Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 303312 times)

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 573
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Аз лично подкрепям! Преди построяването на втората линия на метрото старият маршрут на трамвай 7 (заедно с трамвай 1) минаваше точно през пл. Света Неделя, Централни Хали и Лъвов Мост и бяха удобни връзки от бул. България. Реално районът на бул. България си връща директната връзка с тези райони в лицето на трамвай 17, като същевременно не се ликвидира връзката с Петте Кьошетта и бул. Христо Ботев, която вече се възприе и доста се ползва.

Само не мога да разбера, защо трамвай 17 ще бъде само до Централна Гара / ул. Струга?!? Ако се удължи / върти до обръщалото на Надлез Надежда (което е свободно), така ТМ 17 би обслужвал също и спирката на Мария Луиза / Опълченска, съответно и част от жк. Банишора...

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9953
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Благо, всъщност не е точно така.
От Хан Кубрат до гарата са 7 минути, и още толкова до Македония по Ботев - общо 14 минути.
Според настоящето разписание на тм 7, от гарата до Македония през Св. Неделя са 14 минути.
Ако 7 и 17 почиват на Борово, то синхронът е почти идеален.

Иначе навсякъде е добре да сгъстят интервалите, но трамвай на 5 мин между гарата и Хан Кубрат е повече от разхищение.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4156
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Идеята е добра и синхронът е напълно осъществим. Крайно време е и тм.1 да отиде в историята, така че всичко се връзва. Има и вариант тм.17 да се движи до 21 часа, за да остане 7 с що годе разумен интервал вечер.

Offline bozhido

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 88
    • View Profile
Възстановяването на традиционната връзка на бул. България с бул. Мария Луиза трябваше да се случи много отдавна. Транспортното обслужване на южните квартали много се влоши откакто тм7 не минава по бул. Витоша и Мария Луиза. Предложението тм7 и тм17 да се движат 1:1 през една мотриса е оптимално. Другият вариант е тм7 да запази настоящия си временен маршрут. Видимо е, че повече пътници продължават с трамвая след НДК.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15302
    • View Profile
    • Email
Ако 7 и 17 почиват на Борово, то синхронът е почти идеален.
Ами щом е така - добре. И като си отиде единицата, нещата стават балансирани. Пробегът ѝ може да се трансферира към ТМ6. Не мисля, че Банишора/Пета градска страдат от липса на транспортно обслужване (там само кораб не се движи), гарата е добро място за врътка.
« Last Edit: 18.01.2022, 11:41:11 by blagun »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3622
    • View Profile
    • Email
Големият проблем на ТМ 7 е едноколовозният участък - изчакването неизбежно води до пакетно придвижване при малки интервали, сгъстяването му или допълнителна линия няма да подобри обслужването. Принципно може в бъдеще за ТМ 7 да се закупят по-дълги вагони 40-45 m, това би подобрило сериозно обслужването след решаване на проблема с едноколовозния участък.

Едноколовозното трасе всъщност е и обръщало, пенделни мотриси могат да стигат до там и да се връщат.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15302
    • View Profile
    • Email
Едноколовозното трасе всъщност е и обръщало, пенделни мотриси могат да стигат до там и да се връщат.
И докато се довлачи ватманът от единия край на трамвая до другия, ще го изчаква поне още една мотриса. А и в края на краищата едноколовозното трасе е (уж) временно.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3622
    • View Profile
    • Email
Едноколовозното трасе всъщност е и обръщало, пенделни мотриси могат да стигат до там и да се връщат.
И докато се довлачи ватманът от единия край на трамвая до другия, ще го изчаква поне още една мотриса. А и в края на краищата едноколовозното трасе е (уж) временно.

