някакъв момент.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15014
    • View Profile
    • Email
За А314 е задължително минаването покрай район Младост.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6652
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Като предлагахме през 2015 - 2016 г. 314 да е с маршрут от Бистрица, от Сдружението предлагахме след сградата на район Младост да обслужва Горубляне до 123-та ЦДГ, вместо да се лангърка с още няколко автобусни линии из Младост. Нищо не пречи вместо да е до Горубляне - да се разхожда по околовръстното на изток - въпросът е дали има пътници.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2947
  • R.I.P 1210
    • View Profile
314 си има пътници между Младост 1 и  Младост 4. Редовно пътувам в участъка и мога да кажа че след МС Малинов посоката Бистрица понякога стоят правостоящи. 113 с неговия интервал е недостатъчен за връзка на пазара с общината. А и не малко пътници ползват 314 от Младост към Бистрица и планината, които иначе надали биха пътували до Г.М.Димитров, за да чакат незнайно колко 69. С кола Младост- Бистрица се взима за 15-20 мин, с 314 към 25 мин което е достатъчно конкурентно. С метро и 69 надали ще падне под час с чакането.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3122
    • View Profile
Все още източно от Младост-4 надали се вързва пътникопоток за редовна линия.
Когато 111 го пуснаха по околовръстното (което в тази част се състоеше от 1 платно с 2 ленти), нямаше нищо. Беше голо поле и въпреки всичко имаше редовна линия. Положението на изток от Младост 4 в момента е доста по-добре, между Казичане и Ботевградско направо си е пренаселено. Вероятно и към Чепинци и Световрачене би имало смисъл от такава линия. Ако е сравнително редовна (под 15 минути извън връх и движение целодневно) според мен ще бъде използвана линия.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15014
    • View Profile
    • Email
111 първоначално свързваше Люлин и Автогара Овча купел. При удължаването до Младост, освен директната връзка на Младост с ЦБ3, се получиха връзки на излетните и селските линии по южната яка на Витоша. То и до ден днешен това са връзките предвид нереализираните пешеходни надлези на Ботаническата и Царско село.
Може би на югоизток трябва да се експериментира с нашумелите малки автобусчета, дето 5 пъти не могат да финализират поръчката. Примерно до Камбаните за връзка на няколкото затворени комплекси,  а и до селата.

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1176
  • мразя skyscrapercity com
    • View Profile
Все още източно от Младост-4 надали се вързва пътникопоток за редовна линия. Доказателство за това е ефимерно просъществувалата А112, която въпреки връзкарското си стартиране, не можа да докаже целесъобразност. Вероятно в Чепинци и Казичене има работещи в БПС, но те не са съразмерни с тези от Люлин. Повече смисъл би имала връзка от МанЛи по България и/или Кръстова вада по Черни връх до БПС отколкото от селата, пък било то и от най-голямото село в България (Лозен).

БПС ще се обслужва по-добре когато най-сетне завършат тъй наречената Южна тангента при Вертиго център, която да свърже точно МанЛи с Младост и БПС. А може М2 след Кръстова вада да мине през Студентския, след това да има трансферна станция на БПС и да продължава към Горубляне. По този начин се разтоварва сегашната БПС защото пътникопотока от Лозенец или да речем, Надежда отива директно по М2 вместо да се прекачват на Сердика или да се търсят други, още по-неудобни комбинации.
Софийско метро, хартиени схеми - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing