Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 254334 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3034
    • View Profile
    • Email

Е аз дадох сравнение де... 15 километрова трамвайна линия в София се минава за същото време за което се взема 20 километрова във Франкфурт...


Добре, но кой се вози от първата до последната спирка освен някой който е заспал вътре?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6144
    • View Profile
Може би някой деец на  Съюз на Клошарите. :)

Offline Трамкар Т8М-900

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 363
  • Бг трамваите са най-добрите
    • View Profile

Е аз дадох сравнение де... 15 километрова трамвайна линия в София се минава за същото време за което се взема 20 километрова във Франкфурт...


Добре, но кой се вози от първата до последната спирка освен някой който е заспал вътре?
Аз като не ми се ходи на училище :D

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18620
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Ако по 8 и 6 се пусне контрол и реален опит да се пресече гратисчийството, пътниците ще намалеят солидно. На 8ца 7 часа сутринта съм бил свидетел как повреме на акция на контроли след МС Люлин остава незначителна бройка пътници.
Ама вие пак се хващате дай да се тъпче на едно място и въх сакън, щото било трамвай.
6цата... Еми единствената част от маршрута която може да върши работа е в Надежда.


Напълно съм съгласен да се пусне контрол по 6 и 8. В участъците от МС Обеля до жк Обела и от МС Люлин до жк Люлин 5.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3034
    • View Profile
    • Email
И ще стане като с излетните линии. Вече всички знаят къде седи групичката с полицая и слизат в Драгалевци.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18620
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
ОК, нека ходят пеша до метрото, ако не са с карти. Мисълта ми е, че процентно според мен гратисчиите са повече в посочените от мен участъци, отколкото в останалите.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12817
    • View Profile
Не знам на Ники откога са му наблюденията, но тм 8 е доста ползван трамвай, и силно се съмнявам всички да са гратисчии. Да, на карта изглежда, че се припокрива донякъде с метрото, но има спирки по-начесто, което го прави търсен и по-удобен за къси разстояния. Това, че трамваите и като цяло градският ни транспорт (вкл. метрото) е по-бавен, не означава, че трябва да се закриват линии, а напротив - едновременно с обновяване на трасетата да се мисли за откриване на още тролейбусни и трамвайни трасета, и да се затегнат разписанията. В Люлин наземният транспорт е доста рехав, като покритие, а през уикендите интервалите на движение са 20+ минути, което стимулира хората да си ползват колите. Така че допълнително орязване на трамвай 8 ще качи още хора на колите.
Може би Ники не е забелязал, но метрото вече изнемогва в пикови часове, а интервалът не може да падне под 3 минути. Така че допълващи линии като тм 8, където хората пътуват спокойно и без да се блъскат, макар и по-бавно, не са никак излишни. На запад - в Германия, Австрия, Чехия -  също мога да ти дам много примери с наземни линии, които дублират метрото. Но никой не мисли да ги премахва.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6144
    • View Profile
Принципно АЛС позволява интервал 90 секунди в общата част между Обеля и Младост 1 съответно 3 минути по клоновете в пик. :rolleyes: Принципно за ТМ8 е смислено да се удължи до Иван Вазов или Централна Гара със закриване на редкия въздуховоз ТМ1 и добавяне на колите му. Времепътуването от МС Люлин до Съдебна Палата е 30-32 минути срещу 11 за МД1 до МС Сердика, определено има нужда от сериозно ускоряване за целта са нужни ремонт на трасето по Стамболийски и читави вагони - тромавите БГ гробищарници не могат да се справят със затегнато разписание.  :rolleyes:
« Last Edit: 05.06.2019, 17:36:40 by V.Peichev »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12817
    • View Profile
По тм 8 са основно краставици, а те са доста пъргави. Лошо е състоянието на трасето не само по Стамболийски, но и в тунела, и по бул. Петър Дертлиев до последната спирка.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15014
    • View Profile
    • Email
Принципно АЛС позволява интервал 90 секунди в общата част между Обеля и Младост 1 съответно 3 минути по клоновете в пик. :rolleyes:
30000000 пъти е обяснявано, че два влака не може едновременно да са в междугарието Стадиона-Жолио Кюри, а междинна станция не може да се направи поради липса на хоризонтален участък в отсечката.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9215
    • View Profile
Не знам на Ники откога са му наблюденията, но тм 8 е доста ползван трамвай, и силно се съмнявам всички да са гратисчии.
На курса от Люлин, 8/4 ,в 11.51 до Съдебна палата в 12.31 никой не купува билети и не се валидира, не че на другите курсове е по-различно де. Та един ден имаше постоянен контрол - висок и едър контрольор, който не подбираше - всички под ножа-няма баба , няма дете , няма маче. Та , равносметката - до Възраждане - 28 продадени билета.
« Last Edit: 06.06.2019, 16:48:43 by София 70 »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
А представи си да се въведе постоянен контрол за три-четири месеца, всеки ден от първи до последен курс... Как набързо пътникопотък ще се свие до символична бройка...