Може и да остане - само като обръщало изместено в средата на улицата, а тунелът да се преустрои за нормално движение с 2 коловоза. Проблемът с бавно тътрещите се ватмани също може да бъде решен като ватманите се сменят - един слиза да почива и от другата страна предния поема мотрисата в обратна посока.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15302
    • View Profile
    • Email
Може и да остане - само като обръщало изместено в средата на улицата, а тунелът да се преустрои за нормално движение с 2 коловоза. Проблемът с бавно тътрещите се ватмани също може да бъде решен като ватманите се сменят - един слиза да почива и от другата страна предния поема мотрисата в обратна посока.
И за какво цялата тази работа - по двама ватмани на трамвай? По Витошка релси колкото искаш, 3 стрелки и една кръстачка не са Бог знае какъв разход.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7218
    • View Profile
Най-лесното и най-глупаво решение е предложено. Без да се возиш на тм.7 е ясно че най-натоварен е от района на НДК до Борово. Далеч по-логично, икономично и оправдано беше един бретел на Витошка при "Аптека" и пенделно движение на т.нар. 17 от Аптека до Борово в синхрон със съществуващата 7-ца. Можеше поне в последния търг за 5 трамвая да се заложи да са пенделни. Хем щеше да се оправдае изобщо като такъв та ако ще и Песа със стария фейслифт да са.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3622
    • View Profile
    • Email
Най-лесното и най-глупаво решение е предложено. Без да се возиш на тм.7 е ясно че най-натоварен е от района на НДК до Борово. Далеч по-логично, икономично и оправдано беше един бретел на Витошка при "Аптека" и пенделно движение на т.нар. 17 от Аптека до Борово в синхрон със съществуващата 7-ца. Можеше поне в последния търг за 5 трамвая да се заложи да са пенделни. Хем щеше да се оправдае изобщо като такъв та ако ще и Песа със стария фейслифт да са.

Пенделните трамваи са по-скъпи от съответния непенделен модел и събират по-малко пътници. Ако е временно решение като при тм23 и трамваите са подарени каквито бяха Дюваг, е оправдано, но ако се купуват за няколко милиона парчето какъвито са Песи-те не е много смислено.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4963
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Запомнете едно, и си го набийте в главите, колкото и грубо да звучи това - пенделите, с които разполагаме в момента, е невъзможно да обслужват това трасе. Те са стари, в лошо състояние, изключетелно тромави, и е рисковано да се експлоатират по толкова натоварен откъм пътници участък. Ако бъдат пуснати там, единственото, което ще се случи, е тези трамваи да трупат закъснения, и да събират на колони зад себе си по-бързите Песи.
Отделен е въпросът, че това трасе е в момента бонбончето на Фандъкова, и такива морги само ще "загрозят модерния пейзаж", провокирайки негодувание у ползващите.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline bozhido

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 88
    • View Profile
Най-лесното и най-глупаво решение е предложено. Без да се возиш на тм.7 е ясно че най-натоварен е от района на НДК до Борово. Далеч по-логично, икономично и оправдано беше един бретел на Витошка при "Аптека" и пенделно движение на т.нар. 17 от Аптека до Борово в синхрон със съществуващата 7-ца. Можеше поне в последния търг за 5 трамвая да се заложи да са пенделни. Хем щеше да се оправдае изобщо като такъв та ако ще и Песа със стария фейслифт да са.

Пътниците в момента слизат на НДК и вървят или пеша към пешеходната Витошка, или се прекачват за 1-2 станции на М2. От гледна точка на времето за достигане до крайната цел по този начин настоящата ситуация е изключително неудобна и бавна. Да не говорим за хората с трудности в придвижването. Текущият временен маршрут на тм7 със спирките на Алабин/Витошка, на МС Сердика, Халите и Орлов мост показва, че пътниците продължават да пътуват засилено след НДК и в обратна посока. Затова сихрон 1:1 по Ботев и М. Луиза наистина е оптимално и предоставя единствено повече връзки до центъра! Пендел само до НДК няма смисъл - поне да бъде до началото на пешеходната зона, а и няма мотриси, които да обслужват подобно трасе.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7218
    • View Profile
От километрите, които ще се спестят в годишен план ще се изплати поне инфраструктурата, за която говоря. Естествено и подвижен състав.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Online UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1456
    • View Profile
Затова сихрон 1:1 по Ботев и М. Луиза наистина е оптимално и предоставя единствено повече връзки до центъра!

В реалните софийски условия, това е почти невъзможно. В общия участък ще се нижат една след друга двете линии. Трасетата по "Ботев" и "Мария Луиза" не са обособени, булевардите са изключително натоварени с автомобили, които постоянно навлизат в габарита на трамваите. Спира някой мунчо върху релсите, трамваят си изпуска фазата и синхронът отива на кино. Или светофарът на кръстовището Мария Луиза - Тодор Александров преминава на ръчно управление, заради някой правителствен кортеж и синхронът пак заминава. А и 4 линии по "Мария Луиза", пак ще води до закъснения в разписанията.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3622
    • View Profile
    • Email
Затова сихрон 1:1 по Ботев и М. Луиза наистина е оптимално и предоставя единствено повече връзки до центъра!
...светофарът на кръстовището Мария Луиза - Тодор Александров преминава на ръчно управление, заради някой правителствен кортеж и синхронът пак заминава... 4 линии по "Мария Луиза", пак ще води до закъснения в разписанията.

Така е, освен това с М2 се стига до гарата много по-бързо от такава криволичеща линия по Алабин и Мария Луиза. Евентуално има смисъл вместо по Мария Луиза такава подсилваща линия да продължава по Графа до Журналист, който е все пак изолиран от автомобилния трафик.

Offline bozhido

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 88
    • View Profile
Вие май не ползвате редовно тм7! Като се слезе на НДК, следва една разходка до МС НДК, после изчакване на метро (ако не уцелиш разписанието) и цялото това време компенсира криволиченето на трамвая.

Иначе спестяване на километри от пенделна мотриса до НДК с цел инвестиция в нова инфраструктура и мотриси - та общината и сега не реализира онова, което е предвидила и заложила за изпълнение с готови проекти в капиталовата си програма, камо ли тя да заделя средства, за да създава. Звучи ми като някаква утопия!

Колите върху релсите лесно може да се елиминират с едни колчета за самостоятелно трасе. Важно е до центъра да се пътува с градски транспорт, а не с кола. Именно това е целта на тм7 и тм17 според мен.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Не знам дали няма да е добре пък просто да преместят ТМ7 по М. Луиза. Така няма да се пресичат 7 и 17 и същевременно ще се разкрият връзките със Света Неделя, Халите и Лъвов мост, за които говорят в статията. Смятам, че подсилената 6ца ще компенсира липсата на ТМ7 по Ботев. Освен това най-накрая ще се разделят малко маршрутите им, които сега силно се припокриват. И в заключение смятам, че е по добре по-малко, но редовни линии.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1943
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
А стана ли ясно как ще бъде таксуването - за време, или 1 билет - 1 пътуване? Защото от него зависи в кое от двете възможни направления да се развива маршрутната мрежа като цяло - дали да има повече диаметрални линии (без значение какъв е общият им брой), или да се изгражда топология "звезда". Ако не е уточнено, то считам, че е по-добре да обсъждате само временни мерки за закърпване на положението, докато се уточни. Също смятам, че такива мерки не включват разкриване на нови линии.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1495
    • View Profile
    • Email
Казвал съм го и преди и не мога пак да не го спомена: След като вече не знам колко години откакто престъпното управление на София премахна релсите по Витошка, няма друго решение, те друго решение не могат и да намерят, освен релсите да се върнат отново там. На никому Софиянец тъпите заведения или пешеходната Витошка не са им дотрябвали. Много по-важно, удобно, практично, евтино и логично е да се върнат трамваите там. Няма да пострада градът заради това, че който дойде в София няма да е ял, пил и се снимал на Витошка.