Не знам защо масово се вглабявате за и против някакъв вид транспорт... Никой, ни най-малко аз съм против трамвайният транспорт стига той да е такъв, какъвто трябва да е. А в София този вид транспорт няма елементарно приличие. Да трябва да се развива електротранспорта, но не безцелно. Но преди да се развива специално трамвайният- трябва да заприлича на нещо нормално. Както споделих- ремонт на трасетата и подмяна на подвижния състав. Ама дори да се пусне трамвай до Перник,  а се кара с гробници влачещи се със скоростта на пешеходец също ще е мразен и неползван пълноценно.

Трамваите по трасетата за Орландовци, Княжево, Борово и Илиянци могат да са един вид леко метро. Но трябва много работа до въвеждане на такова приличие. Засега сякаш само 7цата има вид на прилична трамвайна линия. И откъм подвижен състав и откъм сравнително пъргаво минаване по трасето.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 359
    • View Profile
А представи си да се въведе постоянен контрол за три-четири месеца, всеки ден от първи до последен курс... Как набързо пътникопотък ще се свие до символична бройка...

........


Защо смяташ, че ще намалеят пътниците? Къде ще отидат? С какво ще се придвижват?

Според мен пак ще ги има просто ще си плащат услугата.
Както от примера на Жоро - като е имало контрола пътниците са си купили билети, просто сега се възползват от липсата на проверки.
« Last Edit: 06.06.2019, 21:44:10 by pavel75 »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2443
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Ами част от тях ще минат към тролеите 6 и 7, част от тях ще почнат да плащат пари на метрото. Малка част ще останат да си се возят по 8цата, но вече плащайки билета. Като е имало контрола в споменатия момент е било единичен случай. Ако се въведе постоянство и придобие репутация- там се плаща, въпросните гратисчии ще се пренасочат по споменатите трасета.
Ама част от политиката на властта е умишлено да се върви по течението и само да се отчита дейност по контрола. Щото нали се сещате, че ако се стигне до момент всички (почти) да са редовни ще почнат претенции за качество на услугата и да се държи сметка кое как се  прави... но това е друга тема, която е безкрайна...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14104
    • View Profile
    • Email
Що за глупост, то да не би в тролеите и метрото да е безплатно? Нали пак ще трябва да дадат 1.60, каква е разликата? Или искаш там да ги пускаш безплатно, само и само да пробваш да оставиш трамвая с по-малко пътници? И не виждам логика да пренасочваш пътници от най-директния и автономен транспорт, към варианти с прекачване или без автономни трасета.
« Last Edit: 07.06.2019, 10:37:04 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 948
    • View Profile
    • Email
Не знам какво обсъждате митове и легенди как само в осмицата имало много гратисчии. По принцип там където хората се возят за малко спирки и има рядко проверки това е масово независимо дали това е трамвай, автобус или тролей или дали това е в Люлин Младост или центъра. Най масово е в довозващия транспорт до метрото където хората за една две итри спирки гледат да спестят и пътуват с повишено внимание. Ако някой брои и дупчените билети в автобус 113 да не излезе че никой не се вози. Така че постоянния контрол трябва да има но и неведнъж е казвано че трябва да има като на Запад почасово таксуване и примерно в рамките на един час да можеш да сменяш неограничен по вид транспортни средства в градския транспорт.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9215
    • View Profile
Не знам какво обсъждате митове и легенди как само в осмицата имало много гратисчии. По принцип там където хората се
Аз давам пример , където имам наблюдения . А гратисчиите са навсякъде. Дори и в метрото.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Какво мислите за трамвайно трасе от Площад Журналист,по улиците Криволак и Крум Попов до ПК Спартак?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15014
    • View Profile
    • Email
Какво мислите за трамвайно трасе от Площад Журналист,по улиците Криволак и Крум Попов до ПК Спартак?
Мисля, че няма как да отговаря на изискванията на съответните наредби.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6144
    • View Profile
Криволак и Крум Попов са прекалено тесни - ширината на платното не надхвърля 6 m, което е недостатъчно за двупосочно трамвайно движение в съчетание с автомобилно такова и  единственият теоретично възможен вариант е двете да станат пешеходно-трамвайни улици, но е практически нереален. :rolleyes: Далеч по-смислена и лесна за реализация е трамвайно-автобусна лента по Евлоги Георгиев, но след демонтажа на трасето по Черни Връх и този вариант е нереален в близките години може би десетилетия. :rolleyes:
« Last Edit: 20.06.2019, 17:51:37 by V.Peichev »